Jakie świece zapłonowe? (626 GE)

Postprzez Grzyby » 13 wrz 2008, 13:03

PARTYBOY napisał(a):Grzyby – czasem jak coś napiszesz ...

Ja w przeciwieństwie do Ciebie nie opieram swojej wiedzy o rozmowy ze specjalistami z ASO (często ich rady są powodem dodatkowych, niepotrzebnych wydatków, czy wręcz bzdurami), a opieram się właśnie na instrukcjach obsługi, serwice manualach, czy EPC MAZDY opracowanych przez speców Mazdy (tych prawdziwych z Japonii).
A w tych źródłach nawet nie ma grama wzmianki o świecach Motorkrafta.
Jest natomiast jak byk napisane że dla silnika 1.8 i 2.0 świece zapłonowe to BKR5E-11/BKR6E-11/K16PR-U11/K20PR-U11 – czyli NGK i NipponDenso, a dla 2.5 to ZFR5F11 NGK
Więc? ......
Może w manualach czy instrukcjach serwisowych dla Probe występuje osprzęt Motorkrafta (co może mieć ręce i nogi z racji miejsca produkcji – USA) – w dokumentacji Mazdy go nie ma.

Nie twierdzę że Motorkraft to zła marka ale nie wciskaj ludziom na siłę informacji o których japońska dokumentacja nie wspomina nawet słowem. Fabryczne wyposażenie (np. świece) to NGK lub ND – Motorkaft może być co najwyżej dobrym zamiennikiem.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez PARTYBOY » 13 wrz 2008, 14:35

W kolejnym temacie tworzysz pole do bitwy o Twoje przekonania.
Grzyby napisał(a):Ja w przeciwieństwie do Ciebie

Zapomniałem, że jesteś konsultantem NASA i masz wykute na pamięć wszystkie manuale w stopniu lepszym niż serwisanci z ASO ;)
Tymczasem ja napisałem, że nie jestem wrogiem NGK i nie twierdzę, że ogólnie są złe, tylko, że jest dla naszych FS'ów lepsze rozwiązanie. Przecież skoro w Probe 2 to jeden z tylko dwóch silników, to co ja i inni właściciele tych aut czy Mazdy 626 w FS możemy wiedzieć o jego eksploatacji. Motorcraft to według Ciebie zamiennik, tylko czemu jest montowany fabrycznie w 626 czy MX-6? Jest szansa, że dostępność NGK w sprzedaży detalicznej była lepsza i dlatego pojawiły się w manualach w miejsce wtedy bardzo trudno i rzadko spotykanych w sklepach Motorcraft'ów?
Więc znów niech będzie, że masz rację. Ja nie mam ukrytych kompleksów i nie muszę być na wierzchu. Powinieneś przemienić nazwy działów na "O modelu ... Grzyby powiedział ..." hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

Postprzez Grzyby » 13 wrz 2008, 14:45

PARTYBOY napisał(a):Zapomniałem, że jesteś konsultantem NASA i masz wykute na pamięć wszystkie manuale w stopniu lepszym niż serwisanci z ASO

Złośliwość zupełnie nie na miejscu – przed napisaniem tego co powyżej sprawdziłem to info w manualu i EPC.
Manuale nie powstały na podstawie dostępności rynkowej danych produktów i żeby tak twierdzić trzeba mieć nie lada wyobraźnię.

PARTYBOY napisał(a):Ja nie mam ukrytych kompleksów i nie muszę być na wierzchu

czytając Twoje "wywody" ciężko w to uwierzyć .... Jak podaję fakty – Ty zasłyszane informacje do których dorabiasz teorie o braku dostępności danych części.

PARTYBOY napisał(a):Więc znów niech będzie, że masz rację

Rozumiem że ciężko jest przyznać Ci komukolwiek i kiedykolwiek rację – szczególnie jeśli druga osoba podaje fakty zawarte w dokumentacji a Ty opierasz się (jak zwykle co zdążyłem zauważyć) na tym co ktoś powiedział.

Tyle z mojej strony. Info podane przeze mnie każdy może zweryfikować sięgając do fabrycznej dokumentacji.
No ale pan z ASO wie lepiej niż inżynierowie Mazdy ....
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez toomas » 13 wrz 2008, 16:33

Panowie jedno co zauważyłem to to że w wielu tematach są wypowiedzi ''nie dotyczące'' tematu (tzn. dotyczą ale w niczym niepomagają moim zdaniem), piszecie i kłócicie się a nikomu nie jest to do niczego potrzebne (tak myślę i nie chcę nikogo urazić). Więc pasowałoby aby moderator usunął niepotrzebne wypowiedzi :) a ja jeszcze raz pytam o zapieczoną świecę o której pisałem na końcu pierwszej strony. :P :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2007, 00:34
Posty: 207
Skąd: Łódź
Auto: MPV LW 2,5v6
626 GE 1,8

Postprzez arabek » 13 wrz 2008, 16:37

miałem coś takiego dawno temu a fiacie 126p. po długiej walce z kluczem i świecą przyszedł czas na młotek... i nową głowicę :] ale chyba ci to nie pomoże.
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2008, 12:34
Posty: 57
Skąd: Radom
Auto: Mazda 626 2.0i 16v GE 94r.

Postprzez Hazu » 13 wrz 2008, 18:10

toomas

nalej oleju do kanału świecy i próbój odkręcać
jak bedzie ciężko to wkręć ją spowrotem i ponownie wykręcaj i tak aż ją wykręcisz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez marcin73 » 14 wrz 2008, 10:55

Witam wszystkich gdyż loguję sie tutaj po raz pierwszy.
Posiadam Mazdę 626 GF z 1998 2.0, 100 KW z automatem i LPG.
Chciałem wymienić świece na NGK. Na oficjalnej stronce NGK w tabeli znalazłem informację, że odpowiednia świeca to PZFR6F. W niektórych sklepach informacje tą potwierdzają sprzedawcy. Ostatnio jenak jeden z nich zdecydowanie polecił jako odpowiednią świecę PZFR5F i pojawił mi się dylemat. Z tego co wcześniej przeczytałem to różnica w oznaczeniu 5 i 6 to ciepłota. Chciałem zatem zapytac użytkowników Mazdy czy mogę swobodnie założyc PZFR5F bez żadnych nieprzyjemnych konsekwencji? Przeczytałem także że auta z LPG powinny ieć świece o wyższej ciepłocie. Jakie zatem będa konsekwencję tego, że założe świece z ciepłota 5 a nie 6 mając instalację LPG?
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2008, 12:04
Posty: 34
Skąd: Śląsk
Auto: 626,2.0, 1998, 136 KM, automat

Postprzez toomas » 14 wrz 2008, 13:15

Hazu
Dzięki tak spróbuje a co myślicie o dodaniu tylko odrobiny smaru miedzianego na gwint nowych świec. Pyta bo u braciaka była taka sytuacja że świeca się ułamała i musiał zdejmować pokrywę, wiercić i gwintować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2007, 00:34
Posty: 207
Skąd: Łódź
Auto: MPV LW 2,5v6
626 GE 1,8

Postprzez jacobs » 14 wrz 2008, 13:18

toomas napisał(a):odrobiny smaru miedzianego na gwint nowych świec.

ja tak robiłem ;)
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez krzysztof85 » 15 wrz 2008, 13:08

Koledzy a co mi byście doradzili chciałbym wymienić świece w Mazdzie 323F 1.3 16V z 1998r i nie wiem jakie wybrać. Myślałem o jakiś typowo do gazu bo samochód ma instalacje LPG co mi doradzicie, warto kupować takie świece? Poza tym jakiej firmy wybrać przewody zapłonowe? Liczę na wasze doświadczenie bo Madzie mam krótko i nie wiem na co się zdecydować przy kupnie świec i przewodów.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 sie 2008, 20:31
Posty: 17
Skąd: Płock/Łódź
Auto: Mazda 323F 1.3 16V BJ 1998r

Postprzez Grzyby » 15 wrz 2008, 15:18

krzysztof85, zajrzyj do instrukcji swojego auta. Tam powinny być podane.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez dariusz gontarski » 16 wrz 2008, 16:19

i napewno nie odczujesz rzadnej różnicy
Początkujący
 
Od: 25 lut 2008, 18:45
Posty: 18

Postprzez PARTYBOY » 25 wrz 2008, 14:58

Grzyby napisał(a):Jak podaję fakty – Ty zasłyszane informacje

może i dużo czytasz instrukcji, ja mam ciekawsze lektury i zajęcia, a moja wiedza pochodzi z tego co zobaczyłem na własne oczy w Mazdach kolegów lub rzeczywiście usłyszałem ale nie od takich laików jak Ty tylko od specjalistów w serwisach Mazdy.
toomas napisał(a):Panowie jedno co zauważyłem to to że w wielu tematach są wypowiedzi ''nie dotyczące'' tematu (tzn. dotyczą ale w niczym niepomagają moim zdaniem), piszecie i kłócicie się a nikomu nie jest to do niczego potrzebne

Daltego szkoda Grzyby, że nigdy nie odpowiadasz na temat kiedy ktoś zapyta o pomoc. Potrafisz natomiast doskonale krytykować i podważać porady innych. Gratuluję
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

Postprzez Grzyby » 25 wrz 2008, 15:53

PARTYBOY, nie potrafisz przestać?
Musisz mieć ostatnie zdanie nawet za cenę obrażania innych?
Żal mi Ciebie kolego ....
Grzyby napisał(a):Tyle z mojej strony. Info podane przeze mnie każdy może zweryfikować sięgając do fabrycznej dokumentacji.

Ale Ty oczywiście wiesz lepiej. Proszę bardzo, niech będzie na Twoim.
I proszę – nie odpisuj już bo nic nowego nie wniesiesz.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez keczu » 26 wrz 2008, 15:15

Ja mam DENSO dobrane wg katalogu w sklepie :) wczesniej NGK,zadna roznica jezdzi jak jezdzil.Tak ogolnie to trzeba byc naprawde wyczulony zeby te roznice poczuc(jesli swieca jest odpowiednio dobrana),druga sprawa to ze produceci czasem zawezaja oferte produkowanych swiec i w katalogach troche na sile podciagaja pod dany model sam.Najbezpieczniej to kupic te co sa w instrukcji.Kiedys probowalen rozne swiece w Fiacie Bravo (mialem taka mozliwosc)i najlepiej jezdzil na jakis tam zwyklych Championach po 8.50 szt.takie jak byly w instrukcji.
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2008, 16:59
Posty: 165
Skąd: Ostroleka/Dublin
Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45

Postprzez 3astec » 24 lis 2008, 13:33

Witam

Jakie świece założyć najlepiej zamiast PZFR6F
BKR6E-11
BKR5E-11
czy ZFR6F-11?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 paź 2007, 23:01
Posty: 38
Auto: GF FS 115KM HTB

Postprzez qbass » 24 lis 2008, 18:28

3astec, przyklejam do podobnego tematu. Na przyszłość używaj proszę szukajki i nie twórz ponownie tematów, które są już na forum.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez delarossa » 24 lis 2008, 21:31

wtrące coś od siebie, jak ostatnio zmieniałem świece, na jednej została mi gumowa osłona z fajki, za cholere nie chciała wyjść przzez co nie dało się nałozyc klucza na swiecę, wydłubałem, wydmuchałem kompresorem i zdarłem wszystkie te gumy z fajek. Męczyłem sie z tym ponad pół godziny, guma się zwulkanizowała, radzę uważać żeby komus jakis okruch nie wpadł do cylindra..
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2007, 21:00
Posty: 71
Skąd: Krosno/Kraków
Auto: 626 GD 2.0D / 626 GE 2.0 16V

Postprzez kmieta » 24 mar 2009, 21:21

Witam,

jakie świece zapłonowe doradzilibyście do Mazdy 626 GE FP ?

z góry dzięki za info.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 23:14
Posty: 43 (1/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 6 2.0 D GY 143KM 2006

Postprzez ZipperPL » 27 mar 2009, 15:58

arabek napisał(a):Panowie może to rozwieje wasze wątpliwości
Obrazek
fragment instrukcji obsługi :]
www.osk-karo.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 23:24
Posty: 116
Skąd: Libiąż/Skawina
Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6