Fotorelacja i opis wymiany rozrządu 1.8 i 2.0 16V GE

Postprzez noxes » 10 sie 2011, 22:09

Do wymiany rozrządu potrzebne będą nam dobre światło, podpórka lub wieszak do silnika klucze różnego typu o rozmiarach 10, 13,14 i do koła pasowego(nie pamiętam w rej chwili jaki tam jest) śrubokręt płaski jakieś czyściwo, kanał(da się i bez) i pewnie więcej rzeczy o których zapomniałem.
Wymieniając rozrząd dobrze jest wymienić też pompę wody.
A więc przystępujemy do działania.
1. Spuszczamy płyn chłodzący(jeśli nie wymieniamy pompy wody pomijamy ten punkt)
2. Luzujemy śrubę koła pasowego na wale. jeśli nie mamy klucza udarowego to próbujemy kluczem z rurką około 1m, potrzebna nam druga osoba która wciśnie hamulec i wciśnie 5 bieg.
3. Zdejmujemy paski klinowe
4. Odkręcamy pompę wspomagania(jeśli nie wymieniamy pompy wody pomijamy ten punkt)
5. Odkręcamy pokrywę głowicy
6. Podpieramy silnik lub podwieszamy
7. Odkręcamy poduszkę silnia wraz z mocowaniem jej do karoserii
8. Odkręcamy osłony paska rozrządu
9. odkręcamy koło pasowe
10. Odkręcamy mocowanie poduszki od silnika
11. Ustawiamy rozrząd na znaki(na kółkach w głowicy I i E powinno sie pokrywać znak na wale powinien pokrywać się ze znakiem na bloku)
12. Luzujemy napinacz
13. Zdejmujemy pasek
14.Odkręcamy napinacz i rolke prowadzącą
15. Odkręcamy pompę wody(jeśli nie wymieniamy pomijamy ten punkt)
Co do rozbierania to już wszystko teraz możemy sobie wszystko poczyścić i składać w odwrotnej kolejności :)
Polecam wymienić rozrząd z pompą wody.
Polecane części, potrzebne części;
Uszczelka pokrywy głowicy- oryginał
Sprężynka :
Rolka : NSK
Pasek : Mitsuboshi
Napinacz : GMB
Pompa wody: GMB
UWAGA; specjalnie dla tych co nie wiedzą momenty dokręcania śrub; http://www.megaupload.com/?d=Q12OAN5O
Ostatnio edytowano 10 sie 2011, 23:17 przez noxes, łącznie edytowano 1 raz
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez johnnyslawo » 10 sie 2011, 22:33

bardzo fajny opis, dzieki Noxes.
jakby co, to moje gadu – 12586745
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 11:47
Posty: 73
Skąd: Ropczyce
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16V FS 1993r.

Postprzez bokser1111 » 10 sie 2011, 22:39

Super opis ale ze tak powiem po łebkach. JAk poluzować paski klinowe ?? jak poluzowac napinacz paska ?? i jak go potem załozyc aby prawidłowo napinał pasek ??? z jaka siła dokrecic potem koło pasowe ???z jaka siła dokrecic pokrywe zaworów ??(chyba nie na oko) ?? :) Dobrze by było aby ten opis byl dla kazdego a nie tylko dla tych co wiedza o tym.ogólnie to wiekszosc dowiedziałem sie z obrazkow na internecie. :|
>>>>>>>LOVE PARADE<<<<<<<>>>>>>>>LOVE 626 GE<<<<<<<<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 10:40
Posty: 170
Auto: Mazda 626 GE 1,8 96r.

Postprzez noxes » 10 sie 2011, 22:59

Proszę johnyslawo
bokser1111 napisał(a):Super opis ale ze tak powiem po łebkach. JAk poluzować paski klinowe ?? jak poluzowac napinacz paska ?? i jak go potem załozyc aby prawidłowo napinał pasek ??? z jaka siła dokrecic potem koło pasowe ???z jaka siła dokrecic pokrywe zaworów ??(chyba nie na oko) ?? :) Dobrze by było aby ten opis byl dla kazdego a nie tylko dla tych co wiedza o tym.ogólnie to wiekszosc dowiedziałem sie z obrazkow na internecie. :|

Po 1 nikt bez elementarnej wiedzy nie zmieni rozrządu.
Paski klinowe luzujesz poprzez poluzowanie alternatora i [pompy wspomagania, luzujesz najpierw główne śruby mocujące a potem napinajace.
A masz w ogóle klucz dynanometryczny, ze tak się dopytujesz?
Napinacz zakładasz zakładasz sprężynkę przesówasz napinacz w stronę paska tak aby sie napiął i dokręcasz, on i tak wróci i pasek będzie luźny.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez bokser1111 » 11 sie 2011, 06:14

Dzieki za wyjaśnienie.napisałes ze napinacz i tak wroci i pasek bedzie luźny ?wiec na jakiej zasadzie to dziala ?bo tego jednego nie kumam? KLucz dynamometryczny posiadam i dlatego o to pytałem ale widziałem ze na oko tez przykrecaja.ja tego nie chce robic.
>>>>>>>LOVE PARADE<<<<<<<>>>>>>>>LOVE 626 GE<<<<<<<<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 10:40
Posty: 170
Auto: Mazda 626 GE 1,8 96r.

Postprzez noxes » 11 sie 2011, 09:15

zobacz sobie link w pierwszym poście. Masz tam momenty dokręcania srub. Co do napinacza pisałem już w kturyms temacie o rozrządzie.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez dyszel » 11 sie 2011, 21:11

Trzeba dołączyć do fotorelacji co by nie zaginęło gdzieś w czeluściach forum – dobra robota noxes <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez miron0607 » 3 maja 2013, 23:27

Zauważyłem potrzebę fotek a więc dodaję

Dopisano 4 maja 2013, 12:10:

Dopisano 4 maja 2013, 12:31:

Załączam także filmik z wymiany napinacza paska rozrządy Mazda 626 2.0 16V GW GF 116 KM FS

http://hostuje.net/file.php?id=2abd29de ... 0dee0e06dd

<czytaj> <czytaj> <czytaj> <czytaj> <czytaj> <czytaj> <czytaj> <czytaj> <czytaj>
Załączniki
10 kierunek obrotu silnika.jpg
9 znaki na wałkach od strony paska.JPG
8 znaki na wałkach od strony zaworów.jpg
7 znaki na wale korbowym.jpg
6 podzespoły rozrządu.jpg
5 demontaz napinacza.jpg
4 demontaz napinacza.jpg
3 demontaz rolki  prowadzacej.jpg
2demontaz pompy wody.jpg
Początkujący
 
Od: 8 mar 2013, 19:57
Posty: 5
Auto: Mazda 626 2.0 116 KM kombi
1999 rok

Postprzez Siw-y » 10 maja 2013, 00:27

Możesz uaktualnić link z pierwszego postu?
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez todi » 5 mar 2014, 17:22

panowie bo mam problem z odkręceniem koła pasowego a dokładnie nie wiem jak go zablokować aby odkręcić dodatkowy problem jest taki że silnik jest wyjęty z auta :/ niestety nie mam dostępu do pneumata. Jakieś pomysły?
sprzedam czesci do mazda 626 2.0 16v 1993r. Tanioo :)


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez noxes » 5 mar 2014, 23:26

Wkręć śruby w koło zamachowe lub wał tylko śruby utwardzane, zablokuj prętem i odkręcaj śrubę na wale. Dobrze jest popukać młotkiem w śrubę wału i dodatkowo popsikać wd40 itp. Ewentualnie jeśli jest kołzamachowe w nim, możesz od dołu w otwory- służą one do odkręcenia dwóch śrub od "plastra"(fotorelacja wymiany zaworka pompy olejowej) wsadzić odpowiedniej grubości pręt.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez todi » 7 mar 2014, 19:49

czyli wkładam te śruby utwardzane w te dwie dziurki co są na kole pasowym? i następnie próbuję odkręcić? i odkręcam normalnie w przeciwną stronę do wskazówek zegara?
sprzedam czesci do mazda 626 2.0 16v 1993r. Tanioo :)


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez todi » 30 mar 2014, 11:09

przepraszam że piszę pod spodem ale mam takie pytanie odnośnie wymiany rozrządu ponieważ wymieniłem rozrząd pompę ustawiam znaki no i właśnie nie mogę ustawić z tego względu że jak ustawię znaki już i chcę założyć napinacz to mi się to przestawia i tak za każdym razem a więc najpierw mam przykręcić napinacz a następnie wsunąć pasek na koła czy jak? bo męczę się i męczę i nadal to samo :( pozdrawiam i czekam na odpowiedź
sprzedam czesci do mazda 626 2.0 16v 1993r. Tanioo :)


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2012, 12:36
Posty: 145
Skąd: Sochaczew
Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.

Postprzez noxes » 30 mar 2014, 22:06

Nie może się przestawić. montujesz rolkę, pasek i napinacz, napinasz pasek i dokręcasz napinacz.

Dopisano 30 mar 2014 21:06:

Nie może się przestawić. montujesz rolkę, pasek i napinacz, napinasz pasek i dokręcasz napinacz.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez zawisza gruszka » 11 maja 2014, 19:49

panowie co się stanie jeżeli się ustawi cechy odwrotnie na kołach widzę że każde ma dwie cechy,
I- E jest prawidłowe ale jeszcze można np E-I albo I-I czy E-E ??
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2012, 20:56
Posty: 40 (0/1)
Auto: mazda 626 2.0 125km 96

Postprzez mark.87 » 22 lip 2015, 12:06

Ją u siebie wczoraj zmieniałem rozrzad i co do punktu 2 to wcale nie potrzebna jest drugą osoba żeby odkrecic koło pasowe, w skrzyni biegów jest mała zaslepka gumową a za nią wieniec,blokujemy wieniec np srubokretem grubym i odkrecamy koło pasowe. Tak dla przyszłości pisze jakby ktoś nie wiedział.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2011, 19:21
Posty: 814 (0/2)
Skąd: Wieluń
Auto: Renault Laguna 3 2.0 dCi 2008r
VW Passat b5 fl 2.0 20v ALT 2004r
była Mazda 626 GE 94r.2.0 16v +LPG

Postprzez noxes » 9 sie 2015, 13:10

Ciesz się, że nie wypadła Ci ta "blokada" bo ręce pościnane. Znacznie łatwiej i bezpieczniej jest to zrobić z kimś. Po za tym można zablokować koło zamachowe wsuwając odpowiedniej grubości pręt pomiędzy koło zamachowe, a plaster(są tam wycięcia umożliwiające odkręcenie śrub od plastra)
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez sebekle » 7 wrz 2015, 19:59

dużo lepszy sposób to chyba klucz nasadowy, długie ramie, zaprzeć o nadwozie i cykać rozrusznikiem :)
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6