SScafe napisał(a):co do automatu to powinien on redukować jeśli komp stwierdzi że jest na tyle niska prędkość lub jeśli nagle dodasz gazu a komp uzna że dla lepszego przyśpieszenia musi zredukować. Przy lekkim wciśnięciu powinien zasuwać na tym samym biegu przy 1/2 gazu powinien zredukować o jeden a przy GAZ W PODŁODZE zredukuje na na najniższy MOŻLIWY(odpowiedni) bieg by uzyskać najlepsze osiągi.
Jeśli za każdym razem ci redukuje to albo uskuteczniasz eko-driving albo masz problem.
Jeśli jest tak od początku to sprawdź czy ktoś nie wymieniał skrzyni i np. masz inną niż powinna być , możesz mieć też zepsuty lub zły sterownik , zabrudzone lub zatkane solenoidy, zepsuty lub zasyfiały któryś czujnik,przekaźnik lub podciśnienie. Najważniejsze jedna żeby skrzynia pracowała dobrze to silnik musi idealnie. zbyt wysokie, niskie lub falujące obroty silnika potrafią dużo namieszać o czym się przekonałem w hondzie gdzie byłem bliski wymianie skrzyni i lekarstwem okazała się naprawa silnika (parę czujników(1xwymiana 1x czyszczenie) i przy okazji remont głowicy xD)
Dziękuję za odpowiedź.
Silnik chodzi doskonale, zostają zatem czujniki- czy Zechciałbyś poświęcić kilka minut, wyjaśniając mi, jakie kroki powinienem przedsięwzięć, aby skrzynia zaczęła normalnie pracować? Dodam, że przy powolnym rozpędzaniu (1/4 gazu) skrzynia ma problem z przełączaniem biegu 2 na 3 -ci, wygląda to tak- przełącza na 3-ci po czym wraca na 2-gi, i od razu na 3-ci... Ponadto potrafi czasem przełączyć o dwa biegi za wysoko (zamiast na 3 to przełącza na 4 i wraca na 3-ci po chwili). Skrzynia posiada nowy filtr i olej, przełącza bez szarpnięć, na szybkim rozpędzaniu (pedał do oporu lub 1/2) bez problemów.
Może to objaśnienie pozwoli bliżej przyjrzeć się sprawie, proszę tylko te osoby które znają się dobrze na tym, dziękuję.