Wyciek oleju 626 GE – czujnik ciśnienia oleju, pytania, problemy.

Postprzez Wasiek » 23 sty 2006, 14:14

stuk napisał(a):Jak się do niego dostać – trzeba odkręcać kolektor? Ile taki czujnik kosztuje (może wystarczy trochę silikonu zamiast wymiany)?


Czujnik kosztuje ok. 15 zł – nieoryginalny. Żeby go wymienić trzeba się trochę namęczyć. Jest wkręcony w blok silnika, dostęp jest niezbyt dobry.

No chyba że masz kanał. Ja wymieniałem w warsztacie. Sam nie dałem rady

pzdr,
Wasiek ;)
Początkujący
 
Od: 20 sty 2006, 19:59
Posty: 23
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 '93r. 1.8 16V

Postprzez Heniek » 23 sty 2006, 14:29

Pojechałem do pierwszego lepszego warsztatu i mi wymienieli za 10zł. Odkrecili mi go od dołu, ale najpierw trzeba odkrecic filtr oleju. Od góry za dużo zabawy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 00:39
Posty: 110
Skąd: Wołomin
Auto: 626 GE 2.0i 16v LPG hol 92r

Postprzez comin » 25 sty 2006, 01:28

Ten temat mam juz za soba, tak samo cieklo i przy wymianie oleju wymienilem czujnik.
Teraz radze uważać na cieknący olej spod filtra oleju, przy tak niskich temperaturach zauwazylem pare postow w tym temacie, ja zreszta sam wlasnie walcze... Jutro jade dokrecic bo niestety nie mam kanalu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2005, 15:02
Posty: 59 (0/1)
Auto: 626 1.8 16V 1992 hatchback

Postprzez SzUrEk » 25 sty 2006, 14:30

Ano z tym cieknącym filtrem była niezła jazda (trochę strachu się najadłem ;) )
ale po wjeściu do kanału i uruchomieniu silnika wyszło na jaw, że to nie tylko spod filtra ale także ( co już wcześniej zauważyłem a nie wiedziałem skąd) spod czujnika ciśnienia oleju- juz zamówiłem i jutro bedzie- koszt 12 zł

pozdro

SzUrEk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2005, 17:43
Posty: 162
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: .
Mazda 6 L3 200 2r.
Mazda 626 GE FP 2004 r.

www.akant.dit.pl

Postprzez Bimbak » 15 maja 2007, 13:48

Panowie mam problem. Chcę założyć czujnik pod wskaźnik ciśnienia oleju i mam następujące pytania do osób które wymieniały już czujniki ciśnienia oleju z swoich autach.
– Czy demontaż rozpórki trzymającej kolektor ssący w FSie wystarczy w zupełności aby dostać się do czujnika czy warto coś jeszcze wywalić?
– czy uszczelniać czymś nowy czujnik? czy go po prostu wkręcić? Manual mówi o aplikowaniu uszczelniacza silikonowego ?!?!?!?! :| Jednak niestety nie wiem o co chodzi, a chciałbym zrobić to dobrze.
Z góry dziękuję
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3093 (23/152)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez nemi » 15 maja 2007, 13:51

Bimbak napisał(a):– Czy demontaż rozpórki trzymającej kolektor ssący w FSie wystarczy w zupełności aby dostać się do czujnika

Aby dostać się do czujnika powinieneś raczej zdemontować... filtr oleju.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez Bimbak » 15 maja 2007, 14:43

Aby dostać się do czujnika powinieneś raczej zdemontować... filtr oleju.

przerabiałem .... to za mało – ale filtr to oczywiste chyba :P
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3093 (23/152)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez tomekrvf » 15 maja 2007, 17:59

Bimbak napisał(a):Czy demontaż rozpórki trzymającej kolektor ssący w FSie wystarczy w zupełności aby dostać się do czujnika czy warto coś jeszcze wywalić?

Wystarczy wspornik.

Bimbak napisał(a): czy uszczelniać czymś nowy czujnik? czy go po prostu wkręcić? Manual mówi o aplikowaniu uszczelniacza silikonowego ?!?!?!?! Jednak niestety nie wiem o co chodzi, a chciałbym zrobić to dobrze.
Z góry dziękuję

Gwint na czujniku to 1/8"NPT czyli calowy stożkowy-teoretycznie powinien sam się uszczelniać. Ale i tak trzeba dać jakiś uszczelniacz do gwintów(nie jest to silikon) np Loctite 542 lub klej do połączeń gwintowych Loctite 243. Nie dokręcaj czujnika zbyt mocno.
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Markiz » 5 paź 2007, 12:40

Na jakim ciśnieniu czujnik działa bo podobno są dwa 0,2 bara i 0,4 bara. Czy jak cieknie z niego olej to dam radę jakoś go uszczelnić np. klejem do gwintów Loctite czy tylko wymiana?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez Grzyby » 5 paź 2007, 12:49

Markiz napisał(a):Czy jak cieknie z niego olej to dam radę jakoś go uszczelnić np. klejem do gwintów Loctite czy tylko wymiana?

tylko wymiana – one nie ciekną na gwincie


Markiz napisał(a):Na jakim ciśnieniu czujnik działa bo podobno są dwa 0,2 bara i 0,4 bara.

tego to nie wiem – jak u mnie ciekło to poszedłem do sklepu i wziąłem co dali. I działa :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Markiz » 5 paź 2007, 12:51

Dzięki za info
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Postprzez nemi » 5 paź 2007, 15:07

Markiz napisał(a):Czy jak cieknie z niego olej to dam radę jakoś go uszczelnić np. klejem do gwintów Loctite czy tylko wymiana?

Ten element kosztuje z 11 czy 15 zł, więc zupełnie się nie opłaca grzebać.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7474 (100/270)

Postprzez Dziewczopol » 8 paź 2007, 17:41

Czujnik to wydatek 10 złotych a jego punkt pracy to 0,3 bara
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 00:37
Posty: 122
Skąd: Warszawa
Auto: GE '96 GT

Postprzez gazparts » 8 paź 2007, 21:09

mnie ciśnienie nagle zaczeło migać, przestraszyłem się trochę , ale okazało się że czujnik padł, nowy w Intercars`ie chyba 8,5zł i spokój :)
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez Misiek-Bełchatów » 1 lis 2007, 15:25

Podepne się pod temat – od ok 2 tyg. zauwazyłem że czasami po odpaleniu kontrolka od ciśnienia oleju świeci się zbyt długo – ok 5/8sek. a bywa i tak że gaśnie po ok 2sek. i nie wiem czy to też wina w/w czujnika ?
... a kamieniami w dzieci nie rzucam bo nie wiem które moje ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2005, 18:55
Posty: 1100
Skąd: Bełchatów
Auto: Toyota Corolla E11 1.6 VVT-i

Postprzez GofNet » 1 lis 2007, 16:48

     Smok może też być "uświniony";).
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez gazparts » 4 lis 2007, 20:29

Misiek-Bełchatów wymiana czujnkia to mały koszt , klucz nasadowy i 10 min. roboty, ja nawet do mechanika z tym nie pojechałem , zaczoł bym od czujnika :)
u mnie gasł na starcie z opóżnieniem ok 3 -4 sekund , i migał na 800obr jak sie olej rozgrzał.
po wymianie idealnie gaśnie jak tylko kluczykiem tykne i nie świeci wogóle jak motor pracuje :D
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez Hugo » 24 cze 2008, 22:00

Super temat. Wiem już ile kosztuje, że jak cieknie (jak u mnie) to tylko wymiana, ale... tak sobie ładnie piszecie "10 min. roboty" i po bólu. Tak się składa, że wjechałem sobie na kanał i ledwo co go widziałem, dotknąłem go tylko opuszkami palców, a o założeniu jakiegoś klucza nie ma mowy! Proszę powiedzcie jak do niego podchodziliście? Akurat pod koniec tygodnia będę wymieniał olej i zauważyłem, że gdybym odkręcił filtr oleju to dostęp miałbym dużo lepszy (w ogóle jakiś by był). Od góry mogłem sobie na niego tylko popatrzeć przez szczelinę pomiędzy "rurami" kolektora ssącego i nawet dłoni nie wsadziłem (a chudy jestem jak szkapa" :D ). Poza tym mówicie o kluczu nasadowym, a ja widzę, że czujnik jest okrągły i ma tylko kilka wybrzuszeń na obwodzie. Jaki klucz tam podchodzi?
Z góry bardzo dziękuję za wszelkie wskazówki.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Hazu » 24 cze 2008, 23:04

Hugo napisał(a):Jaki klucz tam podchodzi?

chyba 24

Ja miałem jak kupiłem samochód to czujnik nie działał, kupiłem zamiennik który ciekł, teraz kupiłem czujnik
od fiata (bardzo tani) moze akurat nie będzie ciekł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Grzyby » 25 cze 2008, 10:23

Hugo, no przyznam że jest trochę gimnastyki <lol>
Mnie zeszło z pół godziny (a i to tylko dzięki pomocy seniora). Dobraliśmy się do niego i od góry i od dołu tzn. klucz od góry a od dołu celowanie nim na czujnik. Nie mam pojęcia jak to można zrobić "szybko". Może jest jakiś patent.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6