Odma ,wywala olej, zaworek pompy oleju, bląd 15, szarpie.
Strona 1 z 1
Witam, mam kilka pytań:
1. Na zdjęciu oznaczone jako 1, odma? > wężyk nie jest nigdzie podłączony, jak się zagrzeje, to jakby para tamtędy wylatywała, wiem że oryginalnie był taki trójnik i podłączone do tego czerwonego wężyka obok, po co wogóle ta odma?
2. Na obrazku nr 2, zamiast odmy jest filterek stożkowy i widziałem, że z niego kapie na czujniki płynu chłodniczego, więc z blachy dorobiłem pod ten filterk taki pojemniczek i po przejechaniu ok 30-40km nazbierało się tam ok pół kieliszka oleju? Dlaczego wywala tamtędy olej?
Zauważyłem też, że klekocze i poczytałem i wychodzi na to, że to przez zaworek w pompie olejowej i daje za duże ciśnienie i klekocze, może to przez to wywala ten olej?
3. Czy błąd nr 15, może być przez to, że jest gaz? Pokasowałem błędy i tylko ten mi został po przejażdżce.
viewtopic.php?f=442&t=128351
4. Szarpie na gazie, na benzynie nie, świece wymieniłem, zostały przewody i kopułka z palcem, więc pewnie to ich wina?
1. Na zdjęciu oznaczone jako 1, odma? > wężyk nie jest nigdzie podłączony, jak się zagrzeje, to jakby para tamtędy wylatywała, wiem że oryginalnie był taki trójnik i podłączone do tego czerwonego wężyka obok, po co wogóle ta odma?
2. Na obrazku nr 2, zamiast odmy jest filterek stożkowy i widziałem, że z niego kapie na czujniki płynu chłodniczego, więc z blachy dorobiłem pod ten filterk taki pojemniczek i po przejechaniu ok 30-40km nazbierało się tam ok pół kieliszka oleju? Dlaczego wywala tamtędy olej?
Zauważyłem też, że klekocze i poczytałem i wychodzi na to, że to przez zaworek w pompie olejowej i daje za duże ciśnienie i klekocze, może to przez to wywala ten olej?
3. Czy błąd nr 15, może być przez to, że jest gaz? Pokasowałem błędy i tylko ten mi został po przejażdżce.
viewtopic.php?f=442&t=128351
4. Szarpie na gazie, na benzynie nie, świece wymieniłem, zostały przewody i kopułka z palcem, więc pewnie to ich wina?
Kolego 1 i2 u mnie sa podlaczone pod uklad dolotowy fabrycznie wiec czemu ty masz inaczej??
skoro na benzynie chodzi ok to dlaczego obstawiasz palec i przewody??
maja przebicie???
a moze lepiej zajrzec do lpg i sprawdzic czy jest dobrze weregulowany
skoro na benzynie chodzi ok to dlaczego obstawiasz palec i przewody??
maja przebicie???
a moze lepiej zajrzec do lpg i sprawdzic czy jest dobrze weregulowany
1 na pewno masz do dolotu? a nie idzie tuż za pokrywę zaworów do takiego wężyka co idzie gdzieś tam do kolektora ssącego?
2 to o ile domyślam się to zamiast odmy niektórzy dają małe stożki, żeby syfu nie zaciągało.
Przewody miały przebicie, teraz nie mają, z braku kasy poszedłem po taniości i kupiłem koszulki termokurczliwe i taśmę izolacyjną i już przebicia nie ma no ale czy to coś dało to nie wiem, szarpie tylko na ciepłym i na LPG. Gaz był zakładany jakiś miesiąc temu i gazownik nie mógł wyregulować, bo sonda padnięta i wymieniłem i tak jeżdżę i chyba jutro do niego przejadę się, bo po ok 1000 jest regulacja, a jak nie pomoże to co innego jak nie przewody? Samochód ma nie całe 3 miesiące i nie wiem w ogóle po co ktoś tak to porobił.
No ale najbardziej martwi mnie to wywalanie tego oleju.
2 to o ile domyślam się to zamiast odmy niektórzy dają małe stożki, żeby syfu nie zaciągało.
Przewody miały przebicie, teraz nie mają, z braku kasy poszedłem po taniości i kupiłem koszulki termokurczliwe i taśmę izolacyjną i już przebicia nie ma no ale czy to coś dało to nie wiem, szarpie tylko na ciepłym i na LPG. Gaz był zakładany jakiś miesiąc temu i gazownik nie mógł wyregulować, bo sonda padnięta i wymieniłem i tak jeżdżę i chyba jutro do niego przejadę się, bo po ok 1000 jest regulacja, a jak nie pomoże to co innego jak nie przewody? Samochód ma nie całe 3 miesiące i nie wiem w ogóle po co ktoś tak to porobił.
No ale najbardziej martwi mnie to wywalanie tego oleju.
Kolego 1 wątek to jeden problem a nie kilka.
Stan kopułki, palca, przewodów i świec ma duże znaczenie w jeździe na gazie. Benzyna jest mniej wymagająca.
Co do szarpania, kwiatki z układu dololtowego mają być zrobione jak było w ori. umer 1 jest to zawór który puszcza tylko w jedną stronę ma być sprawny i ma to być podłączone do kolektora ssącego za pośrednictwem trójnika. Jeśli przeszkadza Ci kapiący olej z filterka podłącz to do gumy co idzie od filtra powietrza do przepustnicy- jest ori miejsce na to.
Stukanie hla- zaworek pompy do wymiany.
Błąd 15 jak dobrze pamiętam jest to blad czujnika Absu.
Tak patrzę i patrzę i widzę, że na tym stożku, instalacji lpg I/IIgen i z tymi kwiatkami w dolocie to ona w życiu nie będzie chodziła ok.
Oczywiście wszystko co Cię interesuje znajduje się z pewnością na forum, także życzę miłej ostatkowej lektury
Stan kopułki, palca, przewodów i świec ma duże znaczenie w jeździe na gazie. Benzyna jest mniej wymagająca.
Co do szarpania, kwiatki z układu dololtowego mają być zrobione jak było w ori. umer 1 jest to zawór który puszcza tylko w jedną stronę ma być sprawny i ma to być podłączone do kolektora ssącego za pośrednictwem trójnika. Jeśli przeszkadza Ci kapiący olej z filterka podłącz to do gumy co idzie od filtra powietrza do przepustnicy- jest ori miejsce na to.
Stukanie hla- zaworek pompy do wymiany.
Błąd 15 jak dobrze pamiętam jest to blad czujnika Absu.
Tak patrzę i patrzę i widzę, że na tym stożku, instalacji lpg I/IIgen i z tymi kwiatkami w dolocie to ona w życiu nie będzie chodziła ok.
Oczywiście wszystko co Cię interesuje znajduje się z pewnością na forum, także życzę miłej ostatkowej lektury
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Błąd 15 wg forumowego poradnika to od sondy, napięcie poniżej 0,55V, a nie od abs-u, ciekawi mnie tylko czy to może być spowodowane gazem?
Stożek pozostał po poprzednim właścicielu, myślałem żeby wsadzić ori puchę z normalnym filtrem, no ale troszkę to kosztuje, a jak na razie na to mnie nie stać. Gaz jest nowy zakładany jakiś miesiąc/1,5 temu, sekwencja staga. O tym zaworku pompy właśnie czytałem, nawet ten foto poradnik, ale czy on może być przyczyną wywalania tego oleju? Bo jak na moje oko to nie są znikome ilości i za dużo wywala.
Stożek pozostał po poprzednim właścicielu, myślałem żeby wsadzić ori puchę z normalnym filtrem, no ale troszkę to kosztuje, a jak na razie na to mnie nie stać. Gaz jest nowy zakładany jakiś miesiąc/1,5 temu, sekwencja staga. O tym zaworku pompy właśnie czytałem, nawet ten foto poradnik, ale czy on może być przyczyną wywalania tego oleju? Bo jak na moje oko to nie są znikome ilości i za dużo wywala.
Wiem po co, nie muszę czytać
Błąd 15 wg forumowego poradnika to od sondy, napięcie poniżej 0,55V, a nie od abs-u,
skoro chcesz być taki dokładny to na drugi raz precyzuj jaki test wykonujesz. Błąd 15 przypisany jest zarówno do ABSu jak i silnika.
Skoro wiesz do czego służy odma więc po co to pytanie?
Dalej sonda do sprawdzenia oscyloskopem. Odmy do poskładania tak jak ori było. Puszkę filtra też możesz kupić. I na koniec regulacja lpg
Niektórych ludzi to ja nie rozumiem. Kupują samochody a później jęki, że nie działa, że pieniędzy nie ma na to na tamto i cudotwórców szukają. Rower jest mniej wymagający.
Zrób tak jak pisałem i będzie Ok. Resztę pytań w odpowiednich tematach, zaznaczam że są odpowiednie.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
No ale patrz się na 2 pytania nie dostałem odpowiedzi. Każdy udaje mądrzejszego, a na forum nie ma nigdzie tego.
1. Dlaczego wywala olej przez odmę? Dodam że to nie jest śladowa ilość tego oleju.
2. Czy ten błąd 15 może być spowodowany gazem? A sonda denso, ma ok. 1,5 miesiąca.
A to jest w końcu forum, to chyba co drugi jęczy, ze coś nie działa
1. Dlaczego wywala olej przez odmę? Dodam że to nie jest śladowa ilość tego oleju.
2. Czy ten błąd 15 może być spowodowany gazem? A sonda denso, ma ok. 1,5 miesiąca.
A to jest w końcu forum, to chyba co drugi jęczy, ze coś nie działa
jarek43_16 napisał(a):1. Dlaczego wywala olej przez odmę? Dodam że to nie jest śladowa ilość tego oleju.
2. Czy ten błąd 15 może być spowodowany gazem? A sonda denso, ma ok. 1,5 miesiąca.
Ad.1. Skoro wiesz po co jest odma i jakie spełnia zadanie – to na pewno wiesz też dlaczego wyrzuca przez nią olej. Jeśli nie to
Ad.2. Tak. Ale jeśli masz też ABS to może być błąd czujnika. Np w GF czesto lewy tyl.
1. Szukałem, czytałem, nie znalazłem.
2. Nie może być, bo w złączu 'DIAGNOSTIC' trzeba by inaczej zworkę podłączyć.
2. Nie może być, bo w złączu 'DIAGNOSTIC' trzeba by inaczej zworkę podłączyć.
wiesz do czego jest odma to wiesz dlaczego tak jest jak jest:)
Co do błędy, nie napisałeś jaki test robiłeś więc... Skoro twierdzisz że to błąd sondy to albo sonda padla albo jest źle zemulowana przez lpg
Co do błędy, nie napisałeś jaki test robiłeś więc... Skoro twierdzisz że to błąd sondy to albo sonda padla albo jest źle zemulowana przez lpg
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Ok, to pozostała tylko ta odma, wiem że to odpowietrzenie silnika bla bla bla i jest normalne, że wyrzuci troszke oleju, ale dlaczego dosyć sporo u mnie go wywala na dość krótkim odcinku?
Ok, dzięki to by było na tyle
mam pytanie co to jest jak odma po czyszczeniu dalej wypluwa olej od strony wlotu powietrza i przepustnicy
Dopisano 18 maja 2014, 12:57:
jeszcze jedno pytanie co da usunięcie odmy czy to pomoże czy bardziej zaszkodzi?
sama odma z tego co wiem jest odpowietrzeniem klawiatury 9 tzn. służy do regulacji ciśnienia które się tworzy w głowicy) chyba że się mylę to proszę o skorygowanie.
Dopisano 18 maja 2014, 12:57:
jeszcze jedno pytanie co da usunięcie odmy czy to pomoże czy bardziej zaszkodzi?
sama odma z tego co wiem jest odpowietrzeniem klawiatury 9 tzn. służy do regulacji ciśnienia które się tworzy w głowicy) chyba że się mylę to proszę o skorygowanie.
zawisza gruszka napisał(a):co to jest jak odma po czyszczeniu dalej wypluwa olej
I będzie jeśli masz przedmuchy.
zawisza gruszka napisał(a):odma z tego co wiem jest odpowietrzeniem klawiatury
Odpowietrzenie silnika.
zawisza gruszka napisał(a):jeszcze jedno pytanie co da usunięcie odmy czy to pomoże czy bardziej zaszkodzi?
Gdzieś było o tym.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic376248.html
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6