Poziom oleju silnikowego. – za dużo czy za mało ? 626 GE

Postprzez keczu » 10 lip 2008, 00:03

Troche ponad full w silniku benzynowym to nie problem,pilnowac poziomu nalezy w turbo dieslach(przynajmiej niektorych nigdy ponad "F").
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2008, 16:59
Posty: 165
Skąd: Ostroleka/Dublin
Auto: Mazda 323F 1.8GT 99r./Rover 45

Postprzez BartekB » 10 lip 2008, 11:38

zipek napisał(a):pomyśl co by się stało bez oleju... ysz gdyby był zbędny to by go nie było


masz rację – tyle tylko że ja nic nie pisałem, że olej jest zdędny – zacznij naukę czytania ze zrozumieniem – to ważna w życiu umiejętność


Hugo napisał(a):BartekB napisał:
silnik ubytek oleju "zastąpi" podniesionym ciśnieniem przez pompę
Nic nie rozumiem.


To znaczy że w sumie nie rozumiesz co sam napisałeś.
Wyżej pisałeś że zmniejszająca się ilość oleju nie wpływa na zmniejszenie się ciśnienia oleju (co samo w sobie jest bzdurą – podstawowe prawa fizyki ). Czyli – żeby było prościej – masz litrową butelkę w której jest 0,5 litra wody i jest w niej ciśnienie o wartości X – to zmniejszając ilość wody np do 0,25litra zmienisz ciśnienie ponieważ butelka ma nadal 1 litr pojemności.

Układ smarowania silnika jest prosty (a ty masz problemy ze zrozumieniem)

– masz stałą pojemność (kubaturę) silnika (pojemność przeznaczoną na olej) ,
– masz stałe (niezmienne) ciśnienie wytwarzane przez rotorową pompę oleju,
– masz zmienną ilość oleju w silniku,

Czyli teraz pytanie dla Ciebie HUGO – który w w/w parametrów ma wpływ na ciśnienie oleju w silniku???

Odpowiedz – ilość oleju – ponieważ to jedyna zmienna!!!!

Czyli jednak zmniejszająca się ilość oleju MA WPŁYW na zmianę ciśnienia oleju

Żeby uzyskać to o czym pisałeś:



To w przykładowej butelce (1 litr pojemności) upuszczając wody(z 0,5l do 0,25l) musiał byś dodawać powietrza po to by utrzymać niezmienione ciśnienie (czyli taki samo jak było gdy w butelce było o,5l wody)

Czyli w układzie smarowania silnika z parametru stałego zrobiłeś zmienny bo jeśli ilość oleju nie ma wpływu na jego ciśnienie – to co ma ??? skoro pojemność silnika (dla oleju) się nie zmienia ; musiało by się (oczywiście twoim zdaniem) zmieniać ciśnienie podawane przez pompę olejową – co jest bzdurą ....

Przekładając Twoją powyższą "teorię" do silnika spalinowego to:

BartekB napisał(a):kontrolka ciśnienia oleju nie zapali się nigdy – nawet wówczas gdy w silniku nie będzie ani kropli oleju – ponieważ brakującą ilość oleju "zredukuje" pompa olejowa ....


czy czegoś jeszcze nie rozumiesz??? bo prościej wytłumaczyć już nie potrafię choć wydaje mi się że prościej już nie można.

Nie twierdzę że nie znasz się na mechanice samochodowej, ale na tematy o których nie masz pojęcia lepiej się nie odzywać bo po co ......

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 14:22
Posty: 139
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r

Postprzez zipek » 10 lip 2008, 16:25

OT
BartekB napisał(a): zacznij naukę czytania ze zrozumieniem – to ważna w życiu umiejętność

poczytaj swoje posty hahaha
sry ale nie mogłem się powstrzymać ;)
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 22:24
Posty: 159

Postprzez bojownik » 10 lip 2008, 16:37

Moim zdaniem to co napisał BartekB jest logiczne.
Skoro nadmiar oleju powoduje zbyt wysokie ciśnienie a w efekcie rozszczelnienie to zbyt niski poziom oleju będzie miał wpływ na ciśnienie i będzie ono nieprawidłowe na minus. A prawidłowe ciśnienie oleju będzie jedynie jeśli olej będzie się mieścił między MIN a MAX na bagnecie.

Tak mi się przynajmniej wydaje :)
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2008, 19:08
Posty: 199
Skąd: żywiec
Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB

Postprzez BartekB » 10 lip 2008, 22:00

zipek napisał(a):BartekB napisał:
zacznij naukę czytania ze zrozumieniem – to ważna w życiu umiejętność

poczytaj swoje posty


Wiem że nie jestem osobą która wie wszystko – jednak potrafię powstrzymać się od opiniowania innych gdy nie posiadam wystarczającej wiedzy na dany temat

Myślę ,że jednak mam zdecydowanie mniejsze problemy z czytanie ze zrozumieniem , a jeśli nawet tak się zarzyło czemu nie mogę zaprzeczyć – to nie próbowałem kogoś przekonać do swojej "głupoty" ....

Wierzę głęboko w Twoją nieomylność – tacy ludzie jak ty są niezbędni na takich forach i w związku z tym będę bardzo uważnie czytał każdy z Twoich postów ; nawet po 3 razy żeby być tak idealnym jak Ty ...

Wówczas moje odpowiedzi zapewne będą tak trafne jak Twoje ...

Sorry ale również nie mogłem się powstrzymać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2005, 14:22
Posty: 139
Skąd: Sieradz
Auto: Mazda 323 1.6 BG 1994r
Mazda 626 2.0 GE 1997r
Mazda Xedos 6 1.6 1996r
Mazda 6 GY 2.0 CiTD 2004r

Postprzez zipek » 10 lip 2008, 23:00

<jupi>
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 22:24
Posty: 159

Postprzez adam626 » 10 lip 2008, 23:43

spadek ciśnienia oleju przy niskim jego poziomie jest spowodowany chwilowym załapywanie powietrza przez pompę
w czasie pracy silnika tylko cześć oleju jest w misce olejowej
większości jest w układzie smarowania i na rozrządzie dlatego poziom oleju trzeba sprawdzać po kilkunastominutowym postoju aby zdążył ściec na dół silnika
w dodatku to co jest w misce podlega falowaniu na skutek przeciążeń związanych z ruchem pojazdu
producent musi wszystkie te czynniki wziąć pod uwagę określając optymalna pojemność miski olejowej

często w sportowych silnikach stosuje się suchą miskę olejową, gdzie pompa pobiera olej ze zbiornika do którego jest on podawany z miski olejowej przez pompę pomocniczą co eliminuje zasysanie powietrza przez główną pompę na szybko pokonywanych zakrętach przy których olej w misce podlega sile odśrodkowej odpływając na bok

przy zbyt wysokim poziomie oleju następuje większe rozbryzgiwanie oleju wewnątrz karteru silnika . Powoduje to wypełnienie wnętrza silnika mgłą olejową która mocno obniża wydajność układu odpowietrzania co skutkuje nadciśnieniem wewnątrz i niewydolnością lub uszkodzeniem uszczelniaczy
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Grześ » 11 lip 2008, 02:52

adam626 napisał(a):spadek ciśnienia oleju przy niskim jego poziomie jest spowodowany chwilowym załapywanie powietrza przez pompę

adam626, uprzediłeś mnie w swojej niewątpliwie trafnej i celnej odpowiedzi na czysto teoretyczne dywagacje na temat ciśnienia wytwarzanego przez pompę oleju.
Jednym zdaniem pompa podaje olej pod takim samym ciśnieniem niezależnie od jego poziomu dopuki doputy jego stan jest powyżej "smoka" który tenże olej zasysa. Jedynym czynnikiem mającym wpływ na jego zmianę ( czytaj ciśnienia ) ma prędkość obrotowa.
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2005, 18:59
Posty: 89
Skąd: Skarbimierz
Auto: Xedos 6 2.0 1996r

Postprzez bojownik » 11 lip 2008, 07:54

No proszę nie ma to jak fachowe wyjaśnienie :)
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2008, 19:08
Posty: 199
Skąd: żywiec
Auto: VW B5(3B) 2.5 TDI V6 150KM AFB

Postprzez Hugo » 11 lip 2008, 15:24

No comments...
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez zipek » 12 lip 2008, 22:15

tru <jupi> jednak można inaczej <ganja>
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 22:24
Posty: 159

Postprzez hermol » 13 lip 2008, 12:44

Ostatecznie spuściłem cały olej i wlałem do poziomu 3/4 między Min a Max.
Wcześniej ćmoki na wymianie oleju wlali ok 3-4 mm nad Mac tak, że cała literka F była zakryta.

Problem jaki się pojawił to cieknący olej spod filtra oleju, zastanawiam się czy to właśnie nie przez to, że był dużo wyższy poziom oleju czego efektem było wyższe ciśnienie, które uchodziło przez najsłabszy punkt w tym przypadku przez uszczelnienie filtra oleju,
wytarłem wyciek, za tydzień sprawdzę ponownie czy nie cieknie, bo filtr jest dokręcony mocno, więc niedokręcenie odpada.

pozdr.
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Postprzez Hugo » 13 lip 2008, 13:11

hermol napisał(a):Problem jaki się pojawił to cieknący olej spod filtra oleju, zastanawiam się czy to właśnie nie przez to, że był dużo wyższy poziom oleju
Bardzo możliwe.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez dziedzictom » 18 paź 2009, 17:44

Witam wymieniałem olej i filtr wlałem 3,5l castrola i na szabelce wskazuje mi full czy da sie jakos upuścić żeby był średni stan?? Czy jezdzic?? nie chce zeby mi cos sie zwalilo przez za wysoki stan oleju ;/ dzieki za odpowiedz
Ostatnio edytowano 18 paź 2009, 17:51 przez dziedzictom, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 13:58
Posty: 68
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 1.8 GE 16v DOHC 96r + LPG

Postprzez Borys » 18 paź 2009, 17:48

Full to prawidłowy poziom oleju
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez dziedzictom » 18 paź 2009, 17:53

czytałem że najbardziej zalecany jest średni stan... wlalem tyle oleju co zalecane (3,5l ) i to powoduje stan full według producenta??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2009, 13:58
Posty: 68
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 1.8 GE 16v DOHC 96r + LPG

Postprzez dyszel » 18 paź 2009, 20:51

Silniki serii FP/FS lubią gdy poziom na bagnecie jest na full, skutkuje to jego cichą pracą (brak hałasu zaworka pompy olejowej), jeśli nie przekracza full to niczym się przejmuj ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez Edel » 19 paź 2009, 00:02

Znajomy pracujący w serwisie mazdy mówił mi że najlepiej silnik się sprawuje między 1/2 a 2/3 oleju
Zacznij zarabiać prawdziwe pieniądze poprzez marketing sieciowy http://www.wellbiznes.info/edel

http://www.rozwoj-uwodzenie.pl
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2009, 11:27
Posty: 92
Skąd: Wrocław
Auto: MAZDA 626 1.8 16V 97r GE FP

Postprzez pawelMX6 » 19 paź 2009, 06:59

dyszel85 napisał(a):Silniki serii FP/FS lubią gdy poziom na bagnecie jest na full,

Potwierdzam. Zawsze staram się utrzymywać taki stan.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez Redoo » 20 paź 2009, 10:39

Pewnie ze full!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6