Odczyt błędów Cronos – system fordowski
Napisane: 3 lis 2007, 22:36
Witam,
dalej nie mogę rozgryźć trybu serwisowego, ponieważ nie mam w gnieździe DIAGNOSE doprowadzonych sygnałów TEN, FEN i wielu innych procedury z ich wykożystaniem nie są możliwe do przeprowadzenia.
Próbowałem dokonac diagnostyki przy pomocy procedurki z forda probe http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=40
i sprawa wygląda tak:
zwieram 2 pin złącza EEC TEST z luźnym przewodem obok, przekręcam kluczyk na ON po kilku sekundach włącza się na kilka sekund wentylator chłodnicy mrugnie raz kontrolka ODD/OFF i tyle, w/g opisu który znalazłem na TYM forum po około 30 sekundach powinny się wyświetlać ewentualne błędy przy pomocy kontroliki CHECK ENGINE lub ODD/OFF u mnie nic takiego się nie dzieje.
Wydaje mi się że jakieś błedy powinny mi się wyświetlać ponieważ np. jest jakiś czujnik obok filtra oleju – u mnie nie jest podłączony i nie bardzo wiem gdzie go podłączyć, od góry nie natknąłem się na żaden wolny kabelek, druga sprawa to pod przepustnicą jest jakis walcowaty element (ok.8 cm średnicy) do którego podłączony jest przewód podciśnieniowy i powinny być podłączone 2 przewody – również nie są podłączone i nie widać od góry luźnego kabelka.
Czy jest ktoś kto mi podpowie co to za elementy – za co odpowiadają.
Nie mogę po wyrzuceniu filtra stożkowego doprowadzić obrotów biegu jałowego by nie były za wysokie. (teraz ok. 1500)
Był opis na TYM forum że do ustawiania obrotów oprócz zwarcia 2 pina złącza EEC TEST z luźnym przewodem obok należy zdjąc zworę na kabelku który jest tam również w okolicach ale moja mazda po zdjęciu tej zwory ma wtedy falujące obroty. Dodam że regulacja śrubą na przepustnicy nie daje rezultatu, wkręcanie jej do oporu nic nie zmienia, a wykręcanie powoduje wzrost obrotów.
Nie moge zejść poniżej granicy 1500 obr.
Na razie pomysłów brak.
pozdrawiam
Jacek
dalej nie mogę rozgryźć trybu serwisowego, ponieważ nie mam w gnieździe DIAGNOSE doprowadzonych sygnałów TEN, FEN i wielu innych procedury z ich wykożystaniem nie są możliwe do przeprowadzenia.
Próbowałem dokonac diagnostyki przy pomocy procedurki z forda probe http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=40
i sprawa wygląda tak:
zwieram 2 pin złącza EEC TEST z luźnym przewodem obok, przekręcam kluczyk na ON po kilku sekundach włącza się na kilka sekund wentylator chłodnicy mrugnie raz kontrolka ODD/OFF i tyle, w/g opisu który znalazłem na TYM forum po około 30 sekundach powinny się wyświetlać ewentualne błędy przy pomocy kontroliki CHECK ENGINE lub ODD/OFF u mnie nic takiego się nie dzieje.
Wydaje mi się że jakieś błedy powinny mi się wyświetlać ponieważ np. jest jakiś czujnik obok filtra oleju – u mnie nie jest podłączony i nie bardzo wiem gdzie go podłączyć, od góry nie natknąłem się na żaden wolny kabelek, druga sprawa to pod przepustnicą jest jakis walcowaty element (ok.8 cm średnicy) do którego podłączony jest przewód podciśnieniowy i powinny być podłączone 2 przewody – również nie są podłączone i nie widać od góry luźnego kabelka.
Czy jest ktoś kto mi podpowie co to za elementy – za co odpowiadają.
Nie mogę po wyrzuceniu filtra stożkowego doprowadzić obrotów biegu jałowego by nie były za wysokie. (teraz ok. 1500)
Był opis na TYM forum że do ustawiania obrotów oprócz zwarcia 2 pina złącza EEC TEST z luźnym przewodem obok należy zdjąc zworę na kabelku który jest tam również w okolicach ale moja mazda po zdjęciu tej zwory ma wtedy falujące obroty. Dodam że regulacja śrubą na przepustnicy nie daje rezultatu, wkręcanie jej do oporu nic nie zmienia, a wykręcanie powoduje wzrost obrotów.
Nie moge zejść poniżej granicy 1500 obr.
Na razie pomysłów brak.
pozdrawiam
Jacek