Wymiana zaworka pompy olejowej – fotorelacja (626 GE FS)

Postprzez Beny » 2 lip 2010, 23:37

Panowie czy zaworek w silniku mazdy 323f BA KF jest pod śrubką przykręcaną na klucz imbusowy?
Rozebrałem dziś mise i nic wiecej nie widać poza śrubą właśnie na imbusa tylko nie moge jej odkręcić :|

Obrazek
Czy to ta zaznaczona na zdięciu?
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Jaksa » 3 lip 2010, 10:27

Umyj dobrze tę okolice , tam jest zabezpieczenie to nie sruba ....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Beny » 3 lip 2010, 12:36

A myślałem ze seger bedzie pod ta śrubą/zabezpieczeniem bo na zewnątrz sie go niedopatrzyłem
Niestety poskładałem wszystko do kupy bo potrzebuje auto na jutrzejszy zlocik.
Dzięki za info w przyszłym tyg zrobię drugie podejście :D
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez noxes » 1 lis 2010, 10:32

A macie może numer jakiś tego zaworka? Bo mam możliwość zamówienia w IC tyle, że potrzebuję numeru jego.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez andree » 16 lis 2010, 17:38

Witejcie ;), no to i ja coś napiszę, czy madzia żyje po wymianie nieszczęsnego zaworka :) , kupiłem ów zaworek już w tamtym roku od kogoś z naszego forum, za bodajże 6 dych (komplet, ordżinal japan) , nie spieszyło mi się z wymianą bo stukanie (klepanie ) nie było zbyt uciążliwe, mazda lekko zastukała przy odpaleniu i czasem na rozgrzanym silniku (podkreślę czasem !), ci co mnie znają i moje auto wiedzą że dla mnie to już jest nie do zaakceptowania ;) ,
powiem tak.., wymieniajcie te cholerne zaworki, jak wam coś stuka, cyka , klepie , bo to naprawdę pomaga :) , w mojej madzi przestało w 99 – 100 % <spoko> <spoko>,
kto coś chce bliżej wiedzieć, piszcie tu lub na pw, na pewno wolnym czasem odpowiem ;)
egzi, dzieki za foto relacje ;) , PawelMX6 dzięki za podpowiedz jak i co żeby było łatwiej.., "mój dziadek mechanik" i tak z tym walczył ok 4 godz :D,
Janusz626 dzięki dla Ciebie i Sylwii że żeście mnie do tego namówili ;)
Moja (była) Obrazek >>> K l i c k
Pozdrawiam. Obrazekndrzej.
Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...Obrazek

Kupię stary motocykl; JAWA, CZ, SHL, WSK 175 !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2008, 16:09
Posty: 1609 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Suzuki Ignis 4x4 ;)
CZ 350, CZ 175 Sport

Postprzez junak13 » 7 kwi 2011, 01:43

witam serdecznie.
dziękuję za super fotorelację:) dzięki niej wymieniłem ten tłoczek ze zdjętą miską tylko i klekot ucichł, ALE mam takie śmieszne pytanie, co się stanie, jeśli zabezpieczenie segera wyskoczy z rowka????
mam takie dziwne uczucie.....bo nigdy takich napraw nie robiłem...że mi wyskoczy..
czy nie wyskoczyła by sprężynka z tłoczkiem zaraz po odpaleniu, jeśli źle założyłem???
co Wy o tym myślicie?? nie chciałbym zatrzeć silnik, jadąc 120km/h, troszkę niebezpiecznie, szczególnie, gdy jeżdżę z córką <glupek2>
pozdrawiam
PATRZ W LUSTERKA, ZA TOBĄ JEDZIE MOTOCYKLISTA moze i 'wariat/dawca nerek', ale też chce żyć ;)
(więcej motocyklistów ginie przez 'niewidomych' CARSiarzy niż z własnej brawury, ale są też CLLASICzni 'NIEWIDZIALNI' motocykliści, top speed 60-80km/h)
Początkujący
 
Od: 4 mar 2011, 10:50
Posty: 16
Skąd: szczecin
Auto: mazda 626 '93 hatchback

Postprzez bastan » 10 kwi 2011, 13:27

Witam.
Wiem, że stary temat ale może ktoś miał podobny problem do mojego.
Chodzi o to, że nie mogę ściągnąć za cholerę tego aluminiowego plastra. Od strony goła mogę odchylić na 0,5cm wbijając między blok a plaster płaski śrubokręt.
Od strony skrzyni trzyma jak nie wiem co. Wszystkie widoczne śruby odkręciłem i te dwie schowane pod gumowymi zaślepkami też (te 10 na długim kluczu)
Teraz muszę już ten plaster ściągnąć bo się rozszczelnił...
Miał ktoś podobnie?? Nie chciałbym ułamać plastra <płacze>
Początkujący
 
Od: 25 mar 2011, 18:54
Posty: 6

Postprzez desp » 13 kwi 2011, 06:18

Miałem to samo;) Jedna śruba przez obudowę skrzyni biegów, długi klucz nasadowy 10 na pałąku. Zaślepka obudowie skrzyni od spodu. Kręć kołem zamachowym aż zobaczysz przez dziurę po zaślepce śrubę.
Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2009, 21:54
Posty: 122
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec

Postprzez bastan » 13 kwi 2011, 13:17

Witam...
To nie to....
Te śruby, o których mówisz odkręciłem.
Jako, że uznałem, że nic więcej nie trzyma tego plastra zacząłem w niego "nap..." dedukując,
że albo ktoś dał go na klej albo się zapiekł właśnie na tych szpilkach, o których mówisz.
Efekt był taki, że plaster pękł hahaha
Zaraz namierzyłem gościa w Bielsku co miał do sprzedania taki silnik. Pojechałem do niego wczoraj i wymontowaliśmy plaster. Do 23 walczyłem w garażu z wyczyszczeniem wszystkiego, posklejaniem i poskręcaniem. Plaster jest na swoim miejscu i dzisiaj zalewam silnik nowiutkim olejem :>
A teraz najważniejsze. Wcześniej ktoś pisał, że jego plaster różnił się troszkę od tego, który jest tu pokazany na forum. Zlekceważyłem to bo dotyczyło to Mazdy MX6 a ja mam GE.
Tak więc potwierdzam dla potomnych: SĄ DWA SPOSOBY MOCOWANIA PLASTRA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Już wyjaśniam czym się różnią.
Po pierwsze z zewnątrz plaster niczym się nie różni <glupek2>
Subtelna różnica jest w mocowaniu.
I tak
Obrazek

Na powyższym zdjęciu zaznaczyłem niebieskimi strzałkami dwie śruby.
Jeśli w tym miejscu masz nakrętki to jest super i plaster zejdzie. Niestety czasami się zdarza, że
w tym miejscu są tylko dziurki. Dziurki są malutkie a śruby trzymające znajdują się wewnątrz!!!!!! Żadnym kluczem tam nie wejdziemy!!!!
I tak. Albo rozwiercamu te dziurki aby wejść tam kluczem 10. Albo zrzucamy skrzynię i koło zamachowe i dopiero mamy dostęp do tych śrub. Zważywszy ile jest roboty ze zrzuceniem skrzyni polecam te dziurki rozwiercić :>

I to tyle w temacie :)
Początkujący
 
Od: 25 mar 2011, 18:54
Posty: 6

Postprzez Lightcik » 11 paź 2011, 09:44

Witam

Z silnika mojej Mazdy 626 GE 1.8 90KM 1997 wydobywa sie dzwiek przypominajacy cykanie, stukanie, jak polaczenie diesla i cykania swierszczy na sterydach :)

Mam pytanie, czy w tym roczniku jest mozliwa koniecznosc wymiany zaworka pompy olejowej?

Cykanie slychac w roznych momentach, czasami ustaje podczas jazdy. Gdy zgasze "cykajacy" silnik i odpale np. nastepnego dnia, to slychac to cykanie tylko przez pierwszych 5 sekund...

Wczesniej zdarzalo sie to raz na dwa tygodnie, teraz zaczyna coraz czesciej... Olej z filtrem wymieniany poltora miesiaca temu na polsyntetyk.

Ktos ma doswiadczenia z podobnym problemem w 626 z tego roku i z takim silnikiem?
Z gory dzieki za pomoc.
Początkujący
 
Od: 6 sie 2011, 23:35
Posty: 16

Postprzez noxes » 11 paź 2011, 18:58

Lightcik napisał(a):Ktos ma doswiadczenia z podobnym problemem w 626 z tego roku i z takim silnikiem?

i z takim i z 2.0 to wiekszość użytkowników ma problem.
Lightcik napisał(a):Mam pytanie, czy w tym roczniku jest mozliwa koniecznosc wymiany zaworka pompy olejowej?

Teoretycznie problem ten wystepował we wcześniejszych rocznikach, co nie wyklucza, że możesz mieć silnik zmieniany albo masz wadliwy zaworek.
Na dobry początek zalej olejem na max, a później zastanów sie nad zmianą zaworka.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez alex1602 » 2 sie 2012, 19:53

Witam Szanowni Forumowicze.
Nieco leciwy temat, ale mam nadzieje, ze jeszcze ktos tu zagląda. Mam problem cykania popychaczy (klekoczą jak bocian, na bank to popychacze, bo jak sie przylozy reke do bloku to az czuć 'stukanie'). Mazda Xedos 6, V6 2.0 rok 1996. Czy tutaj również występuje ten nieszczęsny zaworek pompy oleju i jego wymiana powinna je uciszyc? Jezdze na polsyntetycznym Motulu.
Początkujący
 
Od: 18 lis 2011, 14:42
Posty: 7
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6, manual, KF

Postprzez kamilspider » 2 sie 2012, 20:35

Od tego można zacząć :)
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez alex1602 » 3 sie 2012, 01:00

Dzieki za odpowiedz :)
Mam ogolnie problem w Olsztynie ze specjalista od tego silnika. Od wszystkich słysze, że 'wymienic popychacze' co kosztuje miliard. A dodatkowo nie ma gdzie sprawdzic cisnienia na pompie oleju. To rozumiem, ze moge zamawiac ten zaworek pompy oleju? Bo nie znalazlem odpowiedzi wprost w poprzednich postach, ze on w ogole w tym silniku wystepuje ;P
Początkujący
 
Od: 18 lis 2011, 14:42
Posty: 7
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6, manual, KF

Postprzez kamilspider » 3 sie 2012, 06:14

Jakby co to ja mam ori nowy zaworek ze sprężynką do KLDE, ale pewnie w Twoim xedzie będzie inny.
Tak bardzo przeszkadza Ci klepanie? Ja jak kupiłem M to też byłem napalony na ten zaworek itp, ale odpuściłem po osłuchaniu innych mazd i jeżdżę, a klepanie się nie nasiliło po 15kkm.
Zalej dobry olej 10W40 i sobie daj spokój ;) Możesz też sprawdzić z czasem na jakich olejach mniej klepie 5W, 10W czy 15W.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez alex1602 » 3 sie 2012, 09:46

Ze przeszkadza to jedno. Drugim problemem, jest, ze po jakichs 20.000 km nasilil sie hałas. Albo sie bardziej zuzyly albo to wina Motula, ktory ostatnio zalalem, bo to jakby na nim zaczal glosniej pracowac. A jezeli jest opcja wyeliminowania tego wymianą zaworka to jak najbardziej chce to zrobic. Boje sie, ze pewnego dnia te popychacze po prostu sie wezma i wyjda. I mechanik mi mowil, ze wal korbowy sie szybciej zuzywa itp :)
Początkujący
 
Od: 18 lis 2011, 14:42
Posty: 7
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6, manual, KF

Postprzez kamilspider » 3 sie 2012, 19:28

Jak chcesz :) W większości w Polsce mechanicy się nie znają na Mazdach i ich boją :D
Jeżeli się dowiesz czy zaworek od KLa pasuje do Twojego to Ci sprzedam taniej niż w sklepie.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez alex1602 » 3 sie 2012, 20:39

Nawiasem mówiąc, jezeli ktos zna dobrego mechaniora do Xedosa w Olsztynie albo okolicach to uprzejmie proszę aby się podzielił tą wiedzą :)
Początkujący
 
Od: 18 lis 2011, 14:42
Posty: 7
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6, manual, KF

Postprzez Bo_Lo » 4 sty 2013, 21:58

odkopie temat-czy orientuje sie ktos czy w silniku ZL 1.5 w BJ tez sa te zaworki?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Szyna » 5 sty 2013, 02:37

A nie możesz zapytać o to tutaj ?:
viewforum.php?f=115
Tam na pewno będą lepiej wiedzieć ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6