FP – gaśnie na wstecznym, podszarpuje na wolnych obrotach

Postprzez futrzak1966 » 26 cze 2017, 19:54

Witam, stwierdziłem że spróbuję opisać problem, który od dawna tyczy mojego pojazdu. Sporo lat minęło, trochę też zmian było, ale efekty bez zmian.
Po kolei może objawy (dalej będą dotychczasowe zmiany/naprawy):
1. Błąd sprzężenia zwrotnego.
2. Poszarpywanie w okolicach wolnych obrotów (np. jadąc w korku z prędkością ślimaka na 1/2).
3. Zdychanie na wstecznym, włącznie z zaduszeniem silnika.
4. Jednego dnia samochód szatan, innego taki bardziej emerycki, choć to dość żwawy emeryt ;)
Jak internet głęboki i szeroki, błąd sprzężenia zwrotnego może mieć wiele przyczyn, ale sondy zmieniane, ciśnienie paliwa sprawdzane, filtry zmieniane, pompa chyba też. Wydech też samochód dostał nowy i błąd jak był, tak się pojawia jak Feniks. Oczywiście różne inne się pojawiały w tzw. międzyczasie, ale te były związane z jakimiś czujnikami i znikały po naprawach/wymianach. Przepustnica była czyszczona, regulowana, wymieniana, przepływomierz podobnie, EGR też, jakieś tam czujniki. W 2014 dołożone LPG IV gen. (nic to nie zmieniło, poza tym, że na LPG na ślimaku bardziej szarpie, ale to kwestia regulacji). Regularna eksploatacja i serwis (świece, przewody, filtry itd.) .
Jak ktoś ma pomysł co to może być, to chętnie poczytam, bo pomysłów było wiele, ale Madzia najwyraźniej ma swoje kaprysy i skutecznie się broni przed doprowadzeniem do ideału ;)
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2013, 18:12
Posty: 130 (28/7)
Skąd: Okolice W-wy
Auto: Mazda 626 GE FP 1995

Postprzez Mikolaj.A » 3 lip 2017, 19:23

Próbowałeś jechać w trybie diagnostycznym? Wtedy można wykluczyć większość czujników.
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2015, 09:20
Posty: 46 (3/0)
Auto: Ford Probe II 97r 2.0 16V (euro)

Postprzez futrzak1966 » 3 lip 2017, 20:49

Mikolaj.A napisał(a):Próbowałeś jechać w trybie diagnostycznym? Wtedy można wykluczyć większość czujników.


Hmm, a co masz na myśli? Diagnostykę którą prowadziłem własnoręcznie to mostek na GND-TEN, dioda i błędy bez uruchamiania silnika i po uruchomieniu (jeździć w tym trybie nie próbowałem). Nic to więcej nie pokazało poza magiczną 17. Raz był jeden więcej, jakiś dziwny. Ten był związany z ABS i test ABS oczywiście wskazał 15 (czyli cholera wie co) i warsztat rozłożył ręce. Znaczy ja wiedziałem że się padło ABS po gwałtownym hamowaniu (kontrolka się świeciła) i chciałem by to naprawili, ale Panie, elektronika za stara i nie mamy takich testerów. Cóż, złapał ja multimetr w łapkę i zgodnie z service-manual punkt po punkcie – szlag trafił przewód czujnika lub czujnik PP, przerwa. Używany czujnik przywrócił ABS do świetności <lol>

Dobra – zrobiłem też w czasie jazdy. Obecnie nie ma żadnych błędów, żadnym trybie <rotfl>
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2013, 18:12
Posty: 130 (28/7)
Skąd: Okolice W-wy
Auto: Mazda 626 GE FP 1995

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6