Poziom oleju silnikowego. – za dużo czy za mało ? 626 GE

Postprzez zibi626 » 20 paź 2009, 11:36

Hehe mi w manualu pisze,że full jest 3,5 litra. Mi mechanik przy wymianie oleju + filtra wlał 3 litry i jest full – kto mi to wyjaśni ? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez Inte » 20 paź 2009, 14:43

zibi626 napisał(a):Hehe mi w manualu pisze,że full jest 3,5 litra. Mi mechanik przy wymianie oleju + filtra wlał 3 litry i jest full – kto mi to wyjaśni

nie dokładnie zlał olej,
silnik był zimny (mało prawdopodobne),
nie wymienił filtra? :|
skasował Cię za 3l zamiast za 3,5?
a może wszystko na raz <diabełek>

a jakbyś chciał sam wymieniać olej to Globy podał w HP przydatnego linka :D
http://moto.pl/MotoPL/1,88571,7165189,O ... _olej.html
Obrazek
Bo tu kończy się rozsądek a zaczyna się Mazda ;)
IRC
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2007, 17:30
Posty: 470
Skąd: Reda/HH
Auto: była 323BG| jest 626 GE 97 1,8

Postprzez Radex » 20 paź 2009, 17:45

ja jezdze za zwyczaj ze stanem FULL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez dziedzictom » 20 paź 2009, 20:02

panowie nawet miałem ściągnięta miskę olejowa bo mi ciekło wiec już powinien wszystki stary olej wypłynąć... Wlałem dokładnie 3.5l i miałem za dużo wyciągałem strzykawka przez otwór bagnetu 200ml i jest jeszcze ciut powyżej full... i jak to wytłumaczycie??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 13:58
Posty: 68
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 1.8 GE 16v DOHC 96r + LPG

Postprzez dyszel » 20 paź 2009, 20:11

Minimalnie ci krzywo auto stoi podczas pomiaru – ja zawsze leję 3,3l i jest ok
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez dziedzictom » 20 paź 2009, 20:13

autko w garażu ;p posadzka raczej jest w poziomie :D a to 3.3l jak Ci poziom wskazuje??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 13:58
Posty: 68
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 1.8 GE 16v DOHC 96r + LPG

Postprzez KlosekSekowski » 22 paź 2009, 00:39

Jak autko długo postoji to olej ladnie sobie scieknie do miski. olej sprawdzaj sobie najlepiej bo kilkunasto godzinnym postoju. wyssi oleju to stanu 3/4 normy w taki sposob jaki to robiles wczesniej. i zawsze sprawdzaj olej po dluzszym postoju jak olej dobrze ocieknie. Pamietajmy ze4 olej jak kazda inna substancja ma wlasciwosci rozszezalnosci temperaturowej. po nocnym postoju stan wynosi 3/4 normy a po rozgrzaniu oleju do ok 150 stopni stan powineien byc bliski full (jesli by w calosci ocieknal do miski to jest nie mozliwe)
...:::GT:::...Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2009, 13:16
Posty: 28
Skąd: Paprotnia/Konin
Auto: Mazda 323F 1.8 GT BP-DOHC 1989

Postprzez zibi626 » 22 paź 2009, 08:48

Inte napisał(a):nie dokładnie zlał olej,
silnik był zimny (mało prawdopodobne),


Hehe akurat stałem mu "nad głową" a olej miałem swój :) Teraz jak sprawdzam po dłuższym postoju lub parę minut po jeździe to jest full – zobacze jak będzie po 1000 km..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez dyszel » 22 paź 2009, 08:51

dziedzictom napisał(a):a to 3.3l jak Ci poziom wskazuje

Max na szabelce
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez sebastian223 » 24 paź 2009, 14:18

Potwierdzam. Po wlaniu 3,5 L oleju, na sabelce jest FULL.

U mnie ściekał olej ponad godzine przy wymianie, także nic napewno w bloku nie zostało.

Auto nie dymi i równo pracuje, więc nie bede się bawił w spuszczanie oleju.
Wydaje mi się,że w FS jest niski zakres między MIN. a FULL.

Jednym słowem, jeśli dobrze spuściło się olej na ciepłym silniku, to po wlaniu tych 3,5 L oleju nie bedzie problemów. Jest ok.

P.S.
Przy spuszczaniu oleju dobrze jest oprócz zdjęcia korka wlewu oleju, wyjąć też bagnet...


pozdro
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez zibi626 » 24 paź 2009, 19:52

sebastian223 napisał(a):Wydaje mi się,że w FS jest niski zakres między MIN. a FULL.


W manualu pisze,że ilość między Full a Min wynosi 1 litr :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez patryk2907 » 17 lis 2009, 08:07

witam wszystkich, mam swoją mazdę 626 GF 2.0 dopiero miesiąc i pojechałem na wymianę oleju, koleś wlał mi 3 litry i na rozgrzanym silniku pokazuje mi nieco ponad pełen stan, czy mam pojechać spuścić trochę?
Początkujący
 
Od: 20 paź 2009, 19:20
Posty: 16
Auto: mazda 2 1.25 2003

Postprzez Edel » 18 lis 2009, 16:24

Sprawdzaj stan za zimnym silniku, najlepiej z rana przed odpaleniem
Zacznij zarabiać prawdziwe pieniądze poprzez marketing sieciowy http://www.wellbiznes.info/edel

http://www.rozwoj-uwodzenie.pl
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2009, 11:27
Posty: 92
Skąd: Wrocław
Auto: MAZDA 626 1.8 16V 97r GE FP

Postprzez maly_57 » 21 lis 2009, 19:04

Czy czasem różnice w ilości" mieszczącego" się w silniku oleju nie są spowodowane różną wielkością filtrów ? Nikt nie pisze jaki ma założony.Ja miałem założony w niemieckim serwisie mazdy taki malutki.Wiem,że pasują do mojego silnika większe.Różnica w gabarytach jest dosyc znaczna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2009, 08:18
Posty: 72
Skąd: Katowice
Auto: 626 GE 2.0 FS 1992

Postprzez lukasz2387 » 31 sie 2011, 08:32

Mam chyba problem z ciśnieniem oleju? otóż mam zaolejony bagnet do samego końca i tą rurkę gdzieś na 1/4 długości. Tak jakby podnosił się poziom oleju. Wczoraj zauważyłem drobne opiłki metalu na na bagnecie. Płyn dziwnie śmierdzi podobnie do zgnilizny może dlatego że już przepracowany? Płyn mam od dwóch lat jest lekko brązowy płyn to Borygo.
Wracałem w tamtym tygodniu z Lublina i temperatura skoczyła do 3/4 wskazówki.

Kiedyś miałem podobny problem nawet go opisałem w oddzielnym temacie, tylko w tedy okazało się że ktoś ściągał płyn ze zbiorniczka jakoś pompką i dmuchną trochę oleju do układu <lol>
Pozdrawiam.
lukasz2387
 

Postprzez zibi626 » 31 sie 2011, 09:21

Może po prostu wymień olej, sprawdź czy w nim coś jest skoro piszesz,że opiłki metalu ? Jak uszczelki przy silniku ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez lukasz2387 » 31 sie 2011, 09:30

Uszczelnienie silnik, dolot są w porządku.
Z korka oleju nie chlapie i z bagnetu też. Tylko dlaczego zaolejony jest cały bagnet i prowadnica zaolejona?
Olej wymieniałem w maju.
lukasz2387
 

Postprzez lukasz_26 » 31 sie 2011, 11:54

sprawdz oring na bagnecie moze jest pekniety i dlatego jest zaolejony
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 maja 2011, 12:18
Posty: 13
Skąd: Łęczyca
Auto: MAZDA 626 1.8 GE 1997r

Postprzez lukasz2387 » 28 wrz 2011, 21:29

Oring jest dobry, ścisło wchodzi w rurkę.
U Was są też zaolejone te rurki/prowadnice? Jeśli nie to o czym może to świadczyć, o przedmuchach?
lukasz2387
 

Postprzez dyszel » 29 wrz 2011, 08:06

Zawsze prowadnica bagnetu będzie delikatnie zaolejona. Wycierasz i sprawdzasz poziom – normalne. Płyn wymień jak śmierdzi – polecam dynagel, i dobrze odpowietrz układ zgodnie z instrukcją na forum.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6