Strona 1 z 1

Fotorelacja i opis wymiany rozrządu 1.8 i 2.0 16V GE

PostNapisane: 10 sie 2011, 22:09
przez noxes
Do wymiany rozrządu potrzebne będą nam dobre światło, podpórka lub wieszak do silnika klucze różnego typu o rozmiarach 10, 13,14 i do koła pasowego(nie pamiętam w rej chwili jaki tam jest) śrubokręt płaski jakieś czyściwo, kanał(da się i bez) i pewnie więcej rzeczy o których zapomniałem.
Wymieniając rozrząd dobrze jest wymienić też pompę wody.
A więc przystępujemy do działania.
1. Spuszczamy płyn chłodzący(jeśli nie wymieniamy pompy wody pomijamy ten punkt)
2. Luzujemy śrubę koła pasowego na wale. jeśli nie mamy klucza udarowego to próbujemy kluczem z rurką około 1m, potrzebna nam druga osoba która wciśnie hamulec i wciśnie 5 bieg.
3. Zdejmujemy paski klinowe
4. Odkręcamy pompę wspomagania(jeśli nie wymieniamy pompy wody pomijamy ten punkt)
5. Odkręcamy pokrywę głowicy
6. Podpieramy silnik lub podwieszamy
7. Odkręcamy poduszkę silnia wraz z mocowaniem jej do karoserii
8. Odkręcamy osłony paska rozrządu
9. odkręcamy koło pasowe
10. Odkręcamy mocowanie poduszki od silnika
11. Ustawiamy rozrząd na znaki(na kółkach w głowicy I i E powinno sie pokrywać znak na wale powinien pokrywać się ze znakiem na bloku)
12. Luzujemy napinacz
13. Zdejmujemy pasek
14.Odkręcamy napinacz i rolke prowadzącą
15. Odkręcamy pompę wody(jeśli nie wymieniamy pomijamy ten punkt)
Co do rozbierania to już wszystko teraz możemy sobie wszystko poczyścić i składać w odwrotnej kolejności :)
Polecam wymienić rozrząd z pompą wody.
Polecane części, potrzebne części;
Uszczelka pokrywy głowicy- oryginał
Sprężynka :
Rolka : NSK
Pasek : Mitsuboshi
Napinacz : GMB
Pompa wody: GMB
UWAGA; specjalnie dla tych co nie wiedzą momenty dokręcania śrub; http://www.megaupload.com/?d=Q12OAN5O

Re: Opis wymiany rozrządu 1.8 i 2.0 16V

PostNapisane: 10 sie 2011, 22:33
przez johnnyslawo
bardzo fajny opis, dzieki Noxes.

Re: Opis wymiany rozrządu 1.8 i 2.0 16V

PostNapisane: 10 sie 2011, 22:39
przez bokser1111
Super opis ale ze tak powiem po łebkach. JAk poluzować paski klinowe ?? jak poluzowac napinacz paska ?? i jak go potem załozyc aby prawidłowo napinał pasek ??? z jaka siła dokrecic potem koło pasowe ???z jaka siła dokrecic pokrywe zaworów ??(chyba nie na oko) ?? :) Dobrze by było aby ten opis byl dla kazdego a nie tylko dla tych co wiedza o tym.ogólnie to wiekszosc dowiedziałem sie z obrazkow na internecie. :|

Re: Opis wymiany rozrządu 1.8 i 2.0 16V

PostNapisane: 10 sie 2011, 22:59
przez noxes
Proszę johnyslawo
bokser1111 napisał(a):Super opis ale ze tak powiem po łebkach. JAk poluzować paski klinowe ?? jak poluzowac napinacz paska ?? i jak go potem załozyc aby prawidłowo napinał pasek ??? z jaka siła dokrecic potem koło pasowe ???z jaka siła dokrecic pokrywe zaworów ??(chyba nie na oko) ?? :) Dobrze by było aby ten opis byl dla kazdego a nie tylko dla tych co wiedza o tym.ogólnie to wiekszosc dowiedziałem sie z obrazkow na internecie. :|

Po 1 nikt bez elementarnej wiedzy nie zmieni rozrządu.
Paski klinowe luzujesz poprzez poluzowanie alternatora i [pompy wspomagania, luzujesz najpierw główne śruby mocujące a potem napinajace.
A masz w ogóle klucz dynanometryczny, ze tak się dopytujesz?
Napinacz zakładasz zakładasz sprężynkę przesówasz napinacz w stronę paska tak aby sie napiął i dokręcasz, on i tak wróci i pasek będzie luźny.

Re: Opis wymiany rozrządu 1.8 i 2.0 16V

PostNapisane: 11 sie 2011, 06:14
przez bokser1111
Dzieki za wyjaśnienie.napisałes ze napinacz i tak wroci i pasek bedzie luźny ?wiec na jakiej zasadzie to dziala ?bo tego jednego nie kumam? KLucz dynamometryczny posiadam i dlatego o to pytałem ale widziałem ze na oko tez przykrecaja.ja tego nie chce robic.

Re: Opis wymiany rozrządu 1.8 i 2.0 16V

PostNapisane: 11 sie 2011, 09:15
przez noxes
zobacz sobie link w pierwszym poście. Masz tam momenty dokręcania srub. Co do napinacza pisałem już w kturyms temacie o rozrządzie.

Re: Opis wymiany rozrządu 1.8 i 2.0 16V

PostNapisane: 11 sie 2011, 21:11
przez dyszel
Trzeba dołączyć do fotorelacji co by nie zaginęło gdzieś w czeluściach forum – dobra robota noxes <spoko>

Re: Opis wymiany rozrządu 1.8 i 2.0 16V

PostNapisane: 3 maja 2013, 23:27
przez miron0607
Zauważyłem potrzebę fotek a więc dodaję

Dopisano 4 maja 2013, 12:10:

Dopisano 4 maja 2013, 12:31:

Załączam także filmik z wymiany napinacza paska rozrządy Mazda 626 2.0 16V GW GF 116 KM FS

http://hostuje.net/file.php?id=2abd29de ... 0dee0e06dd

<czytaj> <czytaj> <czytaj> <czytaj> <czytaj> <czytaj> <czytaj> <czytaj> <czytaj>

PostNapisane: 10 maja 2013, 00:27
przez Siw-y
Możesz uaktualnić link z pierwszego postu?

PostNapisane: 5 mar 2014, 17:22
przez todi
panowie bo mam problem z odkręceniem koła pasowego a dokładnie nie wiem jak go zablokować aby odkręcić dodatkowy problem jest taki że silnik jest wyjęty z auta :/ niestety nie mam dostępu do pneumata. Jakieś pomysły?

PostNapisane: 5 mar 2014, 23:26
przez noxes
Wkręć śruby w koło zamachowe lub wał tylko śruby utwardzane, zablokuj prętem i odkręcaj śrubę na wale. Dobrze jest popukać młotkiem w śrubę wału i dodatkowo popsikać wd40 itp. Ewentualnie jeśli jest kołzamachowe w nim, możesz od dołu w otwory- służą one do odkręcenia dwóch śrub od "plastra"(fotorelacja wymiany zaworka pompy olejowej) wsadzić odpowiedniej grubości pręt.

Re: Fotorelacja i opis wymiany rozrządu 1.8 i 2.0 16V GE

PostNapisane: 7 mar 2014, 19:49
przez todi
czyli wkładam te śruby utwardzane w te dwie dziurki co są na kole pasowym? i następnie próbuję odkręcić? i odkręcam normalnie w przeciwną stronę do wskazówek zegara?

PostNapisane: 30 mar 2014, 11:09
przez todi
przepraszam że piszę pod spodem ale mam takie pytanie odnośnie wymiany rozrządu ponieważ wymieniłem rozrząd pompę ustawiam znaki no i właśnie nie mogę ustawić z tego względu że jak ustawię znaki już i chcę założyć napinacz to mi się to przestawia i tak za każdym razem a więc najpierw mam przykręcić napinacz a następnie wsunąć pasek na koła czy jak? bo męczę się i męczę i nadal to samo :( pozdrawiam i czekam na odpowiedź

PostNapisane: 30 mar 2014, 22:06
przez noxes
Nie może się przestawić. montujesz rolkę, pasek i napinacz, napinasz pasek i dokręcasz napinacz.

Dopisano 30 mar 2014 21:06:

Nie może się przestawić. montujesz rolkę, pasek i napinacz, napinasz pasek i dokręcasz napinacz.

PostNapisane: 11 maja 2014, 19:49
przez zawisza gruszka
panowie co się stanie jeżeli się ustawi cechy odwrotnie na kołach widzę że każde ma dwie cechy,
I- E jest prawidłowe ale jeszcze można np E-I albo I-I czy E-E ??

Re: Fotorelacja i opis wymiany rozrządu 1.8 i 2.0 16V GE

PostNapisane: 22 lip 2015, 12:06
przez mark.87
Ją u siebie wczoraj zmieniałem rozrzad i co do punktu 2 to wcale nie potrzebna jest drugą osoba żeby odkrecic koło pasowe, w skrzyni biegów jest mała zaslepka gumową a za nią wieniec,blokujemy wieniec np srubokretem grubym i odkrecamy koło pasowe. Tak dla przyszłości pisze jakby ktoś nie wiedział.

PostNapisane: 9 sie 2015, 13:10
przez noxes
Ciesz się, że nie wypadła Ci ta "blokada" bo ręce pościnane. Znacznie łatwiej i bezpieczniej jest to zrobić z kimś. Po za tym można zablokować koło zamachowe wsuwając odpowiedniej grubości pręt pomiędzy koło zamachowe, a plaster(są tam wycięcia umożliwiające odkręcenie śrub od plastra)

PostNapisane: 7 wrz 2015, 19:59
przez sebekle
dużo lepszy sposób to chyba klucz nasadowy, długie ramie, zaprzeć o nadwozie i cykać rozrusznikiem :)