Wymiana, naprawa cieknącej pompy wody – 626 GE
Mam problem !
od kilku dni zauwazylem że zaczeły mi skakać obroty i wyczytałem na forum że niski stan płynu chłodzacego ma na to również wpływ bo myślałem najpierw że może silniczek krokowy szwankuje i dzisiaj gdy dolewałem płynu coś mnie podkusiło zerknąć na pompe i widać że płyn ucieka.
Posiada ktoś może foto-relacje z naprawy takiej usterki lub może podpowiedziec jak to naprawić i czy się da – jak się zabrać
od kilku dni zauwazylem że zaczeły mi skakać obroty i wyczytałem na forum że niski stan płynu chłodzacego ma na to również wpływ bo myślałem najpierw że może silniczek krokowy szwankuje i dzisiaj gdy dolewałem płynu coś mnie podkusiło zerknąć na pompe i widać że płyn ucieka.
Posiada ktoś może foto-relacje z naprawy takiej usterki lub może podpowiedziec jak to naprawić i czy się da – jak się zabrać
Ostatnio edytowano 7 sie 2006, 15:31 przez Misiek-Bełchatów, łącznie edytowano 1 raz
... a kamieniami w dzieci nie rzucam bo nie wiem które moje
- Od: 26 wrz 2005, 18:55
- Posty: 1100
- Skąd: Bełchatów
- Auto: Toyota Corolla E11 1.6 VVT-i
...z tego co mi wiadomo to cieknąca pompa wodna w 90% podlega wymianie ...i koszt tej operacji nie jest mały bo niestety aby ją wymontować i zamontować nową trzeba zdemontować rozrząd, a to u mechaniorów podnosi koszt całej operacji
Mi udało się zaoszczędzić na wymianie w bardzo prosty sposób z tym, że wyciek z pompy był niewielki... otóż po czyszczeniu z syfu układu chłodzenia zasypałem go proszkiem do uszczelniania chłodnic i pomogło teraz jest oki
Mi udało się zaoszczędzić na wymianie w bardzo prosty sposób z tym, że wyciek z pompy był niewielki... otóż po czyszczeniu z syfu układu chłodzenia zasypałem go proszkiem do uszczelniania chłodnic i pomogło teraz jest oki
I love this car:)
- Od: 18 gru 2005, 18:50
- Posty: 18
- Skąd: (aktualnie Warszawa)
- Auto: Probe 2.0 16V, focus 2.0
Dzięki za odp.
musze obejrzeć dokładnie pompe i jeśli wyciek będzie niewielki to spróbuje również zasypać proszkiem jak GregC, a jeśli się nie uda to ehh wymienie jak to drof uczynił
Pozdrawiam
musze obejrzeć dokładnie pompe i jeśli wyciek będzie niewielki to spróbuje również zasypać proszkiem jak GregC, a jeśli się nie uda to ehh wymienie jak to drof uczynił
Pozdrawiam
... a kamieniami w dzieci nie rzucam bo nie wiem które moje
- Od: 26 wrz 2005, 18:55
- Posty: 1100
- Skąd: Bełchatów
- Auto: Toyota Corolla E11 1.6 VVT-i
Misiek-Bełchatów nie zasypuj zadnym proszkiem zasyfisz sobie cały układ, cieknąca pompa nadaje się tylko i wyłącznie do wymiany ,nie warto na tym oszczędzać
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Pompa japonska do FS 215 zł
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
pawelc napisał(a):nie zasypuj zadnym proszkiem zasyfisz sobie cały układ, cieknąca pompa nadaje się tylko i wyłącznie do wymiany ,nie warto na tym oszczędzać
Zdąrzyłem zerknąć na pompe i wyciek jest dośc duży więc "wymiana"
Jaksa napisał(a):Pompa japonska do FS 215 zł
kolejny wydatek ehh ale jak mus to mus
... a kamieniami w dzieci nie rzucam bo nie wiem które moje
- Od: 26 wrz 2005, 18:55
- Posty: 1100
- Skąd: Bełchatów
- Auto: Toyota Corolla E11 1.6 VVT-i
Fakt, bez pompy nie pojedziesz.....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
pawelc napisał(a):Misiek-Bełchatów nie zasypuj zadnym proszkiem zasyfisz sobie cały układ...
....no masz rację pod warunkiem, że wsypiesz jakieś 0,5 kg ...ja mówię o małym wycieku, który można zastępczo rozwiązać...w moim przypadku powiodło się w 100% Faktycznie przy większym wycieku takie środki zaradcze mogą nie pomóc i wtedy tylko wymiana A co do środków do uszczelniania chłodnic to uważam że są one mniej szkodliwe niż jeżdżenie kilka dobrych lat bez wymiany płynu chłodniczego....to dopiero syf
I love this car:)
- Od: 18 gru 2005, 18:50
- Posty: 18
- Skąd: (aktualnie Warszawa)
- Auto: Probe 2.0 16V, focus 2.0
Misiek wymieniaj nie marudź , pomp w osobówkach sie nie naprawia. kiedys wystepowało cos takiego jak reparaturki ale to historia..
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...)))))
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...)))))
No już dobra dobra – wymienie niedługo jak finanse pozwolą
3/4 dni temu dolałem ok 2,5L płynu od momentu posiadania mazdy więc jak narazie nie ma tragedii. Wcześniej ubytek był niewidoczny.
Będe obserwował sytuacje, ale co do obrotów to musze przyznać że są w normie i już nie skaczą
3/4 dni temu dolałem ok 2,5L płynu od momentu posiadania mazdy więc jak narazie nie ma tragedii. Wcześniej ubytek był niewidoczny.
Będe obserwował sytuacje, ale co do obrotów to musze przyznać że są w normie i już nie skaczą
... a kamieniami w dzieci nie rzucam bo nie wiem które moje
- Od: 26 wrz 2005, 18:55
- Posty: 1100
- Skąd: Bełchatów
- Auto: Toyota Corolla E11 1.6 VVT-i
Misiek-Bełchatów napisał(a): co do obrotów to musze przyznać że są w normie i już nie skaczą
hehe, nie ma to jak stary numer z płynem
Witam!!!!!
Na początku chciałbym sie przywitać to jest mój pierwszy post na MazdaSpeed forum.
Dotychczasowe moje problem z madzią rozwiązywałem poprzez opcję szukaj.
Jednak obecnego problemu nie znalazlem, a uwazam ze zakladanie nowego tematu nie ma sensu probem dotyczy pompy wody, więc dołanczam sie tutaj.
Do rzeczy – postanowiłem wymienić rozrząd.
Wszystko kupiłem – napinacz SKF, rolka prowadząca SKF, pasek ori, uszczelka ori, sprężynka i tą nieszczęsna pompe wody GMB.
Jak zapewniał mnie sprzedawca będzie wpożo – pompa GMB GWMZ-32A .
Po rozebraniu calego rozrządu jak kumpel mechanik wyjął starą pompe z madzi to myślałem żę padne na glebe wygląd starej do nowej ma się ja pszczoła do słonia. Pompe kupiłem na allegro, więc zostaje bez auta zapewne przez tydzień .
Pytanie jest takie do jakiego modelu jest ta pompa a jaką powinieniem mieć (oznaczenie GMB) – informacje na necie są skąpe nie mówiąc zerowe.
Na początku chciałbym sie przywitać to jest mój pierwszy post na MazdaSpeed forum.
Dotychczasowe moje problem z madzią rozwiązywałem poprzez opcję szukaj.
Jednak obecnego problemu nie znalazlem, a uwazam ze zakladanie nowego tematu nie ma sensu probem dotyczy pompy wody, więc dołanczam sie tutaj.
Do rzeczy – postanowiłem wymienić rozrząd.
Wszystko kupiłem – napinacz SKF, rolka prowadząca SKF, pasek ori, uszczelka ori, sprężynka i tą nieszczęsna pompe wody GMB.
Jak zapewniał mnie sprzedawca będzie wpożo – pompa GMB GWMZ-32A .
Po rozebraniu calego rozrządu jak kumpel mechanik wyjął starą pompe z madzi to myślałem żę padne na glebe wygląd starej do nowej ma się ja pszczoła do słonia. Pompe kupiłem na allegro, więc zostaje bez auta zapewne przez tydzień .
Pytanie jest takie do jakiego modelu jest ta pompa a jaką powinieniem mieć (oznaczenie GMB) – informacje na necie są skąpe nie mówiąc zerowe.
-
Gość
Nie znam tego oznaczenia , pompa wody GMB w sieci JC Auto ma numer D 13024.( dedykowana do FS/FP )GrigoriPL napisał(a):GMB GWMZ-32A
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Witam
Panowie mam pytanie odnosnie pompy wody. Mam nakulane niby 180kkm i chyba ori pompe na pokladzie. Niedlugo zbliza sie czas wymiany rozrzadu i zastanawiam sie nad wymiana pompy pomimo, ze w tej chwili jest ok. Nie wiem tylko czy wytrzyma do nastepnej wymiany rozrzadu i czy nie wymienic jej teraz za jedna robota. Raczej ori nie kupie, bo pewnie kosztuje wywrotke kasy – wiec czy ma ktos jakies dane nt trwalosci tego elementu w zamienniku, bo moze jednak lepiej zostawic jak jest i czekac az sama kiedys padnie.
Pzdr
Panowie mam pytanie odnosnie pompy wody. Mam nakulane niby 180kkm i chyba ori pompe na pokladzie. Niedlugo zbliza sie czas wymiany rozrzadu i zastanawiam sie nad wymiana pompy pomimo, ze w tej chwili jest ok. Nie wiem tylko czy wytrzyma do nastepnej wymiany rozrzadu i czy nie wymienic jej teraz za jedna robota. Raczej ori nie kupie, bo pewnie kosztuje wywrotke kasy – wiec czy ma ktos jakies dane nt trwalosci tego elementu w zamienniku, bo moze jednak lepiej zostawic jak jest i czekac az sama kiedys padnie.
Pzdr
SHY
SHY napisał(a):Niedlugo zbliza sie czas wymiany rozrzadu i zastanawiam sie nad wymiana pompy pomimo, ze w tej chwili jest ok.
Po co wymieniać coś co jest dobre.
SHY napisał(a):Raczej ori nie kupie, bo pewnie kosztuje wywrotke kasy
Jaksa napisał(a):Pompa japonska do FS 215 zł
... a kamieniami w dzieci nie rzucam bo nie wiem które moje
- Od: 26 wrz 2005, 18:55
- Posty: 1100
- Skąd: Bełchatów
- Auto: Toyota Corolla E11 1.6 VVT-i
Jaksa napisał(a):Pompa japonska do FS 215 zł
Ja bym wzial ta opcje i nie jest to napewno wywrotka pieniedzy
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
- Od: 27 maja 2005, 16:49
- Posty: 411
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006
Witam
To chyba jeszcze nie oznacza ze to ori. Zrozumialem tylko tyle, ze to cos dobrego nie jakiegos ruskiego .
Zdrowy rozsadek tak podpowiada. Tylko skad brac te kase .
Dzieki za odpowiedzi.
Pzdr
Misiek-Bełchatów napisał(a):Po co wymieniać coś co jest dobre.
SHY napisał:
Raczej ori nie kupie, bo pewnie kosztuje wywrotke kasy
Jaksa napisał:
Pompa japonska do FS 215 zł
To chyba jeszcze nie oznacza ze to ori. Zrozumialem tylko tyle, ze to cos dobrego nie jakiegos ruskiego .
mayer napisał(a):Na pewno wymień. Ja nie wymieniłem przy rozrządzie i po dwóch tygodniach dobierałem sie znów do pompy...
Zdrowy rozsadek tak podpowiada. Tylko skad brac te kase .
Dzieki za odpowiedzi.
Pzdr
SHY
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6