Nie odpala, nie kreci – problemy z rozrusznikiem 626 GE

Postprzez MazdaSpeeeeD » 12 gru 2010, 16:53

SScafe napisał(a):co do automatu to powinien on redukować jeśli komp stwierdzi że jest na tyle niska prędkość lub jeśli nagle dodasz gazu a komp uzna że dla lepszego przyśpieszenia musi zredukować. Przy lekkim wciśnięciu powinien zasuwać na tym samym biegu przy 1/2 gazu powinien zredukować o jeden a przy GAZ W PODŁODZE zredukuje na na najniższy MOŻLIWY(odpowiedni) bieg by uzyskać najlepsze osiągi.
Jeśli za każdym razem ci redukuje to albo uskuteczniasz eko-driving albo masz problem.
Jeśli jest tak od początku to sprawdź czy ktoś nie wymieniał skrzyni i np. masz inną niż powinna być , możesz mieć też zepsuty lub zły sterownik , zabrudzone lub zatkane solenoidy, zepsuty lub zasyfiały któryś czujnik,przekaźnik lub podciśnienie. Najważniejsze jedna żeby skrzynia pracowała dobrze to silnik musi idealnie. zbyt wysokie, niskie lub falujące obroty silnika potrafią dużo namieszać o czym się przekonałem w hondzie gdzie byłem bliski wymianie skrzyni i lekarstwem okazała się naprawa silnika (parę czujników(1xwymiana 1x czyszczenie) i przy okazji remont głowicy xD)


Dziękuję za odpowiedź.

Silnik chodzi doskonale, zostają zatem czujniki- czy Zechciałbyś poświęcić kilka minut, wyjaśniając mi, jakie kroki powinienem przedsięwzięć, aby skrzynia zaczęła normalnie pracować? Dodam, że przy powolnym rozpędzaniu (1/4 gazu) skrzynia ma problem z przełączaniem biegu 2 na 3 -ci, wygląda to tak- przełącza na 3-ci po czym wraca na 2-gi, i od razu na 3-ci... Ponadto potrafi czasem przełączyć o dwa biegi za wysoko (zamiast na 3 to przełącza na 4 i wraca na 3-ci po chwili). Skrzynia posiada nowy filtr i olej, przełącza bez szarpnięć, na szybkim rozpędzaniu (pedał do oporu lub 1/2) bez problemów.

Może to objaśnienie pozwoli bliżej przyjrzeć się sprawie, proszę tylko te osoby które znają się dobrze na tym, dziękuję.
Na sprzedaż Mazda 626 2.0 GLE 1995r 117 KM Automatyczna skrzynia biegów, Gaz sekwencyjny BRC oryginalne japońskie wtryskiwacze KEIHIN.
Kontakt na adres: adam_k111@wp.pl
Początkujący
 
Od: 6 gru 2010, 21:09
Posty: 27
Skąd: Gdańsk
Auto: Lexus GS300 Double VVT-i
V6 3.0 249 KM

Postprzez csbeny » 30 sie 2011, 12:12

Witam.
Dzis po raz pierwszy od kilku lat Madzia zaniemogła.
Wczoraj wieczorem normalnie wszystko działało, a dziś rano po przekręceniu kluczyka cisza. Słychac tylko ciche buczenie, zero reakcji rozrusznika. Wszystkie kontrolki swieca normalnie, radio gra, alarm dziala. Akumulator nowy, ma miesiac.
Co moze byc przyczyna?

Przegladajac forum natknalem sie na nieco podobne objawy i wowczas chodzilo o jakies miedziane blaszki w rozruszniku, ze moze cewka, moze szczotki, moze przekaznik MAIN RELAY. Czy jako laik bede dal rade odnalezc i zdiagnozowac stan w/w rzeczy? Gdzie je znajde/jak wygladaja?
Początkujący
 
Od: 2 sie 2011, 09:17
Posty: 4
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 626 GE

Postprzez hobbit » 30 sie 2011, 13:20

U mnie to były szczotki. Najlepiej jak ktoś przekręci kluczyk a ty posłuchasz z bliska czy automat zadziała. Słychać go bardzo wyraźnie. Jeśli działa to duże prawdopodobieństwo, że to właśnie szczotki. U mnie padły po przejechanych 50 000 km przeze mnie. Nie wiem ile wcześniej. Odpalany często bo dużo jazdy na krótkich odcinkach.
hobbit
 

Postprzez JulianSR » 2 wrz 2011, 15:18

Jak sie zawiesily walnij czym z wyczuciem w rozrusznik i zobaczysz jak tylko pstryka to takze moze byc elektrowlacznik padniety.
Jak bys go ewentulanie wyciagal to podlacz go na krodko z akumulatora i zobacz czy kreci.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2009, 08:58
Posty: 164
Skąd: Siennica Lublin
Auto: Mazda 626 IV GE 1997 rok 90PS 1.8
Szutrowóz

Postprzez kamilspider » 2 wrz 2011, 18:57

Kiedyś jak aku mi padł to jak chciałem odpalać było słychać cykanie rozrusznika, więc może zobacz czy się nie rozładował.
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez johny2007 » 28 gru 2011, 11:29

Witam, nieznalazłem podobnego tematu wiec pisze, moj objaw jest taki rano rozrusznik kreci, coraz słąbiej i coraz słąbiej az słysze tylko tykanie(rozrusznik przestaje krecic) nieraz jak odczekam 1min to zakręci ale bardzo słąbo wyglada to jakby akumulator ale kontrolki wszystkie sie swieca nie przygasają...
Na ciepłym odpala dobrze, tak jakby go alternator podładował i ma lzej bo silnik ciepły....
Ze wzgledu na coraz słąbsze krecenie obstawiam aku tylko dlaczego kontroliki nie przygasaja wyglada jakby było ok a aku jakby niedawał produ rozruchowego, a jak wy myslicie?
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez roberto81 » 28 gru 2011, 11:40

Witaj. Ja niedawno miałem tak samo jak ty, tzn rano b.słabo zaczynał kręcić rozrusznik, nieraz wogóle nie chciał zakręcić-przygasały kontrolki i było tykanie. Jeżeli nie będziesz mógł odpalić i będzie tykanie, to weź 0,5m pręta i stuknij parę razy rozrusznik przez kolektor ssący. Jeżeli po tym "zabiegu" odpali to masz pewność, że szczotki się wieszają i rozrusznik do regeneracji. Wyeliminujesz wtedy aku. Pzdr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 21:56
Posty: 122
Skąd: Otwock
Auto: Mazda 626 2.0L z 1994r
Benzyna+LPG II gen.

Postprzez johny2007 » 28 gru 2011, 11:44

ale wtedy by jak sie zablokowały to same by sie nie odblokowały...
jak napisałem po 1min potrafi b.słabo zakrecic raz ale zakreci wiec nie moga sie blokowac.....
blokownaie szczotek przerabiałem w nissanie wiec wiem jak to wyglada....
i nie gasna ani nie przygasaja kontroli...
A moze byc tak ze akumulator trzyma prąd ale nie ma prądu rozruchowego???
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez roberto81 » 28 gru 2011, 12:07

Musisz sprawdzić na innym aku, albo podładuj tego na prostowniku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 21:56
Posty: 122
Skąd: Otwock
Auto: Mazda 626 2.0L z 1994r
Benzyna+LPG II gen.

Postprzez johny2007 » 28 gru 2011, 12:14

zrobiłem test, kreciłęm az tracił siły... az w koncu nie miał siły obrucić, tylko cykanie....
podłaczyłem prostownik pokazywał ze akumulator nałądowany ale potrzymałem tak z 10min az było słchac pienienie sie w aku.. a tu niespodzianka kreci jak szalony i odpala bez problemu... Ale dlaczego pokazuje mi ze aku naładowany a nie ma siły krecic... po tym 10min nałądowaniu kreci?? jak to mozliwe ze ucieka prąd rozruchowy??
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez roberto81 » 28 gru 2011, 12:24

Może gdzieś się zrobiło zwarcie i rozładowuje aku? Popatrz czy gdzieś nie widać jakiegoś zbłąkanego kabelka?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 21:56
Posty: 122
Skąd: Otwock
Auto: Mazda 626 2.0L z 1994r
Benzyna+LPG II gen.

Postprzez johny2007 » 28 gru 2011, 12:35

oto chodzi ze aku sie nie rozładowuje bo trzyma prąd, tylko jakby prąd rozruchowy słabł.. nie umiem tego wyjasnic....
sprobuje wstawic inny akumlator.. to moze cos wyjasni...
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez szumki44 » 28 gru 2011, 12:50

Ja wlasnie chcialem podobny watek zalozyc :)
Pytanie na aku 40Ah/320 En autko odpalalo za 5tym obrotem (wiadomo piec razy zakrecil i odpalil)
pozniej aku padl. wymienilem na nowy 64AH 520 En i rozrusznik kreci silnikiem jak popier...lony bardzo szybko i dynamicznie az wyrwac chce wal :) ale i tak za 5tym razem dopiero odpala ;/ tyle ze szybciek :)
co to moze byc? Kable swiece filtr paliwa to chce zmienic... ale sadze ze moze one tak odpalaja ? nawet na rozgrzanym silniku i tak za 5 tym zaskoczy....

Co do kolegi wyzej U mnie padla cela w akumulatorze i nie trzymal mocy tylko napiecie czyli radio szyby swiatla wszystko dzialalo ale rozrusznik tak jak pisales kila razy zakrecil i zdechl....
sadze ze akumulator powinienes pozyczyc na chwile od kogos i sprawdzic..

A co do 0.5 M preta to mialem tez taka sytuacje ze puknelem to zaskoczyl :D ale co do czego przyszlo okazalo sie ze sie MASA poluzowala :} wiec najlepiej wyciagnij rozrusznik przeczysc styki przy okazji obadaj szczotki jezeli aku nowy nie pomoze..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez johny2007 » 28 gru 2011, 12:58

kolego a przepływomierz masz dobry??
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez szumki44 » 28 gru 2011, 12:59

johny2007 napisał(a):kolego a przepływomierz masz dobry??

tak w sumie hmm stozek zamontowalem ale to nie zmienilo odpalania .itp Nagram filmik i pokaze:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez johny2007 » 28 gru 2011, 13:02

ale to chyba juz inny temat zeby pogadac o odpalaniu za 5-razem.........
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez MARSELUSS82 » 29 gru 2011, 00:11

johny2007 napisał(a):oto chodzi ze aku sie nie rozładowuje bo trzyma prąd, tylko jakby prąd rozruchowy słabł.. nie umiem tego wyjasnic....
sprobuje wstawic inny akumlator.. to moze cos wyjasni...


Podbij do najbliższego sklepu z akumulatorami mają tam miernik który bada aku pod obciążeniem. Jak bat ok to kończą się szczotki, kiepska masa, słaby styk przewodów plusowych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2011, 22:50
Posty: 110
Skąd: DOLNOŚLĄSKIE
Auto: MX-6 FS+LPG
Lancer CS0 sportwagon

Postprzez johny2007 » 31 gru 2011, 18:19

nie byłem tego pewien ale jednak to akumulator... chociaz trzyma napiecie to szybko traci prąd rozruchowy..
Kupiłem nowy centra future 60ah 600a i pieknie kreci zawsze ;D
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez noxes » 31 gru 2011, 18:29

ja wymieniłem szczotkotrzymacz i też jest ok.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Mx6 Zabrze » 14 kwi 2012, 20:16

witam jestem tutaj nowy Mazda MX 6 silnik Probe 2.0 nie chce palić. Na popych odpali ale po przekręceniu kluczyka nawet nie drgnie co może być tego przyczyną kontrolki się świecą normalnie ....
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2012, 20:44
Posty: 37
Skąd: Zabrze
Auto: Mx3 1.8 V6 133 KM 1993

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6