Nie działa rozrusznik.

Postprzez zawisza gruszka » 1 lut 2014, 22:23

nie wiem czy się już powtarzam, ale nie działa mi rozrusznik i dmuchawa

może najpierw napisze co robiłem na jednym trójniku miałem dziurawy przewód z ukł. chłodzenia więc ko troszkę skróciłem, około 2 cm, ( niestety nie unikłem rozlewu płyny chłodzącego)
próbowałem po robocie odpalić niestety rozrusznik zrobił pół obrotu a później dętka; musiałem odpalać na biegu
jakiś czas chodził, kilka razy odpaliłem go i zgasiłem przejechałem może z 50 km i tego samego dnia na parkingu marketu już nie zadziałał znów próbowałem odpalić na pych jak dojechałem do domu to już dmuchawa nie działa i rozrusznik też.

proszę o pomoc!!! może to będzie pierdoła? nie słychać nic tylko pompę w baku, i cisza

w samochodzie mam lpd przewód który skracałem to z silnika do trójnika z trójnika do reduktora i nagrzewnicy


Kropek i dużych liter zabrakło?
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2012, 20:56
Posty: 40 (0/1)
Auto: mazda 626 2.0 125km 96

Postprzez noxes » 1 lut 2014, 22:31

Sprawdź sobie ładowanie na odpalonym- naładuj akumulator i odpal jeśli się da. Posprawdzaj bezpieczniki.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez zawisza gruszka » 2 lut 2014, 01:30

A czy rozrusznik i dmuchawa będą na tym samym bezpieczniku, lub przekaźniku?

Który to bezpiecznik lub przekaźnik ?

I czy jak rozrusznik całkiem padnie może też paść dmuchawa?

Przeczytałem, jeden post, w którym gościu miał problem z dmuchawą, a na końcu wyszło że zdemontował rozrusznik i to dlatego mu nie działało !
Tylko wydaje mi się, że wcześniej w trakcie załączenia samochodu słyszałem przekaźnik jak a teraz nic nie słyszę! tylko pompę z baku!
Jeszcze jeden temat czy na zagrzanym silniku można z łatwością ścisnąć przewody chłodzenia czy jednak będą dawać opór i się nie uda?1
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2012, 20:56
Posty: 40 (0/1)
Auto: mazda 626 2.0 125km 96

Postprzez noxes » 2 lut 2014, 12:16

Bezpieczniki sprawdź wszystkie- nie ma ich az tak dużo. Masz w środku i w fuse box.
Naładuj akumulator prostownikiem i spróbuj odpalić.
Jeśli odpali to sprawdź jakie jest ładowanie
Jeśli nie odpali postukaj w rozrusznik- mógł sie zawiesić, sprawdź czy przewód sygnałowy rozrusznika jest podłączony, jeśli nadal nic to szukaj wadliwego połączenia akumulator- rozrusznik.
Jeśli wszystko jest ok to rozrusznik do wyjęcia i sprawdzenia
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez zawisza gruszka » 2 lut 2014, 12:44

Dzięki za szybką odpowiedź !
bezpieczniki sprawdzę za pół godziny będę wiedział. Akumulator spróbuje naładować tylko jak pożyczę prostownik bo ten co miałem się spalił!
Ładowanie? Dobrze że wspomniałeś rok temu wymieniłem alternator ale na używkę, w między czasie stary dałem do regeneracji więc jak będzie trzeba to wymienię!
Niestety nie mam kanału i reszty raczej nie sprawdzę rozrusznik jest skryty i jest mało miejsca, ale jak się dowiem coś więcej to dam znać!

Dopisano 2 lut 2014, 12:35:

Bezpieczniki są dobre!
Akumulator ma 12,4 V! Ale jeszcze nie ładowałem go! Można zamiast ładować prostownikiem, odpalić go na kable? Jak to akumulator to powinno pomóc?! MAm racje?

reszty nie sprawdziłem jeszcze, deszcz pada no i nie mam kanału! będe musiał oddać mechanikowi tylko że wole jakieś rzeczy wykluczyć zanim oddam, żeby nie dać się wpakować w koszty!
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2012, 20:56
Posty: 40 (0/1)
Auto: mazda 626 2.0 125km 96

Postprzez zadra » 3 lut 2014, 19:39

12,4 przy wyłączonym silniku, bez żadnych odbiorów... mogłoby być wyższe(blisko 13V), ale ok, może być..
Podłącz miernik napięcia i odpalaj – sprawdź do jakiego poziomu spadnie napięcie na akumulatorze, jesli poniżej 10,5V, to nie jest dobrze(niedoładowany akumulator albo zbyt duży pobór prądu przez rozrusznik)
Jeśli uda Ci się odpalić, to napięcie powinno wynosić ok 14V, jeśli tak nie jest, to masz problem z ładowaniem.
Najlepiej,to pożycz prostownik i naładuj do pełna, bez cyrkolenia się... gdy podłączysz będziesz widział pobór prądu, po kolejnej godzinie po wskaźniku ładowania będzie wiadomo, czy masz niedoładowany akumulator.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3148 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez zawisza gruszka » 4 lut 2014, 12:31

Więc sprawa wygląda następująco nie jest to bezpiecznik ani akumulator, rozrusznik puki co też nie podjechałem do znajomego mechanika 10 minut naprawił połączenie rozrusznika. Jakiś kabel się odpiął !

Dziękuje wszystkim za pomoc i ciesze się że że to drobnostka !! papa
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2012, 20:56
Posty: 40 (0/1)
Auto: mazda 626 2.0 125km 96

Postprzez lukasz15805 » 19 gru 2014, 21:45

Witam mam identyczny problem, nie chce zakładać nowego tematu wiec napisze tutaj. Chodzi mi o to czy ktoś wie który to kabel mógł sie odczepić? Mam te same objawy co autor nadmuch wraz z rozrusznikiem odmówił współpracy. Prosiłbym o pomoc z góry dziękuję :)
lukasz15805
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6