Czujnik przy przepustnicy

Postprzez Giacobbe91 » 26 maja 2016, 14:04

Od czego jest ten czujnik po lewej stronie?
Załączniki
Screenshot_2016-05-26-13-54-26.png
Początkujący
 
Od: 23 mar 2016, 14:54
Posty: 12
Auto: Mazda 626, 1992

Postprzez jarek43_16 » 26 maja 2016, 14:46

Kiedyś jak go wkręcałem i wykręcałem to zmieniały się obroty, tak że można sobie nim, np. podnieść obroty, od czego dokładnie to nie wiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2013, 22:50
Posty: 167 (0/2)
Skąd: Lisów, Lubartów
Auto: Mazda MX-6 GE FS 2.0 94'

Postprzez Giacobbe91 » 26 maja 2016, 16:27

U mnie robi sie tak że na zimnym obroty trzyma około 1500. Nagrzewa się, obroty są 2000. A z czasem spadają na normalne
Początkujący
 
Od: 23 mar 2016, 14:54
Posty: 12
Auto: Mazda 626, 1992

Postprzez jarek43_16 » 27 maja 2016, 15:42

Kiedyś kupiłem przepustnicę, podmieniłem i też coś takiego było, potem z dwóch jedną złożyłem i wg mnie to, że na 2000 skacze to jest to wina środkowego elementu przepustnicy z taką sprężyną w środku, dziwne bo u mnie wadliwy element wizualnie wyglądał 10x lepiej, tam jest jeszcze śrubka, ale czy coś się nią reguluje to nie wiem, nie widać jej bo jest od strony kolektora, trzeba ściągnąć przepustnicę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2013, 22:50
Posty: 167 (0/2)
Skąd: Lisów, Lubartów
Auto: Mazda MX-6 GE FS 2.0 94'

Postprzez Mikolaj.A » 27 maja 2016, 19:40

Madre, ten czujnik nie jest od podbijania obrotów i ruszania nim sobie do woli.
To jest czujnik położenia klapy przepustnicy, inaczej mówiąc jest to TPS.
Jest to nic innego jak potencjometr, dzięki temu komp wie jak mocno otwarta jest przepustnica.
By prawidłowo były interpretowane sygnały z TPSa, musi być on ustawiony w zakresie rezystancji przewidzianej przez producenta, a doszukać się tego można z manualu od tego silnika.
Ta śrubka która jest "za przepustnicą" to tak naprawdę jest w przepustnicy i jest to bypass.
Służy on do obejścia powietrza podczas rozruchu zimnego silnika, czyli na ssaniu. Tą śrubką można doregulować wolne obroty,
ale tylko na silniku o temperaturze "roboczej" i tylko w trybie serwisowym.
Pozdrawiam

Edycja
Nie do końca doczytałem, po lewej stronie masz stycznik, jest to informacja dla kompa o zamkniętej przepustnicy.
W starszych modelach regulację przeprowadzało się na szczelinomierz, a w nowszych masz stycznik i regulację przeprowadza się regulując wychylenie stycznika, do tego celu masz dwie nakrętki.
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2015, 09:20
Posty: 46 (3/0)
Auto: Ford Probe II 97r 2.0 16V (euro)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron