Silnik nie odpala.

Postprzez noxes » 27 mar 2012, 16:52

Witam, potrzebuję pomocy mądrzejszych od siebie :) Auto to mazda 626 GE 1.8 16V. Problem polega na tym, że nie odpala na PB. Nieraz załapie ale za chwilę zgaśnie. Nieraz odpali i jak ją wkręcę na obroty to będzie pracować na max 3000rpm i to nie równo przy gazie wciśniętym na maxa.
Przepływomierz sprawny- podmienialem z mojego sprawnego samochodu.
Pompa paliwa nowa
Wtryski sprawne.
Błędy które wywala to; 10,16,11,17,15,14,13
10-czujnik temp pow zasysanego
15-czujnik lambda
16-egr
17- spręzenie zwrotne
nie ma w spisie błedów 11,13.14 więc podejrzewam, że są to błędy 0134 O2 sensor i 1170 mieszanka za bogata/uboga.
O co może tu chodzić? ja już nie wiem wykończyły mi się pomysły.
świece czarne zakopcone, jak jeszcze był gaz to odpalała na gazie i pracowała normalnie. Teraz gaz wywaliłem gdyż myślałem że to on i dalej nic. Wywaliłem też dwa alarmy jeden scorpiona a drugi nie wiadomego pochodzenia i nic. Pompa na ''krótko" i też nic. Wygląda to na to jak by wtryski nie puszczały paliwa. Puszczą trochę i koniec.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Szyna » 27 mar 2012, 19:30

Widocznie mieszanka jest niewłaściwa, może jednak to ta sonda, na pewno ma tez wpływ temp. powietrza zasysanego, bo od tej temp zależy skład mieszanki. Czujnik temp prawdopodobnie znajduje się w przepływce. Na pewno to coś z mieszanka ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3350 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez Piotr » 27 mar 2012, 19:52

A nie znajduje sie on przypadkiem przed przeplywka w obudowie filtra?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2010, 14:19
Posty: 533 (0/2)
Skąd: Żywiec
Auto: 626 GE FS 93'

Postprzez noxes » 27 mar 2012, 21:44

Panowie te banalne rzeczy wyelyminowane już są na samym początku.
Przepływka ok, sonda podłożona sprawna i czujnik też. Zostaje jedno główne i kluczowe pytanie co odpowiada za sterowanie wtryskiem? na pewno komp i aparat zapłonowy, ale musi być coś jeszcze.
Teraz silnik odpala i za 3sekundy gaśnie, a więc w sterowaniu wtryskiem jest problem. Drugim problemem jest nie pracująca pompa paliwa podczas kręcenia rozrusznikiem, a powinna pracować. Jedno i drugie może być ze sobą powiązane.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez jaro23 » 28 mar 2012, 16:38

kolego przejrzyj wiązkę idąca do wtrysków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2009, 17:52
Posty: 199 (2/0)
Skąd: Hajnówka
Auto: Mazda 626 GE 1.8 16V PBLPG

Postprzez noxes » 28 mar 2012, 17:19

nie sądzę aby to było to. Napięcie na wtryskach jest. Podaja paliwo ale znikome ilości. Na około 30 sekund krecenia rozrusznikiem z pompą na krotko nalało może z 5ml paliwa na cylinder
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez lukasz_26 » 28 mar 2012, 19:01

imobilajzer?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 maja 2011, 12:18
Posty: 13
Skąd: Łęczyca
Auto: MAZDA 626 1.8 GE 1997r

Postprzez noxes » 28 mar 2012, 19:45

nie ma go.
Tu jest problem z czasem wtrysku tudzież ilością paliwa dostarczanego do cylindra, jest go za mało
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Szyna » 28 mar 2012, 20:40

podmień komputer i myślę ze będzie wszytko wiadomo ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3350 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez noxes » 28 mar 2012, 22:48

hehe no własnie i tu jest kolejny problem, tam jest komp od automata na 3 wtyczki, a ja mam od manuala na dwie i nie pasuje...
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez tadziol » 29 mar 2012, 12:05

daj numer PCM-u
FSxx-xx-xxx ??
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Vlad24 » 30 mar 2012, 00:30

rozrząd sprawny sprawdzony? nic nie przeskoczyło?
Wyprzedzenie zapłonu na swoim miejscu?
Może coś w aparacie zapłonowym nie łączy, masa – wtyczki – czujniki kąta wału korbowego.
Można poobserwować za zastępczej świecy jak bije iskra i czy występuje w regularnych odstępach bez jakichś przerw. Sprawdź też, czy pompa daje właściwe ciśnienie, odepnij na chwilę regulator ciśnienia paliwa od podciśnienia i zobacz czy też zgaśnie po 3 s.

ps: powietrze w oponach wymieniłeś na letnie hahaha
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2010, 04:12
Posty: 125

Postprzez noxes » 30 mar 2012, 08:28

kolego nic nie pomogłes. Pompa nowa aparat sprawny. Tutaj błąd lest w elektryce a najpewniej w komputerze.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez jacekasot » 30 mar 2012, 08:51

czyli musisz znaleźć drugi sprawny komputer i podmienić. I może inną listwę wtryskową wpiąć?
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

viewtopic.php?f=314&t=132206
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2011, 00:07
Posty: 291
Skąd: Wilkowo
Auto: Mazda MX-6 FS 2.0 16V 115 KM DOHC

Postprzez noxes » 30 mar 2012, 23:03

Listwa jest ok. Dzisiaj ją odpaliłem ale na LPG. Na Pb nie ma mowy. Po odcięciu dwóch kabli z kostki aparatu zapłonowego zagadała.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez jacekasot » 31 mar 2012, 09:38

Jeśli Ty noxes nie dajesz rady to naprawdę jest to poważna sprawa...
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

viewtopic.php?f=314&t=132206
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2011, 00:07
Posty: 291
Skąd: Wilkowo
Auto: Mazda MX-6 FS 2.0 16V 115 KM DOHC

Postprzez Vlad24 » 31 mar 2012, 17:03

noxes napisał(a):kolego nic nie pomogłes. Pompa nowa aparat sprawny. Tutaj błąd lest w elektryce a najpewniej w komputerze.

test ze świecą robiłeś? czy olałeś?
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2010, 04:12
Posty: 125

Postprzez noxes » 31 mar 2012, 22:36

Żadnego testu nie robiłem ze swiecą. Samochód odpalil, ale tylko na gazie. Na benzynie jak nie chodził tak nie chodzi.
Tu jest ewidentna wina elektryki/komputera.
A pompka którą wyciągnąłem ze zbiornika była dosłownie spalona.
jacekasot napisał(a):Jeśli Ty noxes nie dajesz rady to naprawdę jest to poważna sprawa...

Nie do końca jest tak. Nie mam zzapasowego komputera od automatu co by to sprawdzić i roboty jest tutaj na trochę więcej czasu, a terminy mnie gonią...
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez kamilspider » 31 mar 2012, 22:40

Czyli będziesz musiał się zaopatrzyć w kompa, ale co jeżeli wina nie leży po jego stronie, a np coś go uszkodziło?
Nie będę się udzielał nawet w tym temacie bo Ty masz o wiele większą wiedzę i doświadczenie...
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez noxes » 31 mar 2012, 22:57

kamilspider napisał(a):Czyli będziesz musiał się zaopatrzyć w kompa,

Nie wiem czy jest sens
kamilspider napisał(a):ale co jeżeli wina nie leży po jego stronie, a np coś go uszkodziło?

Jest ryzyko jest zabawa :) W sumie nie wiadomo co mogło go uszkodzić, może gdzies ktoś coś przerobił.
Wywaliłem wszystkie podciśnienia wstawiłem nowe wraz z zaworami, egr czyszczony, sonda nowa, pompa nowa, wtryski sprawne, przepływka też.
Został tylko komputer i jego instalacja chociaz nie wierzę aby to była ona.
Samochod odpalił po odcięciu dwch kabli od aparatu zapłonowego ale na gazie :)

kamilspider napisał(a):Nie będę się udzielał nawet w tym temacie bo Ty masz o wiele większą wiedzę i doświadczenie...

Oj tam oj tam, nie o to tu chodzi :)
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6