Benzyna dostaje sie do oleju

Postprzez PGO » 23 sty 2009, 16:22

Podłączam się do tematu ponieważ zaobserwowałem w swoim aucie to samo co koledzy. Narazie nie ma tragedii, poziom oleju nie zwiększył się (jeśli tak to minimalnie), o tym że do oleju dostała się benzyna świadczy jej wyraźny zapach po odkręceniu korka wlewu oleju.

Póki co przejadę dzisiaj ze 100km mając nadz. że to niewielka ilość która dostała się do oleju na skutek jazdy na krótkich odcinkach. Pomysł z odparowaniem wziąłem z książki "Mazda 323" (WEM) gdzie jest ten problem pobieżnie opisany. Sprawdzę też skład spalin i zobaczę co z tego wszystkiego wyjdzie.
Początkujący
 
Od: 14 lis 2008, 14:21
Posty: 24
Skąd: Kraków
Auto: 323 BG 1,8 16V DOHC

Postprzez DamianMX6 » 23 sty 2009, 18:04

Mario35 napisał(a):Ten brak ciśnienia był spowodowany rozrzedzeniem oleju przez benzyne

<lol>
Nie ma takiej możliwości, sprawdź lepiej czujnik ciśnienia oleju, skoro masz dobre ciśnienie na cylindrach to benzyna nie ma jak dostawać się do oleju. Zresztą, nie dość że musiał byś chyba nie wiem jak mieć wyrypane pierścienie (chmura niebieska za samochodem) to jeszcze musiał by ci nie „dopalać” benzyny, skoro pali na dotyk i nie dymi to z pewnością nie tędy droga.


Mario35 napisał(a):Jakie mogą być przyczyny dostawania sie benzyny do oleju ??


Już tak teoretyzując to może masz nieszczelność w układzie paliwowym i przy spuszczaniu oleju leciało do naczynia też odrobina benzyny która ci wycieka a którego to wycieku nie zauważyłeś?

A po zalaniu jak sprawdzałeś że olej dalej śmierdzi benzyną?

Mario35 napisał(a):Nalełem nowego na 3/4 miarki cisnienie zgasło OK . zrobiłem ok 200km stan miarki juz na fuul


pewnie po zalaniu silnik i olej zimny nie odczekałeś wystarczająco długo aż ścieknie i dlatego 3/4. Pewnie na tym stanie FULL już koniec będzie "przybywania oleju".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 994 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez PGO » 24 sty 2009, 12:58

A więc jestem już po "przejażdżce". Stan oleju na bagnecie obniżył się o jakąś 1/4 odległości pomiędzy znakami. Zapach także się nieznacznie zmienił. Olej dalej śmierdzi paliwem jednak już nie tak intensywnie jak wcześniej.

Dodam że przejechałem dystans łagodnie, oscylując w okolicach 3000rpm. Wykluczam też to że z dnia na dzień silnik zaczął żłopać olej jak szalony ;)
Początkujący
 
Od: 14 lis 2008, 14:21
Posty: 24
Skąd: Kraków
Auto: 323 BG 1,8 16V DOHC

Postprzez bialy125 » 26 lis 2009, 10:05

w ostatnim czasie zauważyłem ze benzyna dostaje się do oleju czy zna ktos moze przyczyne tego dziwnego zjawiska?? auto pali dobrze, wtryski nie leja ten grzybek sprawdzałem i jest dobrze... może to być wina uszczelki pod głowicą??
323F 1.8 16V DOHC 1996r.
Początkujący
 
Od: 7 maja 2008, 12:42
Posty: 15
Auto: Mazda 323f 1.8 16V 1996r

Postprzez noxes » 23 gru 2009, 20:56

Czy to możliwe aby samochód dymił na biało z powodu dużej ilości benzyny dostarczanej do cylinsrów?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez steven » 24 gru 2009, 00:18

noxes proponuję wejść na stronę główną forum, potem dział 626/MX-6 i drugi lub trzeci od góry temat przeczytać, ewentualnie tam kontynuować dyskusję o dymieniu/kopceniu :)

bialy125 w jaki sposób zdiagnozowałeś benzynę w oleju ?? uszczelka pod głowicą raczej tutaj nic do tego nie ma :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez jacekasot » 28 maja 2011, 17:55

Odświeżam temat.
Panowie mam ten sam problem. Czyli benzyna dostaje się do oleju, auto nie kopci, pali normalnie, nie widać żadnych objawów, poza tym że na bagnecie poziom jest za wysoki. Czy ktoś zna przyczynę? Czy to coś z wtryskiwaczami?
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

viewtopic.php?f=314&t=132206
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2011, 00:07
Posty: 291
Skąd: Wilkowo
Auto: Mazda MX-6 FS 2.0 16V 115 KM DOHC

Postprzez jacekasot » 29 maja 2011, 16:53

Może nakreśle mój problem bardziej szczegółowo.
Kupiłem mazdę mx-6 jakiś miesiąc temu. Od początku zauważyłem że poziom oleju na bagnecie jest niebezpiecznie wysoki, tzn. ok. 2 cm powyżej max. Znajomy mechanik upuścił ponad litr oleju. Po dwóch dniach sprawdzam stan i ku mojemu zdziwieniu tak jak poprzednim razem, czyli 2 cm powyżej max. Odkręcam korek od wlewu oleju, a tam czuć intensywnie benzyna. Boję się jeździć bo nie chce uszkodzić silnika. Wykluczam na starcie uszczelkę pod głowica i wyrąbane pierścienie. Auto nie kopci, trzyma obroty, nie szarpie i nie ma kłopotów z odpalaniem.
Proszę wszystkich o pomoc bo nie zdarzyłem się nacieszyć tym wspaniałym autem a już nie mogę nim jeździć <płacze>
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

viewtopic.php?f=314&t=132206
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2011, 00:07
Posty: 291
Skąd: Wilkowo
Auto: Mazda MX-6 FS 2.0 16V 115 KM DOHC

Postprzez Hazu » 30 maja 2011, 20:44

Może być uszkodzony regulator ciśnienia paliwa i będzie benzyna lać się do do kolektora i do cylindrów.
A w KL do jednego cylindra będzie lecieć ciurkiem i
I to wcale nie sa jednostkowe przypadki.
Po za tym wtryskiwacz może sie nie domykać.
Ja bym z tym nie jeździł tylko od razu wymienił.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez jacekasot » 31 maja 2011, 16:02

Dziś chce sprawdzić sondę lambda. Przy okazji zobaczę ten regulator ciśnienia. Jeśli okaże się że to niewłaściwy trop, pojadę na komputer diagnostyczny. Jak to nie pomoże wezmę się za sprawdzenie wtryskow czy jakiś nie leje. Potem zmierze ciśnienie na cylindrach. Zobaczę czy to pomoże. A co może być jeszcze odpowiedzialne za tak duże ilości benzyny w oleju?
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

viewtopic.php?f=314&t=132206
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2011, 00:07
Posty: 291
Skąd: Wilkowo
Auto: Mazda MX-6 FS 2.0 16V 115 KM DOHC

Postprzez noxes » 31 maja 2011, 18:33

Nie piszemy posta pod postem. Użyj opcji edytuj. Sonda to na pewno nie będzie. Komputer też nie pokaże błedów. Ile samochód pali benzynki? Ja bym stawiał na wyrypane pierścienie uszczelniające(nie mylić ze zgarniającymi) Pomierz ciśnienie to powinno coś powiedzieć/ wykluczyć. Dobrym sposobem na sprawdzenie szczelności pierścieni jest nafta.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez jacekasot » 1 cze 2011, 13:12

Dziś wymienię olej na Castrol Magnatec półsyntetyk 10W40. Pojeżdżę kilka dni i zobaczę co się będzie działo. Sonda nie podaję żadnego napięcia, znaczy się padła. Na razie wstrzymam się z kupnem nowej.
Jakiegoś strasznie wysokiego spalania nie zauważyłem, na pewno mieści się w granicach 9-10 litrów.
Wydaje mi się że gdyby to były pierścienie to auto miałoby jakieś objawy a tych brak. Czy to możliwe że do silnika 2.0 mieści się tylko 3,5 l oleju?

(o4 cze 2011r.)
Dziś sprawdzałem poziom oleju. Podczas wymiany weszło 3,5 l. Utrzymuje się poziom max na bagnecie. Czy zwiększył się, trudno mi powiedzieć, jeśli tak to możliwe, że nieznacznie. Pojeżdżę jeszcze jakiś czas, wtedy na pewno gołym okiem będę mógł dostrzec co się dzieje z olejem i jak zmienia się jego stan.


Poziom oleju nie zmienia się jest na właściwym poziomie. Jednak przy porannym odpalaniu zauważyłem chmurę białego dymu z wydechu która utrzymuję się ok minuty. potem jest już ok. Co to może być?
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

viewtopic.php?f=314&t=132206
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2011, 00:07
Posty: 291
Skąd: Wilkowo
Auto: Mazda MX-6 FS 2.0 16V 115 KM DOHC

Postprzez noxes » 1 lip 2011, 16:54

Kolego stawiam na pierścienie tłokowe, praktycznie naprawa główna silnika do zrobienia. Koszt około 1500-2000zł.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez damian626 » 1 lip 2011, 17:53

a moze zapchany katalizator silnik bardzo dobrze sie wrkeca w obroty itd?
MAZDA i'like that prum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 01:27
Posty: 112
Skąd: TSK
Auto: były 2XMazda 626 GD & Mazda 626 GE & Mazda Xedos 9 FL 2,5V6 A/T & Fiat Ducato 2.5 TDI laweta &
MPV LW FS & Mazda 5 cr 1.8 obecnie Mazda MPV LW 2.3 L3

Postprzez noxes » 1 lip 2011, 18:11

katalizator to napewno nie.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez damian626 » 1 lip 2011, 18:24

podobnie jest w dieslach z filtrem czastek stalych jezeli jest zasyfiony to paliwo dostaje sie do oleju nie zaszkodzi sprawdzic
MAZDA i'like that prum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 01:27
Posty: 112
Skąd: TSK
Auto: były 2XMazda 626 GD & Mazda 626 GE & Mazda Xedos 9 FL 2,5V6 A/T & Fiat Ducato 2.5 TDI laweta &
MPV LW FS & Mazda 5 cr 1.8 obecnie Mazda MPV LW 2.3 L3

Postprzez noxes » 1 lip 2011, 21:48

filtr cząsteczek stałych to po niekąd nie katalizator i diesel to nie benzyna, ale sprawdzić napewno nie zaszkodzi.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Wat » 2 lip 2011, 06:20

Jesli padła ci sonda to ją wymien nie rozumie na co czekac. Może masz za bogatą mieszankę i ci jej nie spala jak należy. Od tego bym zaczoł.
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2010, 20:41
Posty: 64
Skąd: Skoczów
Auto: Mazda 626 1995r 1.8 DOHC Gaz II gen.

Postprzez noxes » 2 lip 2011, 10:48

Wat napisał(a): Może masz za bogatą mieszankę i ci jej nie spala jak należy.

Wwaliło wy ją do wydechu i dopaliło w katalizatorze.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Wat » 2 lip 2011, 13:17

Noxes masz racje nooo powinno, teoretycznie i teoretycznie nie powinno przybywac oleju w silniku.Ale zanim zacznie robic remont silnika niech wymieni niesprawne częsci ... bo i tak je wymieni a odpada kolejna zmienna do rozwiązania łamigłowki ;) a czasem cuda w autach to się potrafią dziac hohoho.... Zrobi jak chce.
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2010, 20:41
Posty: 64
Skąd: Skoczów
Auto: Mazda 626 1995r 1.8 DOHC Gaz II gen.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6