Wolne obroty – za niskie, drgania silnika, na pedale hamulca, gazu, lewarku

Postprzez sanders » 26 sty 2005, 15:30

Witam , to znowu ja. Madzi mi sie dziwnie zachowuje na wolnych obrotach--Samochod schodzi do 300--400 r/min to zdecydowanie za malo--na benzynie(gazu nie mam) Powieccie co to moze byc???moze swiece, czy filtr powietrza--a moze mozna podregulowac obroty--ale zdaje sie ze nie bo to komputer reguluje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2005, 23:02
Posty: 630
Skąd: Bydgoszcz
Auto: BMW M3 Audi A6 Mazda6

Postprzez VIP » 26 sty 2005, 16:15

witam mialem podobnie i wina temu byla sonda lambda

ale nie wymienialem jej bo i tak jezdze na lpg pomogl reset kompa

tzn masa z akumulatora na 20 s zrzucona i nacisniety pedal hamulca w celu wyciagniecia reszte pradu :)

po tym zabiegu auto zaczelo znowu trzymac obroty

pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2004, 09:39
Posty: 249
Skąd: żory
Auto: XEDOS 6 2.0 V6 Automat

Postprzez Sqad » 26 sty 2005, 17:16

Przy przepustnicy reguluje się ilość powietrza na wolnych obrotach, trza podkręcić i powinno pomóc.
Freak speed is all I need
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2004, 23:40
Posty: 47
Skąd: Warszawa
Auto: 13B-MSP Renesis 6-port

Postprzez sanders » 26 sty 2005, 20:08

Sqad a gdzie jest ta przepustnica :)
a i cos jeszcze dzis resetowalem komputer i nic nie pomoglo--ciagle to samo--czyli moze to niee lambda
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2005, 23:02
Posty: 630
Skąd: Bydgoszcz
Auto: BMW M3 Audi A6 Mazda6

Postprzez JimmyK » 27 sty 2005, 00:25

Ja regulację niedawno przerabiałem, a praktycznie Patryk robił :), więc wiem co i jak :).

Mniej więcej w miejscu jak zaznaczyłem na zdjęciu jest śruba reg. (chyba płaska), schowana w zagłębieniu. I to właśnie nią trzeba kręcić żeby ustawić obroty jałowego.
Tylko najpierw obowiązkowo tryb serwisowy, czyli zworka GND z TEN na kostce serwisowej (jest po prawej stronie, kawałek nad zbiorniczkiem wyrównawczym).
Oczywiście wszystko na włączonym i rozgrzanym silniku.
Wskazówka ma być delikatniutko powyżej 750 obr/min – po wyłączeniu trybu serwisowego. W trybie serwisowym, podczas ustawiania będą troszkę inne obroty, trzeba chwilke się pobawić ;).
Obrazek
Pozdrawiam, JimmyK™ Obrazek
________________

!!! Sprzedam alufelgi !!!
________________
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2004, 16:10
Posty: 235
Skąd: Lublin
Auto: 626 GE FS sedan

Postprzez sanders » 27 sty 2005, 07:06

dzis sprobuje zrobic to co pisze Jimmy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2005, 23:02
Posty: 630
Skąd: Bydgoszcz
Auto: BMW M3 Audi A6 Mazda6

Postprzez mtaranti » 1 lut 2005, 13:47

a może przepływomierz? (choć raczej nie bo nie masz gazu)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2004, 00:15
Posty: 277
Skąd: zamość
Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km

Postprzez sanders » 1 lut 2005, 17:24

mam nadzieje ze przeplywomierz nie,,mam nadzieje ze pomoze metosy Jimmyka --ale nie mialem czasu by ja sprawdzic.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2005, 23:02
Posty: 630
Skąd: Bydgoszcz
Auto: BMW M3 Audi A6 Mazda6

Postprzez Mask » 1 lut 2005, 18:27

Mi ostatnio, jak bylo chlodniej, tez zaczal skakac na obrotach... Przyczyna tkwila jednak w trefnym paliwie...
Mam Japończyka – to niezla bryka!
Moja Mazda! Jazda, jazdaaaa... :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2005, 21:12
Posty: 38
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda 626 GE RF-CX '93 Comprex

Postprzez b2 » 3 lut 2005, 19:18

mój się trząsł jak się rozrząd przesunął. a potem strzelił pasek :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez sanders » 3 lut 2005, 20:02

to dajcie mi spokoj z rozrzadem:)
on sie jeszcze tak mocno nie trezsie tylkoo chwilami spadaj mu obroty----holera a jeszcze paska nie zmienilem :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sty 2005, 23:02
Posty: 630
Skąd: Bydgoszcz
Auto: BMW M3 Audi A6 Mazda6

Postprzez stuk » 10 paź 2005, 22:27

Witam serdecznie.
Niedawno nabyłem mazdę 626 GE '97 z silnikiem 2.0 (FS) z instalką gazu (mikser).
Niepokoi mnie zjawisko które występuje w tym aucie mianowicie drganie silnika na wolnych obrotach. Trzęsie go zdecydowanie za bardzo. Prawdopodobnie związane z tym jest zjawisko drgania odczuwalnego na pedale hamulca, gazu, a czasem też na lewarku zmiany biegów – na wolnych obrotach jak i podczas jazdy, przynajmniej w niższym zakresie obrotów. Zjawisko wsytępuje zarówno na benzynie jak i na gazie i dodam jeszcze że nie występuje zawsze, ale często.
Co to może być, co jest podejrzane, co sparwdzić? Mam wymienione świece i przewody wn oraz rozrząd, simeringi wałków, paski klinowe. Z silnika jest jeszcze jakiś mały wyciek oleju (nie widać plamy pod autem, ale jest wilgotno... może uszczelka pod pokrywą zaworów?). Widać też wyciek oleju ze skrzyni (rónież jest po prostu wilgotno z oleju, ale nie kapie, więc nie jest to intensywny wyciek).
Proszę o jakieś rady/wskazówki, z góry dzięki.
Ostatnio edytowano 14 lis 2005, 22:09 przez stuk, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez mayer » 10 paź 2005, 23:00

ile masz rpm gdy go tak trzęsie?
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez stuk » 11 paź 2005, 08:03

mayer napisał(a):ile masz rpm gdy go tak trzęsie?


Trzęsie na wolnych, i trzęsie dalej na pewno przy 3000rpm dalej drga. Przy wyzszych obrotach nie zauwazyłem, ale nie znaczy to że jest ok :|
Dziś rano np. odpaliłem (zimno było bardzo) i przejechałem trase 5 km i nic nie drgało, takie ma humory, wczoraj całą trasę mnie wkurzało (pare km)... zresztą te drgania generują też większy hałas z komory silnika, biedne uszy :]
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez Grzyby » 11 paź 2005, 10:46

Sprawdź stan aparatu zapłonowego (kopułka, palec) wyczyść. Może nadaje się do wymiany?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Bimbak » 11 paź 2005, 10:52

sprawdź stan elemetów gumowych zawieszenia silnika i skrzyni biegów
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3093 (23/152)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez stuk » 11 paź 2005, 14:12

Poduchy sprawdzę – w czwartek podjade do mechanika co je poogląda. Co do rozdzielacza wn, zmienię kopułkę i palec, bo to nie majątek tylko... czy warto kupic je z JC? W 3 sklepach zaklinali się, że te akurat elementy są japońskie i dobrej jakości, nie tak jak wiele innych gratów z tej frmy... Myślicie, że warto, czy też szukać gdzieś czegoś innego (jacy producenci palców i kopułek są ok?)
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez mayer » 13 paź 2005, 14:37

ale czy podczas tych drgań spadaja obroty? faluje dławi się?
czy obroty są równe a tylko silnikiem zaczyna rzucać nagle, zwróc uwage czy nie jest to w przybliżeniu cykliczne drganie.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez stuk » 13 paź 2005, 14:58

mayer napisał(a):ale czy podczas tych drgań spadaja obroty? faluje dławi się?
czy obroty są równe a tylko silnikiem zaczyna rzucać nagle, zwróc uwage czy nie jest to w przybliżeniu cykliczne drganie.


Drgania silnika wygladaja tak, ze obroty wygladaja na w miare rowne, nie spadaja, tylko on sie trzesie, a w jego pracy widac zaklocenie, na oko w miare regularnie wystepuje takie mocniejsze drgniecie co jakis czas...

Byłem dziś w serwisie i tak – palec i kopułka nowiutkie, poduszki silnika i skrzyni oglądnięte – są całe.
Drgania nadal są – proszę o dalsze sugestie, co teraz...
Widać, że na benzynie silnik drga bo nie pracuje rowno, ma takie skoki... dam na gaz – chodzi spokojniej – wracam na beznyne – dalej dobrze, a jak mu sie zachce to znowu trzesie. Natomiast drgania na pedlach (np. hamulca czy gazu) czuć czasem podczas jazdy i to nie ważne czy na gazie czy na benzynie... juz nie wiem co dalej sprawdzać... :|
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez mayer » 13 paź 2005, 20:52

coś wpada ewidentnie w silny rezonans. Gdyby to było auto ciężarowe powiedziałbym bez zastanowienia – wyważenie wału korbowego. ale w tym przypadku trudno mi coś stwierdzić wygląda na sprężynowanie rezonnas wału albo koła zamachowego. Sprawdź napinacz paska rozrządu.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6