Strona 1 z 2

Co to za elementy

PostNapisane: 6 lis 2007, 12:45
przez wajacek
Witam,
przy ostatnich problemach z chłodzeniem w mojej mazdzie (problem rozwiązany) znalazłem dwa elementy niepodłączone do instalacji, oba są z tyłu silnika. Niestety nie mam kanału aby sprawdzić od dołu czy nie ma jakiś luźnych kabli nigdzie nie podłączonych a od góry nie widać.
1. jest jakiś czujnik obok filtra oleju wkręcony w blok silnika
2. pod przepustnicą jest jakis walcowaty element (około 8 cm średnicy) do którego podłączony jest przewód podciśnieniowy i powinny być też podłączone 2 przewody

Czy jest ktoś kto mi podpowie co to za elementy – za co odpowiadają.

Przeglądałem manuala ale nie doszukałem się ich

PostNapisane: 6 lis 2007, 12:51
przez Grzyby
wajacek napisał(a):1. jest jakiś czujnik obok filtra oleju wkręcony w blok silnika

nad filtrem jest czujnik ciśnienia oleju (ale nie wiem czy to o to Ci chodzi)

wajacek napisał(a):Czy jest ktoś kto mi podpowie co to za elementy

najlepiej jakbyś dał foto :)

PostNapisane: 7 lis 2007, 14:54
przez wajacek
Witam,
zrobiłem zdjęcia telefonem, ale dostęp kiepski, światła mało więc jakość bardzo kiepska.

czujnik – http://www.krawcowa.pl/tmp/czujnik.jpg
poniżej czujnika po jego prawej stronie widać krawędź filtra oleju

podciśnienie – http://www.krawcowa.pl/tmp/podcisnienie.JPG
toto jest pod przepustnicą

Pozdrawiam
Jacek[/img]

PostNapisane: 7 lis 2007, 14:59
przez Grzyby
wajacek napisał(a):czujnik – http://www.krawcowa.pl/tmp/czujnik.jpg

mnie to wygląda na czujnik ciśnienia oleju – nie świeci ci czasem kontrolka?
Ten czujnik jest nad filtrem?

wajacek napisał(a):podciśnienie – http://www.krawcowa.pl/tmp/podcisnienie.JPG

to jest chyba osadnik jakichś syfów z paliwa (ale pewności nie mam)

Sprawdzałeś kody błędów komputera?

PostNapisane: 7 lis 2007, 15:30
przez qlesh
Grzyby napisał(a):wajacek napisał:
podciśnienie – http://www.krawcowa.pl/tmp/podcisnienie.JPG

to jest chyba osadnik jakichś syfów z paliwa (ale pewności nie mam)

A dokładnie filtr węglowy.
O taki :P
http://moto.allegro.pl/item260717624_ma ... glowy.html

PostNapisane: 7 lis 2007, 16:42
przez wajacek
Witam,
Czujnik jest powyżej filtra ale nie bezpośrednio nad nim tylko obok.
Co do kontrolki to muszę sprawdzić która to, na pewno nic mi nie świeci co nie powinno.
Z odczytem kodów mam cały czas problem, pisałem to w innym wątku http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15 (problem z ustawieniem wolnych obrotów)


Co do tego drugiego elementu to nie jest to filtr węglowy bo on jest gdzie indziej, obok filtra paliwa.
Poza tym do filtra węglowego nie idą żadne przewody elektryczne a do tego ustrojstwa powinny iść – jest złącze elektryczne dwustykowe.

Pozdrawiam
Jacek

PostNapisane: 7 lis 2007, 16:52
przez qlesh
wajacek napisał(a):Co do tego drugiego elementu to nie jest to filtr węglowy bo on jest gdzie indziej, obok filtra paliwa.

To ja nie wiem :| Tak czy owak ten element, który wkleiłem w linku znajduje się dokładnie nad filtrem paliwa, czarny cylindryczny element plastikowy.

PostNapisane: 7 lis 2007, 16:54
przez wajacek
Ten mój jest pod przepustnicą.

PostNapisane: 7 lis 2007, 16:55
przez Grzyby
wajacek napisał(a):Czujnik jest powyżej filtra ale nie bezpośrednio nad nim tylko obok

dziwne że nic nie świeci – mnie to pasi na czujnik ciśnienia oleju.

Poszukam później w serwisówce.

wajacek napisał(a):Z odczytem kodów mam cały czas problem, pisałem to w innym wątku http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15 (problem z ustawieniem wolnych obrotów)

fakt, miałem ci odpisać w tym temacie ale mi się zapomniało :)
Może być taka opcja że jest to wszystko tak porozkręcane że nie dasz rady ustawić obrotów bez serwisu (ew. kogoś kto ma taki śmiszny przyrząd – widziałem u Jaksy)

PostNapisane: 7 lis 2007, 16:56
przez Grzyby
wajacek – ty masz osprzęt Forda może? (jakie masz oznaczenie na przepływomierzu?) Wrzuć fotę komory silnika (tylko taką na której coś widać :P)
Jak tak to klops – nie pomogę ....

PostNapisane: 7 lis 2007, 17:03
przez wajacek
Tak mam fordowski osprzęt, przepływomierz F22F http://www.motoallegro.pl/item262246225 ... 79_aa.html ,
wezmę jutro normalny aparat i zrobię dobre zdjęcia.

PostNapisane: 7 lis 2007, 17:09
przez Grzyby
wajacek napisał(a):Tak mam fordowski osprzęt, przepływomierz bodajże F22F

no to kupa :P
Z tą puszką nie wiem.

A czujnik to ten co tutaj?
Obrazek

PostNapisane: 7 lis 2007, 17:24
przez wajacek
Czujnik mniej więcej właśnie tam jest.

PostNapisane: 7 lis 2007, 17:27
przez Grzyby
Czujnik mniej więcej właśnie tam jest.

to jest czujnik ciśnienia oleju – a u ciebie jest niepodpięty ??????
O matkooooooo, kto tym wcześniej jeździł ??

Jeżeli nie świeci ci się kontrolka od oleju to sprawdź czy żarówka jest cała.
Jeśli nie masz podpiętego czujnika zawsze powinna się świecić czerwona kontrolka po lewej stronie deski.

PostNapisane: 8 lis 2007, 13:13
przez wajacek
Kontrolka nie świeci – sprawdzę żarówkę przy okazji, a jeździł wcześniej muzyk.
Co do regulacji to czeka mnie chyba wizyta u Wieśka w Dębicy, mam bliżej, rozmawiałem z nim i nie znał nikogo w Krakowie kto by to dobrze zrobił.

PostNapisane: 8 lis 2007, 13:44
przez Grzyby
wajacek napisał(a):Kontrolka nie świeci

po przekręceniu kluczyka też się nie zapala?
Jak tak to zrób z tym coś natychmiast ......

PostNapisane: 8 lis 2007, 16:25
przez wajacek
Właśnie sprawdziłem,
kontrolka nie zapala się, żarówka jest sprawna – podmieniłem z innego miejsca gdzie świeciła.
Wszystkie żarówki są ładnie opisane i ta od oleju jest poniżej tej od ładowania akumulatora.
teraz pytanie dlaczego nie świeci ? może jak nie jest podpiety czujnik to nie świeci ??
Po pracy jest już ciemno, ale w sobotę jak nie będzie padać to wsunę się pod samochód i poszukam niepodpietych kabli, pamietam że jak wymieniałem zawór podciśnienia, jeden z tych które są koło filtra oleju to pelentał się tam jakiś przewód i gdzieś go podczepiłem aby się nie plątał a od góry to go nie mogę zlokalizować.

PostNapisane: 9 lis 2007, 10:36
przez wajacek
Grzyby napisał(a):wajacek – ty masz osprzęt Forda może? (jakie masz oznaczenie na przepływomierzu?) Wrzuć fotę komory silnika (tylko taką na której coś widać :P)
Jak tak to klops – nie pomogę ....


W końcu dzisiaj zrobiłem foto
http://www.krawcowa.pl/tmp/P1100022.JPG
http://www.krawcowa.pl/tmp/P1100024.JPG

Mocowanie przepływomierza do obudowy filtra powietrza to taka troche partyzantka, bo poprzedni właściciel po założeniu gazu miał strzały, rozwaliło mu obudowę więc założył stożek a resztę wyrzucił – strzały ustąpiły. Kupiłem na szrocie cały dolot powietrza od mazdy 626 , ale jednak trochę inny niż oryginalnie był i trzeba było pokombinować z podłączeniem przepływomierza.

PostNapisane: 9 lis 2007, 10:49
przez Grzyby
Nie mam szaro-pomarańczowego pojęcia co to za element (ten walec pod kolektorem)
Widzę jakąś rzeźbę w instalacji ale ciężko powiedzieć czego ona dotyczy.
Nie miałeś wymienianego aparatu zapłonowego? Jakie ma oznaczenie?

Żeby konkretnie stwierdzić co to jest ten walec trzeba byłoby to zobaczyć i pomacać :)
Inaczej nie potrafię

PostNapisane: 9 lis 2007, 11:37
przez sołtys
wajacek napisał(a):teraz pytanie dlaczego nie świeci ?


Bo jak nie jest podpięta do czujnika oleju który pięknie pokazałeś na zdjęciu to nie ma prawa świecić.

czujnik ciśnienia zwiera do masy jak silnik nie pracuje i rozwiera gdy pracuje, niepodpięcie przewodu do czujnika powoduje że żarówka od ciśnienia oleju nie ma masy wiec nie ma prawa świecić, mam nadzieje że wyjaśniłe to jasno.

A to drugie strasznie słabe zdjęcie nie widać dokładnie gdzie to jest i jak wygląda wiec będe strzelał nie jest to przypadkiem zawór EGR?? możesz zrobić lepsze zdjęcie??

Acha jeszcze jedno nie masz przypadkiem problemów z lpg np gasnie przy ostrym hamowaniu dużo pali itp??