Po wymianie oleju duże ubytki

Postprzez emde1982 » 18 lut 2008, 12:52

Witam, kupilem pol roku temu Mazde 626, po zakupie zrobilem nia 3000km i pojechalem na wymiane oleju. Do tego czasu poziom oleju byl zawsze OK, 2/3 na bagnecie. W warsztacie zalali mi podobno Castrol Magnatec 10W-40 i cos sie zaczelo dziac z olejem – znika!!! Zrobilem od wymiany 6000km i dolalem juz 3litry oleju. Auto nie stracilo mocy, nie kopci, nic sie nie dzieje, wiecej zaczal palic, robie trasy po 30km dziennie w kazda strone i bierze mi ok 13l/100km:( Wczesniej palil 8/100km. Innych objawow nie zauwazylem. Ma ktos pomysl co jest z tym olejem?? Z gory dzieki za sugestie. Przebieg auta 123tys mil (198tys.km).
Ostatnio edytowano 18 lut 2008, 13:08 przez emde1982, łącznie edytowano 1 raz
Feel the...SPEED :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 sie 2007, 15:27
Posty: 9
Skąd: Blackburn
Auto: 626,GE,FP,1.8,16V DOHC

Postprzez nemi » 18 lut 2008, 12:56

Pewnie ktoś zalał wcześniej jakimś uszczelniaczem silnika i było wszystko pięknie. A uszczelniacz spłynął wraz z nowym olejem... Sprawdź, czy się nie leje czujnikiem ciśnienia oleju z tyłu silnika (pod kolektorem).
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez Grzyby » 18 lut 2008, 12:57

emde1982, czas do wieczora na poprawne nazwanie tematu (zajrzyj do regulaminu są tam przykłady)

A co do problemu?
Znika olej czy dużo pali? Czy jedno i drugie bo trochę namotałeś :)
Po pierwsze – odczytaj kody błędów. Podejrzewam że wysokie spalanie to wina padniętej sondy lambda. Na teście wyjdzie.
Co z olejem?
Na jakim wcześniej jeździłeś? Też 10W40 czy na syntetyku?
Proponuję zrobić płukankę silnika (np. preparatem STP) i zalać świeży olej – najlepiej syntetyk
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez emde1982 » 18 lut 2008, 13:03

Grzyby napisał(a):emde1982, czas do wieczora na poprawne nazwanie tematu (zajrzyj do regulaminu są tam przykłady)

A co do problemu?
Znika olej czy dużo pali? Czy jedno i drugie bo trochę namotałeś :)
Po pierwsze – odczytaj kody błędów. Podejrzewam że wysokie spalanie to wina padniętej sondy lambda. Na teście wyjdzie.
Co z olejem?
Na jakim wcześniej jeździłeś? Też 10W40 czy na syntetyku?
Proponuję zrobić płukankę silnika (np. preparatem STP) i zalać świeży olej – najlepiej syntetyk


Wlasnie i jedno i drugie, olej znika i duzo pali, Nie wiem co bylo zalane wczesniej bo facet od ktorego kupowalem 3 razy mowil cos innego wiec nie mam pojecia jaki olej byl wczesniej :( Sprawdze lambde jak uda mi sie w tej chorej Anglii diode kupic...tu jest tragedia z autami:(Plukanke chcialem zrobic ale w kazdy warsztacie mowia ze to jest zle i nie chca mi tego zrobic a sam nie mam warunkow na takie cos:(
Feel the...SPEED :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 sie 2007, 15:27
Posty: 9
Skąd: Blackburn
Auto: 626,GE,FP,1.8,16V DOHC

Postprzez Grzyby » 18 lut 2008, 13:05

emde1982 napisał(a):Plukanke chcialem zrobic ale w kazdy warsztacie mowia ze to jest zle i nie chca mi tego zrobic a sam nie mam warunkow na takie cos:(

olej ich i ich osądy w tym temacie – kup płukankę i jedź na zmianę oleju. Przed wjazdem na kanał wlej płukankę, niech silnik popracuje te 15 minut i wtedy niech sobie już normalnie zmienią olej.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez emde1982 » 18 lut 2008, 13:11

Grzyby napisał(a):
emde1982 napisał(a):Plukanke chcialem zrobic ale w kazdy warsztacie mowia ze to jest zle i nie chca mi tego zrobic a sam nie mam warunkow na takie cos:(

olej ich i ich osądy w tym temacie – kup płukankę i jedź na zmianę oleju. Przed wjazdem na kanał wlej płukankę, niech silnik popracuje te 15 minut i wtedy niech sobie już normalnie zmienią olej.


Chyba tak zrobie, zaraz pojade po olej do sklepu i plukanke. Bede informowal na biezaco o postepach, dzieki za rady:) Pozdrawiam
Feel the...SPEED :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 sie 2007, 15:27
Posty: 9
Skąd: Blackburn
Auto: 626,GE,FP,1.8,16V DOHC

Postprzez emde1982 » 18 lut 2008, 14:59

Bylem na warsztacie, jak facet wypuszczał stary olej to wyglądał jak brudna woda, byl bardzo rzadki. Zalałem teraz Castrol GTX (High Milage) 15W-40, to moj sprawdzony olej, nigdy nie mialem problemu z autami na tym oleju, zobaczymy efekt. Bledy z kompa odczytam chyba w następny weekend bo pracuje na nocki wiec nie mam chęci po pracy bawić sie przy aucie. dziś zaleje go na full, zobaczymy ile spali przez tydzień, z nowym olejem. Pozdrawiam
Feel the...SPEED :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 sie 2007, 15:27
Posty: 9
Skąd: Blackburn
Auto: 626,GE,FP,1.8,16V DOHC

Postprzez Grzyby » 18 lut 2008, 15:07

emde1982 napisał(a):Castrol GTX (High Milage) 15W-40

no to gratulacje – zrobiłeś największą głupotę jaką można zrobić mając Mazdę.
Zalałeś ją olejem mineralnym mając problem najprawdopodobniej z zapieczonymi pierścieniami :|
Płukankę robiłeś?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez emde1982 » 20 lut 2008, 18:28

Juz wiem co bylo problemem, olej ktory mi wlali na poprzednim warsztacie, rozmawialem z ludzmi i 3 osoby po wymianie oleju na tym warsztacie zatarly sobie silnik, bo olej po prostu znikal!
Płukankę robiłeś?
Tak, robilem.
Zalałeś ją olejem mineralnym mając problem najprawdopodobniej z zapieczonymi pierścieniami.
A jaki olej polecasz do auta ktore ma prawie 200tys. km przebiegu?? Ja od kad pamietam lalem ten olej i zawsze auta chodziliy jak zloto :) Jak narazie jest o niebo lepiej, auto pracuje ciszej i spalanie tez spada, zobaczymy na koniec tygodnia jak bedzie. Pozdrawiam!
Feel the...SPEED :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 sie 2007, 15:27
Posty: 9
Skąd: Blackburn
Auto: 626,GE,FP,1.8,16V DOHC

Postprzez Grzyby » 20 lut 2008, 18:35

emde1982 napisał(a):A jaki olej polecasz do auta ktore ma prawie 200tys. km przebiegu??

każdy na tym forum powie Ci że NIGDY nie zalewa się Mazdy mineralnym – najlepszy sposób na załatwienie (zapieczenie) pierścieni.
W Eksploatacji jest wątek o olejach.

Ja w 626 przy przebiegu licznikowym 245kkm jeżdżę na full syntetyku.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez BIGer » 20 lut 2008, 18:37

emde1982 napisał(a):A jaki olej polecasz do auta ktore ma prawie 200tys. km przebiegu?? Ja od kad pamietam lalem ten olej i zawsze auta chodziliy jak zloto usmiech Jak narazie jest o niebo lepiej, auto pracuje ciszej i spalanie tez spada, zobaczymy na koniec tygodnia jak bedzie. Pozdrawiam!


10w-40 na tym oleju co masz zaras bedzie kompil jak parowoz z rana
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2005, 19:59
Posty: 294
Skąd: Szczecin
Auto: Audi A4 B5 2.6 V6

Postprzez emde1982 » 24 lut 2008, 21:12

Witam! Od wymiany przejechalem 400km, spalanie okolo 9,5l/100km przy moim ciezkim bucie wiec calkiem w normie (4000 – 5000rpm), auto nie kopci jak narazie, olej nie znika, mam nadzieje ze tak bedzie :) Na syntetyk chyba nie przejde, bo po mineralnym nie jest zalecana taka zmiana z tego co wiem...Pozrawiam ! <jupi>
Feel the...SPEED :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 sie 2007, 15:27
Posty: 9
Skąd: Blackburn
Auto: 626,GE,FP,1.8,16V DOHC

Postprzez Hazu » 24 lut 2008, 23:13

emde1982 napisał(a):Na syntetyk chyba nie przejde, bo po mineralnym nie jest zalecana taka zmiana z tego co wiem...Pozrawiam !


To nie przechodź i lej dalej te siki castrola mazda będzie zadowolaona ;)

Ja też przy przebiegu 220 tys km leje syntetyk ale 5W40 BP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez emde1982 » 25 lut 2008, 16:30

To nie przechodź i lej dalej te siki castrola mazda będzie zadowolaona oczko

Ja też przy przebiegu 220 tys km leje syntetyk ale 5W40 BP

Znalazlem w Eksploatacji ankiete o olejach, pierwszy jest Mobil – 28%, drugi CASTROL – 18%,....daleko na koncu BP – 2% wiec o co tyle krzyku, widac nie tylko ja wybralem Castrola do Mazdy, prawda??
Feel the...SPEED :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 sie 2007, 15:27
Posty: 9
Skąd: Blackburn
Auto: 626,GE,FP,1.8,16V DOHC

Postprzez kemot » 25 lut 2008, 17:17

Ja osobiście jeżdżę na castrolu 10W-40.A jak jest z jakością mobila???mobil lepszy od castrola??
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2007, 09:54
Posty: 101
Skąd: Lublin
Auto: 626 1999r 2.0 16v 115km

Postprzez nemi » 25 lut 2008, 17:58

Tu nie chodzi o markę oleju, tylko o lepkość. To czy Mazda ma 100.000 czy 400.000 km przebiegu nie ma znaczenia. 15W40 przyspieszy jego śmierć, chociaż początkowo może być lepiej. To japończyk, a nie Polonez...
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez kemot » 25 lut 2008, 18:06

może tak.idziemy do sklepu i mamy do wyboru castrola jak i mobila oczywiście 10W-40 i jaki wybierzemy czym będziemy sie sugerować???Uważam że te marki są jedne z wyższych półek.
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2007, 09:54
Posty: 101
Skąd: Lublin
Auto: 626 1999r 2.0 16v 115km

Postprzez nemi » 25 lut 2008, 18:11

kemot napisał(a):czym będziemy sie sugerować

Ja ceną :]
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez kemot » 25 lut 2008, 18:35

A ja osobiście mam sentyment do castrola ale może następnym razem mobila się użyje:)pozdrawiam i nie polecam tańszych wynalazków.Stawiajcie na sprawdzone marki.
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2007, 09:54
Posty: 101
Skąd: Lublin
Auto: 626 1999r 2.0 16v 115km

Postprzez brii » 25 lut 2008, 18:44

kemot – nie sugeruj się wynikami ankiety – znasz powiedzenie z muchami i gównem?? ;)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8962 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6