Czujnik spalania stukowego – gdzie jest??

Postprzez wojtek4ws » 19 mar 2009, 11:40

Witam to mój pierwszy post a zarazem pytanie na forum więc proszę o wyrozumiałość gdyby było coś nie tak.
A więc tak, mazda 626 2.5 silnik KL rok 92, po ustawieniu zapłonu TPSa i obrotów w trybie serwisowym zgodnie z Waszymi zaleceniami po wyjęciu zworki serwisowej silnik pracuje nierówno i kąt zapłonu przestawia sie poza znaki czyli jakies 20stopni przed górnym martwym punktem. wyskakuje kod 5 po wpieciu diody czyli czujnik stuku. gdzie on jest w tym silniku i czy to on ma wplyw na ustawienie zapłonu??? pozdrawiam:)
Ostatnio edytowano 19 mar 2009, 14:26 przez wojtek4ws, łącznie edytowano 2 razy
Wreszcie znowu Madzia!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2009, 00:28
Posty: 40
Skąd: Rymanów
Auto: 626 GE KL

Postprzez kierownik » 19 mar 2009, 12:13

jeśli chodzi o czujnik spalania stukowego, to już coś było na forum, ale chyba do innego silnika – użyj szukajki
więcej na problem Ci niestety nie pomogę, ale upomnieć muszę...
proszę Cię o poprawienie tematu (spójrz na inne w tym dziale) oraz zapoznanie się z regulaminem działu.
masz na to 24 godziny ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez wojtek4ws » 19 mar 2009, 14:22

dzięki ale przgelądałem ten temat wcześniej i nic ciekawego nie znalazłem...
Wreszcie znowu Madzia!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2009, 00:28
Posty: 40
Skąd: Rymanów
Auto: 626 GE KL

Postprzez kierownik » 19 mar 2009, 14:28

ale swój byś poprawił...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez waldii » 19 mar 2009, 21:11

wojtek4ws skasuj bledy i poobserwuj.Zazwyczaj jakies cuda wychodza po ustawianiu zaplonu.Mi wywalil ni z gruchy ni z pietruchy blad 1 oraz 70(tak,a jest ich 69) .Rowniez zaczal szarpac po szybkiej zmianie biegu.Po skasowaniu wsio oki juz bylo.
waldii
 

Postprzez tadziol » 19 mar 2009, 22:05

knock sensor czli czujnik spalania stukowego umieszczony jest pomiędzy głowicami,dostępny po zdjęciu kolektora ssącego
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez wojtek4ws » 19 mar 2009, 22:07

kasowanie błędów w moim przypadku nic nie zmienia, wielokrotnie sciagalem mase i hample na 30sek i dalej to samo. tak jak pisalem zapłon szaleje i tak na logike moze to miec zwiazek z tym czujnikiem skoro nie wyczuwa stuka to sobie przyspiesza zapłon ile wlezie... dzięki za odpowiedzi, zmienie dziada jak gdzieś dorwe to cudo i zobaczymy, podobno jest gdzieś pod kolektorem ssącym więc będzie znowu zabawa :D
Wreszcie znowu Madzia!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2009, 00:28
Posty: 40
Skąd: Rymanów
Auto: 626 GE KL

Postprzez wojtek4ws » 19 mar 2009, 22:09

tadziol napisał(a):knock sensor czli czujnik spalania stukowego umieszczony jest pomiędzy głowicami,dostępny po zdjęciu kolektora ssącego


Dzięki stokrotne :)
Wreszcie znowu Madzia!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2009, 00:28
Posty: 40
Skąd: Rymanów
Auto: 626 GE KL

Postprzez tadziol » 19 mar 2009, 22:16

klaine problem :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez wojtek4ws » 25 mar 2009, 00:59

no i po kłopocie, zdjąłem kolektor tudzież kawałek układu chłodzenia w postaci rurki z płynem pomiędzy głowicami i okazało sie ze czujnik jest ok tylko jakis pajac pchał tam wczesniej łapska i źle zarobił koncówki bo łączył przewody no i .... wziąłem sie za resztę błedów tzn 16 i 24. szybko poszło z EGR wyczyszczony aż lśni i tu niespodzianka również po poprzednim "fachofcu" totalnie pomieszane podciśnienia VRISów z EGRem itd. żmudna dłubanina na podstawie czytadła 17xx stron w PDFie – beczka piwa za link jak tylko poznam linkodawce :) no i ... no i troszkę kupa. wciąż problem z ustawieniem wolnych obrotów i zapłonu... wywala po chwili 24 błąd ale mayślę że to przez emulator sondy bo gasssssownia musi być przy moich przebiegach. Madzia będzie robić jakieś 80 tys rocznie więc sorry ale bez gasssssu ani rusz. albo zwalony jest emulator albo padła sonda albo tak ma być. po tych zabiegach autko dostało niesamowitego KOPA rano będę bał się do niego podejśc po dzisiejszym teście hahaha a za 4 godziny Poznań jakieś 600km w jedną stronę... <faja> <faja> <faja>
Wreszcie znowu Madzia!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2009, 00:28
Posty: 40
Skąd: Rymanów
Auto: 626 GE KL

Postprzez ozman » 6 cze 2009, 20:42

Jaką oporność powinien mieć na złączu czujnik stuku? U mnie nie wywala błędu na kompie ale na czujniku nie ma przejścia na zimnym. Czy tak powinno być?

Proszę o zmierzenie jak jest u Was.

Czy pozostaje tylko używka?


Silnik to KL i na jałowych chodzi nierówno ale obroty trzyma książkowe i nie prycha z rury.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 14:58
Posty: 66
Auto: Ford Probe 2,5V6

Postprzez wojtek4ws » 6 cze 2009, 23:21

ozman napisał(a):Proszę o zmierzenie jak jest u Was.

Czy pozostaje tylko używka?

ok jutro sprawdze ile ma "łomów".
Chyba tylko używka bo w akcie desperacji obdzwoniłem wszystkie zaprzyjaźnione hurtownie (intecars, fota, dakol ) i nie maja tego w katalogach, w serwisie madzi bałem sie nawet pytać...
Wreszcie znowu Madzia!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2009, 00:28
Posty: 40
Skąd: Rymanów
Auto: 626 GE KL

Postprzez wojtek4ws » 7 cze 2009, 09:39

wychodzi na to ze mój na zimnym silniku ma 750 kilo ...
Wreszcie znowu Madzia!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2009, 00:28
Posty: 40
Skąd: Rymanów
Auto: 626 GE KL

Postprzez ozman » 7 cze 2009, 10:23

Dzięki. Haynes proponuję trochę inny sposób pomiaru taki jak na zdjęciu. Pomiędzy jednym pinem A i masą samochodu.U niego prawidłowa wartość to 560ohm.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 14:58
Posty: 66
Auto: Ford Probe 2,5V6

Postprzez wojtek4ws » 7 cze 2009, 11:21

ok, dla pewności sprawdzę wg jego przepisu :D :D
Wreszcie znowu Madzia!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2009, 00:28
Posty: 40
Skąd: Rymanów
Auto: 626 GE KL

Postprzez ozman » 7 cze 2009, 16:31

Mi pomiar wg Haynesa daje 560 ale kilo Ohmów. Czy to błąd w druku – pomyłka o rząd wielkości czy to ja mam walnięty czujnik a komp tego nie sygnalizuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 14:58
Posty: 66
Auto: Ford Probe 2,5V6

Postprzez wojtek4ws » 7 cze 2009, 19:47

eee jak masz taki sam badziewny czujnik jak ja to tez sie machnąłem. sugerowałem sie zakresem na skali i na zakresie do 2000kiloohmów było 750 a na zakresie do 200 kiloohmów wyskakiwało jeden czyli nie miescilo sie w skali wiec było 750 ohmów <jupi> <jupi> moze masz ten sam problem co ja ze skalą?? w sumie dzis niedziela :)
Wreszcie znowu Madzia!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2009, 00:28
Posty: 40
Skąd: Rymanów
Auto: 626 GE KL

Postprzez ozman » 7 cze 2009, 20:31

Mój miernik ma automatyczną zmianę zakresów. To 750 Ohm masz pomiędzy dwoma pinami? Mi taj tak mierzę to mam oporność nieskończoną.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 14:58
Posty: 66
Auto: Ford Probe 2,5V6

Postprzez wojtek4ws » 8 cze 2009, 08:32

ozman napisał(a):To 750 Ohm masz pomiędzy dwoma pinami?

Tak, i co ciekawe dziś ta wartość spadła do 575 ohm zarówno pomiedzy pinami jak i jednym z pinów i masą. drugi pin to tylko ekran kabla i jest chyba zmasowany na czujniku. nie mam zielonego pojecia dalczego dzis jest inny odczyt?? silnik tak samo zimny itd. Może po prostu masz gdzies przetarty ten kabel?? on lezy na bloku miedzy glowicami wiec mogło go przysmażyć...
Wreszcie znowu Madzia!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2009, 00:28
Posty: 40
Skąd: Rymanów
Auto: 626 GE KL

Postprzez ozman » 8 cze 2009, 09:33

Okazało się że mój jest sprawny. ten czarny kabelek to jest ekran i jest podłączony do masy tylko przy komie tak żeby nie zrobić pętli mas. Po rozłączeniu złączki nie jest on podłączony do czujnika wiec odczyt powinien być nieskończony. Haynes podaje zmierzenie oporu pomiędzy czerwonym kabelkiem sygnałowym a masą czujnika czyli też masą samochodu. Mi wyszło 560kOhm, czyli błąd w druku w książce. potwierdza to też kolega od którego chciałem kupić czujnik sprawny – ma identyczne oporności.

Poruszaj tym kabelkiem jak będziesz mierzył i zobacz czy Ci się oporność nie zmienia, jeśli tak to pewnie gdzieś przetarty
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 14:58
Posty: 66
Auto: Ford Probe 2,5V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6