Profilaktyka, ocena jakości części, niepokojące odgłosy przy
Napisane: 26 lis 2004, 02:26
Od niedawna jestem właścicielem pięknej Madzi. Przyjechała do mnie z Niemiec. Niestety coraz częstszą modą jest podkręcanie liczników. Auto z XII 96 miało na liczniku 95000 km. Niby prawdopodobne, ale na śrubkach przy zegarach przy podświetleniu latarką widać delikatnie zdarty lakier. To jedno. Drugim objawem jest słyszalne delikatne drganie w okolicy zegarów przy obrotach ok. 1500. Nie znam sie na podkręcaniu liczników, ale przypuszczam, że przejechała ok. 195 tys. km. Od razu też wykonałem niezbędną profilaktykę: wymiana płynów, filtrów, pasków, tłumika oraz ogólna ocena stanu auta dokonana przez poleconego mechanika. Do czego zmierzam. Na forum spotyka się pytania odnośnie zastosowania oryginalnych bądź zastępczych części. Przejrzałem wiele tematów, może coś przeoczyłem, ale przy okazji profilaktyki jaką wykonałem chciałbym przedstawić wykaz części jakie istniały w autku, a jakie zastosował polecony mechanik. Z góry przepraszam za możliwe błędy jakie popełniłem przy spisywaniu danych z części. Oto wykaz:
Świece: były NGK R BKR6E
wstawiono BERU ultra Z 16 14FR-7DUX 1,1 mm
Uszczelka pokrywy zaworów: była FSO1
wstawiono JC N43016
Pasek rozrządu:(mnogość oznaczeń) był UNITTA (Japan) FPO1 12 205A
133YU25 H NBR
wstawiono JC E33022
Filtr paliwa: wstawiono Filtron PP 887
Filtr powietrza: był FS05-13-Z40
wstawiono Nippon (Towa) FS05-13-Z40
Łącznik stabilizatora: wstawiono Yamato (JC) JC J63002 GA2C-28-170A
Pasek wielorowkowy "mały" : był RIB-ACE 4PK920 FS05 18 381
wstawiono Dayco (Italy) DAY 4PK926
Pasek wielorowkowy "duży" był (USA) 5PK1150 FP02 15 909A
wstawiono Gates (Belgium) Micro-V 5PK1150
Klocki hamulcowe tył: wstawiono Frentex 0974-14.0 14 mm
Napinacz paska rozrządu: był NSK (Japan) B35-139DWAX
wstawiono JC E43023JC
Rolka prowadząca: była NTN (Japan) 6005LUA\
wstawiono GMB (JC) E53023
Filtr oleju: wstawiono KDF JEYO-14-302-9A
Interesuje mnie, które częsci w przyszłości zmienić na inne , a przy których pozostać.
I jeszcze dwa pytania
I-sze dotyczące skrzyni biegów: jeżdżąc na II biegu szczególnie przy jeździe w mieście podczas puszczania nogi z gazu i powolnego wyhamowywania auta (bez hamulców) daje się słyszeć szczególny świst (niezbyt głośny), który po dodaniu gazu zanika. Podobny objaw miałem w UNO na II i III biegu. Czy to normalne (choć nie przypuszczam) i czy jest się czym martwić za wczasu.
II-gie dotyczące maxymalnej prędkości: jakie osiągi powinno mieć moje sprawne autko. Czytam na forum o 200 km/h. Test jaki wykonałem po wymianie częsci: 2 osoby dorosłe + 2 dzieci, max prędkość jaką uzyskałem to 175 km/h na V biegu. Niestety nie zerknąłem na obroty. Mechanik sprawdził ciśnienie w silniku od 11,5 do 12,5. Benzyna to PB 95 tankowana w Shellu.
Myślę, że nie zanudziłem Szanownego Forum.
Świece: były NGK R BKR6E
wstawiono BERU ultra Z 16 14FR-7DUX 1,1 mm
Uszczelka pokrywy zaworów: była FSO1
wstawiono JC N43016
Pasek rozrządu:(mnogość oznaczeń) był UNITTA (Japan) FPO1 12 205A
133YU25 H NBR
wstawiono JC E33022
Filtr paliwa: wstawiono Filtron PP 887
Filtr powietrza: był FS05-13-Z40
wstawiono Nippon (Towa) FS05-13-Z40
Łącznik stabilizatora: wstawiono Yamato (JC) JC J63002 GA2C-28-170A
Pasek wielorowkowy "mały" : był RIB-ACE 4PK920 FS05 18 381
wstawiono Dayco (Italy) DAY 4PK926
Pasek wielorowkowy "duży" był (USA) 5PK1150 FP02 15 909A
wstawiono Gates (Belgium) Micro-V 5PK1150
Klocki hamulcowe tył: wstawiono Frentex 0974-14.0 14 mm
Napinacz paska rozrządu: był NSK (Japan) B35-139DWAX
wstawiono JC E43023JC
Rolka prowadząca: była NTN (Japan) 6005LUA\
wstawiono GMB (JC) E53023
Filtr oleju: wstawiono KDF JEYO-14-302-9A
Interesuje mnie, które częsci w przyszłości zmienić na inne , a przy których pozostać.
I jeszcze dwa pytania
I-sze dotyczące skrzyni biegów: jeżdżąc na II biegu szczególnie przy jeździe w mieście podczas puszczania nogi z gazu i powolnego wyhamowywania auta (bez hamulców) daje się słyszeć szczególny świst (niezbyt głośny), który po dodaniu gazu zanika. Podobny objaw miałem w UNO na II i III biegu. Czy to normalne (choć nie przypuszczam) i czy jest się czym martwić za wczasu.
II-gie dotyczące maxymalnej prędkości: jakie osiągi powinno mieć moje sprawne autko. Czytam na forum o 200 km/h. Test jaki wykonałem po wymianie częsci: 2 osoby dorosłe + 2 dzieci, max prędkość jaką uzyskałem to 175 km/h na V biegu. Niestety nie zerknąłem na obroty. Mechanik sprawdził ciśnienie w silniku od 11,5 do 12,5. Benzyna to PB 95 tankowana w Shellu.
Myślę, że nie zanudziłem Szanownego Forum.