Ustawianie wolnych obrotów. Problem.

Postprzez kyluz » 20 gru 2011, 14:44

Witam. Ciągle mam niskie obroty mimo iż kręcę śruba to na chile podnosi a potem i tak spada. W związku z tym poszukałem na forum i znalazłem http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=126&t=3861&hilit=ci%C4%85gle+za+do%C5%9B%C4%87 Lecz nigdzie nie mogę znaleźć tej śruby na krzyżak w górnej części. Druga rzecz to śrubkę na klucz ampulowy też nie widzę. Może ktoś pstryknąć fote tego?
i przy okazji mógłby mi ktoś wytłumaczyć całość bo nie kapuje tego co tam napisali.
Z gówna rakiety nie zrobisz!!
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2011, 15:01
Posty: 127 (0/1)
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: MAzda 626 Data produkcji: 29.06.1994 1.8 fp 90ps 301kkm Stag 200 valtek 3ohm.

Postprzez luk-kk » 21 gru 2011, 03:20

Ja też mam problem z podniesieniem obrotów biegu jałowego. Wolna amerykanka w GE :D

Robię tak:
Zagrzewam silnik, gaszę, mostkuję TEN i GND, odpalam i włączam odbiorniki prądu, kręcę płaską śrubą na przepustnicy podnosząc obroty wszystko niby ok obroty się podnoszą (dałem nawet na 900), czekam 3 minuty żeby sobie pochodził, gaszę, zdejmuję mostek i po ponownym odpaleniu bez serwisowego mam takie obroty jak przed regulacją. W serwisowym są podwyższone ale bez już nie reagują na podniesienie mimo że śrubka jest przekręcona o 3/4 obrotu.

Gdzie robię błąd ?
Może powinienem zdjąć mostek na odpalonym silniku ? Nie zwariuje coś :) ?
Miałem w planach wyczyścić przepustnicę, może jest tak zabrudzona np. konał wolnych obrotów że nie reaguje ale w sumie w serwisowym mogę normalnie regulować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2010, 13:13
Posty: 165
Skąd: Kędzierzyn Koźle
Auto: 626 GE 1.8 105 KM 94r. + LPG II gen.

Postprzez roberto81 » 21 gru 2011, 09:28

Hej luk-kk, ja mam tak samo w swojej GE. Tylko te podwyższone obroty z trybu serwisowego utrzymują się z dzień i później wracają do takich jak przed regulacji. O co tu biega? Może ktoś z forum mógłby nam pomóc w tej sprawie? Dzięki!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 21:56
Posty: 122
Skąd: Otwock
Auto: Mazda 626 2.0L z 1994r
Benzyna+LPG II gen.

Postprzez kyluz » 21 gru 2011, 12:46

Dokładnie panowie! U mnie na serwisówce dochodzi nawet czasami do 1000 obrotów a po przejechaniu paru km i paru odpaleniach wraca do 720 No szlag mnie trafi.I po kiego to w serwisowym ruszać i tak nic nie zmienia. A odnośnie czyszczenia. Tak czyściłem już 3 razy i nic. Poprawi to na chwile i z powrotem lipa. Móŋłby sie ktoś inteligentny wypowiedzieć jak wyregulować to ustrojstwo żeby działało.
Z gówna rakiety nie zrobisz!!
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2011, 15:01
Posty: 127 (0/1)
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: MAzda 626 Data produkcji: 29.06.1994 1.8 fp 90ps 301kkm Stag 200 valtek 3ohm.

Postprzez noxes » 21 gru 2011, 13:51

jest jeszcze jedna metoda hard. Weź sobie wyreguluj obroty czujnikiem zamknięcia przpustnicy, tym co jest po przeciwnej stronie tpsu. Bez serwisowego.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez roberto81 » 21 gru 2011, 14:59

A co z tą metodą na tryb serwisowy+śrubka na przepustnicy? Co robimy nie tak, że obroty znów się zmniejszają? Zna ktoś magiczny sposób? <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 21:56
Posty: 122
Skąd: Otwock
Auto: Mazda 626 2.0L z 1994r
Benzyna+LPG II gen.

Postprzez yaro626 » 21 gru 2011, 17:19

noxes napisał(a):jest jeszcze jedna metoda hard. Weź sobie wyreguluj obroty czujnikiem zamknięcia przpustnicy, tym co jest po przeciwnej stronie tpsu. Bez serwisowego.

Chodzi o to co jest na foto nr.4 – viewtopic.php?t=21226&highlight=czyszczenie+przepustnicy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2008, 11:17
Posty: 331
Skąd: Lublin/Turka
Auto: 626 GH 2.2 163km

Postprzez noxes » 21 gru 2011, 19:30

Na fotce nr5 koło sprężyny jest ten czujnik.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez kyluz » 21 gru 2011, 21:29

na fotce nr 5 w tej dziurze ja mam śrubkę krzyżakową. Czy coś tym sie reguluje?? Jeśli tak to co i w które strony bo mam teraz przed sobą całą przepustnice i kminie.
Z gówna rakiety nie zrobisz!!
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2011, 15:01
Posty: 127 (0/1)
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: MAzda 626 Data produkcji: 29.06.1994 1.8 fp 90ps 301kkm Stag 200 valtek 3ohm.

Postprzez noxes » 21 gru 2011, 21:42

kyluz napisał(a):na fotce nr 5 w tej dziurze ja mam śrubkę krzyżakową. Czy coś tym sie reguluje?? Jeśli tak to co i w które strony bo mam teraz przed sobą całą przepustnice i kminie.

w rzadnej dziurze. Na fotce nr 5 a jeszcze bardziej na fotce nr 3 pod sprężyną masz czujnik, nim sobie wyreguluj obroty ale na zapalonym silniku.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez kyluz » 21 gru 2011, 22:22

noxes napisał(a):
kyluz napisał(a):na fotce nr 5 w tej dziurze ja mam śrubkę krzyżakową. Czy coś tym sie reguluje?? Jeśli tak to co i w które strony bo mam teraz przed sobą całą przepustnice i kminie.

w rzadnej dziurze. Na fotce nr 5 a jeszcze bardziej na fotce nr 3 pod sprężyną masz czujnik, nim sobie wyreguluj obroty ale na zapalonym silniku.

No stary wiem co widze. Mam to przed oczyma
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Z gówna rakiety nie zrobisz!!
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2011, 15:01
Posty: 127 (0/1)
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: MAzda 626 Data produkcji: 29.06.1994 1.8 fp 90ps 301kkm Stag 200 valtek 3ohm.

Postprzez noxes » 21 gru 2011, 22:51

tego nie ruszaj to nic nie daje i nie jest od tego. Wiesz o którym czujniku piszę?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez kyluz » 21 gru 2011, 22:56

nie niemam bladego pojęcia. :/ a ta śróbka do czego jest bo jak czytałem na forum "tps'u costam costam" Ze to ta jest od wolnych obrotów po nagrzaniu.
ps. chodzi ci o ten? A niby jak mam to wyreguloac?
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Pss. Ja gó nigdy nie ruszałem. I jak kupiłem samochód to działał idealnie. tylko teraz się je..psuje.
Z gówna rakiety nie zrobisz!!
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2011, 15:01
Posty: 127 (0/1)
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: MAzda 626 Data produkcji: 29.06.1994 1.8 fp 90ps 301kkm Stag 200 valtek 3ohm.

Postprzez noxes » 21 gru 2011, 23:03

tak chodzi o to. Tylko jak widze to albo nie masz tam regulacji albo jest bardzo mała. rzeba tam poluzować kontrę, wkręcic czujnik i zakontrowac.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez kyluz » 21 gru 2011, 23:27

noxes napisał(a):tak chodzi o to. Tylko jak widze to albo nie masz tam regulacji albo jest bardzo mała. rzeba tam poluzować kontrę, wkręcic czujnik i zakontrowac.

A co ten czujnik robi?. Chyba to czujnik zamknięcia przepustnicy..
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Z gówna rakiety nie zrobisz!!
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2011, 15:01
Posty: 127 (0/1)
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: MAzda 626 Data produkcji: 29.06.1994 1.8 fp 90ps 301kkm Stag 200 valtek 3ohm.

Postprzez roberto81 » 30 gru 2011, 17:10

Słuchajcie, udało wam się w końcu ustawić te wolne obroty? W jaki sposób? Dajcie znać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 21:56
Posty: 122
Skąd: Otwock
Auto: Mazda 626 2.0L z 1994r
Benzyna+LPG II gen.

Postprzez kyluz » 30 gru 2011, 17:32

Nie wyszysciłem przepustnice papierem 2500 i troche lepiej działa. obroty dalej <dupa> siedza.
Ps. nie chce zakładać nowego tematu. Mianowicie zauwazyłem że na włączonych światłach do jazdy dziennej ledach na wolnych obrotach mam te 750. Ale jak załączę światła to zchodzi o jakieś 20 do 30 obrotów dodam też że własnie przy hamowaniu przy włączonych światłach dusi go.A na ledach nic. Co to ?
Ostatnio edytowano 30 gru 2011, 17:54 przez kyluz, łącznie edytowano 1 raz
Z gówna rakiety nie zrobisz!!
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2011, 15:01
Posty: 127 (0/1)
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: MAzda 626 Data produkcji: 29.06.1994 1.8 fp 90ps 301kkm Stag 200 valtek 3ohm.

Postprzez luk-kk » 30 gru 2011, 18:25

Nawet nie próbowałem z tym walczyć ostatnio, nie ma czasu, pewnie dopiero na wiosnę się za to wezmę –> wyczyszczę przepustnicę, zmienię uszczelkę przepustnica-kolektor bo mam na silikonie po poprzednim właścicielu i będę próbował regulować.

W ASO daliby radę na pro sprzęcie to ogarnąć ? Zna ktoś cenę za taką usługę ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2010, 13:13
Posty: 165
Skąd: Kędzierzyn Koźle
Auto: 626 GE 1.8 105 KM 94r. + LPG II gen.

Postprzez noxes » 30 gru 2011, 19:40

Zapytaj Jakse
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez kubek1988 » 16 mar 2012, 14:08

Ja mam inny problem i rece juz mi opadaja...:/ jak odpale silnik to jest ssanie 1,5 k obroty nastepnie schodza do 900 i wszystko niby okej ale przejade sie troche i juz sa kolo1.2k a jak troche poszaleje z gazem, przyspieszaniem itd to sa nawet 1.5 k!! i nie chca zejsc..:/ no chyba ze auto pochodzi z 5 minut na wolnych to schodza do 1.2k:/ moze Mi ktos udzielic kąkretnej odpowiedzi?? co i jak trzeba zrobic..?? bede naprawde wdzieczny...
Po przeszczepie silnika...chodzi:)
"Co mnie nie zabije to mnie wzmocni..."
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lip 2009, 13:01
Posty: 20
Skąd: Nakło nad Notecią
Auto: Mazda MX-6 2.5 V6 KLDE
czarny mat :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6