Wymiana chłodnicy w silniku benzynowym

Postprzez dgolf » 14 paź 2013, 09:47

Mazda 626 GE silnik FS z klimatyzacją oraz instalacją LPG.

1. Spuszczamy płyn zaworkiem na dole chłodnicy po lewej stronie, odkręcając również korek chłodnicy.
2013-10-06-346.jpg
Spuszczanie płynu z chłodnicy 2

2013-10-06-345.jpg
Spuszczanie płynu z chłodnicy

2013-10-06-347.jpg
Spuszczanie płynu z chłodnicy 3


2. Płyn sobie leci, a w tym czasie zaczynamy odkręcać wlot powietrza kluczem 10 oraz uchwyty trzymające chłodnicę i owy wlot kluczem 13. Wtyczki wentylatorów ( u mnie dwa) oraz rurkę od zbiorniczka wyrównawczego
Kiedy płyn zaczyna słabiej lecieć przechylamy chłodnicę wiadomo, w którą stronę ;)

2013-10-06-348.jpg
Odkręcanie wlotu powietrza

2013-10-06-349.jpg
Widok chłodnicy po zdjęciu wlotu powietrza

2013-10-06-350.jpg
Odkręcanie śrub mocujących rurkę zbiorniczka wyrównawczego

2013-10-06-351.jpg
Odkręcanie śrub uchwytów trzymających chłodnicę oraz wlot powietrza

3. Zsuwamy opaskę z górnego węża chłodnicy np kombinerkami oraz wąż.
Kiedy płyn przestanie lecieć, ściągamy opaskę i wąż z powrotu ale wygodniej z obudowy termostatu (lepsze dojście). Chłodnicę można już wyjąć.

2013-10-06-352.jpg
Sciąganie opaski i węża zasilającego chłodnicę

2013-10-06-353.jpg
Złączka wentylatora

2013-10-06-354.jpg
Widok węża powrotu z chłodnicy – wejście do termostatu

2013-10-06-355.jpg
Odkręcanie opaski węża powrotnego od strony silnika

2013-10-06-356.jpg
Chłodnica wyjęta – widać gdzie był wyciek

4. Teraz przekładka węża powrotu oraz wentylatorów i prościutki montaż nowej chłodnicy.
2013-10-06-357.jpg
Chłodnica od strony wentylatorów

2013-10-06-358.jpg
Nowa chłodnica przed podłączeniem

5. Teraz zalanie układu płynem:
Odkręca się czujnik temperatury i leje płyn do chłodnicy, aż ciecz wypłynie otworem czujnika i gotowe. Dolewamy płynu do zbiorniczka na poziom max. Rozgrzewamy auto do temperatury nominalnej i sprawdzamy czy nic nie cieknie. Zwłaszcza na wężyku od zbiorniczka wyrównawczego, jeżeli chłodnica to tani zamiennik.
(Czasami urywa się końcówka z czujnika temperatury ale wystarczy ją później dolutować, gdyż cena nowego, to lekkie przegiecie.)

P.S.
W moim przypadku instalacja LPG i najwyższy punkt obiegu płynu stanowi reduktor, więc zdejmuję wąż zasilający z reduktora i zalewam od góry aż płyn wycieknie korkiem od chłodnicy. To taki mój patent. Zauważyłem też, że na gorącym silniku, kiedy poluzuję opaskę na reduktorze i odchylę wąż śrubokrętem syknie powietrze. Po takim zabiegu jest 100% pewne, że w układzie nie ma powietrza.
2013-10-06-359.jpg
Napełnianie układu chłodzenia wężem zasilającym reduktor


Poprzednia chłodnica założona 90.000km do tyłu (4 latka) BERU za niecałe 500zł. Obecna najtańsza z alledrogo. Auto ma w tym roku już nową chłodnicę klimy, teraz i silnika :)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 20:25
Posty: 221
Skąd: Łodzkie
Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6