Poziom oleju silnikowego. – za dużo czy za mało ? 626 GE
zipek napisał(a):pomyśl co by się stało bez oleju... ysz gdyby był zbędny to by go nie było
masz rację – tyle tylko że ja nic nie pisałem, że olej jest zdędny – zacznij naukę czytania ze zrozumieniem – to ważna w życiu umiejętność
Hugo napisał(a):BartekB napisał:
silnik ubytek oleju "zastąpi" podniesionym ciśnieniem przez pompę
Nic nie rozumiem.
To znaczy że w sumie nie rozumiesz co sam napisałeś.
Wyżej pisałeś że zmniejszająca się ilość oleju nie wpływa na zmniejszenie się ciśnienia oleju (co samo w sobie jest bzdurą – podstawowe prawa fizyki ). Czyli – żeby było prościej – masz litrową butelkę w której jest 0,5 litra wody i jest w niej ciśnienie o wartości X – to zmniejszając ilość wody np do 0,25litra zmienisz ciśnienie ponieważ butelka ma nadal 1 litr pojemności.
Układ smarowania silnika jest prosty (a ty masz problemy ze zrozumieniem)
– masz stałą pojemność (kubaturę) silnika (pojemność przeznaczoną na olej) ,
– masz stałe (niezmienne) ciśnienie wytwarzane przez rotorową pompę oleju,
– masz zmienną ilość oleju w silniku,
Czyli teraz pytanie dla Ciebie HUGO – który w w/w parametrów ma wpływ na ciśnienie oleju w silniku???
Odpowiedz – ilość oleju – ponieważ to jedyna zmienna!!!!
Czyli jednak zmniejszająca się ilość oleju MA WPŁYW na zmianę ciśnienia oleju
Żeby uzyskać to o czym pisałeś:
To w przykładowej butelce (1 litr pojemności) upuszczając wody(z 0,5l do 0,25l) musiał byś dodawać powietrza po to by utrzymać niezmienione ciśnienie (czyli taki samo jak było gdy w butelce było o,5l wody)
Czyli w układzie smarowania silnika z parametru stałego zrobiłeś zmienny bo jeśli ilość oleju nie ma wpływu na jego ciśnienie – to co ma ? skoro pojemność silnika (dla oleju) się nie zmienia ; musiało by się (oczywiście twoim zdaniem) zmieniać ciśnienie podawane przez pompę olejową – co jest bzdurą ....
Przekładając Twoją powyższą "teorię" do silnika spalinowego to:
BartekB napisał(a):kontrolka ciśnienia oleju nie zapali się nigdy – nawet wówczas gdy w silniku nie będzie ani kropli oleju – ponieważ brakującą ilość oleju "zredukuje" pompa olejowa ....
czy czegoś jeszcze nie rozumiesz??? bo prościej wytłumaczyć już nie potrafię choć wydaje mi się że prościej już nie można.
Nie twierdzę że nie znasz się na mechanice samochodowej, ale na tematy o których nie masz pojęcia lepiej się nie odzywać bo po co ......
Pozdrawiam
- Od: 10 mar 2005, 14:22
- Posty: 139
- Skąd: Sieradz
- Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r
Moim zdaniem to co napisał BartekB jest logiczne.
Skoro nadmiar oleju powoduje zbyt wysokie ciśnienie a w efekcie rozszczelnienie to zbyt niski poziom oleju będzie miał wpływ na ciśnienie i będzie ono nieprawidłowe na minus. A prawidłowe ciśnienie oleju będzie jedynie jeśli olej będzie się mieścił między MIN a MAX na bagnecie.
Tak mi się przynajmniej wydaje
Skoro nadmiar oleju powoduje zbyt wysokie ciśnienie a w efekcie rozszczelnienie to zbyt niski poziom oleju będzie miał wpływ na ciśnienie i będzie ono nieprawidłowe na minus. A prawidłowe ciśnienie oleju będzie jedynie jeśli olej będzie się mieścił między MIN a MAX na bagnecie.
Tak mi się przynajmniej wydaje
- Od: 19 sty 2008, 19:08
- Posty: 199
- Skąd: żywiec
- Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB
zipek napisał(a):BartekB napisał:
zacznij naukę czytania ze zrozumieniem – to ważna w życiu umiejętność
poczytaj swoje posty
Wiem że nie jestem osobą która wie wszystko – jednak potrafię powstrzymać się od opiniowania innych gdy nie posiadam wystarczającej wiedzy na dany temat
Myślę ,że jednak mam zdecydowanie mniejsze problemy z czytanie ze zrozumieniem , a jeśli nawet tak się zarzyło czemu nie mogę zaprzeczyć – to nie próbowałem kogoś przekonać do swojej "głupoty" ....
Wierzę głęboko w Twoją nieomylność – tacy ludzie jak ty są niezbędni na takich forach i w związku z tym będę bardzo uważnie czytał każdy z Twoich postów ; nawet po 3 razy żeby być tak idealnym jak Ty ...
Wówczas moje odpowiedzi zapewne będą tak trafne jak Twoje ...
Sorry ale również nie mogłem się powstrzymać
- Od: 10 mar 2005, 14:22
- Posty: 139
- Skąd: Sieradz
- Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r
spadek ciśnienia oleju przy niskim jego poziomie jest spowodowany chwilowym załapywanie powietrza przez pompę
w czasie pracy silnika tylko cześć oleju jest w misce olejowej
większości jest w układzie smarowania i na rozrządzie dlatego poziom oleju trzeba sprawdzać po kilkunastominutowym postoju aby zdążył ściec na dół silnika
w dodatku to co jest w misce podlega falowaniu na skutek przeciążeń związanych z ruchem pojazdu
producent musi wszystkie te czynniki wziąć pod uwagę określając optymalna pojemność miski olejowej
często w sportowych silnikach stosuje się suchą miskę olejową, gdzie pompa pobiera olej ze zbiornika do którego jest on podawany z miski olejowej przez pompę pomocniczą co eliminuje zasysanie powietrza przez główną pompę na szybko pokonywanych zakrętach przy których olej w misce podlega sile odśrodkowej odpływając na bok
przy zbyt wysokim poziomie oleju następuje większe rozbryzgiwanie oleju wewnątrz karteru silnika . Powoduje to wypełnienie wnętrza silnika mgłą olejową która mocno obniża wydajność układu odpowietrzania co skutkuje nadciśnieniem wewnątrz i niewydolnością lub uszkodzeniem uszczelniaczy
w czasie pracy silnika tylko cześć oleju jest w misce olejowej
większości jest w układzie smarowania i na rozrządzie dlatego poziom oleju trzeba sprawdzać po kilkunastominutowym postoju aby zdążył ściec na dół silnika
w dodatku to co jest w misce podlega falowaniu na skutek przeciążeń związanych z ruchem pojazdu
producent musi wszystkie te czynniki wziąć pod uwagę określając optymalna pojemność miski olejowej
często w sportowych silnikach stosuje się suchą miskę olejową, gdzie pompa pobiera olej ze zbiornika do którego jest on podawany z miski olejowej przez pompę pomocniczą co eliminuje zasysanie powietrza przez główną pompę na szybko pokonywanych zakrętach przy których olej w misce podlega sile odśrodkowej odpływając na bok
przy zbyt wysokim poziomie oleju następuje większe rozbryzgiwanie oleju wewnątrz karteru silnika . Powoduje to wypełnienie wnętrza silnika mgłą olejową która mocno obniża wydajność układu odpowietrzania co skutkuje nadciśnieniem wewnątrz i niewydolnością lub uszkodzeniem uszczelniaczy
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
adam626 napisał(a):spadek ciśnienia oleju przy niskim jego poziomie jest spowodowany chwilowym załapywanie powietrza przez pompę
adam626, uprzediłeś mnie w swojej niewątpliwie trafnej i celnej odpowiedzi na czysto teoretyczne dywagacje na temat ciśnienia wytwarzanego przez pompę oleju.
Jednym zdaniem pompa podaje olej pod takim samym ciśnieniem niezależnie od jego poziomu dopuki doputy jego stan jest powyżej "smoka" który tenże olej zasysa. Jedynym czynnikiem mającym wpływ na jego zmianę ( czytaj ciśnienia ) ma prędkość obrotowa.
- Od: 10 kwi 2005, 18:59
- Posty: 89
- Skąd: Skarbimierz
- Auto: Xedos 6 2.0 1996r
No proszę nie ma to jak fachowe wyjaśnienie
- Od: 19 sty 2008, 19:08
- Posty: 199
- Skąd: żywiec
- Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB
No comments...
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Ostatecznie spuściłem cały olej i wlałem do poziomu 3/4 między Min a Max.
Wcześniej ćmoki na wymianie oleju wlali ok 3-4 mm nad Mac tak, że cała literka F była zakryta.
Problem jaki się pojawił to cieknący olej spod filtra oleju, zastanawiam się czy to właśnie nie przez to, że był dużo wyższy poziom oleju czego efektem było wyższe ciśnienie, które uchodziło przez najsłabszy punkt w tym przypadku przez uszczelnienie filtra oleju,
wytarłem wyciek, za tydzień sprawdzę ponownie czy nie cieknie, bo filtr jest dokręcony mocno, więc niedokręcenie odpada.
pozdr.
Wcześniej ćmoki na wymianie oleju wlali ok 3-4 mm nad Mac tak, że cała literka F była zakryta.
Problem jaki się pojawił to cieknący olej spod filtra oleju, zastanawiam się czy to właśnie nie przez to, że był dużo wyższy poziom oleju czego efektem było wyższe ciśnienie, które uchodziło przez najsłabszy punkt w tym przypadku przez uszczelnienie filtra oleju,
wytarłem wyciek, za tydzień sprawdzę ponownie czy nie cieknie, bo filtr jest dokręcony mocno, więc niedokręcenie odpada.
pozdr.
- Od: 21 cze 2008, 00:02
- Posty: 126
- Skąd: Cz-wa
- Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu
Bardzo możliwe.hermol napisał(a):Problem jaki się pojawił to cieknący olej spod filtra oleju, zastanawiam się czy to właśnie nie przez to, że był dużo wyższy poziom oleju
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Witam wymieniałem olej i filtr wlałem 3,5l castrola i na szabelce wskazuje mi full czy da sie jakos upuścić żeby był średni stan?? Czy jezdzic?? nie chce zeby mi cos sie zwalilo przez za wysoki stan oleju ;/ dzieki za odpowiedz
Ostatnio edytowano 18 paź 2009, 17:51 przez dziedzictom, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 6 wrz 2009, 13:58
- Posty: 68
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 1.8 GE 16v DOHC 96r + LPG
czytałem że najbardziej zalecany jest średni stan... wlalem tyle oleju co zalecane (3,5l ) i to powoduje stan full według producenta??
- Od: 6 wrz 2009, 13:58
- Posty: 68
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 626 1.8 GE 16v DOHC 96r + LPG
Silniki serii FP/FS lubią gdy poziom na bagnecie jest na full, skutkuje to jego cichą pracą (brak hałasu zaworka pompy olejowej), jeśli nie przekracza full to niczym się przejmuj
Znajomy pracujący w serwisie mazdy mówił mi że najlepiej silnik się sprawuje między 1/2 a 2/3 oleju
Zacznij zarabiać prawdziwe pieniądze poprzez marketing sieciowy http://www.wellbiznes.info/edel
http://www.rozwoj-uwodzenie.pl
http://www.rozwoj-uwodzenie.pl
- Od: 24 mar 2009, 11:27
- Posty: 92
- Skąd: Wrocław
- Auto: MAZDA 626 1.8 16V 97r GE FP
dyszel85 napisał(a):Silniki serii FP/FS lubią gdy poziom na bagnecie jest na full,
Potwierdzam. Zawsze staram się utrzymywać taki stan.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6