Strona 2 z 4

PostNapisane: 5 lip 2008, 15:15
przez Rafi
Hugo, czyli aparat zaplonowy do wymiany?
Jesli tak, wiesz moze czy kazdy aparat o symbolu S9 bedzie pasowal do mojej 626 GE FP r. 95? Czy ma znaczenie rocznik auta i pojemnosc silnika?
Pozdrawiam

PostNapisane: 6 lip 2008, 07:05
przez Hugo
Rafi napisał(a):Hugo, czyli aparat zaplonowy do wymiany?
Z doświadczenia wiem, że aparaty idzie rozbierać na części pierwsze i można wymienić ten uszczelniacz w środku. Niestety nie wiem jak jest w aparatach Mazdy. I najważniejsze: jakie są wymiary tego uszczelniacza. Bo jak ma wymiary niepełne (po przecinku) to dupa...
Rafi napisał(a):wiesz moze czy kazdy aparat o symbolu S9 bedzie pasowal do mojej 626 GE FP r. 95?
Niestety nie wiem.

PostNapisane: 7 lip 2008, 21:05
przez Rafi
Dzieki za pomoc Hugo!
Wyglada na to ze bede musial wymienic aparat :–(, bo z tego co sie dowiedzialem to ten wewnetrzny uszczelnaiacz nie wystepuje jako czesc zamienna.
Pozdrawiam

PostNapisane: 7 lip 2008, 21:34
przez tom3k
Siema. Miałem ten sam problem z moją 626 tylko że z 1992r. Nie musisz wymieniać aparatu chodz to by było może i najlepsze wyjście z sytuacji ale powiem tak, ja za uszczelnienie aparatu zapłonowego w servisie MAZDY w Łodzi zapłaciłem 130 zł i problem znikł na 2 miesiące, ale są jeszcze inne czynnniki jak np. to że u mnie na budziku jest dosyc czesto 6000 obrotów na pierwszych biegach i mam gaz w aucie. Podejrzewam że Ty tez masz instalację gazową w swoim autku. A teraz krótko po tym jak po wizycie w serwisie znowu zaczeło kapac z aparatu zapłonowego wymieniłem świece i przewody zapłonowe i podjechałem do gościa który mi zakładał gaz i okazało sie że jest za duże cisnienie gazu. Po podpięciu gazu pod kompa i zmniejszeniu cisnienia problem znikł. I tak jak wczesniej były widoczne ubytki oleju tak teraz ich nie ma. Pozdrawiam.
A i jeszcze jedno przed tym jak byłem w servisie dzwoniłem do nich i dowiedziałem się że za uszczelnieni aparatu zapłonowego (wymianę oringu i simeringu) skasują 250 zl. Może się w moim przypadku orżneli :)))

PostNapisane: 7 lip 2008, 21:36
przez tom3k
I jeszcze jedno ja mam 2.0 16v ( BMW KILLER :))

PostNapisane: 7 lip 2008, 22:39
przez Hugo
Rafi napisał(a):uszczelnaiacz nie wystepuje jako czesc zamienna
Do Civica też nie, a dało się wymienić. Trzeba tylko trochę chęci i czasu.

PostNapisane: 11 lip 2008, 21:57
przez Bodzio Zi
Moim zdaniem zawsze należy wymieniać uszczelniacze bo to jest najtaniej. Dobry przykład z simmeringiem 12x22x5 zamiast 12,45x22x6 bo jeszcze trochę wyrobiony jest wałek wirnika i średnica 12 będzie lepij uszczelniać. Oring też można kupić bez problemu. W aparecie można wymieniać części np: wirnik jeśli nadpalony styk (blaszka mosiężna lub miedziana). Aparat zapłonowy wymieniasz jak części składowe w większości są zużyte. Polecam potem co pół roku przeczyścić aparat w środku i styki z nalotu(szczególnie wirnik). Polecam www.racepages.com <czytaj>

PostNapisane: 18 lip 2008, 20:04
przez robertg76
Witam czy ktos rozbierał ten aparat zapłonowy i może dac jakies wskazówki żeby czegos nie uszkodzic, gdyz próbowałem sie za to zabrac lecz po odkręceniu kilku śrubek zrezygnowałem ponieważ jest tam jakis czujnik i niebardzo wiedziałem czy go nie uszkodze jesli wyjmę ta blaszke która w nim sie obraca.
Jesli ktos moze dac jakies rady to dzięki.

PostNapisane: 19 lip 2008, 20:45
przez Bodzio Zi
Polecam rozwiązanie: kupujesz kpl uszczelniaczy do aparatu zapłonowego twojej mazdy i zlecasz wymianę mechanikowi miejscowemu który nie jest na liście niepolecanych zakładów lub w sąsiedniej miejscowości. Jak się umówisz to zrobi ci to" na poczekaniu". Na wszelki wypadek jak by wałek był więcej podrobiony kup simmering 12x22x5. Powodzenia. P.S Poczytaj stronę polecaną, nie zaszkodzi. <czytaj>

PostNapisane: 13 wrz 2008, 14:57
przez Rafi
Witam wszystkich po dluzszej przerwie. Moze troszke odswieze temat :D
Po przeczytaniu waszych postow nie wymienilem aparatu, nadal cieknie :(
Ale w tej chwili musze cos z tym zrobic. Sprobuje go uszczelnic. Prosze podajcie wymiary tego wewnetrznego uszczelniacza do 626 FP 1.8, bo podane byly chyba do FS 2.0 (chyba ze sa takie same).
Dziekuje wszystkim za pomoc.
Jeszcze do tom3k, jezdze na benzynce ;)
Pozdrawiam

PostNapisane: 13 wrz 2008, 15:32
przez Grzyby
Rafi napisał(a):Prosze podajcie wymiary tego wewnetrznego uszczelniacza do 626 FP 1.8, bo podane byly chyba do FS 2.0 (chyba ze sa takie same).

są takie same :)

PostNapisane: 15 wrz 2008, 17:10
przez NIdhogg86
Witam, u mnie jest podobny problem, mam jednak nowiutki aparat i cieknie oring....oleju ubywa bardzo dużo.Jak się rozgrzeje to po 10 minutach pod autem jest 3 cm plama

PostNapisane: 15 wrz 2008, 19:53
przez Redoo
Mi też troszku puszcza kurcze myslałem ze tak ma byc bo pod tym aparatem jest taka blaszka jak by podkładka!Poci mi się delikatnie ale na bagnecie nie ma ubytku.

PostNapisane: 17 wrz 2008, 22:47
przez Veyron
Witam.
Mialem drobne wycieki spod aparatu zapolonowego wiec wymienilem oring (z ASO). Po tej operacja cieknie jeszcze bardziej. Nie wiecie co moze byc przyczyna?

PostNapisane: 17 wrz 2008, 22:50
przez Grzyby
Veyron napisał(a):Nie wiecie co moze byc przyczyna?

A nie zgniotłeś go czasem przy składaniu?

PostNapisane: 18 wrz 2008, 08:21
przez Veyron
Grzyby raczej nie. Sam oring zalozyl sie bez problemow a z wlozeniem calego aparatu rowniez poszlo w miare bez oporow.
Co rozumiesz przez zgniecenie go?
Chyba pozostaje wyciagnac ponownie aparat zeby zobaczyc o co chodzi.

PostNapisane: 1 gru 2008, 12:44
przez jarusiek
Odświeże :)

Czy aparat w Xedosie 6 2.0 V6 różni się od tych z FS? Aktualnie staram się naprawić wszelkie nieszczelności- mechanik w aparacie dopatrzył się lekkiej nieszczelności z wewnętrznej części aparatu zapł. Zewnętrzny oring już zakupiłem, jednak mam problem z znalezieniem jakiegoś zamiennika- wewnątrz aparatu znajduje się simmering(podobno nie serwisowany przez mazde :( )wymiary 24x14x6mm (14 średnica ośki aparatu, więc od wymiarów trzeba jeszcze odjąć 1mm). Czy ktoś wcześniej spotkał się z podobnym problemem?
Dzięki za pomoc ;P :)

PostNapisane: 1 gru 2008, 15:26
przez Hugo
jarusiek napisał(a):Czy aparat w Xedosie 6 2.0 V6 różni się od tych z FS?
Musi się różnić. FS ma 4 cylindry, a Twój Xedos ma ich 6.
jarusiek napisał(a):24x14x6mm
Najważniejsze, że wymiary nie są "po przecinku", np. 14,2 mm. Takiego powinieneś gdzieś znaleźć, a jeśli nie to simmeringi dorabiają na wymiar.

PostNapisane: 2 gru 2008, 08:01
przez orso
Witam. Mam podobny problem do waszego w xedosie6 1.6 16v,wyciek oleju.Moze ktos zna rozmiar uszczelniacza?

PostNapisane: 2 gru 2008, 18:49
przez delarossa
mi też wali ostro spod aparatu, ale w środku suchutko.. wtyczka od lambdy jest ciągle mokra..