Odma ,wywala olej, zaworek pompy oleju, bląd 15, szarpie.

Postprzez jarek43_16 » 1 mar 2014, 16:41

Witam, mam kilka pytań:
Obrazek
1. Na zdjęciu oznaczone jako 1, odma? > wężyk nie jest nigdzie podłączony, jak się zagrzeje, to jakby para tamtędy wylatywała, wiem że oryginalnie był taki trójnik i podłączone do tego czerwonego wężyka obok, po co wogóle ta odma? <co?>
2. Na obrazku nr 2, zamiast odmy jest filterek stożkowy i widziałem, że z niego kapie na czujniki płynu chłodniczego, więc z blachy dorobiłem pod ten filterk taki pojemniczek i po przejechaniu ok 30-40km nazbierało się tam ok pół kieliszka oleju? Dlaczego wywala tamtędy olej?
Zauważyłem też, że klekocze i poczytałem i wychodzi na to, że to przez zaworek w pompie olejowej i daje za duże ciśnienie i klekocze, może to przez to wywala ten olej?
3. Czy błąd nr 15, może być przez to, że jest gaz? Pokasowałem błędy i tylko ten mi został po przejażdżce.
viewtopic.php?f=442&t=128351
4. Szarpie na gazie, na benzynie nie, świece wymieniłem, zostały przewody i kopułka z palcem, więc pewnie to ich wina?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2013, 22:50
Posty: 167 (0/2)
Skąd: Lisów, Lubartów
Auto: Mazda MX-6 GE FS 2.0 94'

Postprzez mark.87 » 1 mar 2014, 19:03

Kolego 1 i2 u mnie sa podlaczone pod uklad dolotowy fabrycznie wiec czemu ty masz inaczej??
skoro na benzynie chodzi ok to dlaczego obstawiasz palec i przewody??
maja przebicie???
a moze lepiej zajrzec do lpg i sprawdzic czy jest dobrze weregulowany
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez jarek43_16 » 1 mar 2014, 19:20

1 na pewno masz do dolotu? a nie idzie tuż za pokrywę zaworów do takiego wężyka co idzie gdzieś tam do kolektora ssącego?
2 to o ile domyślam się to zamiast odmy niektórzy dają małe stożki, żeby syfu nie zaciągało.
Przewody miały przebicie, teraz nie mają, z braku kasy poszedłem po taniości i kupiłem koszulki termokurczliwe i taśmę izolacyjną i już przebicia nie ma ;P no ale czy to coś dało to nie wiem, szarpie tylko na ciepłym i na LPG. Gaz był zakładany jakiś miesiąc temu i gazownik nie mógł wyregulować, bo sonda padnięta i wymieniłem i tak jeżdżę i chyba jutro do niego przejadę się, bo po ok 1000 jest regulacja, a jak nie pomoże to co innego jak nie przewody? Samochód ma nie całe 3 miesiące i nie wiem w ogóle po co ktoś tak to porobił.

No ale najbardziej martwi mnie to wywalanie tego oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2013, 22:50
Posty: 167 (0/2)
Skąd: Lisów, Lubartów
Auto: Mazda MX-6 GE FS 2.0 94'

Postprzez noxes » 1 mar 2014, 22:07

Kolego 1 wątek to jeden problem a nie kilka.
Stan kopułki, palca, przewodów i świec ma duże znaczenie w jeździe na gazie. Benzyna jest mniej wymagająca.

Co do szarpania, kwiatki z układu dololtowego mają być zrobione jak było w ori. umer 1 jest to zawór który puszcza tylko w jedną stronę ma być sprawny i ma to być podłączone do kolektora ssącego za pośrednictwem trójnika. Jeśli przeszkadza Ci kapiący olej z filterka podłącz to do gumy co idzie od filtra powietrza do przepustnicy- jest ori miejsce na to.

Stukanie hla- zaworek pompy do wymiany.
Błąd 15 jak dobrze pamiętam jest to blad czujnika Absu.
Tak patrzę i patrzę i widzę, że na tym stożku, instalacji lpg I/IIgen i z tymi kwiatkami w dolocie to ona w życiu nie będzie chodziła ok.
Oczywiście wszystko co Cię interesuje znajduje się z pewnością na forum, także życzę miłej ostatkowej lektury :)
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez jarek43_16 » 2 mar 2014, 00:39

Błąd 15 wg forumowego poradnika to od sondy, napięcie poniżej 0,55V, a nie od abs-u, ciekawi mnie tylko czy to może być spowodowane gazem?
Stożek pozostał po poprzednim właścicielu, myślałem żeby wsadzić ori puchę z normalnym filtrem, no ale troszkę to kosztuje, a jak na razie na to mnie nie stać. Gaz jest nowy zakładany jakiś miesiąc/1,5 temu, sekwencja staga. O tym zaworku pompy właśnie czytałem, nawet ten foto poradnik, ale czy on może być przyczyną wywalania tego oleju? Bo jak na moje oko to nie są znikome ilości i za dużo wywala.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2013, 22:50
Posty: 167 (0/2)
Skąd: Lisów, Lubartów
Auto: Mazda MX-6 GE FS 2.0 94'

Postprzez roccomistrz » 2 mar 2014, 09:50

może doczytaj najpierw po co jest odma i jaką spełnia funkcję.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2010, 22:08
Posty: 189 (0/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 GE FS '92

Nissan Primera P10 GA16DE '94

Postprzez jarek43_16 » 2 mar 2014, 11:32

Wiem po co, nie muszę czytać ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2013, 22:50
Posty: 167 (0/2)
Skąd: Lisów, Lubartów
Auto: Mazda MX-6 GE FS 2.0 94'

Postprzez noxes » 2 mar 2014, 11:48

Błąd 15 wg forumowego poradnika to od sondy, napięcie poniżej 0,55V, a nie od abs-u,

skoro chcesz być taki dokładny to na drugi raz precyzuj jaki test wykonujesz. Błąd 15 przypisany jest zarówno do ABSu jak i silnika.
Skoro wiesz do czego służy odma więc po co to pytanie?
Dalej sonda do sprawdzenia oscyloskopem. Odmy do poskładania tak jak ori było. Puszkę filtra też możesz kupić. I na koniec regulacja lpg
Niektórych ludzi to ja nie rozumiem. Kupują samochody a później jęki, że nie działa, że pieniędzy nie ma na to na tamto i cudotwórców szukają. Rower jest mniej wymagający.
Zrób tak jak pisałem i będzie Ok. Resztę pytań w odpowiednich tematach, zaznaczam że są odpowiednie.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez jarek43_16 » 2 mar 2014, 12:58

No ale patrz się na 2 pytania nie dostałem odpowiedzi. Każdy udaje mądrzejszego, a na forum nie ma nigdzie tego.
1. Dlaczego wywala olej przez odmę? Dodam że to nie jest śladowa ilość tego oleju.
2. Czy ten błąd 15 może być spowodowany gazem? A sonda denso, ma ok. 1,5 miesiąca.


A to jest w końcu forum, to chyba co drugi jęczy, ze coś nie działa <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2013, 22:50
Posty: 167 (0/2)
Skąd: Lisów, Lubartów
Auto: Mazda MX-6 GE FS 2.0 94'

Postprzez roccomistrz » 2 mar 2014, 13:23

jarek43_16 napisał(a):1. Dlaczego wywala olej przez odmę? Dodam że to nie jest śladowa ilość tego oleju.
2. Czy ten błąd 15 może być spowodowany gazem? A sonda denso, ma ok. 1,5 miesiąca.


Ad.1. Skoro wiesz po co jest odma i jakie spełnia zadanie – to na pewno wiesz też dlaczego wyrzuca przez nią olej. Jeśli nie to <nauka>

Ad.2. Tak. Ale jeśli masz też ABS to może być błąd czujnika. Np w GF czesto lewy tyl.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2010, 22:08
Posty: 189 (0/1)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 626 GE FS '92

Nissan Primera P10 GA16DE '94

Postprzez jarek43_16 » 2 mar 2014, 13:31

1. Szukałem, czytałem, nie znalazłem.
2. Nie może być, bo w złączu 'DIAGNOSTIC' trzeba by inaczej zworkę podłączyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2013, 22:50
Posty: 167 (0/2)
Skąd: Lisów, Lubartów
Auto: Mazda MX-6 GE FS 2.0 94'

Postprzez noxes » 2 mar 2014, 13:43

wiesz do czego jest odma to wiesz dlaczego tak jest jak jest:)
Co do błędy, nie napisałeś jaki test robiłeś więc... Skoro twierdzisz że to błąd sondy to albo sonda padla albo jest źle zemulowana przez lpg
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez jarek43_16 » 2 mar 2014, 13:56

Ok, to pozostała tylko ta odma, wiem że to odpowietrzenie silnika bla bla bla i jest normalne, że wyrzuci troszke oleju, ale dlaczego dosyć sporo u mnie go wywala na dość krótkim odcinku? <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2013, 22:50
Posty: 167 (0/2)
Skąd: Lisów, Lubartów
Auto: Mazda MX-6 GE FS 2.0 94'

Postprzez noxes » 2 mar 2014, 15:04

podłącz wszystko po ludzku i zobaczysz czy będzie wywalać olej.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez jarek43_16 » 2 mar 2014, 15:14

Ok, dzięki to by było na tyle <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2013, 22:50
Posty: 167 (0/2)
Skąd: Lisów, Lubartów
Auto: Mazda MX-6 GE FS 2.0 94'

Postprzez zawisza gruszka » 18 maja 2014, 12:44

mam pytanie co to jest jak odma po czyszczeniu dalej wypluwa olej od strony wlotu powietrza i przepustnicy

Dopisano 18 maja 2014, 12:57:

jeszcze jedno pytanie co da usunięcie odmy ?? czy to pomoże czy bardziej zaszkodzi?
sama odma z tego co wiem jest odpowietrzeniem klawiatury 9 tzn. służy do regulacji ciśnienia które się tworzy w głowicy) chyba że się mylę to proszę o skorygowanie.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2012, 20:56
Posty: 40 (0/1)
Auto: mazda 626 2.0 125km 96

Postprzez noxes » 18 maja 2014, 23:57

zawisza gruszka napisał(a):co to jest jak odma po czyszczeniu dalej wypluwa olej

I będzie jeśli masz przedmuchy.
zawisza gruszka napisał(a):odma z tego co wiem jest odpowietrzeniem klawiatury

Odpowietrzenie silnika.
zawisza gruszka napisał(a):jeszcze jedno pytanie co da usunięcie odmy czy to pomoże czy bardziej zaszkodzi?

Gdzieś było o tym.

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic376248.html
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6