Stuki podczas odpalania i podczas gaszenia auta

Postprzez Hugo » 22 sie 2008, 01:05

Witam. Jak odpalam auto oraz jak gaszę słyszę pojedyńczy lub podwójny łomot wydobywający się jakby spod deski rozdzielczej (na środku). Oczywiście nie w kabinie tylko w komorze silnika. Auto pracuje równiutko na wolnych obrotach, jednak po rozgrzaniu czuć lekkie, miarowe i denerwujące wibracje wewnątrz auta. Kilka razy właziłem do kanału i oczywiście sprawdzałem poduszki silnika, ale wszystkie wyglądają na "sprawne" (oczywiście szczególną uwagę zwróciłem na poduszkę za silnikiem, przy ścianie grodziowej). Ktoś się spotkał z czymś podobnym. Co może tak stukać?
Aha co jest również ważne to to, że auto na 101% nie było bite w przód.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez majk79 » 22 sie 2008, 19:51

przyłączam się do pytania. mam tak samo..., mój ojciec też ;)
gg 2204545
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lip 2008, 21:31
Posty: 101
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mazda 626 GE 95r. FP + LPG
Mazda 6 GY 2005r. 1,8+LPG

Postprzez Hugo » 25 sie 2008, 09:14

Widzę, że nie jestem sam z tym problemem. W takim razie napewno już ktoś przez to przechodził, więc może się wypowie? Fajnie by było to wyeliminować, bo jednak jest nieco irytujące.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Wat » 25 sie 2008, 10:24

Witam.
Może poduszka silnika?
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2010, 20:41
Posty: 64
Skąd: Skoczów
Auto: Mazda 626 1995r 1.8 DOHC Gaz II gen.

Postprzez Hugo » 25 sie 2008, 12:37

malow napisał(a):Może poduszka silnika?
Tak, to pierwsza rzecz jaką sprawdzałem, ale nic nie wzbudza tam moich podejrzeń. Szczególnia ta [jaka?], za silnikiem, skad dochodzą stuki.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Bodek » 25 sie 2008, 13:54

HUGO, a w jaki sposób ją sprawdzałeś. Tam jest trudny dostęp i na pierwszy rzut oka może wydawać siędobra a w rzeczywistości może być padnięta. JA dopiero po wymontowaniu obudowy filtra powietrza i dolotu do przpustnicy mogłem się dokładnie przyglądnąć poduszce ...
Nie dużo roboty, tylko kilka śrub a widąć ją ładnie !!
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez qbass » 25 sie 2008, 14:03

Może poduszka jest tak uszkodzona, że tego nie zobaczysz, a stukać będzie.
Poza tym, sprawdzić trzeba, czy np. jakaś blacha nie obija się o wydech, bo podczas odpalania silnik się zawsze delikatnie ruszy.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Hugo » 25 sie 2008, 15:57

qbass napisał(a):jakaś blacha nie obija się o wydech,
Absolutnie nie. Wszystkie osłony blaszane itp. są w super stanie. Cały układ wydechowy wisi tak jak fabryka nakazała.
Bodek napisał(a):HUGO, a w jaki sposób ją sprawdzałeś
No z góry i z dołu tak jak szło tylko zajrzeć. Widziałem, że oberwana nie jest. No nic zdemontuję ten dolot i wtedy przyjrzę się jej dokładniej i spróbuję moze trochę ja "ponaciągać" jakąś breszką.
Wiecie co, dzisiaj na postoju i przy zgaszonym silniku "potargałem" "na luzie" gałke zmiaqny biegów i też coś stukało i nawet podobnie jak podczas odpalania i gaszenia. Jednak biegi wchodzą po prostu wyśmienice.Ogólnie cała skrzynia działa perfect.
Jak myślicie może coś tak stukać w mechaniźmie gałki zmiany biegów?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Hugo » 26 sie 2008, 22:48

Zauważyłem pęknięcie gumy (niewielkie) w poduszce tej przy chłodnicy. Do tej za silnikiem nie mam zastrzeżeń. Możliwe żeby stuki z tej przedniej poduszki były tak słyszalne? Wymienię ją chyba profilaktycznie niemal, ponieważ jest tania i dostęp do niej dobry.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Hazu » 26 sie 2008, 22:54

Hugo napisał(a):Zauważyłem pęknięcie gumy (niewielkie) w poduszce tej przy chłodnicy. Do tej za silnikiem nie mam zastrzeżeń. Możliwe żeby stuki z tej przedniej poduszki były tak słyszalne


Możliwe.
a swoją drogą ja mam peknietą tą tylna poduszkę ale nic niepokojącego nie da się usłyszeć czy odczuć.
niestety dobranie się do tej poduszki nie za bardzo mi się uśmiecha :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Hugo » 27 sie 2008, 20:26

Hazu napisał(a):dobranie się do tej poduszki nie za bardzo mi się uśmiecha
W 626 GE również :|
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Bodek » 27 sie 2008, 23:25

Hugo napisał(a):Hazu napisał:
dobranie się do tej poduszki nie za bardzo mi się uśmiecha

W 626 GE również


To nie kwestia nadwozia, to kwestia silnika. W FS'ie dostęp jest OK, ale w KL'ce :|

Pozdrawiam !! :)
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2005, 01:09
Posty: 418
Skąd: Jasło/Katowice
Auto: 626 GE 2.0 CRONOS M/T 1994 LPG

Postprzez Hugo » 29 sie 2008, 19:15

No i zrobione. Poduszki są OK. Sprawa wyglądała tak, że odkręciły się śruby od metalowego uchwytu poduszki znajdującej się za silnikiem (przy ścianie grodziowej). Nie wiem czy to normalne, ale tak się stało. Jedna śruba była zupełnie odkręcona (dziwne, że nie wypadła), druga poluzowana, a trzeciej nie ma wcale :| . Jednak znalazłem śrubę z drobnym gwintem i o średnicy 12 mm, ale nie chciała się wkręcić. Może mi ktoś powiedzieć czy ten uchwyt jest przykręcony na 2 śruby, a ten trzeci otwór jest "nieczynny", bo nie ma możliwości zajrzenia tam. A sami rozumiecie, że jeśli tej śruby nie było jak wszedłem pod auto to nie nie wiem czy w ogóle powinna tam jakaś śruba być. Jeśli tak to oczywiście będę dążył do tego, aby ją tam wkręcić.Czekam na info od Was.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Hugo » 13 paź 2008, 21:53

Jednak cieszyłem się przedwcześnie. Po dokręceniu tych śrub, o których pisałem wyżej dalej stukało, ale chyba podświadomie wmawiałem sobie, że jest OK (ewidentnie odkręcone śruby dawały podstawy by sądzić, że to jednak był powód). Niestety nie. Również drgania na wolnych obrotach pozostały choć były wyraźnie mniej odczuwalne.
W ubiegłym tygodniu "dorosłem" wreszcie do zakupu przedniej poduszki (tej za chłodnicą). Cały czas niepokoiło mnie to, że była jakby "obwieszona" i w nienaturalnym położeniu.
Wymiana zajęła mi ok. 20 min. Po demontażu okazało się, że jest poważnie naderwana (nie zerwana), czego nie było widać gdy była zamontowana na aucie. Po montażu nowej poduszki (firma 4MAX-koszt 75 zł) odpalam auto i co? Tylko gwizd rozrusznika i żadnego stuku, żadnych drgań plastików w desce rozdzielczej. Poczekałem do całkowitego rozgrzania silnika i absolutnie żadnych drgań. Tylko wskazówka obrotomierza na poziomie 900 obr/min. informuje mnie o tym, że silnik pracuje. Rewelacja. A więc przychodzi czas na zgaszenie auta i...po prostu wskazówka obrotomierza spada do zera. Żadnego stuku czy puku. No comments. To był strzał w dziesiątkę :D
Dzięki za podpowiedzi, szczególnie Hazu i qbass.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6