Wyciek oleju 626 GE – czujnik ciśnienia oleju, pytania, problemy.

Postprzez Hugo » 25 cze 2008, 10:35

Dzięki Grzyby. Jakoś to muszę zrobić bez wyciągania silnika. Hehe.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez ROMAN-R87 » 25 cze 2008, 18:17

ja ostatnio tez wymienialem czujnik cisn oleju (koszt 9zl) wzialem zamiennik od fiata sedici (EPS) i dziala juz prawia tydzien no i nie jest usyfiony silnik i oslona :)
ja robilem bez kanalu wiec musialem wywalac chlodnice by dojsc od gory ale to tylko godzinka wiecej ;)
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez Hugo » 25 cze 2008, 22:11

Ja dałem za czujnik 13 zł, jutro go odbieram. Kupiłem konkretnie pod Mazdę 626 z silnikiem FS.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Grzyby » 26 cze 2008, 10:18

ROMAN-R87, mógłbyś łaskawie nie mieszać ludziom w tym temacie?
Mowa jest o silnikach FS i FP – to po kiego grzyba wpitalasz się tutaj z Vką z BA ??
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Hugo » 26 cze 2008, 18:21

Zrobione. 2 godziny zanim udało mi się założyć jakiś klucz na ten czujnik i ruszyć go o 1 mm. Dalej 20 min. główkowania "jak to zrobić" i zakładając płaski klucz 27 obok filtra oleju w sposób bardzo dziwny i pomagając przy kręceniu drugim kluczem zdołałem dziada odkręcić. Słów zaczynających się na litery "k" i "ch", których przez ten czas używałem nikt nie zliczy. Musiałem również odkręcić taką metalową belkę łączącą wózek zawieszenia (coś w rodzaju dolnej rozpórki). Przykręcenie nowego czujnika zajęło mi 10 min. Człowiek uczy się całe życie i tak i tak głupi umiera. A już chciałem silnik wyjmować hahaha
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez m 626 » 27 cze 2008, 00:29

Ja pamiętam godzinę studzenia silnika i ok. pół godziny tańca na plecach z zaciśniętymi zębami pod samochodem. Podejrzewam, że jeśli miałbym większy filtr oleju (a ponoć są takie), to nic z tego by nie wyszło.
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2006, 21:56
Posty: 24
Skąd: Jelenia Góra
Auto: 626 1,8 66kW HB '96

Postprzez Hugo » 27 cze 2008, 07:44

m 626 napisał(a):Podejrzewam, że jeśli miałbym większy filtr oleju (a ponoć są takie), to nic z tego by nie wyszło.
Doookładnie.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez speczops » 19 paź 2008, 10:48

Koledzy podepnę się pod temat ponieważ moja mazda dziś rano zaczęła krwawic olejem ale tylko podczas pracy silnika. Olej leje się dość mocno a wcześniej nie było oni kropli. Zauważyłem ze leje się z czujnika oleju pod kolektorem ssącym. Oczywiście wymienię czujnik ale wcześniej musze pojechać do mechanika sam chyba nie dam rady. Moje pyt brzmi czy do sie może jakoś go uszczelnić? Tak na 10 km jazdy? Może silikon techniczny? Co o tym myślicie?
Początkujący
 
Od: 9 mar 2008, 14:22
Posty: 6
Auto: 626 1,8 GE 1996

Postprzez Hugo » 19 paź 2008, 12:03

speczops napisał(a):Moje pyt brzmi czy do sie może jakoś go uszczelnić?


speczops napisał(a):Co o tym myślicie?
Absolutnie sie nie da, a czujnik kosztuje 12 zł ;)
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez speczops » 19 paź 2008, 12:06

no to cóż pozostaje mi tylko laweta albo holowanie do mechanika. Dzięki za fatyge.
Początkujący
 
Od: 9 mar 2008, 14:22
Posty: 6
Auto: 626 1,8 GE 1996

Postprzez m 626 » 19 paź 2008, 21:50

Jak nie masz kałuży pod autem, to myślę, że dojedziesz na kołach. Ale na w razie czego sprawdzaj sobie stan oleju.
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2006, 21:56
Posty: 24
Skąd: Jelenia Góra
Auto: 626 1,8 66kW HB '96

Postprzez speczops » 20 paź 2008, 06:52

Olej cieknie praktycznie ciurkiem jak uruchomie silnik. Wiec chyba nic innego mi nie pozostaje.
Początkujący
 
Od: 9 mar 2008, 14:22
Posty: 6
Auto: 626 1,8 GE 1996

Postprzez luxonatello » 14 lut 2011, 21:22

Witam też mam problem z tym czujnikiem wyczytałem już jak do niego dojść ale nie wiem czym go odkręcić, klucz 24 za mały a 27 za duży. W ogóle jakaś dziwna ta śruba, nie jest jak zwykła 6cio kątna główka tylko jakby lekko zaokrąglona i ma jakieś wycięcia. Zrobiłbym zdjęcie ale nie mam czym <co?>
A problem miałem taki sam jak kolega fontanna oleju z niego tryska na zapalonym silniku i od dłuższego czasu nie świeci kontrolka gdy jest niski stan. Hehe dobrze że popychacze o tym informują jak to kolega napisał w którymś poście <lol>
luxonatello
 

Postprzez lukasz2387 » 6 lut 2012, 13:47

Witam.
Jaki jest czujnik ciśnienia oleju, 2 bary czy 4 bary? Do motoru 1.8 90KM. Dzwoniłem dzisiaj do sklepu moto i powiedzieli że mają dwa rodzaje, do tego silnika....

Pozdro.


Edit: Dla potomnych. Nie 2 bary tylko 0,2bara i nie 4 tylko 0,4bara Według Vin'u do tego motoru, czyli:
JMZGE14A20145....... jest 0,2bara. Myślę, że komuś to trochę pomoże.
lukasz2387
 

Postprzez pchelka » 20 lut 2012, 14:29

Witam panowie, odświerzam temat gdyż mam pytanie pokrywające się z tym tematem

W ostatnim czasie w mojej 626GE zaczął puszczać czujnik ciśnienia oleju, wymieniłem go na nowy zamiennik (dosłownie 10 zł kosztował), niestety zamiennik ten różni się od oryginału długością gwintu który można efektywnie wykorzystać, brakuje w nim też stożkowego zgrubienia / ogranicznika

I teraz element wkręciłem do wyraźnego oporu ale nie na 'chama' – co ciekawe oporu nie dał kołnież czujnika (między czujnik a blok da się wsadzić paznokieć).

Czyli czujnik oparł się o coś wewnątrz bloku

Pytanie moje jest takie czy istnieje możliwość zablokowania kanału (magistrali) olejowej zbyt głęboko wkręconym czujnikiem ?

Czy ktoś z panów dysponuje schematem magistrali olejowej dla silnika 2.0 FS/FP (nie jestem do końca pewien który mam)

Czy może kanalik jest tak zbudowany iż uniemożliwi wkręcenie zbyt głębokie czujnika ?


luxonatello » odkręcałem oryginalny czujnik w sobotę i nie odkręcisz go żadnym typowym kluczem a przynajmniej ja nie byłe w stanie

Użyj klucza w stylu żabki z możliwością zaciśnięcia go na czujniku – u mnie nie był zbyt mocno wkręcony

Przyznaje aby się tam dostać musiałem zdejmować kolektor dolotowy dopiero wtedy od góry miałem wystarczającą ilość miejsca
Początkujący
 
Od: 14 lut 2011, 22:42
Posty: 9
Auto: Mazda 626 GE 2.0 FP/FS 115 km

wg vinu 1.8
vin JMZGE14A201137155

Postprzez Szyna » 20 lut 2012, 14:59

Uzupełnij profil.

Ja bym nie kombinował z zamiennikami jeżeli jest taki problem z nim. Wez stary na wzór i niech Ci taki załatwia.
Urwiesz gwint albo go zepsujesz i będzie lipa ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez pchelka » 20 lut 2012, 17:26

Bardziej chodzi mi tu o to czy jest możliwe zatkanie magistrali / kanału olejowego

Sam gwint na czujniku był prawidłowy (skok) z tym że dłuższy i pozwalał się głębiej wkręcić niż oryginał który miął ograniczenie (większa ilość gwintu do wykorzystania)

Smirnoff czy możesz coś powiedzieć na temat tego zamiennika – to pewnie to samo co ja mam – ile go wkręcałeś ?
Początkujący
 
Od: 14 lut 2011, 22:42
Posty: 9
Auto: Mazda 626 GE 2.0 FP/FS 115 km

wg vinu 1.8
vin JMZGE14A201137155

Postprzez noxes » 20 lut 2012, 17:44

Podłóż podkładkę miedzianą. Co do silników to 1.8FP, 2.0FS
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez roccomistrz » 20 lut 2012, 19:42

przy okazji zmień sklep (żebyś więcej w nim nie kupował) skoro nie potrafią z katalogu poprawnie wytypować! :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2010, 22:08
Posty: 189 (0/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 GE FS '92

Nissan Primera P10 GA16DE '94

Postprzez lukasz2387 » 20 lut 2012, 20:46

Są dwa rodzaje tych czujników 0,2 bara i 0,4 bara. Jak mówi roccomistrz zmień sklep i przy okazji kup odpowiedni czujnik ;)
lukasz2387
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6