Cewka zapłonowa – jak sprawdzić?

Postprzez jsq » 27 sty 2018, 18:27

Witam.
Moja padlinka 626 GE (1.8 benz, gaz, 90hp) stoi sponiewierana i uszkodzona.
Nie ma iskry; silnik kręci.
Podejrzenie padło na aparat zapłonowy (cewkę lub moduł).
Mam oba elementy zdemontowane.
Czy można tą cewkę obadać miernikiem?
Cewka wygląda tak:
Obrazek


Próbowałem badać oporność miernikiem i jedyne wartości jakie ujrzałem na wyświetlaczu miernika
to 10.14 przy ustawieniu miernika na 20kOhm. Czerwona sonda włożona na styk, tam gdzie jest sprężynka, a czarna na styki wsuwki. Dla obu ta sama wartość.
Sprawdziłem też miernikiem, czy nie ma przebicia na wszystkich kombinacjach styki-obudowa... jest OK.


Ogólnie do uszkodzenia doszło tak:
W sezonie zimowym, gdy silnik nie był jeszcze dostatecznie dogrzany (tylko przy ujemnych temp.) miałem z gazem taki problem, że jak przełączało na gaz, to:
– na luzie silnik po prostu gasł
– podczas jazdy przy wciśniętym pedale gazu było kilka szarpnięć i później było już ok)
Problem nie występował wcale na ciepłym silniku, ani przy temperaturach +
Tak więc odpaliłem z rana samochód i zostawiłem przed domem, aby się zagrzał. Po przełączeniu na gaz – silnik zgasł i auto było zostawione na zapłonie jakieś 5-8min. Póżniej już odpalić nie mogłem i do tego poległ akumulator.

Dopisano 27 sty 2018, 19:58:

Jeżeli dobrze zrozumiałem obejrzany przed chwilą film, wskazana przeze mnie wartość 10.14 kOhm jest wartością dla uzwojenia wtórnego. Zaś badając uzwojenie pierwotne (pomiędzy dwoma wsuwkami) mam wartość 0.0.
Czy to jednoznacznie wskazuje uszkodzenie tej cewki?
Początkujący
 
Od: 15 lut 2011, 13:48
Posty: 26

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6