Różnice między 1,8 105KM, a 1,8 90KM – 626 GE

Postprzez CYŚ » 18 gru 2004, 17:17

Mam prosbe do posiadaczy 626'tek z silnikiem 1.8 o mocy 90 i rowniez 106 kobylek.
Mam problemik z osiagami silnika, dlatego zwracam sie z taka prosba. Mozecie zmiezyc ile sekund rozpedza sie wasza bryczka z 60 do 100 na 4 biegu. Ja mam troche za duzo i wonosi mi 14s. Prosze o adekwatne wyniki. Dzieki
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 00:24
Posty: 79
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda626 GE FP,bordo,sedan,SGI

Postprzez Globy » 18 gru 2004, 18:28

Hay,

niestety nie moge odnalezc testu 626 1.9i LX z 1995 (90 KM, mialem kiedys z "Auto International"), ale wynik wydaje sie OK. Srednio auta o masie 1150-1200 kg i z silnikiem mocy ok. 100 KM na 4. biegu od 60-100 km/h przyspieszaja w 14 s (dane wysnute na podstawie informacji o kilku nowych autach). Od 0 do 100 km/h wersja 1.8i powinna przyspieszac w ok. 12 s, moze warto to zmierzyc. Zawsze musisz przyjac blad pomiaru (pewnie ok. 2 s). Silnik jest raczej do spokojnej jazdy, ale ma dobra elastycznosc.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez CYŚ » 18 gru 2004, 18:54

Widzisz ja wlasnie pytam sie bo na hamowni wyszlo mi jakies 73 km, a przyspieszanie od 0 – 100 rowniez ok.14s.
Swoj problem opisalem w poscie "Brak mocy – ciekawy problem". Doszlismy tam do wniosku, ze mozliwe jest ze mam przytkany katalizator, ale niestety poniewaz pracuje w austrii i nie mam czasu wolnego oraz mozliwosci sprawdzenia , narazie jezdze tym co mam i czekam na czas poswiateczny, wtedy bede mogl wyciagnac katalizator. Jesli moge cie prosic o zerkniecie do posta "brak mocy – ciekawy problem " bylbym wdzieczny.
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 00:24
Posty: 79
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda626 GE FP,bordo,sedan,SGI

Postprzez Globy » 19 gru 2004, 00:54

Wypowiadalem sie w poprzednim temacie – z racji wieku moze byc spadek osiagow, ale przy SGI nie powinno byc roznicy tylu koni. Zaczalbym wlasnie od usuniecia/wstawienia nowego katalizatora.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez hazell » 19 gru 2004, 11:58

Mam pytanie. Strasznie mnie ciekawi czym FIZYCZNIE różnią się te silniki?
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez bajer0 » 19 gru 2004, 12:10

moze jeden ma katalizator, a drugi nie?
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez Paweł » 19 gru 2004, 12:11

Pewnie pamietasz, ze bylo juz o tym na nethicie, gdzie pojawil sie wniosek (nie chce mowic, ze powiedzial to akurat smirnoff, ale tak mi zdaje), ze te silniki w ogole niczym sie nie roznia poza podanymi przez producenta parametrami. ...Ze wzgledow przepisow podatkowych w niemczech.

Wydaje mi sie to calkiem prawdopodobne, tym bardziej, ze w tym samym okresie toyota na 100% stosowala takie "modyfikacje" mocy.

Pozdrawiam.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/892)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Smirnoff » 19 gru 2004, 13:23

TCO_TM, dokładnie rzecz biorąc stwierdziłem, ze silniki same w sobie raczej sie nie róznią, a moc jest dołowana przez ECU, no być może przez wałki rozrządu, o których tak naprawdę z nikąd nie mozna się nic dowiedzieć. Jednakże praktycznie wszystkie elementy od FP 106KM są adaptowalne do FP 90KM. Tak więc w zasadzie pozostaje to zagadka do dzisiejszego dnia, bo tak naprawdę nie wiadomo osssochozzzii. Na pewno jest inne ECU i to jest faktem.
Pozdro
SM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 17:16
Posty: 1008
Skąd: Loobleen City
Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6

Postprzez xXx » 19 gru 2004, 13:29

Ja uważam, że spadek mocy zalezy tylko i wyłącznie od ustawień ECU, ale można łatwo sprawdzić czy wałki są inne. Niech posiadacze GE FP przed i po liftingu odczytają oznaczenie swoich wałków i już będzie wiadomo...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Bokciu » 19 gru 2004, 17:46

Ale chyba nie twierdzicie ze samochody te maja tylko w papierach inna moc.Bo roznica w jezdzie chyba jest?Moment obrotowy wskazywalby na to ,ze jednostka 90 KM jest bardziej elastyczna .W gruncie rzeczy tak nie jest.
Ahura Mazda – dobry bóg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2004, 22:23
Posty: 284 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Galant EA 2.4 Tiptronic '99

Postprzez Globy » 19 gru 2004, 19:30

Budowa jest identyczna, ale jednostka sterujaca ograniczyla moc o 15 KM. Moment na pewno wplywa pozytywnie na elastycznosc, ale nie nadrobi braku mocy.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez CYŚ » 19 gru 2004, 23:41

No wedlug dokumentacji oba samochody maja 11.8 s do setki i ich predkosc maxymalna wynosi 180 km/h. wiec gdzie tu ta strata mocy? Co ma nadrabiac moment, skoro osiagi sa te same....????
poza tym jadac normalnie ( nie na torze wyscigowym ) nikt nie trzyma swojej mazdy na obrotach przy mocy maksymalnej, wiec silnik ktory jest bardziej elastyczny jest lepszy, poniewaz w naglych sytuacach na niskich obrotach lepiej przyspiesza.
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 00:24
Posty: 79
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda626 GE FP,bordo,sedan,SGI

Postprzez CYŚ » 19 gru 2004, 23:44

Taka jest zreszta glowna zaleta diesli, ten kto jechal samochode z dobry silnikiem diesla ten wie o czym mowie. Wysoki moment przy niskich obrotach – o to tu chodzi. Dlatego silnik 90 konny ma te same osiagi co 106 konny, mimo iz moment 90 konnej jednostki jest nizszy o 10Nm od 106 konnej.
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 00:24
Posty: 79
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Mazda626 GE FP,bordo,sedan,SGI

Postprzez Globy » 20 gru 2004, 00:59

Co do danych dla silnika FP, postaram sie je zweryfikowac. O tej jednostce pisano w prasie, ze Mazda postanowila zwiekszyc roznice miedzy jednostka 2.0 i 1.8 dla pozyskania wiekszej ilosci klientow na oba typy; pomimo spadku mocy poprawiono elastycznosc (i tutaj chodzi o stosunek oraz obroty, a nie wartosci – 155 Nm/4500 obr. dla 105 KM i 143 Nm/2500 obr. dla 90 KM).
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9888 (0/3)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez cbl13 » 29 cze 2007, 16:09

Witam!

Mam takie pytanie..
Czym się różnią te silniki oprócz mocy? Posiadam silnik FP 66KW/90KM. Widzę, że jest silnik z takim samym oznaczeniem FP tylko, że ma aż 15KM więcej..Czym one się różnią? Da sięto przerobić?

1992-1995 1.8i 105 KM 16V 4/DOHC FP
1995-2001 1.8i 90 KM 16V 4/DOHC FP
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 sty 2007, 20:17
Posty: 27
Skąd: Nałęczów
Auto: Mazda 626 GE 95r. 1.8 B+G

Postprzez jacobs » 29 cze 2007, 16:22

cbl13 napisał(a):Czym się różnią te silniki oprócz mocy? Posiadam silnik FP 66KW/90KM. Widzę, że jest silnik z takim samym oznaczeniem FP tylko, że ma aż 15KM więcej..Czym one się różnią? Da sięto przerobić?

Przeróbka raczej nie ma sensu. Twój jedzie lepiej, bo ma lepszą charakterystykę.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez nemi » 29 cze 2007, 16:45

cbl13 napisał(a):Da sięto przerobić?

nie ma najmniejszego sensu – 90 KM jest elastyczniejsze
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7476 (100/270)

Postprzez waldii » 29 cze 2007, 20:55

nemi napisał(a):nie ma najmniejszego sensu – 90 KM jest elastyczniejsze

dobrze mówi :D
waldii
 

Postprzez xANDy » 29 cze 2007, 22:46

Znów ten sam temat – po raz kolejny...
Mazda specjalnie zmniejszyła moc silnika bo przez to poprawiła się rzeczywista użytkowa sprawność.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez nemi » 29 cze 2007, 23:11

Ja miałem okazję pościgać się z wersją 90 KM i od 0-140 idą równo, potem może lekko przeważać wersja 105 KM. Ale w trasie nie ma szans, albo trzeba się nieźle napocić. Ja bym chętnie u siebie widział 90 a nie 105 KM.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7476 (100/270)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6