Cieknie z aparatu zapłonowego (626 GE)

Postprzez Rekin » 14 sty 2009, 20:40

Witam , dołożę swoje 5 groszy , zauważyłem wczoraj że na blaszce pod aparatem mam lekki wyciek więc który to zimerinng się zużył jest kilka ? czy tylko jeden ? co wymienić ?

Mazda 626 GE, FS-2.0 16V DOHC
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 11:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez NIdhogg86 » 14 sty 2009, 22:08

Zimerinngi są dwa, jeden wew. jeden zew. zależy czy cieknie Ci po silniku czy masz olej w aparacie, u mnie zewnętrzny był nie orginalny i mi ciekło....założyłem oryginalny i dalej cieknie ale mniej...pięta achilessowa Mazdy moim zdaniem.
Było:
Astra 1.4 60 KM
323F 1.6 16V 90 KM
Escort 1.8 Xr3i 130 KM
MX-6 2.5 V6 164 KM...
Został nadal Xr3i
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 16:57
Posty: 148
Skąd: Sulechów
Auto: Była Mazda Mx-6 2.5 V6 4WS

Postprzez Rekin » 14 sty 2009, 22:37

A jeżeli wymienił bym 2 naraz to duże to koszta ?
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 11:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez Kovac » 11 lut 2009, 01:23

Witam.
Czy ktos wie jakie aparaty zaplonowe byly montowane w mazdzie 626, silnik 1.8, rok 95-97 90KM ? Wiem ze sa rozne S1, S5, S9 cos wiecej... Czym to bylo uzaleznione jesli byly rozne...
Poprosze o wszelkie info.
Początkujący
 
Od: 17 gru 2006, 19:29
Posty: 6
Skąd: Lodz - Liverpool
Auto: Mazda 626 GE 1.8

Postprzez Szyna » 30 mar 2009, 15:20

Witam mam podobne pytanko. Ile kosztują te uszczelki chodzi mi o to co w środku i tam gdzieś przy tym walku. Słyszałem ze w ASO jest jedna za 14 zł ale to pewnie nie ta co jest w środku.
I co możne się stać jeżeli nie naprawie tego delikatnego wycieku ? Moze mi to uszkodzić aparat zapłonowy ? Na razie wszystko cyka idealnie :)
Pozdrawiam
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3347 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Redoo » 30 mar 2009, 17:41

Szyna aparatu ci nie uszkodzi ale może oleju ubywać!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 11:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Szyna » 19 kwi 2009, 10:45

No i właśnie chyba mi ubywa bo nigdzie indziej mi nie cieknie. Ostatnio wymieniałem olej przejechałem możne ze 2 tys km i już musiałem dolać. Ale teraz ostatni tydzień do szkoły wiec potem będzie więcej czasu :) Wszystko sprawdzimy i wymienimy to co trzeba.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3347 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez mazda79 » 20 kwi 2009, 13:28

sa co najmniej dwa rodzaje simeringow jeden 14(13,9)x24x6(lozysko 6002) i drugi 12,45x22x5 ten drugi widzialem na allegro ale nie tani,oringi: 45x38x4
mazda79
 

Postprzez Szyna » 22 kwi 2009, 08:51

Jeszcze mam pytanko przy rozbieraniu tego aparatu zapłonowego żeby go uszczelnić trzeba na coś w szczególności zwrócić uwagę. I czy jak go rozkręcę to go złoże potem w całość i nic mi się nie rozleci :D Skomplikowana czy prosta robota.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 20:59
Posty: 3347 (88/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez lukasz 323C » 13 maja 2009, 16:24

Czy cieknący aparat zapłonowy może być przyczyna przerywania silnika tak do 3200 tyś obrotów? W aparacie jest wymieniony oring ten zewnętrzny znajdujący się w głowicy więc przypuszczam że cieknie z tego wewnętrznego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 16:44
Posty: 259
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r

Postprzez Czege » 18 maja 2009, 14:48

lukasz 323C napisał(a):przyczyna przerywania silnika tak do 3200 tyś obrotów

Tu raczej stawiam na przewody WN :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 22:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez lukasz 323C » 18 maja 2009, 18:43

Czege napisał(a):Tu raczej stawiam na przewody WN


Prawda :] . Przed chwila zrobiona podmianka na inne kable i wszystko już ok <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2005, 16:44
Posty: 259
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 626 (GE) 2.0 FS 93r

Postprzez Czege » 19 maja 2009, 06:34

lukasz 323C napisał(a):Czege napisał:
Tu raczej stawiam na przewody WN



Prawda . Przed chwila zrobiona podmianka na inne kable i wszystko już ok


<faja> zna się temat :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 22:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez wojtek75 » 21 lip 2009, 15:12

Odgrzewam temat :) Mam wyciek gdzieś spod aparatu, pewnie jak piszecie gdzieś tam na wałku. Póki co nie będę całego aparatu z. wyjmował bo robię kopułkę i palec. Jak widać na zdjęciu mam do wymiany uszczelkę między kopułką a korpusem aparatu. Gdzie ją mogę dostać i czy ktoś zna jej symbol ???
Aparat S5 Mazda 626 GE FS
Obrazek

Dzwoniłem do ASO Mazdy w Olsztynie (089 533 43 77) i otrzymałem odpowiedź, że nie występuje jako pojedyncza część :(
Wysłałem zapytanie do Carspeed... i otrzymałem odpowiedź – koszt 60zł, trzeba sprowadzić z Japonii. Czas oczekiwania ok. miesiąc.
Ostatnio edytowano 22 lip 2009, 08:45 przez wojtek75, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2006, 16:12
Posty: 163
Skąd: warm.-maz., mazowieckie
Auto: Niedługo Mazda GH 2.2 :–)

Postprzez domek_83 » 22 lip 2009, 08:00

witam
ja również podepnę się pod temat
zauważyłem cieknący ślad oleju na blaszce pod kopułką aparatu
związku z tym mam pytanko czy to jest uszczelniacz czy simering?
diagnoza taka jak w przypadku rafiego?
pozdro
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 13:19
Posty: 41
Skąd: rzeszów
Auto: mazda 626 1.8 B/G 1993
mazda 626 1.8 B/G 1994

Postprzez Pawlo75 » 3 lis 2009, 18:12

To teraz moja kolej na odświeżenie tematu...

Zginęła iskra na trasie i nie dało już się odpalić silnika :(
Przy próbie wyprzedzania nastąpiła chwilowa przerwa w zapłonie, przy kolejnej próbie przyspieszenia silnik zamilkł :|

Kupiłem cały aparat zapłonowy S9 (samego modułu nie sprzedają, a zamienników nie ma), ale jak naczytałem się o tych Waszych wyciekach, zastanawiam się czy nie wymiemić tylko modułu, kopułki i palca rozdzielacza, bo na zakupionym widzę jakiś olej na tej blaszce od spodu.
Wymieniać jeszcze coś, poza tym, o czym wspomniałem – jest tam jeszcze takie małe okrągłe, walcowate cóś – kondensator, albo cewka, nie mam pojęcia. Tak chyba będzie najprościej, zapłon pozostanie bez zmian. Do warsztatu dostępu nie mam, a samochód 70km od domu :)
Było 171500km, jest 282000km(lipiec 2013 ;–) )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2007, 18:44
Posty: 69
Auto: 626 97' 90KM 1,8 GE + LPG

Postprzez iten83 » 4 sty 2010, 19:09

Witam
Też się podepne pod temat.
Ciekło ni z pod aparatu zapłonowego, prawie tak jak z kranu.
Rozebrałem dziś aparat zapłonowy, i zauważyłem że w 2 komorze, nie tam gdzie jest palec tylko za białym plastikiem, zauważyłem trochę oleju.
Jak sie dostać do tego zimeringu?
Od strony wałka rozrzadu jest taki mały bolec którego nie mogem wybić.
co radzicie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 11:57
Posty: 141 (0/1)
Skąd: Solec-zdrój Żuków
Auto: Xedos 6 2.0 V6 24V 1997r B.G

Postprzez morfi » 16 mar 2010, 19:31

żaby się do niego dostać należy rozebrać a w zasadzę to rozkręcić cały aparat zapłonowy, pod elektronika jest jeszcze łożysko którego trzeba się pozbyć a pod łożyskiem jest słynny zimering za 2 złote, właśnie ukończyłem jego wymianę , jedna rada , zaznaczcie przed demontażem położenie palucha, hehe ja o tym zapomniałem i później musiałem zapłon ustawić. powodzenia :D
Ostatnio edytowano 9 lut 2012, 20:31 przez morfi, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2008, 17:37
Posty: 254 (1/0)
Skąd: Włocławek
Auto: Mazda 6 GJ '15
była:
Mazda 626 FP '96
Mazda 6 GY LF '03
Subaru Legacy '07 2,0

Postprzez waldek.kom » 9 sie 2010, 10:38

witam chcę wymienic ten słynny oring w środku jak bys mugł to wyślij mi pare fotek na emaila waldek.kom@wp.pl

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 18:34
Posty: 111
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GE '94 105KM Liftback, Mazda Premacy '1,8 2005 101KM,Mazda 5CR lift 2.0 2008,Mazda5 CW 2.0 150KM 2012r

Postprzez desp » 14 sie 2010, 08:19

Też chętny: desp@o2.pl – Dzięki:)
Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2009, 20:54
Posty: 122
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 1.8 '94 LPGIII Koltec

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6