Benzyna dostaje sie do oleju

Postprzez jacekasot » 11 lip 2011, 15:17

Autko dosłownie robi zasłonę dymną :D Olej utrzymuje się na tym samym poziomie, poza tym nie słyszę żadnych stuków... <co?> może to z czasem przejdzie samo :)
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

viewtopic.php?f=314&t=132206
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 23:07
Posty: 291
Skąd: Wilkowo
Auto: Mazda MX-6 FS 2.0 16V 115 KM DOHC

Postprzez szumki44 » 11 lip 2011, 15:30

wez upusc troche oleju tak zeby bylo lekko ponizej powoly i sprawdz. bo u mnie dalo to tyle ze przestal kopcic. ale wypowiadam sie na temat v6 hondy 3.2 ;) tam pomoglo ale nie obylo sie bez wymiany uszczelek. co do uszczelki pod glowica sprawdz
1 czy weze nie puchna tzn sa mega twarde na rozgrzanym silniku( jak tak to zacznij od kupienia nowego korka chlodnicy ! cena do 35 zl a pomaga)
2 czy plynu nie ubywa (ale nie sugeruj sie zbiorniczkiem wyrownawczym bo jak zapowietrzylo sie to ani grama nie zabierze ze zbiorniczka ) ale tez nie odkrecaj korka na goracym badz cieplym silniku:)
3 odkrec korek chlodnicy na zimnym silniku i wez szklanke wody przegotowanej (moze byc zimna) i sprawdz jak wyglada sytuacja czy nie ma szlamu czy plyn jest plynem :)
odnosnie do szklanki wody wlej wode do chlodnicy tak zeby bylo na maxa korka i lekko ponaciskaj weze gorny i dolny jak nie bedzie bombelkow powietrza to spoko (jak bedzie wylewac ci sie woda to dolej ze szklanki
4 czy wiatraki sie zalaczaja ? czesciej niz wczesniej ?
5 odkrec korek oleju i sprawdz pod korkiem czy nie ma nalotu (kawa z mlekiem baz capucino ale nie panikuj co do tego )
6 sprawdz bagnet oleju czy nie jest tez oblany capucino
7 wyciagnij bagnet oleju na odpalonym silniku kiedy tak ostro kopci i zobacz czy nie dmucha tez spod bagnetu oleju
8 to samo zrob na jalowym odkrecajac korek oleju i sprawdz reakcje silnika czy nie zacznie falowac i sprawdz czy nie dymi ostro(bo lekko dymic bedzie zawsze lekko ! :) )
9 zdaj relacje bo ja meczylem sie z tym problemem wiele razy
10 Te metody wydedukowalem metodyka prob i bledow to nie jest ksiazkowy opis wiec moze zawierac wiele blednych informacji ale bez obaw nie uszkodzi ci silnika ani zdrowia pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 14:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez noxes » 12 lip 2011, 21:41

Postów nie usuwasz, a je edytujesz. Co do sprawdzenia uszczelki, zalej układ chłodzenia do pełna(równiez zbiorniczek) i odpal silnik, jesli będą bańki to uszczelka bądź peknięta głowica. Majonez na korku tak jak kolega pisał.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 21:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Wat » 13 lip 2011, 15:10

Nie znam sie na silnikach wszystkich mazd ale tam masz cisnieniowy układ chłodzenia(na wlewie płynu powinien byc korek z mechanizmem do upuszczania cisnienia z układu )?? Bo jesli nie masz to węże nie będą twardniały gdy ucieka kompresja z pod głowicy. Swoją drogą jesli oleju ci nie ubywa to z kąd jego zapach w spalinach... Może to ci pali płyn chłodzący heh, jak tam jego poziom. Mam nadzieje że nie mylisz zapachu acetonu z zapachem glikolu.:P
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2010, 19:41
Posty: 64
Skąd: Skoczów
Auto: Mazda 626 1995r 1.8 DOHC Gaz II gen.

Postprzez Piotr » 13 lip 2011, 20:00

Wat napisał(a):Nie znam sie na silnikach wszystkich mazd ale tam masz cisnieniowy układ chłodzenia(na wlewie płynu powinien byc korek z mechanizmem do upuszczania cisnienia z układu )??


Zgadza się :) jest taki mechanizm :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2010, 13:19
Posty: 533 (0/2)
Skąd: Żywiec
Auto: 626 GE FS 93'

Postprzez szumki44 » 16 lip 2011, 09:17

co do tego korka :) mialem przetestowane to w hondzie identyczny uklad ;) jak w mazdzie :) i powiem tak
jak tylko zatkasz wlew do chlodnicy bez (korka cisnienowego ) czyli masz swobodny przeplyw miedzy chlodnica a zbiorniczkiem to powiem ci odrazu ze to zauwazysz bo w zbiorniczku wyrownawczym bedziesz mial mega pare tzn gotujaca sie woda jak w czajniku bedzie parowac i to ostro !! wiec to odpada :) a weze beda FLAKIEM.

Tutaj bardzo prosty i przejrzysty filmik ,zasady dzialania korka i istoty szczelnosci ukladu, oraz prawidlowego odpowietrzenia dolotu do zbiorniczka !

http://www.youtube.com/watch?v=DG-STqFi ... re=related

wyjasniajac szybko w 3 slowach:
wysokie cisnienie spowodowane rozgrzaniem cieczy chlodzacej moze rozsadzic blok silnika dlatego stostuje sie cisnieniowy uklad chlodzenia (w mazdach z korkiem cisnieniowym) korek otwiera sie jedynie po uzyskaniu odpowiedniego cisnienia srednio 0.9-1 . plyn ucieka do zbiorniczka. Gdy temperatura spada to korek przepuszcza swobodnie do silnika plyn chlodniczy na zasadzie podcisnienia (kurczaca sie ciecz).

troche fizyki :
-Ciecz rozszeza sie pod wplywem temperatury: Woda w szczelnym ukladzie wrze wyzej niz 100stopniach.
-aby korek mogl zassac oraz wywalic wode musy byc caly uklad dobrze odpowietrzony bo powietrze kompresuje sie Niwelujac caly proces wyrownania cisnienia w ukladzie.
-plyn chlodniczy wrze w wiekszej temp niz 100stopni
--------------------------------------------------------------------------------
co do naprawy ukladu chlodzenia zacznij od zmiany korka koszt niewielki :) ponizej 50 zl i porzadnie odpowetrz uklad chlodzenia. jak nie pomoze to pozniej sie martw co dalej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 14:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez jacekasot » 16 lip 2011, 20:33

Dajecie mi wszyscy dużo do myślenia, ale nie ma co myśleć tylko trzeba się za wszystko brać i sprawdzać eliminując fałszywe tropy.
O efektach poinformuje.
http://www.youtube.com/watch?v=4OV_QD_y ... re=related U mnie tak wygląda właśnie poranne odpalanie. Ale dzieje się to sporadycznie. Jednak gdyby to była uszczelka pod głowicą to w trakcie jazdy chyba powinienem zauważać jakieś objawy?
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

viewtopic.php?f=314&t=132206
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 23:07
Posty: 291
Skąd: Wilkowo
Auto: Mazda MX-6 FS 2.0 16V 115 KM DOHC

Postprzez noxes » 16 lip 2011, 22:26

To są uszczelniacze, a co za tm idzie i pierścienie do wymiany.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 21:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez szumki44 » 17 lip 2011, 00:06

mi link nie dziala i nie wypowiem sie niesstety nic na temat. ale sluchaj nie wiem czy robiles kompresje. koszt 40-50 zl i bedzie jasne co jest nie tak. zacznij od najtanszych rzeczy i najbardziej prostych i malo skomplikowanych bo to one najczesciej padaja :)

przyklad glupoty mojej :D honda legend 3.2 v6 po pewnym czasie kopcila to co objaw uszczelka i tak bylo
zrobilem uszczelki i przez prwien czas ok pozniej znow weze puchly i co sie stalo replay uszczelka znow i blok pekniety. wiec poszedl nowy silnik. 20 000 km i [tiiit] znow tym razem chlodnica. pozniej popychacze a co sie okazalo :D korek chlodnicy za 30 zl hahaha i tyle co legenda mialem:}
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 14:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez noxes » 17 lip 2011, 09:51

szumki44 napisał(a):. ale sluchaj nie wiem czy robiles kompresje. koszt 40-50 zl i bedzie jasne co jest nie tak

To nic nie da. Teoretycznie wykaże nieszczelność, a zainteresowany nadal nie będzie wiedział co jest wyrypane. Próba olejowa da juz więcej informacji, a najlepiej zrobić próbę cisnieniową.
Sprawdzenie kompresji nie wykaże czy uszkodzone są pierścienie olejowe.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 21:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez szumki44 » 17 lip 2011, 20:44

znaczy mi o to chodzilo :) tylko zle wyrazilem swoje mysli :) Ps wlascicielu mazdy widze ze go wystawiles na allegro ? ;>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 14:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez jacekasot » 18 lip 2011, 07:59

O moją mazdę chodzi? Na allegro? Nawet przez myśl by mi nie przeszło żeby sprzedawać Mx-6!!! <lol>. Jak auto przeżyje jeszcze kilka lat to będzie fajny klasyk choć i tak jest już rzadko spotykany na naszych drogach. Jestem prawdziwym fanem motoryzacji i napewno nie sprzedawał bym auta tylko dlatego że nie jest całkiem sprawne... :)
Wydaje mi się że chodzi Ci o tą: http://otomoto.pl/mazda-mx-6-sprawna-ta ... 15385.html za 1500 zł. Jednak moja nie posiada lotki na tylnej klapie :D
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

viewtopic.php?f=314&t=132206
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 23:07
Posty: 291
Skąd: Wilkowo
Auto: Mazda MX-6 FS 2.0 16V 115 KM DOHC

Postprzez szumki44 » 23 lip 2011, 21:09

identyczne podejscie. ja ogladalem ostatnio autko w w rumi ? redzie :) za 1300 zl do kupienia caly sprawny jedynie sprzeglo padlo do tego czujniki abs oraz cisnienia oleju. cena atrakcyjna ale co ja mial bym zrobic z calym zapasem smieci:P tyle ze obawy co do silnika mialem jego akustyczna praca oraz obroty ponizej normy wiec darowalem sobie. a co do zmiany na 2.5 :D to ja z checia mam takie samo podejscie bo ogolnie mazda 2.0 to prostota w kazdym tego znaczeniu nic skomplikowanego i prawie wszystko na wyciagnieciu reki wiec praca warsztatowa z tym samochodem to przyjemnosc :) gorzej z v6 ale tez mam nadzieje ze sprytnie wszystko poukladali zeby nie komplikowac czlowiekowi zycia tak jak to jest teraz w nowych samochodach :D 20kg plastiku pod maska do zdjecia oraz mega wymyslone specyficzne klucze i narzedzia utrudniajace zycie kazdemu tylko nie serwisowi za ktory trzeba placic tysiace :) Pozdrawiam i czekam na relacje co do silnika twojego czy juz cos naprawiles i jest ok ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 14:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez jacekasot » 18 lis 2011, 22:41

Auto niestety kopci nadal i zauważyłem że bierze jednak olej :( musiałem dolać 700ml.
Sprawa się trochę uprościła... Więc jeśli bierze olej i kopci to pewnie pierścieniu lub uszczelniacze, mam rację?
I Panowie nie orientujecie się może ile taki remont może kosztować? (domyślam się, że bardzo dużo...)
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

viewtopic.php?f=314&t=132206
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 23:07
Posty: 291
Skąd: Wilkowo
Auto: Mazda MX-6 FS 2.0 16V 115 KM DOHC

Postprzez noxes » 18 lis 2011, 23:09

jacekasot napisał(a):Więc jeśli bierze olej i kopci to pewnie pierścieniu lub uszczelniacze, mam rację?

i to i to trzeba zrobić.
koszt to około 2tyś PLN
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 21:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez jacekasot » 19 lis 2011, 04:52

Teraz już wiem skąd tak niska cena autka kiedy je kupowałem :(
Czyli taniej będzie jeśli znajdę używany silnik FS i go przeszczepię? Na allegro jest kilka i ceny wahają się od 600 do chyba 800 zł.

(29.01.2012)
Kupiłem używany silnik z 97 roku, wczoraj został zamontowany i jak na razie jest dobrze.
Koszt silnika 650 zł plus robota 150 zł i obyło się bez kosztowego remontu :)
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

viewtopic.php?f=314&t=132206
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 23:07
Posty: 291
Skąd: Wilkowo
Auto: Mazda MX-6 FS 2.0 16V 115 KM DOHC

Postprzez sebok77 » 30 maja 2013, 14:25

witam, podłącze się do tematu gdyż mam podobny problem. Wczoraj stojąc w korku silnik nagle zaczął dziwnie nie równo pracować jak by chodził na 4 garach, silnik 2.0 v6 i strasznie kopcić na biało, po chwili zauważyłem że wskazówka paliwa dosłownie opada w oczach. Potem zauważyłem że z końcowego tłumika zaczęła lać się benzyna z tond ten szybki spadek paliwa. Wiecie może co mogło nawalić, czy paść sonda lambda ?
Początkujący
 
Od: 12 cze 2010, 15:22
Posty: 18
Skąd: W-wa
Auto: MAZDA 323F BA 2.5 V6 od mx6

Postprzez szumki44 » 30 maja 2013, 19:28

doslownie ci przelal samochod. wiec wtryskiwacze dostaly czas otwarcia dluzszy niz powinny a idac tym tropem mozliwe ze sonda czujnik temp silnika powietrza(ale bardziej lambda) do tego bym zobaczyl listwe paliwowa czy powrot paliwa jest jest wporzadku.

zacznij od sprawdzenia wszystkich swiec oraz iskry (czy sie nie potopily w tym paliwie)
pozniej lambde
odplyw paliwa do baku spowrotem.


najlepiej pod kompa to piorytet ( komp badz dioda)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 14:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez tom_ek66 » 26 maja 2015, 18:33

Dużo napisane, ale nikt jeszcze nie stwierdził na stówę, że powodem obecności benzyny w oleju (i wzrost poziomu na bagnecie) jest to czy konkretnie tamto.
Sam mam ten problem i nie mogę go za chiny zwalczyć. Wtryski okej (wymienione), ciśnienie po 16 Barów w każdym cylindrze, przepływomierz wymieniony, świece i przewody nowe, a po tygodniu jazdy poziom na miarce powyżej maksa. I tak już ze trzy tygodnie. Już dwa razy olej wymieniłem, bo podobno ma czasami pomóc. Nie pomogło.

Nie ma jakiego mechaniora, który tu zagląda i kuma choć trochę w czym sprawa ? Jeśli nie ma takiego, to zgroza kupować Mazdę, bo niby kto ma się nią zajmować, ksiądz proboszcz ? <nie>
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2014, 20:19
Posty: 33 (0/1)
Auto: 626 GF 2000ccm/115 rok 1999
Honda Civic 2,2 i CDTi 140 KM 2011

Postprzez Krzysiek1980 » 6 cze 2015, 17:36

Sorki, nie czytałem całego tematu ale opisywany problem to raczej kwestia uszczelki pod głowicą albo peknietej glowicy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 20:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6