Silnik nie odpala.
1, 2
Witam, potrzebuję pomocy mądrzejszych od siebie Auto to mazda 626 GE 1.8 16V. Problem polega na tym, że nie odpala na PB. Nieraz załapie ale za chwilę zgaśnie. Nieraz odpali i jak ją wkręcę na obroty to będzie pracować na max 3000rpm i to nie równo przy gazie wciśniętym na maxa.
Przepływomierz sprawny- podmienialem z mojego sprawnego samochodu.
Pompa paliwa nowa
Wtryski sprawne.
Błędy które wywala to; 10,16,11,17,15,14,13
10-czujnik temp pow zasysanego
15-czujnik lambda
16-egr
17- spręzenie zwrotne
nie ma w spisie błedów 11,13.14 więc podejrzewam, że są to błędy 0134 O2 sensor i 1170 mieszanka za bogata/uboga.
O co może tu chodzić? ja już nie wiem wykończyły mi się pomysły.
świece czarne zakopcone, jak jeszcze był gaz to odpalała na gazie i pracowała normalnie. Teraz gaz wywaliłem gdyż myślałem że to on i dalej nic. Wywaliłem też dwa alarmy jeden scorpiona a drugi nie wiadomego pochodzenia i nic. Pompa na ''krótko" i też nic. Wygląda to na to jak by wtryski nie puszczały paliwa. Puszczą trochę i koniec.
Przepływomierz sprawny- podmienialem z mojego sprawnego samochodu.
Pompa paliwa nowa
Wtryski sprawne.
Błędy które wywala to; 10,16,11,17,15,14,13
10-czujnik temp pow zasysanego
15-czujnik lambda
16-egr
17- spręzenie zwrotne
nie ma w spisie błedów 11,13.14 więc podejrzewam, że są to błędy 0134 O2 sensor i 1170 mieszanka za bogata/uboga.
O co może tu chodzić? ja już nie wiem wykończyły mi się pomysły.
świece czarne zakopcone, jak jeszcze był gaz to odpalała na gazie i pracowała normalnie. Teraz gaz wywaliłem gdyż myślałem że to on i dalej nic. Wywaliłem też dwa alarmy jeden scorpiona a drugi nie wiadomego pochodzenia i nic. Pompa na ''krótko" i też nic. Wygląda to na to jak by wtryski nie puszczały paliwa. Puszczą trochę i koniec.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Widocznie mieszanka jest niewłaściwa, może jednak to ta sonda, na pewno ma tez wpływ temp. powietrza zasysanego, bo od tej temp zależy skład mieszanki. Czujnik temp prawdopodobnie znajduje się w przepływce. Na pewno to coś z mieszanka
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3350 (89/158)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Panowie te banalne rzeczy wyelyminowane już są na samym początku.
Przepływka ok, sonda podłożona sprawna i czujnik też. Zostaje jedno główne i kluczowe pytanie co odpowiada za sterowanie wtryskiem? na pewno komp i aparat zapłonowy, ale musi być coś jeszcze.
Teraz silnik odpala i za 3sekundy gaśnie, a więc w sterowaniu wtryskiem jest problem. Drugim problemem jest nie pracująca pompa paliwa podczas kręcenia rozrusznikiem, a powinna pracować. Jedno i drugie może być ze sobą powiązane.
Przepływka ok, sonda podłożona sprawna i czujnik też. Zostaje jedno główne i kluczowe pytanie co odpowiada za sterowanie wtryskiem? na pewno komp i aparat zapłonowy, ale musi być coś jeszcze.
Teraz silnik odpala i za 3sekundy gaśnie, a więc w sterowaniu wtryskiem jest problem. Drugim problemem jest nie pracująca pompa paliwa podczas kręcenia rozrusznikiem, a powinna pracować. Jedno i drugie może być ze sobą powiązane.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
nie sądzę aby to było to. Napięcie na wtryskach jest. Podaja paliwo ale znikome ilości. Na około 30 sekund krecenia rozrusznikiem z pompą na krotko nalało może z 5ml paliwa na cylinder
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
rozrząd sprawny sprawdzony? nic nie przeskoczyło?
Wyprzedzenie zapłonu na swoim miejscu?
Może coś w aparacie zapłonowym nie łączy, masa – wtyczki – czujniki kąta wału korbowego.
Można poobserwować za zastępczej świecy jak bije iskra i czy występuje w regularnych odstępach bez jakichś przerw. Sprawdź też, czy pompa daje właściwe ciśnienie, odepnij na chwilę regulator ciśnienia paliwa od podciśnienia i zobacz czy też zgaśnie po 3 s.
ps: powietrze w oponach wymieniłeś na letnie
Wyprzedzenie zapłonu na swoim miejscu?
Może coś w aparacie zapłonowym nie łączy, masa – wtyczki – czujniki kąta wału korbowego.
Można poobserwować za zastępczej świecy jak bije iskra i czy występuje w regularnych odstępach bez jakichś przerw. Sprawdź też, czy pompa daje właściwe ciśnienie, odepnij na chwilę regulator ciśnienia paliwa od podciśnienia i zobacz czy też zgaśnie po 3 s.
ps: powietrze w oponach wymieniłeś na letnie
- Od: 21 lut 2010, 04:12
- Posty: 125
czyli musisz znaleźć drugi sprawny komputer i podmienić. I może inną listwę wtryskową wpiąć?
- Od: 9 kwi 2011, 00:07
- Posty: 291
- Skąd: Wilkowo
- Auto: Mazda MX-6 FS 2.0 16V 115 KM DOHC
Jeśli Ty noxes nie dajesz rady to naprawdę jest to poważna sprawa...
- Od: 9 kwi 2011, 00:07
- Posty: 291
- Skąd: Wilkowo
- Auto: Mazda MX-6 FS 2.0 16V 115 KM DOHC
Żadnego testu nie robiłem ze swiecą. Samochód odpalil, ale tylko na gazie. Na benzynie jak nie chodził tak nie chodzi.
Tu jest ewidentna wina elektryki/komputera.
A pompka którą wyciągnąłem ze zbiornika była dosłownie spalona.
Nie do końca jest tak. Nie mam zzapasowego komputera od automatu co by to sprawdzić i roboty jest tutaj na trochę więcej czasu, a terminy mnie gonią...
Tu jest ewidentna wina elektryki/komputera.
A pompka którą wyciągnąłem ze zbiornika była dosłownie spalona.
jacekasot napisał(a):Jeśli Ty noxes nie dajesz rady to naprawdę jest to poważna sprawa...
Nie do końca jest tak. Nie mam zzapasowego komputera od automatu co by to sprawdzić i roboty jest tutaj na trochę więcej czasu, a terminy mnie gonią...
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Czyli będziesz musiał się zaopatrzyć w kompa, ale co jeżeli wina nie leży po jego stronie, a np coś go uszkodziło?
Nie będę się udzielał nawet w tym temacie bo Ty masz o wiele większą wiedzę i doświadczenie...
Nie będę się udzielał nawet w tym temacie bo Ty masz o wiele większą wiedzę i doświadczenie...
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
kamilspider napisał(a):Czyli będziesz musiał się zaopatrzyć w kompa,
Nie wiem czy jest sens
kamilspider napisał(a):ale co jeżeli wina nie leży po jego stronie, a np coś go uszkodziło?
Jest ryzyko jest zabawa W sumie nie wiadomo co mogło go uszkodzić, może gdzies ktoś coś przerobił.
Wywaliłem wszystkie podciśnienia wstawiłem nowe wraz z zaworami, egr czyszczony, sonda nowa, pompa nowa, wtryski sprawne, przepływka też.
Został tylko komputer i jego instalacja chociaz nie wierzę aby to była ona.
Samochod odpalił po odcięciu dwch kabli od aparatu zapłonowego ale na gazie
kamilspider napisał(a):Nie będę się udzielał nawet w tym temacie bo Ty masz o wiele większą wiedzę i doświadczenie...
Oj tam oj tam, nie o to tu chodzi
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6