Mazda 626 GE silnik FS z klimatyzacją oraz instalacją LPG.
1. Spuszczamy płyn zaworkiem na dole chłodnicy po lewej stronie, odkręcając również korek chłodnicy.
2. Płyn sobie leci, a w tym czasie zaczynamy odkręcać wlot powietrza kluczem 10 oraz uchwyty trzymające chłodnicę i owy wlot kluczem 13. Wtyczki wentylatorów ( u mnie dwa) oraz rurkę od zbiorniczka wyrównawczego
Kiedy płyn zaczyna słabiej lecieć przechylamy chłodnicę wiadomo, w którą stronę
3. Zsuwamy opaskę z górnego węża chłodnicy np kombinerkami oraz wąż.
Kiedy płyn przestanie lecieć, ściągamy opaskę i wąż z powrotu ale wygodniej z obudowy termostatu (lepsze dojście). Chłodnicę można już wyjąć.
4. Teraz przekładka węża powrotu oraz wentylatorów i prościutki montaż nowej chłodnicy.
5. Teraz zalanie układu płynem:
Odkręca się czujnik temperatury i leje płyn do chłodnicy, aż ciecz wypłynie otworem czujnika i gotowe. Dolewamy płynu do zbiorniczka na poziom max. Rozgrzewamy auto do temperatury nominalnej i sprawdzamy czy nic nie cieknie. Zwłaszcza na wężyku od zbiorniczka wyrównawczego, jeżeli chłodnica to tani zamiennik.
(Czasami urywa się końcówka z czujnika temperatury ale wystarczy ją później dolutować, gdyż cena nowego, to lekkie przegiecie.)
P.S.
W moim przypadku instalacja LPG i najwyższy punkt obiegu płynu stanowi reduktor, więc zdejmuję wąż zasilający z reduktora i zalewam od góry aż płyn wycieknie korkiem od chłodnicy. To taki mój patent. Zauważyłem też, że na gorącym silniku, kiedy poluzuję opaskę na reduktorze i odchylę wąż śrubokrętem syknie powietrze. Po takim zabiegu jest 100% pewne, że w układzie nie ma powietrza.
Poprzednia chłodnica założona 90.000km do tyłu (4 latka) BERU za niecałe 500zł. Obecna najtańsza z alledrogo. Auto ma w tym roku już nową chłodnicę klimy, teraz i silnika
Wymiana chłodnicy w silniku benzynowym
Strona 1 z 1
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6