Fotorelacja i opis wymiany rozrządu 1.8 i 2.0 16V GE
Strona 1 z 1
Do wymiany rozrządu potrzebne będą nam dobre światło, podpórka lub wieszak do silnika klucze różnego typu o rozmiarach 10, 13,14 i do koła pasowego(nie pamiętam w rej chwili jaki tam jest) śrubokręt płaski jakieś czyściwo, kanał(da się i bez) i pewnie więcej rzeczy o których zapomniałem.
Wymieniając rozrząd dobrze jest wymienić też pompę wody.
A więc przystępujemy do działania.
1. Spuszczamy płyn chłodzący(jeśli nie wymieniamy pompy wody pomijamy ten punkt)
2. Luzujemy śrubę koła pasowego na wale. jeśli nie mamy klucza udarowego to próbujemy kluczem z rurką około 1m, potrzebna nam druga osoba która wciśnie hamulec i wciśnie 5 bieg.
3. Zdejmujemy paski klinowe
4. Odkręcamy pompę wspomagania(jeśli nie wymieniamy pompy wody pomijamy ten punkt)
5. Odkręcamy pokrywę głowicy
6. Podpieramy silnik lub podwieszamy
7. Odkręcamy poduszkę silnia wraz z mocowaniem jej do karoserii
8. Odkręcamy osłony paska rozrządu
9. odkręcamy koło pasowe
10. Odkręcamy mocowanie poduszki od silnika
11. Ustawiamy rozrząd na znaki(na kółkach w głowicy I i E powinno sie pokrywać znak na wale powinien pokrywać się ze znakiem na bloku)
12. Luzujemy napinacz
13. Zdejmujemy pasek
14.Odkręcamy napinacz i rolke prowadzącą
15. Odkręcamy pompę wody(jeśli nie wymieniamy pomijamy ten punkt)
Co do rozbierania to już wszystko teraz możemy sobie wszystko poczyścić i składać w odwrotnej kolejności
Polecam wymienić rozrząd z pompą wody.
Polecane części, potrzebne części;
Uszczelka pokrywy głowicy- oryginał
Sprężynka :
Rolka : NSK
Pasek : Mitsuboshi
Napinacz : GMB
Pompa wody: GMB
UWAGA; specjalnie dla tych co nie wiedzą momenty dokręcania śrub; http://www.megaupload.com/?d=Q12OAN5O
Wymieniając rozrząd dobrze jest wymienić też pompę wody.
A więc przystępujemy do działania.
1. Spuszczamy płyn chłodzący(jeśli nie wymieniamy pompy wody pomijamy ten punkt)
2. Luzujemy śrubę koła pasowego na wale. jeśli nie mamy klucza udarowego to próbujemy kluczem z rurką około 1m, potrzebna nam druga osoba która wciśnie hamulec i wciśnie 5 bieg.
3. Zdejmujemy paski klinowe
4. Odkręcamy pompę wspomagania(jeśli nie wymieniamy pompy wody pomijamy ten punkt)
5. Odkręcamy pokrywę głowicy
6. Podpieramy silnik lub podwieszamy
7. Odkręcamy poduszkę silnia wraz z mocowaniem jej do karoserii
8. Odkręcamy osłony paska rozrządu
9. odkręcamy koło pasowe
10. Odkręcamy mocowanie poduszki od silnika
11. Ustawiamy rozrząd na znaki(na kółkach w głowicy I i E powinno sie pokrywać znak na wale powinien pokrywać się ze znakiem na bloku)
12. Luzujemy napinacz
13. Zdejmujemy pasek
14.Odkręcamy napinacz i rolke prowadzącą
15. Odkręcamy pompę wody(jeśli nie wymieniamy pomijamy ten punkt)
Co do rozbierania to już wszystko teraz możemy sobie wszystko poczyścić i składać w odwrotnej kolejności
Polecam wymienić rozrząd z pompą wody.
Polecane części, potrzebne części;
Uszczelka pokrywy głowicy- oryginał
Sprężynka :
Rolka : NSK
Pasek : Mitsuboshi
Napinacz : GMB
Pompa wody: GMB
UWAGA; specjalnie dla tych co nie wiedzą momenty dokręcania śrub; http://www.megaupload.com/?d=Q12OAN5O
Ostatnio edytowano 10 sie 2011, 23:17 przez noxes, łącznie edytowano 1 raz
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
bardzo fajny opis, dzieki Noxes.
jakby co, to moje gadu – 12586745
- Od: 22 cze 2010, 11:47
- Posty: 73
- Skąd: Ropczyce
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16V FS 1993r.
Super opis ale ze tak powiem po łebkach. JAk poluzować paski klinowe jak poluzowac napinacz paska i jak go potem załozyc aby prawidłowo napinał pasek ? z jaka siła dokrecic potem koło pasowe ?z jaka siła dokrecic pokrywe zaworów (chyba nie na oko) Dobrze by było aby ten opis byl dla kazdego a nie tylko dla tych co wiedza o tym.ogólnie to wiekszosc dowiedziałem sie z obrazkow na internecie.
>>>>>>>LOVE PARADE<<<<<<<>>>>>>>>LOVE 626 GE<<<<<<<<
- Od: 12 lut 2010, 10:40
- Posty: 170
- Auto: Mazda 626 GE 1,8 96r.
Proszę johnyslawo
Po 1 nikt bez elementarnej wiedzy nie zmieni rozrządu.
Paski klinowe luzujesz poprzez poluzowanie alternatora i [pompy wspomagania, luzujesz najpierw główne śruby mocujące a potem napinajace.
A masz w ogóle klucz dynanometryczny, ze tak się dopytujesz?
Napinacz zakładasz zakładasz sprężynkę przesówasz napinacz w stronę paska tak aby sie napiął i dokręcasz, on i tak wróci i pasek będzie luźny.
bokser1111 napisał(a):Super opis ale ze tak powiem po łebkach. JAk poluzować paski klinowe jak poluzowac napinacz paska i jak go potem załozyc aby prawidłowo napinał pasek ? z jaka siła dokrecic potem koło pasowe ?z jaka siła dokrecic pokrywe zaworów (chyba nie na oko) Dobrze by było aby ten opis byl dla kazdego a nie tylko dla tych co wiedza o tym.ogólnie to wiekszosc dowiedziałem sie z obrazkow na internecie.
Po 1 nikt bez elementarnej wiedzy nie zmieni rozrządu.
Paski klinowe luzujesz poprzez poluzowanie alternatora i [pompy wspomagania, luzujesz najpierw główne śruby mocujące a potem napinajace.
A masz w ogóle klucz dynanometryczny, ze tak się dopytujesz?
Napinacz zakładasz zakładasz sprężynkę przesówasz napinacz w stronę paska tak aby sie napiął i dokręcasz, on i tak wróci i pasek będzie luźny.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Dzieki za wyjaśnienie.napisałes ze napinacz i tak wroci i pasek bedzie luźny ?wiec na jakiej zasadzie to dziala ?bo tego jednego nie kumam? KLucz dynamometryczny posiadam i dlatego o to pytałem ale widziałem ze na oko tez przykrecaja.ja tego nie chce robic.
>>>>>>>LOVE PARADE<<<<<<<>>>>>>>>LOVE 626 GE<<<<<<<<
- Od: 12 lut 2010, 10:40
- Posty: 170
- Auto: Mazda 626 GE 1,8 96r.
Zauważyłem potrzebę fotek a więc dodaję
Dopisano 4 maja 2013, 12:10:
Dopisano 4 maja 2013, 12:31:
Załączam także filmik z wymiany napinacza paska rozrządy Mazda 626 2.0 16V GW GF 116 KM FS
http://hostuje.net/file.php?id=2abd29de ... 0dee0e06dd
Dopisano 4 maja 2013, 12:10:
Dopisano 4 maja 2013, 12:31:
Załączam także filmik z wymiany napinacza paska rozrządy Mazda 626 2.0 16V GW GF 116 KM FS
http://hostuje.net/file.php?id=2abd29de ... 0dee0e06dd
- Od: 8 mar 2013, 19:57
- Posty: 5
- Auto: Mazda 626 2.0 116 KM kombi
1999 rok
panowie bo mam problem z odkręceniem koła pasowego a dokładnie nie wiem jak go zablokować aby odkręcić dodatkowy problem jest taki że silnik jest wyjęty z auta :/ niestety nie mam dostępu do pneumata. Jakieś pomysły?
- Od: 22 lip 2012, 12:36
- Posty: 145
- Skąd: Sochaczew
- Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.
Wkręć śruby w koło zamachowe lub wał tylko śruby utwardzane, zablokuj prętem i odkręcaj śrubę na wale. Dobrze jest popukać młotkiem w śrubę wału i dodatkowo popsikać wd40 itp. Ewentualnie jeśli jest kołzamachowe w nim, możesz od dołu w otwory- służą one do odkręcenia dwóch śrub od "plastra"(fotorelacja wymiany zaworka pompy olejowej) wsadzić odpowiedniej grubości pręt.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
czyli wkładam te śruby utwardzane w te dwie dziurki co są na kole pasowym? i następnie próbuję odkręcić? i odkręcam normalnie w przeciwną stronę do wskazówek zegara?
- Od: 22 lip 2012, 12:36
- Posty: 145
- Skąd: Sochaczew
- Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.
przepraszam że piszę pod spodem ale mam takie pytanie odnośnie wymiany rozrządu ponieważ wymieniłem rozrząd pompę ustawiam znaki no i właśnie nie mogę ustawić z tego względu że jak ustawię znaki już i chcę założyć napinacz to mi się to przestawia i tak za każdym razem a więc najpierw mam przykręcić napinacz a następnie wsunąć pasek na koła czy jak? bo męczę się i męczę i nadal to samo pozdrawiam i czekam na odpowiedź
- Od: 22 lip 2012, 12:36
- Posty: 145
- Skąd: Sochaczew
- Auto: Mazda 3 2.0 Top Sport 2004r.
Nie może się przestawić. montujesz rolkę, pasek i napinacz, napinasz pasek i dokręcasz napinacz.
Dopisano 30 mar 2014 21:06:
Nie może się przestawić. montujesz rolkę, pasek i napinacz, napinasz pasek i dokręcasz napinacz.
Dopisano 30 mar 2014 21:06:
Nie może się przestawić. montujesz rolkę, pasek i napinacz, napinasz pasek i dokręcasz napinacz.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
panowie co się stanie jeżeli się ustawi cechy odwrotnie na kołach widzę że każde ma dwie cechy,
I- E jest prawidłowe ale jeszcze można np E-I albo I-I czy E-E
I- E jest prawidłowe ale jeszcze można np E-I albo I-I czy E-E
Ją u siebie wczoraj zmieniałem rozrzad i co do punktu 2 to wcale nie potrzebna jest drugą osoba żeby odkrecic koło pasowe, w skrzyni biegów jest mała zaslepka gumową a za nią wieniec,blokujemy wieniec np srubokretem grubym i odkrecamy koło pasowe. Tak dla przyszłości pisze jakby ktoś nie wiedział.
Ciesz się, że nie wypadła Ci ta "blokada" bo ręce pościnane. Znacznie łatwiej i bezpieczniej jest to zrobić z kimś. Po za tym można zablokować koło zamachowe wsuwając odpowiedniej grubości pręt pomiędzy koło zamachowe, a plaster(są tam wycięcia umożliwiające odkręcenie śrub od plastra)
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6