Mazda 626 GE – Brak mocy, słabe osiągi
Witam wszystkich.
Posiadam Mazde 626 1.8, rok prod.95, kupiona w 96. kupilem ja z przebiegiem 120 kkm, a teraz ma 130 kkm. przebieg jest raczej rzeczywisty o czym moga swiadczyc nie ktore jeszcze oryginalne czesci exploatacyjne.
Tak wiec moc mojej mazdy to 90 km, a obecnie mam 73 – sprawdzone na hamowni, i z 11,8 s do setki mam 14,5. przspieszanie na 4 biegu z 60 do 100 wynioslo mi 14,5s.
Wymieniony jest olej, filtry, silnik chodzi idealnie!!!! ciagnie od poczatku do czerwonego pola bez zadnych !! szarpniec.Jedynie, to na hamowni gosc zauwazyl ze gubie pojedyncze zaplony, ale w rzeczywistej jezdzie nie da sie tego zauwazyc. warte wspomnienia jest rowniez to ze zalozylem do niej SGI w elpigazie w bedzinie, ale raczej spadek mocy nie wiazalbym z tym faktem, bo z tego co wiem w tej mazdzie nie da sie zminic parametrow kompa, a wwiercenie sie nowymi wtryskiwaczami w kolektor dolotowy nie moglby az tak zmniejszyc jego powierzchni zeby silnik mial za malo powietrza.
Sugerowano mi ze uklad wydechowy ( katalizator) moze byc przczyna – tego jeszcze nie sprawdzilem. AAA komputer testowalem testerem w serwisie i nie bylo zadnych bledow.
Poradzcie co moge sprawdzic zeby odzyskac utracone prawie 30% mocy.
dzieki za odpowiedzi .
Posiadam Mazde 626 1.8, rok prod.95, kupiona w 96. kupilem ja z przebiegiem 120 kkm, a teraz ma 130 kkm. przebieg jest raczej rzeczywisty o czym moga swiadczyc nie ktore jeszcze oryginalne czesci exploatacyjne.
Tak wiec moc mojej mazdy to 90 km, a obecnie mam 73 – sprawdzone na hamowni, i z 11,8 s do setki mam 14,5. przspieszanie na 4 biegu z 60 do 100 wynioslo mi 14,5s.
Wymieniony jest olej, filtry, silnik chodzi idealnie!!!! ciagnie od poczatku do czerwonego pola bez zadnych !! szarpniec.Jedynie, to na hamowni gosc zauwazyl ze gubie pojedyncze zaplony, ale w rzeczywistej jezdzie nie da sie tego zauwazyc. warte wspomnienia jest rowniez to ze zalozylem do niej SGI w elpigazie w bedzinie, ale raczej spadek mocy nie wiazalbym z tym faktem, bo z tego co wiem w tej mazdzie nie da sie zminic parametrow kompa, a wwiercenie sie nowymi wtryskiwaczami w kolektor dolotowy nie moglby az tak zmniejszyc jego powierzchni zeby silnik mial za malo powietrza.
Sugerowano mi ze uklad wydechowy ( katalizator) moze byc przczyna – tego jeszcze nie sprawdzilem. AAA komputer testowalem testerem w serwisie i nie bylo zadnych bledow.
Poradzcie co moge sprawdzic zeby odzyskac utracone prawie 30% mocy.
dzieki za odpowiedzi .
- Od: 27 sie 2004, 23:24
- Posty: 79
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Mazda626 GE FP,bordo,sedan,SGI
Cys napisał(a):Sugerowano mi ze uklad wydechowy ( katalizator) moze byc przczyna
I to chyba najbardziej prawdopodobna przyczyna – niestety aby to wyeliminowac trzeba by na stanowisku wymontowac uklad wydechowy i sprawdzic bez rur.
inna sprawa to jak wspomniales
Cys napisał(a):ze gubie pojedyncze zaplony
sumaryczna wartosc zgubionych zaplonow moze sprawic problem osiagniecia pelni sprawnosci.
Przebieg o jakim piszesz jest dala tej klasy silnika malym przebiegiem – wiec nie powinno byc problemu. Jednak moze przydalo by sie zrobic diagnostyke silnika Cisnienie sprezania, szczelnosc itp.
Trudno cokolwiek wyrokowac mysle ze droga eliminacji poszczegolnych elementow mozna okreslic przyczyne.
Przy zalozeniu podstawowym ze paliwo jest wlasciwej klasy
pozdrawiam
Wacław Szubert
- Od: 28 sie 2004, 11:33
- Posty: 163
- Skąd: Rzeszów
- Auto: AUDI A6 2.5 TDI QUATRO
Dzieki za odpowiedz – chociaz Ty jeden sprobowales podjac temat.
do mojego problemu dodaje, ze po stracie mocy mialem testowany silnik testerem ( nie wiem jakim – podobo sprawdzjacy wszystko ) i nie wyszlo zadnych bledow. Co do zaplonow i ich wypadania, to przy normalnej jezdzie nie da sie tego zauwazyc, wiec nie uwazam zeby to bylo przyczyna.
Po kupnie samochodu a pozniej po przejechaniu ok.4 kkm moc jeszcze byla( od kupna przejechalem 12kkm), poniewaz sprawdzalem sobie przyspieszenie do setki i wyszlo mi 12.5 s wg katalogowych 11.8 – calkiem niezly wynik.
Mialem tez jeszcze inny problem – siadla mi sonda lambda i osiagi spadly do 17.5 sek do setki -de fakto wtedy zauwazylem spadek mocy. Po wymianie sondy – oryginalna uzywana – mam nadal nie to co powinienem -72 km zamiast 90km.
Mozliwe jest ze problem ten zwiazany jest z sonda? chociaz na analizie spalin obecnie wypada tak jak powinna – w normie. Z tego co wiem to sonda dziala lub nie. Wiec chyba spadek mocy nie jest spowodowany wadliwa sonda????
Prosze pomozcie!
do mojego problemu dodaje, ze po stracie mocy mialem testowany silnik testerem ( nie wiem jakim – podobo sprawdzjacy wszystko ) i nie wyszlo zadnych bledow. Co do zaplonow i ich wypadania, to przy normalnej jezdzie nie da sie tego zauwazyc, wiec nie uwazam zeby to bylo przyczyna.
Po kupnie samochodu a pozniej po przejechaniu ok.4 kkm moc jeszcze byla( od kupna przejechalem 12kkm), poniewaz sprawdzalem sobie przyspieszenie do setki i wyszlo mi 12.5 s wg katalogowych 11.8 – calkiem niezly wynik.
Mialem tez jeszcze inny problem – siadla mi sonda lambda i osiagi spadly do 17.5 sek do setki -de fakto wtedy zauwazylem spadek mocy. Po wymianie sondy – oryginalna uzywana – mam nadal nie to co powinienem -72 km zamiast 90km.
Mozliwe jest ze problem ten zwiazany jest z sonda? chociaz na analizie spalin obecnie wypada tak jak powinna – w normie. Z tego co wiem to sonda dziala lub nie. Wiec chyba spadek mocy nie jest spowodowany wadliwa sonda????
Prosze pomozcie!
- Od: 27 sie 2004, 23:24
- Posty: 79
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Mazda626 GE FP,bordo,sedan,SGI
Chcialem jeszcze dodac, ze wartosc momentu maksymalnego rowniez jest mniejsza i wynosi 127 przy 145, oraz ze obroty silnika dla momentu i mocy sa takie same jak w katalodu. Moment ok2500, moc ok 5000 rpm.
Dzieki za pomoc!
Dzieki za pomoc!
- Od: 27 sie 2004, 23:24
- Posty: 79
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Mazda626 GE FP,bordo,sedan,SGI
Cys napisał(a):chociaz Ty jeden sprobowales podjac temat.
Nie zapominaj, ze to ostatki byly Andrzejki itd itp
Cys napisał(a):Z tego co wiem to sonda dziala lub nie.
Nie do konca
Sama sonde powinno sie sprawdzac oscyloskopem lub jego zastepcza forma testra serwisowego spradzajacego przeplyw napiecia w czasie. Dzialanie sondy dokladnie opisal kolega "Smirnoff" i "tco_tm": http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ndy+lambda bardzo polecam ten dzial wiele Ci sie rozjasni
Poza tym kolega "newark" podal cos takiego : http://www.ngkntk.de/fileadmin/download ... LAMBDA.pdf kiedy przegladniesz str 13 dzialu napiecie jest podane ze przy ok 2000/ obr/min sygnal powinien zmieniac sie dynamicznie z minimum takim przedziale. no... wg mnie powinno byc tych sinusoid znacznie wiecej
Dzialanie sondy moze byc niewystraczajace – komputer nie wykryje bledu jesli sygnal bedzie sie zmienial wolniej – ale dzialanie sondy pod tym wzgledem bedzie nieprawidlowe
Wiec chyba rozumiesz, ze zasadnym bedzie sprawdzenie dynamiczne sody za pomoca oscyloskopu
Nie zapominaj o innych elementach diagnostycznych, o ktorych wspomnialem.
Probowales skorzystac z funkcji wyszukiwania http://forum.mazdaspeed.pl/search.php
Takie dzialanie moze znacznie przyspieszyc uzyskanie odpowiedzi na Twoje pytanie te i inne wpisujac "spadek mocy" lub cos w tym stylu znajdziesz wiele watkow i postow ktore byly juz opisywane niejednokrotnie.
pozdrawiam
Wacław Szubert
- Od: 28 sie 2004, 11:33
- Posty: 163
- Skąd: Rzeszów
- Auto: AUDI A6 2.5 TDI QUATRO
Mam takie dwie sugestie.
1 – Jesli jezdzilem na zepsutej sondzie jakies 5kkm moglem uszkodzic katalizator i dlatego po wymianie sondy mam slabsze osiagi.Musze nadmienic ze obecnie gazy wylotowe sa w normie i ogolnie praca sondy z tego co zauwazylem na hamowni, tez w normie – chociaz na temat szybkosci reakcji sondy nie moge sie wypowiedziec.
2 – Mam dzialajaca sonde lambda, tylko dziala za wolno wiec komputer reaguje wolniej, przez co mam spadek mocy. Mozliwe?
1 – Jesli jezdzilem na zepsutej sondzie jakies 5kkm moglem uszkodzic katalizator i dlatego po wymianie sondy mam slabsze osiagi.Musze nadmienic ze obecnie gazy wylotowe sa w normie i ogolnie praca sondy z tego co zauwazylem na hamowni, tez w normie – chociaz na temat szybkosci reakcji sondy nie moge sie wypowiedziec.
2 – Mam dzialajaca sonde lambda, tylko dziala za wolno wiec komputer reaguje wolniej, przez co mam spadek mocy. Mozliwe?
- Od: 27 sie 2004, 23:24
- Posty: 79
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Mazda626 GE FP,bordo,sedan,SGI
Cys napisał(a):po wymianie sondy mam slabsze osiagi.
Czyli przed wymiana bylo lepiej
Wacław Szubert
- Od: 28 sie 2004, 11:33
- Posty: 163
- Skąd: Rzeszów
- Auto: AUDI A6 2.5 TDI QUATRO
Czesc.
Przed wymiana starej bylo gorzej. Przyspieszanie do setki ok 17,5 , i spaliny wysoko poza norma. Dlatego tez wymienilem sonde i lekko sie polepszylo.
Sadze, ze gazownicy nic nie spieprzyli, ale mam pytanko czy mogiby cos namieszac zakladajac instalace SGI. zakladalem w bedzinskim elpigazie.
Przed wymiana starej bylo gorzej. Przyspieszanie do setki ok 17,5 , i spaliny wysoko poza norma. Dlatego tez wymienilem sonde i lekko sie polepszylo.
Sadze, ze gazownicy nic nie spieprzyli, ale mam pytanko czy mogiby cos namieszac zakladajac instalace SGI. zakladalem w bedzinskim elpigazie.
- Od: 27 sie 2004, 23:24
- Posty: 79
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Mazda626 GE FP,bordo,sedan,SGI
Cys napisał(a):ze gubie pojedyncze zaplony, ale w rzeczywistej jezdzie nie da sie tego zauwazyc.
Moim zdaniem trzeba zweryfikowac wszystko i eliminowac to co da sie zlokalizowac jako usterke lub niewlasciwe dzialanie.
W rzeczywistej jezdzie mozesz nie zauwazac zgubienia zaplonow – ale bedzie to mialo wplyw na moc i to jak autko sie zachowuje.
Swojego auta na hamowni nie sprawdzalem, ale mialem uszkodzony przewod wys napiecia – niby nic bo tylko czasami gubil iskre, ale jak dzisiaj zmienilem przewody – roznica jest kolosalna To po prostu sie czuje.
Nalezaloby ustalic dlaczego gubi i wyeliminowac przyczyne
Cys napisał(a):Sugerowano mi ze uklad wydechowy ( katalizator) moze byc przczyna
Jak juz wspomnialem wyzej. Dodatkowo, katalizator ma wyjezdzic swoje i nalezy go wymienic – juz dokladnie nie pamietam ale chyba co 5 – 7 lat. W Polsce malo kto te zalecenia stosuje, tylko wyrzuca katalizator i ma nadzieje ze parametry nie wyjda poza norme lub daje w lape diagnoscie i po sprawie.
Cys napisał(a):Po wymianie sondy – oryginalna uzywana
Jest to sonda uzywana – ale czy sprawna w pelni tak jak opisalem wyzej
to, ze jest oryginalna, nie znaczy, ze zachowuje sie jak nowa (Nie znaczy rowniez, ze <b>jest zla</b>)
Cys napisał(a):na analizie spalin obecnie wypada tak jak powinna – w normie.
Analizator moze wskazywac norme, ale to nie znaczy, ze sklad stechiometryczny mieszanki jest taki jaki ma byc w danej chwili dla odpowiednich parametrow silnika
Cys napisał(a):Jesli jezdzilem na zepsutej sondzie
Autko masz z 95' nie wiem jak bylo traktowane przez jej uzytkownikow (lagodnie, czy tylko but, but itd) wszystkie elementy moga sie zlozyc w jedna sume i spowodowac inne niz prawidlowe dzialanie (chodzi o inna moc niz znamionowa).
co do Twojego pytania – nie sadze aby 5kkm zalatwilo Twoj katalizator o ile wczesniej juz nie byl zalatwiony Uszkodzenie sondy moglo mu pomoc
Cys napisał(a):gazy wylotowe sa w normie i ogolnie praca sondy z tego co zauwazylem na hamowni
Norma to bardzo szerokie pojecie – gdybys byl na tyle uprzejmy i przedstawil wyniki badania spalin bede zobowiazany. Kontrola spalin nie okresla jednoznacznie, ze sada lub katalizator sa dobre lub, ze sa zle. Daje natomiast ogolne pojecie o przebiegu procesu spalania. Natomiast poszczegolne wskazania moga naswietlic sprawe z innej strony. (jesli sie da to parametry dla gazu i dla benzyny)
Cys napisał(a):Mam dzialajaca sonde lambda, tylko dziala za wolno wiec komputer reaguje wolniej, przez co mam spadek mocy. Mozliwe?
Na to pytanie aby odpowiedziec dokladnie trzeba by ksazke napisac
Odpowiem tak: Sonda dziala wolno (czyli nieprawidlowo), podaje niewlasciwe parametry procesu spalania do centralki sterujacej, uklad wtryskowo-zaplonowy dziala wg otrzymanych wskazan, czyli nieprawidlowo – wniosek jest jednoznaczny: jest mozliwy spadek mocy I nie tylko to (wieksze zuzycie paliwa, szybsze zuzywanie sie elementow – np ukladu wydechowego itd itp.)
Cys napisał(a):wymienilem sonde i lekko sie polepszylo.
Cys napisał(a):Wymieniony jest olej, filtry
Jestes na dobrej drodze do przywrocenia autku pelnej swietnosci.
Cys napisał(a):kupilem ja z przebiegiem 120 kkm, a teraz ma 130 kkm.
Czy w zwiazku z tym mial wymieniony rozrzad
Cys napisał(a):Tak wiec moc mojej mazdy to 90 km, a obecnie mam 73
Cys napisał(a):Poradzcie co moge sprawdzic zeby odzyskac utracone prawie 30% mocy.
Daje Ci 100% gwarancje, ze roznica pomiedzy tymi wskazaniami to jedynie spadek o 18,9%
Cys napisał(a):Sadze, ze gazownicy nic nie spieprzyli
Jesli chodzi o gaz – nie jestem w stanie pomoc
Zauwazylem jeszcze cos, co nie daje mnie niepokoi::
Cys napisał(a):Po kupnie samochodu a pozniej po przejechaniu ok.4 kkm moc jeszcze byla( od kupna przejechalem 12kkm)
Czy bylo tak, ze kupiles samochod, wymieniles plyny eksploatacyjne itp i po przejechaniu przez ciebie 4kkm cos sie popsulo
pozdrawiam
Wacław Szubert
- Od: 28 sie 2004, 11:33
- Posty: 163
- Skąd: Rzeszów
- Auto: AUDI A6 2.5 TDI QUATRO
Kupilem samochod z przebiegiem 120kkm, wymienilem rozrzad, walki itd. w mazdzie( pasek i 1 walek z napinaczem Mazdy, drugi walek JC ) , plyny, filtry. Mam wrazenie ze wtedy moc jeszcze byla w pozatku.Raz sprawdzalem przyspieszenie do setki z zegarkiem w reku i wyszlo 12.5 s.Czyli OK.Pozniej jezdzilem delikatnie ze wzgledu na koszty benzyny.
Po przejechaniu ok 3-4 kkm zagazowalem mazde.
Po przejechaniu jakis ok 2 – 3 kkm snowu sprawdzielm sobie przyspieszanie do setki i wyszlo mi 17.5s!!. Pojechalem na test spalin – wyszlo ze sonda wogole nie reaguje.
Wymienila ja na uzywana – oryginalna – przyspieszanie polepszylo sie do ok14.5s. Bylem na hamowni i moc = 73KM.
Gazownik powiedzial mi ze gdy dostal samochod do zakladania instalacji – spaliny byly poza norma. Wiec jest mozliwosc ze sonda padla wczesniej.
Obecnie sonda dziala prawidlowo. stosunek jest prawie rowny 1.Jutro postaram sie dostarczyc wydruk spalin.
W sobote jade na wymiane oleju.
Po przejechaniu ok 3-4 kkm zagazowalem mazde.
Po przejechaniu jakis ok 2 – 3 kkm snowu sprawdzielm sobie przyspieszanie do setki i wyszlo mi 17.5s!!. Pojechalem na test spalin – wyszlo ze sonda wogole nie reaguje.
Wymienila ja na uzywana – oryginalna – przyspieszanie polepszylo sie do ok14.5s. Bylem na hamowni i moc = 73KM.
Gazownik powiedzial mi ze gdy dostal samochod do zakladania instalacji – spaliny byly poza norma. Wiec jest mozliwosc ze sonda padla wczesniej.
Obecnie sonda dziala prawidlowo. stosunek jest prawie rowny 1.Jutro postaram sie dostarczyc wydruk spalin.
W sobote jade na wymiane oleju.
- Od: 27 sie 2004, 23:24
- Posty: 79
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Mazda626 GE FP,bordo,sedan,SGI
Waclaw_Szubert napisał(a):Analizator moze wskazywac norme, ale to nie znaczy, ze sklad stechiometryczny mieszanki jest taki jaki ma byc w danej chwili dla odpowiednich parametrow silnika
Stechiometryczny skład mieszanki jest zawsze jeden niezależnie od obrotów, obciążenia itd. wynosi ok 14,7:1 (kg powietrza do:kg paliwa) dla silnków benzynowych
- Od: 22 lis 2003, 08:35
- Posty: 452
- Skąd: gorzów
Długi napisał(a):Stechiometryczny skład mieszanki jest zawsze jeden
Tak Przeslowilem sie, ale mam nadzieje, ze wszyscy wiedza o co chodzi
P.S. Dlugi – moze, ze swojego doswiadczenia cos mozesz dopowiedziec co do usterki "Cys'a"
pozdrawiam
Wacław Szubert
- Od: 28 sie 2004, 11:33
- Posty: 163
- Skąd: Rzeszów
- Auto: AUDI A6 2.5 TDI QUATRO
Ciagnac swoj problem chcialem dodac ze zauwazylem lekki spadek obrotow na biegu jalowym. Na hamowni wyszlo mi srednio ok.725 rpm. Nie wiem ile powinno byc normalnie, ale czuje lekko po drganiach samochodu, ze silnik mi skacze minimalnie bardziej niz powinien. Nie jest to zaden duzy problem, ale wydaje mi sie ze moze to byc zwiazane z moja strata mocy. Wydaje mi sie ze awarii ulegl katalizator i jest przytkany.Przez to miedzy silnikiem a katalizatorem jest podwyzszone cisnienie spalin, i dlatego dane z sondy lambda sa nieprawdziwe, co powoduje bledne sterowanie silnikiem i strate mocy, momentu.
Jak myslicie? Mozliwa jest moja teoria?
Ile kosztowal by katalizator – taki najtanszy?
Prosze pomozcie gosciowi, ktory mimo wszystko jest [tiiit] zadowolony z mazdy!!
Jak myslicie? Mozliwa jest moja teoria?
Ile kosztowal by katalizator – taki najtanszy?
Prosze pomozcie gosciowi, ktory mimo wszystko jest [tiiit] zadowolony z mazdy!!
- Od: 27 sie 2004, 23:24
- Posty: 79
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Mazda626 GE FP,bordo,sedan,SGI
Cys napisał(a):wydaje mi sie ze moze to byc zwiazane z moja strata mocy. Wydaje mi sie ze awarii ulegl katalizator i jest przytkany.
Wszystko o czym piszesz jest bardzo prawdopodobne
Jesli chodzi o katalizator moze poszukasz jakis firmy zajmujacej sie tlumikami oni powinni miec dostep do katalizatorow. W moim regionie jest firma Asmet http://www.asmet.pl/asmet/ i ma dosc szeroki asortyment rowniez do Mazd Moze konkretnego katalizatora nie maja ale warto sie zapytac o zamiennik.
Dosc duzy wybor jest rowniez na allegro: http://motoallegro.pl/showcat.php?id=41 ... view=gtext
pozdrawiam
Wacław Szubert
- Od: 28 sie 2004, 11:33
- Posty: 163
- Skąd: Rzeszów
- Auto: AUDI A6 2.5 TDI QUATRO
Katalizator to koszt ok. 400 zl (Marek wymienial) i po tylu latach na pewno niekorzystnie wplywa na dynamike. Sprawdz rowniez sonde; a jak Twoj styl jazdy – przy ilu rpm zmieniasz biegi? Obroty moim zdaniem powinny byc ok. 760-780/min.
Co do sondy, to tak jak napisalem troszke wczesniej – wymienilem ja na uzywana – oryginalna. Troszke wyzej wszystko dokladnie opisalem. Co do mojej jazdy.... Przewaznie staram sie jezdzic ekonomicznie wiec raczej 3.5 krpm nie przekraczam, a dlaczego takie pytanie?
Odnosnie katalizatora – to niestety nie mam kiedy go sprawdzic. Dopiero najblizszy czas wolny bede mial po swietach, wiec narazie szukam pomocy, co w pierwszej kolejnosci sprawdzac, ew. – wymieniac....
Wielkie dzieki za wszytkie rady!!!!
Odnosnie katalizatora – to niestety nie mam kiedy go sprawdzic. Dopiero najblizszy czas wolny bede mial po swietach, wiec narazie szukam pomocy, co w pierwszej kolejnosci sprawdzac, ew. – wymieniac....
Wielkie dzieki za wszytkie rady!!!!
- Od: 27 sie 2004, 23:24
- Posty: 79
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Mazda626 GE FP,bordo,sedan,SGI
Styl jazdy moze miec wplyw na zachowanie samochodu.
Problem dodtyczy mx-6 2.5 V6 . samochod po prostu nie jedzi 10,7s -100km/h , Vmax 180 dalej to juz kosmos . Objawy : ciagnie tylko do 5tys/obrmin pozniej wyraźnie słabnie , da sie dociągnąc do 7 tys ale to bez sensu tak samo przyspiesza jak zmieniam biegi przy 5tys . Brak przyrostu mocy po przekroczeniu 4.5tys . Pali sie lampka check enigme . na 90 % pali sie z powodu uszkodzonej(ych) sody lambda , podłanczany pod komputer serwisowy ktory wskazał własnie na sondy , ale z tego co czytałem nie ma to wpływu na osiągi przynajmniej do tego stopnia , założony wydech od 2l ,bo był skorodowany na orginalnym miał 10,5s mierzone auto specem , z tego co wiem powinien miec 7,5 i podad 200km/h . Silnik sprawia wrazenie ze jest ok szklanki grzechocza(w poruwaniu do BG to walą) jak jest zimny pozniej jest cichutko , olej jest spalany w szczątkowych ilościach niecały litr na 10tys a moze i tego nie bo nie dolewałem a mam jakies 7tys , troszke ubyło samchod mam od niedawna .Paliwa pali duzo , ma gaz na gazie ok 10l /100km w trasie przy b.skokojnej jedzie wiec sądze ze to nie duzo ,osiągi były mierzone tylko na paliwie , nie katuje samochodu na gazie . Ale na gazie jest podobnie
1. Czemu tak wolno ? NIe bende pisac ze kopółka świece palec...itp sa ok
2. Podejzewam ze nie działa Veris 2 (druga przepustnica ? ) jesli jestem w błedzie to prosiłbym o naprostowanie . Jesli nie działa to czemu (sondy?) czy da sie to naprawic ? jesli tak to za ile i gdzie mozna to zrobic ? .
3.Prosiłbym o pomoc ludzi ktorzy faktycznie sie na tym znaja lub mieli taki problem . W szczególnosici Jakse który jak mi sie wydaje jest biegły w nietypowych zagadnieniach .
1. Czemu tak wolno ? NIe bende pisac ze kopółka świece palec...itp sa ok
2. Podejzewam ze nie działa Veris 2 (druga przepustnica ? ) jesli jestem w błedzie to prosiłbym o naprostowanie . Jesli nie działa to czemu (sondy?) czy da sie to naprawic ? jesli tak to za ile i gdzie mozna to zrobic ? .
3.Prosiłbym o pomoc ludzi ktorzy faktycznie sie na tym znaja lub mieli taki problem . W szczególnosici Jakse który jak mi sie wydaje jest biegły w nietypowych zagadnieniach .
- Od: 26 gru 2004, 23:52
- Posty: 15
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 626 93r
Już miałem pisać mega-hiper wypowiedź ale doszedłem do wniosku że z racji późnej a może wczesnej godziny powiem tak:
W twoim wypadku jest wiele rzeczy które mogą wpływać na kiepskie osiągi auta. Masz LPG, pewnie duzy przebieg, prawdopodobnie niesprawne sondy lambda, założony układ wydechowy od FS.
Skoro sądzisz, że to wina V-risa to sprawdz jego działanie. Rzeczywiście jeżeli tak dalszy od przepustnicy jest ciągle zamknięty to auto zostaje zmulone na wysokich obrotach. Sprawdz wężyki podcisnieniowe, czy nie są przypadkiem nieszczelne.
Tyle dziasiaj mogę napisać
Ale sądzę, że przy tym co masz teraz autko nie będzie przyśpieszało lepiej.
Dobranoc
W twoim wypadku jest wiele rzeczy które mogą wpływać na kiepskie osiągi auta. Masz LPG, pewnie duzy przebieg, prawdopodobnie niesprawne sondy lambda, założony układ wydechowy od FS.
Skoro sądzisz, że to wina V-risa to sprawdz jego działanie. Rzeczywiście jeżeli tak dalszy od przepustnicy jest ciągle zamknięty to auto zostaje zmulone na wysokich obrotach. Sprawdz wężyki podcisnieniowe, czy nie są przypadkiem nieszczelne.
Tyle dziasiaj mogę napisać
Ale sądzę, że przy tym co masz teraz autko nie będzie przyśpieszało lepiej.
Dobranoc
Czy oprucz wężyków moge jeszcze jakos sprawdzic veris 2? sprubuje je obadac ,sondy juz zamuwiłem Czemu z tym co mam ma byc gozej ? Gaz nie ma zwezki a mieszalnik wstawiony jest tak ze nie stanwoi zadnego oporu , wstawiał gazwoinik co sam ma taki silnik i testował pare kombinacji . Na wytechu straciłem 0,2-0,4s pomiary z 10 startów i o róznych porach i warunkach . Ale i tak zastanawiam sie czy nie wyjac gazu wogóle .Czy cos jeszcze mam skopane? Mam jeszcze mazde 323 BG(1.8DOHC , lubie te auta:) ) i ona chodzi zdezydowanie lepiej od mx-a miałem ją sprzedawac ale teraz sam nie wiem . Tak wogole to ile moze kosztowac taki slinik jak masz ? bo juz rozwazam mozliwosc sprowadzenia go z US , aha i dziekuje za odp
V6
- Od: 26 gru 2004, 23:52
- Posty: 15
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 626 93r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6