Poziom oleju silnikowego. – za dużo czy za mało ? 626 GE
Hehe mi w manualu pisze,że full jest 3,5 litra. Mi mechanik przy wymianie oleju + filtra wlał 3 litry i jest full – kto mi to wyjaśni ?
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
zibi626 napisał(a):Hehe mi w manualu pisze,że full jest 3,5 litra. Mi mechanik przy wymianie oleju + filtra wlał 3 litry i jest full – kto mi to wyjaśni
nie dokładnie zlał olej,
silnik był zimny (mało prawdopodobne),
nie wymienił filtra?
skasował Cię za 3l zamiast za 3,5?
a może wszystko na raz
a jakbyś chciał sam wymieniać olej to Globy podał w HP przydatnego linka
http://moto.pl/MotoPL/1,88571,7165189,O ... _olej.html
- Od: 12 cze 2007, 17:30
- Posty: 470
- Skąd: Reda/HH
- Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8
panowie nawet miałem ściągnięta miskę olejowa bo mi ciekło wiec już powinien wszystki stary olej wypłynąć... Wlałem dokładnie 3.5l i miałem za dużo wyciągałem strzykawka przez otwór bagnetu 200ml i jest jeszcze ciut powyżej full... i jak to wytłumaczycie??
- Od: 6 wrz 2009, 13:58
- Posty: 68
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 1.8 GE 16v DOHC 96r + LPG
autko w garażu ;p posadzka raczej jest w poziomie a to 3.3l jak Ci poziom wskazuje??
- Od: 6 wrz 2009, 13:58
- Posty: 68
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 1.8 GE 16v DOHC 96r + LPG
Jak autko długo postoji to olej ladnie sobie scieknie do miski. olej sprawdzaj sobie najlepiej bo kilkunasto godzinnym postoju. wyssi oleju to stanu 3/4 normy w taki sposob jaki to robiles wczesniej. i zawsze sprawdzaj olej po dluzszym postoju jak olej dobrze ocieknie. Pamietajmy ze4 olej jak kazda inna substancja ma wlasciwosci rozszezalnosci temperaturowej. po nocnym postoju stan wynosi 3/4 normy a po rozgrzaniu oleju do ok 150 stopni stan powineien byc bliski full (jesli by w calosci ocieknal do miski to jest nie mozliwe)
...:::GT:::...
- Od: 21 kwi 2009, 13:16
- Posty: 28
- Skąd: Paprotnia/Konin
- Auto: Mazda 323F 1.8 GT BP-DOHC 1989
Inte napisał(a):nie dokładnie zlał olej,
silnik był zimny (mało prawdopodobne),
Hehe akurat stałem mu "nad głową" a olej miałem swój Teraz jak sprawdzam po dłuższym postoju lub parę minut po jeździe to jest full – zobacze jak będzie po 1000 km..
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
Potwierdzam. Po wlaniu 3,5 L oleju, na sabelce jest FULL.
U mnie ściekał olej ponad godzine przy wymianie, także nic napewno w bloku nie zostało.
Auto nie dymi i równo pracuje, więc nie bede się bawił w spuszczanie oleju.
Wydaje mi się,że w FS jest niski zakres między MIN. a FULL.
Jednym słowem, jeśli dobrze spuściło się olej na ciepłym silniku, to po wlaniu tych 3,5 L oleju nie bedzie problemów. Jest ok.
P.S.
Przy spuszczaniu oleju dobrze jest oprócz zdjęcia korka wlewu oleju, wyjąć też bagnet...
pozdro
U mnie ściekał olej ponad godzine przy wymianie, także nic napewno w bloku nie zostało.
Auto nie dymi i równo pracuje, więc nie bede się bawił w spuszczanie oleju.
Wydaje mi się,że w FS jest niski zakres między MIN. a FULL.
Jednym słowem, jeśli dobrze spuściło się olej na ciepłym silniku, to po wlaniu tych 3,5 L oleju nie bedzie problemów. Jest ok.
P.S.
Przy spuszczaniu oleju dobrze jest oprócz zdjęcia korka wlewu oleju, wyjąć też bagnet...
pozdro
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Uploaded with ImageShack.us
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Uploaded with ImageShack.us
sebastian223 napisał(a):Wydaje mi się,że w FS jest niski zakres między MIN. a FULL.
W manualu pisze,że ilość między Full a Min wynosi 1 litr
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
witam wszystkich, mam swoją mazdę 626 GF 2.0 dopiero miesiąc i pojechałem na wymianę oleju, koleś wlał mi 3 litry i na rozgrzanym silniku pokazuje mi nieco ponad pełen stan, czy mam pojechać spuścić trochę?
- Od: 20 paź 2009, 19:20
- Posty: 16
- Auto: mazda 2 1.25 2003
Czy czasem różnice w ilości" mieszczącego" się w silniku oleju nie są spowodowane różną wielkością filtrów ? Nikt nie pisze jaki ma założony.Ja miałem założony w niemieckim serwisie mazdy taki malutki.Wiem,że pasują do mojego silnika większe.Różnica w gabarytach jest dosyc znaczna.
- Od: 9 cze 2009, 08:18
- Posty: 72
- Skąd: Katowice
- Auto: 626 GE 2.0 FS 1992
Mam chyba problem z ciśnieniem oleju? otóż mam zaolejony bagnet do samego końca i tą rurkę gdzieś na 1/4 długości. Tak jakby podnosił się poziom oleju. Wczoraj zauważyłem drobne opiłki metalu na na bagnecie. Płyn dziwnie śmierdzi podobnie do zgnilizny może dlatego że już przepracowany? Płyn mam od dwóch lat jest lekko brązowy płyn to Borygo.
Wracałem w tamtym tygodniu z Lublina i temperatura skoczyła do 3/4 wskazówki.
Kiedyś miałem podobny problem nawet go opisałem w oddzielnym temacie, tylko w tedy okazało się że ktoś ściągał płyn ze zbiorniczka jakoś pompką i dmuchną trochę oleju do układu
Pozdrawiam.
Wracałem w tamtym tygodniu z Lublina i temperatura skoczyła do 3/4 wskazówki.
Kiedyś miałem podobny problem nawet go opisałem w oddzielnym temacie, tylko w tedy okazało się że ktoś ściągał płyn ze zbiorniczka jakoś pompką i dmuchną trochę oleju do układu
Pozdrawiam.
-
lukasz2387
Może po prostu wymień olej, sprawdź czy w nim coś jest skoro piszesz,że opiłki metalu ? Jak uszczelki przy silniku ?
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
Uszczelnienie silnik, dolot są w porządku.
Z korka oleju nie chlapie i z bagnetu też. Tylko dlaczego zaolejony jest cały bagnet i prowadnica zaolejona?
Olej wymieniałem w maju.
Z korka oleju nie chlapie i z bagnetu też. Tylko dlaczego zaolejony jest cały bagnet i prowadnica zaolejona?
Olej wymieniałem w maju.
-
lukasz2387
Oring jest dobry, ścisło wchodzi w rurkę.
U Was są też zaolejone te rurki/prowadnice? Jeśli nie to o czym może to świadczyć, o przedmuchach?
U Was są też zaolejone te rurki/prowadnice? Jeśli nie to o czym może to świadczyć, o przedmuchach?
-
lukasz2387
Zawsze prowadnica bagnetu będzie delikatnie zaolejona. Wycierasz i sprawdzasz poziom – normalne. Płyn wymień jak śmierdzi – polecam dynagel, i dobrze odpowietrz układ zgodnie z instrukcją na forum.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6