Wymiana zaworka pompy olejowej – fotorelacja (626 GE FS)

Postprzez yapoon » 10 mar 2009, 17:44

Witam wszystkich może ktoś ma jakiegoś linka do części do mazdy 626 potrzebował bym kupić zaworek do pompy olejowej. Nie mogę sobie poradzić właśnie z pukaniem popychaczy tylko trochę pochodzi nawet na wolnych obrotach i zaczyna stukać.Po tym co się od was dowiedziałem to może być przyczyna właśnie tego zaworka.wymieniłem już prawie wszystkie popychacze i dalej to samo.Tylko gdzie go dostać.?
Początkujący
 
Od: 10 mar 2009, 17:24
Posty: 4

Postprzez Hugo » 10 mar 2009, 18:17

yapoon napisał(a):wymieniłem już prawie wszystkie popychacze i dalej to samo
Pieniądze wyrzucone w błoto.
yapoon napisał(a):Tylko gdzie go dostać.?
www.carspeed.pl lub ASO.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez ZipperPL » 11 mar 2009, 10:02

Hugo napisał(a):
yapoon napisał(a):wymieniłem już prawie wszystkie popychacze i dalej to samo
Pieniądze wyrzucone w błoto.
yapoon napisał(a):Tylko gdzie go dostać.?
www.carspeed.pl lub ASO.


Dokładnie !! Jak wymieniać to już wszystkie popychacze –, ale najlepiej/najtaniej wymienić zaworek :) – w 99% pomaga ;)
www.osk-karo.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 23:24
Posty: 116
Skąd: Libiąż/Skawina
Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200

Postprzez pawelMX6 » 11 mar 2009, 10:37

yapoon napisał(a):Tylko gdzie go dostać.?

Za sprężynkę oraz zaworek w ASO dwa lata temu dałem 38zł :D Wymiana prosta i poradzisz sobie samemu, jeśli masz odrobinę wprawy.
ZipperPL napisał(a):Jak wymieniać to już wszystkie popychacze –, ale najlepiej/najtaniej wymienić zaworek

Nie do końca. Pompa oleju, zaworek i sprężynka, trzyma prawidłowe ciśnienie a właśnie jego brak jest przyczyną stukania. Wymiana samych szklanek nic nie da jeśli najpierw nie zajmiemy się pompą, nieszczęsnym zaworkiem de facto.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2007, 22:10
Posty: 2050 (0/1)
Skąd: Gdynia

Postprzez Siw-y » 11 mar 2009, 20:29

<lol> W całej fotorelacji nie ma ani słowa żeby przed odkręceniem miski spuścić olej :P
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez qbass » 11 mar 2009, 23:48

No przecież olej zostanie w misce :P
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez hubizx » 19 mar 2009, 13:00

Witam,

Wg mazdy sprawa zaworka dotyczy:
1994-96 323/Protege with the following engines: B6 and BP
1994-96 MX-3 with B6 engine.
1990-96 MX-5 with B6 and BP engines.
1994-96 626/MX-6 with a 4 cyl. engine and a VIN 1YVGE**C*T5580486 and lower.
cały opis poniżej:
http://gatinara.prv.pl/auto/madzia/zaworek/zaworek.html
Stan na koniec produkcji 626 GE czyli 04.1997, co było później nie jest tu ujęte.

Druga sprawa, należy bezwzględnie przestrzegać aby filtr oleju był dokładnie taki jak ma być, kiedyś ktoś wciśnął mi filtr trochę do innego modelu, oczywiście na zewnątrz taki sam, i od razu odezwały się szklanki na wolnych obrotach, po wymianie na prawidłowy ucichły. Jest to kwestia zaworków już wewnątrz filtra.

--
Pozdr.
Hubi
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 17:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez yapoon » 22 mar 2009, 13:36

Witam wszystkich ,tak jak obiecałem napisać po wymianie zaworka pompy olejowej o rezultatach,jest tak jak napisał jeden kolega z forum(sorki ale nie pamiętam który),że pomogło w 99% bo jednak po rozgrzaniu silnika jest coś minimalnie słychać ale może to być tak jak ktoś napisał wina filtra oleju bo mam założony zwykły polski zamiennik.Jednak ogólnie jestem bardzo zadowolony zrobiłem już z 50km po wymianie i czy w mieście czy na wolnych obrotach cisza niesamowite już zapomniałem jak to jest SUPER.Dzięki wszystkim za podpowiedź,POZDRO
Początkujący
 
Od: 10 mar 2009, 17:24
Posty: 4

Postprzez kierownik » 22 mar 2009, 15:06

yapoon jest już o tym temat – podłączam do niego.
a na przyszłość nazwij poprawnie temat i zapoznaj się z regulaminem działu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez kojot123 » 27 kwi 2009, 13:40

witam
Czy w madzi 323 1.8 16v ten zaworek znajduje się w tym zaznaczonym czerwonym kółku?
Obrazek[/url]
Początkujący
 
Od: 11 lut 2009, 22:31
Posty: 5
Auto: Mazda 323 1.8 16V

Postprzez N40 » 24 cze 2009, 12:00

witam
czy ktos wymienial ten zaworek w mx6 2,5 l i z jakim skutkiem bo z tego co jest napisane wyzej tego silnika nie dotyczy ten problem?!?!?!
N40
 

Postprzez dgolf » 13 lip 2009, 14:30

Mazda 626 1995r. 2.0 – świeżo zakupiona. Tylko nie wiem czy nie kupiłem bubla i czy nie pozostanę przy starej dobrej TOYOCIE. A dokładniej chodzi o to, ze również do wymiany jest ten zaworek, gdyż po odpaleniu zimnego przez 3 sek jest klekot i cykanie-potem cisza. Jednak to pół biedy – dziś rano jednak krew mnie zalała gdy po odpaleniu auto pojawiła się chmura białego dymu. Czy po wymianie zaworka, kiedy olej szybciej dotrze do góry silnika dymienie zniknie czy silnik już kaplica? Zbiera się ładnie, cicho pracuje, nie wiem czy bierze olej bo zrobiłem dopiero 300km oszczędnym trybem. Spalanie wyszło mi 7l/100km. Silnik nie ma LPG. Przebieg 170 000 od 2006 w Polsce.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 20:25
Posty: 221
Skąd: Łodzkie
Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego

Postprzez baluckityp » 16 lip 2009, 08:15

chmura białego dymu to pewnie zapieczone pierścienie olejowe LUB właśnie ten zaworek... u mnie to samo ale silnik ma ponad 250k km – na pewno będe z tym walczył jak tylko finanse pozwolą <glupek2>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 mar 2009, 09:07
Posty: 17
Skąd: eudezet (blokowiska i ulice)
Auto: probuffka 2.0 16v (FS)

Postprzez Bercik » 20 wrz 2009, 14:29

Wymieniłem zaworek i nadal "cyka" :( Tylko zaraz po wymianie chwilke było o.k.Po przejechaniu 10 km,zaczęło znowu "cykać".Co dalej robić?Gdzie szukać i zlikwidować cykanie?Olej Castrol magnatec 10w40,wlałem.Może zły olej.Proszę o pomoc.Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2008, 18:56
Posty: 22
Skąd: Ostrołęka/Żory/Darmstadt
Auto: Mazda 626 2.0 16V 1996'

Postprzez Soluks » 20 wrz 2009, 23:49

Bercik napisał(a):Olej Castrol magnatec 10w40


na tym oleju też u mnie cykało chociaż mam V6 ale też hydrauliczne regulatory teraz zalazłem ELF SXR 5w-30 i jest o wiele ciszej jeszcze sprawdzę jak to jest z dobrym filtrem oleju i dam znać..
Obrazek
http://www.youtube.com/watch?v=yormhej1TKs
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2007, 21:30
Posty: 402 (0/1)
Skąd: NNM/Bydgoszcz/Gdynia
Auto: Xedos 6 2.0 V6 CA KF

Postprzez johny2007 » 28 mar 2010, 17:44

Witam, wszedzie szukałem i nie moge znaleźć gdzie mozna kupic zaworek pompy olejowej do mazdy 626 2.0..1992r...... i jak myslicie czy on mi pomoze w pozbyciu sie tego odgłosu od popychaczy.... czy lepiej wymienic popychacze... bo słysze ze jeden puka troche mocniej......
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez waldek.kom » 28 mar 2010, 18:40

Witam ja kupiłem zaworek w firmie INTER CARS za 24zł wymieniłem go sam a obiawy maiałem takie że bardzo głośne były zawory poprostu klekotały teraz nic przwie nie słychać. Fotorelacja to jes link viewtopic.php?p=560298
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 19:34
Posty: 111
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GE '94 105KM Liftback, Mazda Premacy '1,8 2005 101KM,Mazda 5CR lift 2.0 2008,Mazda5 CW 2.0 150KM 2012r

Postprzez raf22 » 28 mar 2010, 18:59

Z tego co się orientuję możesz go dostać w Carspeed, co do ceny nie jestem pewien , jutro właśnie będę go zamawiał bo też coś głośno się zrobiło ;), "waldek.kom" zamawiałeś w necie ? czy jakiś sklep który zaopatruje się w IC ?.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2008, 17:26
Posty: 39
Skąd: Limanowa
Auto: Mazda MX-6 2,5 V6 24 V 1996 r

Postprzez waldek.kom » 28 mar 2010, 19:58

Ja kupiłem bezposrednio w sklepie a ten zaworek nazywa sie chyba TRZPIEŃ POMPY OLEJU chyba taki był napis na opakowaniu, można też dostać go w ASO ale ceny nie znam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 19:34
Posty: 111
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GE '94 105KM Liftback, Mazda Premacy '1,8 2005 101KM,Mazda 5CR lift 2.0 2008,Mazda5 CW 2.0 150KM 2012r

Postprzez waldek.kom » 28 mar 2010, 20:01

waldek.kom napisał(a):Ja kupiłem bezposrednio w sklepie to znaczy w intercarsie a ten zaworek nazywa sie chyba TRZPIEŃ POMPY OLEJU chyba taki był napis na opakowaniu, można też dostać go w ASO ale ceny nie znam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 19:34
Posty: 111
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GE '94 105KM Liftback, Mazda Premacy '1,8 2005 101KM,Mazda 5CR lift 2.0 2008,Mazda5 CW 2.0 150KM 2012r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6