Różnice między 1,8 105KM, a 1,8 90KM – 626 GE
Mam prosbe do posiadaczy 626'tek z silnikiem 1.8 o mocy 90 i rowniez 106 kobylek.
Mam problemik z osiagami silnika, dlatego zwracam sie z taka prosba. Mozecie zmiezyc ile sekund rozpedza sie wasza bryczka z 60 do 100 na 4 biegu. Ja mam troche za duzo i wonosi mi 14s. Prosze o adekwatne wyniki. Dzieki
Mam problemik z osiagami silnika, dlatego zwracam sie z taka prosba. Mozecie zmiezyc ile sekund rozpedza sie wasza bryczka z 60 do 100 na 4 biegu. Ja mam troche za duzo i wonosi mi 14s. Prosze o adekwatne wyniki. Dzieki
- Od: 28 sie 2004, 00:24
- Posty: 79
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Mazda626 GE FP,bordo,sedan,SGI
Hay,
niestety nie moge odnalezc testu 626 1.9i LX z 1995 (90 KM, mialem kiedys z "Auto International"), ale wynik wydaje sie OK. Srednio auta o masie 1150-1200 kg i z silnikiem mocy ok. 100 KM na 4. biegu od 60-100 km/h przyspieszaja w 14 s (dane wysnute na podstawie informacji o kilku nowych autach). Od 0 do 100 km/h wersja 1.8i powinna przyspieszac w ok. 12 s, moze warto to zmierzyc. Zawsze musisz przyjac blad pomiaru (pewnie ok. 2 s). Silnik jest raczej do spokojnej jazdy, ale ma dobra elastycznosc.
niestety nie moge odnalezc testu 626 1.9i LX z 1995 (90 KM, mialem kiedys z "Auto International"), ale wynik wydaje sie OK. Srednio auta o masie 1150-1200 kg i z silnikiem mocy ok. 100 KM na 4. biegu od 60-100 km/h przyspieszaja w 14 s (dane wysnute na podstawie informacji o kilku nowych autach). Od 0 do 100 km/h wersja 1.8i powinna przyspieszac w ok. 12 s, moze warto to zmierzyc. Zawsze musisz przyjac blad pomiaru (pewnie ok. 2 s). Silnik jest raczej do spokojnej jazdy, ale ma dobra elastycznosc.
Widzisz ja wlasnie pytam sie bo na hamowni wyszlo mi jakies 73 km, a przyspieszanie od 0 – 100 rowniez ok.14s.
Swoj problem opisalem w poscie "Brak mocy – ciekawy problem". Doszlismy tam do wniosku, ze mozliwe jest ze mam przytkany katalizator, ale niestety poniewaz pracuje w austrii i nie mam czasu wolnego oraz mozliwosci sprawdzenia , narazie jezdze tym co mam i czekam na czas poswiateczny, wtedy bede mogl wyciagnac katalizator. Jesli moge cie prosic o zerkniecie do posta "brak mocy – ciekawy problem " bylbym wdzieczny.
Swoj problem opisalem w poscie "Brak mocy – ciekawy problem". Doszlismy tam do wniosku, ze mozliwe jest ze mam przytkany katalizator, ale niestety poniewaz pracuje w austrii i nie mam czasu wolnego oraz mozliwosci sprawdzenia , narazie jezdze tym co mam i czekam na czas poswiateczny, wtedy bede mogl wyciagnac katalizator. Jesli moge cie prosic o zerkniecie do posta "brak mocy – ciekawy problem " bylbym wdzieczny.
- Od: 28 sie 2004, 00:24
- Posty: 79
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Mazda626 GE FP,bordo,sedan,SGI
Wypowiadalem sie w poprzednim temacie – z racji wieku moze byc spadek osiagow, ale przy SGI nie powinno byc roznicy tylu koni. Zaczalbym wlasnie od usuniecia/wstawienia nowego katalizatora.
moze jeden ma katalizator, a drugi nie?
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Pewnie pamietasz, ze bylo juz o tym na nethicie, gdzie pojawil sie wniosek (nie chce mowic, ze powiedzial to akurat smirnoff, ale tak mi zdaje), ze te silniki w ogole niczym sie nie roznia poza podanymi przez producenta parametrami. ...Ze wzgledow przepisow podatkowych w niemczech.
Wydaje mi sie to calkiem prawdopodobne, tym bardziej, ze w tym samym okresie toyota na 100% stosowala takie "modyfikacje" mocy.
Pozdrawiam.
Wydaje mi sie to calkiem prawdopodobne, tym bardziej, ze w tym samym okresie toyota na 100% stosowala takie "modyfikacje" mocy.
Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
TCO_TM, dokładnie rzecz biorąc stwierdziłem, ze silniki same w sobie raczej sie nie róznią, a moc jest dołowana przez ECU, no być może przez wałki rozrządu, o których tak naprawdę z nikąd nie mozna się nic dowiedzieć. Jednakże praktycznie wszystkie elementy od FP 106KM są adaptowalne do FP 90KM. Tak więc w zasadzie pozostaje to zagadka do dzisiejszego dnia, bo tak naprawdę nie wiadomo osssochozzzii. Na pewno jest inne ECU i to jest faktem.
Pozdro
SM
Pozdro
SM
- Od: 20 paź 2003, 17:16
- Posty: 1008
- Skąd: Loobleen City
- Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6
Ja uważam, że spadek mocy zalezy tylko i wyłącznie od ustawień ECU, ale można łatwo sprawdzić czy wałki są inne. Niech posiadacze GE FP przed i po liftingu odczytają oznaczenie swoich wałków i już będzie wiadomo...
Ale chyba nie twierdzicie ze samochody te maja tylko w papierach inna moc.Bo roznica w jezdzie chyba jest?Moment obrotowy wskazywalby na to ,ze jednostka 90 KM jest bardziej elastyczna .W gruncie rzeczy tak nie jest.
Ahura Mazda – dobry bóg
Budowa jest identyczna, ale jednostka sterujaca ograniczyla moc o 15 KM. Moment na pewno wplywa pozytywnie na elastycznosc, ale nie nadrobi braku mocy.
No wedlug dokumentacji oba samochody maja 11.8 s do setki i ich predkosc maxymalna wynosi 180 km/h. wiec gdzie tu ta strata mocy? Co ma nadrabiac moment, skoro osiagi sa te same....??
poza tym jadac normalnie ( nie na torze wyscigowym ) nikt nie trzyma swojej mazdy na obrotach przy mocy maksymalnej, wiec silnik ktory jest bardziej elastyczny jest lepszy, poniewaz w naglych sytuacach na niskich obrotach lepiej przyspiesza.
poza tym jadac normalnie ( nie na torze wyscigowym ) nikt nie trzyma swojej mazdy na obrotach przy mocy maksymalnej, wiec silnik ktory jest bardziej elastyczny jest lepszy, poniewaz w naglych sytuacach na niskich obrotach lepiej przyspiesza.
- Od: 28 sie 2004, 00:24
- Posty: 79
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Mazda626 GE FP,bordo,sedan,SGI
Taka jest zreszta glowna zaleta diesli, ten kto jechal samochode z dobry silnikiem diesla ten wie o czym mowie. Wysoki moment przy niskich obrotach – o to tu chodzi. Dlatego silnik 90 konny ma te same osiagi co 106 konny, mimo iz moment 90 konnej jednostki jest nizszy o 10Nm od 106 konnej.
- Od: 28 sie 2004, 00:24
- Posty: 79
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Mazda626 GE FP,bordo,sedan,SGI
Co do danych dla silnika FP, postaram sie je zweryfikowac. O tej jednostce pisano w prasie, ze Mazda postanowila zwiekszyc roznice miedzy jednostka 2.0 i 1.8 dla pozyskania wiekszej ilosci klientow na oba typy; pomimo spadku mocy poprawiono elastycznosc (i tutaj chodzi o stosunek oraz obroty, a nie wartosci – 155 Nm/4500 obr. dla 105 KM i 143 Nm/2500 obr. dla 90 KM).
Witam!
Mam takie pytanie..
Czym się różnią te silniki oprócz mocy? Posiadam silnik FP 66KW/90KM. Widzę, że jest silnik z takim samym oznaczeniem FP tylko, że ma aż 15KM więcej..Czym one się różnią? Da sięto przerobić?
1992-1995 1.8i 105 KM 16V 4/DOHC FP
1995-2001 1.8i 90 KM 16V 4/DOHC FP
Mam takie pytanie..
Czym się różnią te silniki oprócz mocy? Posiadam silnik FP 66KW/90KM. Widzę, że jest silnik z takim samym oznaczeniem FP tylko, że ma aż 15KM więcej..Czym one się różnią? Da sięto przerobić?
1992-1995 1.8i 105 KM 16V 4/DOHC FP
1995-2001 1.8i 90 KM 16V 4/DOHC FP
- Od: 30 sty 2007, 20:17
- Posty: 27
- Skąd: Nałęczów
- Auto: Mazda 626 GE 95r. 1.8 B+G
cbl13 napisał(a):Czym się różnią te silniki oprócz mocy? Posiadam silnik FP 66KW/90KM. Widzę, że jest silnik z takim samym oznaczeniem FP tylko, że ma aż 15KM więcej..Czym one się różnią? Da sięto przerobić?
Przeróbka raczej nie ma sensu. Twój jedzie lepiej, bo ma lepszą charakterystykę.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Znów ten sam temat – po raz kolejny...
Mazda specjalnie zmniejszyła moc silnika bo przez to poprawiła się rzeczywista użytkowa sprawność.
Mazda specjalnie zmniejszyła moc silnika bo przez to poprawiła się rzeczywista użytkowa sprawność.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6