Cieknie z aparatu zapłonowego (626 GE)

Postprzez burtg » 13 cze 2006, 15:47

Witam,
zauważyłem ubytki oleju , a po poszukiwaniach i rozebraniu aparatu zapłonowego okazało się, że olej znajduje się w aparacie, więc to raczej nie uszczelka.
Można coś z tym zrobić czy od razu allegro i opcja kup teraz (aparat zapłonowy)?
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 23 lis 2005, 12:49
Posty: 28
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: 626 GE 1,8 16V (95') Lpg

Postprzez magicadm » 13 cze 2006, 15:50

A w tym nie ma żadnego o-ringa do wymiany?
Dziwne troszkę, aby wyciek aparatem był aż tak duży by zauważyć ubytki na bagnecie...
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 01:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Briareos » 13 cze 2006, 18:01

IMO przy widocznych ubytkach to nie trzeba szukać, od razu widać gdzie leci. Ten aparat to by musiał pływać w tym oleju... Radzę dokładnie obejrzeć silnik.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 15:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Grzyby » 13 cze 2006, 21:08

Briareos napisał(a):Ten aparat to by musiał pływać w tym oleju...

dokładnie!
Nie tędy wiedzie droga znikającego oleju :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez tadziol » 13 cze 2006, 21:26

Grzyby napisał(a):Nie tędy wiedzie droga znikającego oleju

i tu bym polemizował... <lol> robiłem pare cieknących aparatów zwłaszcza FP/FS
trzeba zmienić zimer uszczelniający wałek napędu,wymiar standartowy,koszt 5-10 zł
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Grzyby » 13 cze 2006, 21:45

tadziol napisał(a):i tu bym polemizował... robiłem pare cieknących aparatów zwłaszcza FP/FS

ale tak ciekło że widać było ubytki na bagnecie??

P.S. Ten twój owczarek
tadziol napisał(a):ma 2 m-ce

to nie powinien mieć już z 3 m-ce? :]
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez burtg » 14 cze 2006, 07:53

Ciekło na tyle, że ubytki były widoczne na bagnecie (poniżej minimum), co prawda do zmiany oleju brakuje jakieś 2-3 tys. ,ale musiałem dolać ponad litr oleju. Żadnych plam pod autem, oleju chyba nie pali, nie dymi jedyne co to to ten wyciek – no ale auto na podnośniku nie było oglądane,. W Auto Kordyl powiedzieli – aparat do wymiany, tylko jaka część (puszczająca uszczelka?) jest odpowiedzialna za przedostawane się oleju do aparatu.
Początkujący
 
Od: 23 lis 2005, 12:49
Posty: 28
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: 626 GE 1,8 16V (95') Lpg

Postprzez Briareos » 14 cze 2006, 10:16

Mnie się pociło tylko, tak że jak wytarłem do czysta to dopiero 200km później znowu było tłuste – za to plama migrowała i było widać że coś puszcza. No nie wierzę że po ubytku ponad litra oleju aparat byłby tylko usyfiony w środku... A takie wycieki w okolicy wydechu to czuć nawet jak się maski nie otwiera. Obejrzyj autko na kanale dokładnie, pewnie coś jeszcze puszcza.
Wracając do aparatu – wymienisz, jak się mechanicznie rozpadnie. Póki co wyczyść go (tłuste resztki wymyjesz benzyną ekstrakcyjną) i załóż nowy uszczelniacz (oring). Zresztą, co cię będę namawiał, dowiedz się ile kosztuje ta gumka, a ile aparat – szybo się zorientujesz który wybór jest właściwy :P
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 15:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Grzyby » 14 cze 2006, 15:46

Briareos napisał(a):nowy uszczelniacz (oring). Zresztą, co cię będę namawiał, dowiedz się ile kosztuje ta gumka

<czytaj>
tadziol napisał(a):trzeba zmienić zimer uszczelniający wałek napędu,wymiar standartowy,koszt 5-10 zł



Briareos napisał(a):a ile aparat

400-1000 (zależy za ile się akurat znajdzie – oczywiście używka :P )
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez tadziol » 15 cze 2006, 19:32

Grzyby napisał(a): Ten twój owczarek


Grzyby napisał(a):to nie powinien mieć już z 3 m-ce?


cholerka...patrz pan,chwila nieuwagi,a to juz miesiąc minął...zaraz się poprawie <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez wojcza » 17 paź 2006, 06:48

Witam Wszystkich
Czy Ktoś wie jaki jest rozmiar uszczelniacza aparatu zapłonowego w 626 GE 2.0 16v FS???
Pozdrawiam
Wojcza
Mazda 626 GE 2.0 16V
Początkujący
 
Od: 22 lut 2006, 20:21
Posty: 18
Skąd: Sopot
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v

Postprzez tomekrvf » 17 paź 2006, 08:04

wojcza, kup ten oring w ASO mazdy. Numer katalogowy FS01-18-201 cena około 20PLN
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 18:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez wojcza » 17 paź 2006, 08:33

Witam
Dzięki ,ale to jest nr oringu a ja potrzebuje uszczelniacz który znajduje sie w aparacie zapłonowym.W serwisie Mazdy (Zdanowicz)powiedziano mi ze nie wystepuje jako czesc zamienna tylko cały aparat.Jeżeli ktoś takie dane proszę o info gdzie można to kupić albo jakie ma rozmiary abym mógł dobrać na rozmiar.
Pozdrawiam
Wojcza
Mazda 626 GE 2.0 16V
Początkujący
 
Od: 22 lut 2006, 20:21
Posty: 18
Skąd: Sopot
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v

Postprzez wojcza » 13 cze 2007, 06:32

Witam
Dla zainteresowanych rozmiar uszczelniacza w aparacie zapłonowym to 12,45x22x6.
Mazda 626 GE 2.0 16v 93r.
Pozdrawiam
Mazda 626 GE 2.0 16V
Początkujący
 
Od: 22 lut 2006, 20:21
Posty: 18
Skąd: Sopot
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v

Postprzez robertg76 » 25 maja 2008, 20:37

Czy ten rozmiar uszczelniacza pasuje również do 626 1,8 GE 1996r?
Początkujący
 
Od: 13 sie 2007, 20:54
Posty: 29
Skąd: KOŁO
Auto: Mazda 6 2,0 RF7J MZR-CD 121KM 2006r.
626 1,8 GE

Postprzez NODDI11 » 27 maja 2008, 21:04

Podgrzewam temat bo mnie też interesuje czy taki uszczelniacz pasuje do 1,8 GE, a i jeszcze jedno czy to jest oring czy zimering czy może jeszcze inne dziadostwo?
KRZYSIEK
Mondeo Klub Polska
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 mar 2007, 07:20
Posty: 15
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GE 95r.1.8 gaz

Postprzez DrIVeR_A2 » 13 cze 2008, 22:41

Też sie podłącze bo naprawiłem moduł kupiłem łożysko ale uszczelniacza niemogę zdobyć w okolicy. Gdzie go zdobyć?
Początkujący
 
Od: 9 mar 2008, 10:54
Posty: 6
Skąd: Kleczew
Auto: Mazda 626_GE /2.0-16V_FS /93r.

Postprzez wojcza » 25 cze 2008, 07:32

Witam
Simering możecie zdobyc w INTER CARSIE.Jego indeks to CO12010772 i rozmiar 12x22x5 troszeczkę inny rozmiar ale spokonie bedzie działał.Sam taki włożyłem i jest suchutko.W mazdach była zmiana aparatu zapłonowego pod koniec 94roku.Ja mam ten starszy model ale podejzewam że do tego nowszego bedzie taki sam.
Pozdrawiam
wojcza
Mazda 626 GE 2.0 16V
Początkujący
 
Od: 22 lut 2006, 20:21
Posty: 18
Skąd: Sopot
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v

Postprzez Rafi » 3 lip 2008, 20:54

Witam wszystkich
Chcialbym sie podlaczyc do tematu.Tez mam problem z cieknacym aparatem zaplonowym w 626 GE FP. Jak poznac czy uszkodzony jest zewnetrzny oring, czy ta wewnetrzna uszczelka znajdujaca sie w aparacie? Nie wiem juz co mam robic?Czy wymieniac od razu aparat, czy probowac z tym oringiem?Nie dawno zdjalem kopulke aparatu, wewnatrz kopulki byl olej. Czy to znaczy ze aparat jest do wymiany??
Prosze o pomoc.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2004, 18:54
Posty: 66
Skąd: okolice Radomia
Auto: 626 GF FS 115 KM, 01r.

Postprzez Hugo » 3 lip 2008, 21:57

Rafi jak wewnątrz kopułki jest olej to puszcza ten uszczelniacz w aparacie w środku.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 06:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6