Wolne obroty – za niskie, drgania silnika, na pedale hamulca, gazu, lewarku

Postprzez sołtys » 18 lis 2005, 10:13

genewa napisał(a):PS. Wydaje mi się, że obroty powinny być w okolicach 850.


stuk napisał(a):ponizej 750
_________________


prawidłowe obroty 750+-50 to dane producenta


genewa napisał(a):stawienie rozrządu np. o jeden ząbek powoduje głośną i nierównomierną prace silnika.


oraz spadek mocy co czuć od razu po odpaleniu auta.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez stuk » 18 lis 2005, 10:23

sołtys napisał(a):oraz spadek mocy co czuć od razu po odpaleniu auta.

Hmm auto jedzie nienajgorzej, jelsi jest to spadek mocy to nieduzy... poza tym jak jest zimne to chodzi o niebo lepiej – jak sie nagrzeje to zaczyna bardziej drgac, tzrzasc, chodzic glosniej itd. Rano na zimno jest niezle...
Co byście zrobili na moim miejscu – co sprawdzać i w jakiej kolejności?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez genewa » 18 lis 2005, 10:41

temat był kilka razy wałkowany przy nierównej pracy nagrzanego silnika (znam go tylko z forum) – za mała ilość cieczy chłodzącej.

Pozdrawiam
Marek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2005, 10:57
Posty: 88 (1/0)
Skąd: Brzeg
Auto: 626 GE FP 96' + SGi

Postprzez stuk » 18 lis 2005, 10:46

genewa napisał(a):temat był kilka razy wałkowany przy nierównej pracy nagrzanego silnika (znam go tylko z forum) – za mała ilość cieczy chłodzącej.

Ale czy to nie jest raczej przyczyna falujacych obrotow? A u mnie drgania jak widze to minijmalne – trzeba sie wpatrzyc we wskazowke aby to dostrzec. I dwa razy co zaczely mi spadac prawie do zera. A silnik zawsze jak osiagnie robocza temperature to wskazowka stoi pionowo ( z minimalnym, ledwo dostrzegalnym przechyleniem w prawo) i nigdy wiecej, wiec sie raczej nie przegrzewa – zobacze jeszcze poziom plynu na "bagnecie" plynu chlodzacego – nie zaszkodzi sprawdzic oczywiscie.
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez Grzyby » 18 lis 2005, 12:49

stuk napisał(a):zobacze jeszcze poziom plynu na "bagnecie" plynu chlodzacego

odkręć korek chłodnicy (na zimnym silniku) – wtedy będziesz miał pewność.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez stuk » 18 lis 2005, 12:50

mariusz.grzyb napisał(a):odkręć korek chłodnicy (na zimnym silniku) – wtedy będziesz miał pewność

To jest ten z lewej (z tym bagnetem) czy ten z prawej?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez hazell » 18 lis 2005, 12:54

Ten z prawej. Może nie być widać płynu ale po delikatnym naciśnięciu węża od chłodnicy powinien się pojawić pod korkiem. Ale generalnie wydaje mi się, że to błędny trop. Ja też mam drgania silnika ale tylko na gazie. Na benie jest super. Podejrzewam zapłon, złe ustawienie kompa od gazu, świece.
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez genewa » 18 lis 2005, 12:56

po stronie kierowcy jest zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego.

Posprawdzaj czy mechanicy dobrze podłączyli wiązki przewodów oraz sprawdź wszystkie połączenia związane z dolotem powietrza do cylindrów.

Pozdrawiam
marek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2005, 10:57
Posty: 88 (1/0)
Skąd: Brzeg
Auto: 626 GE FP 96' + SGi

Postprzez Grzyby » 18 lis 2005, 12:56

stuk napisał(a):To jest ten z lewej (z tym bagnetem) czy ten z prawej?

jaki z lewej czy z prawej?
W chłodnicy jest tylko 1 korek – patrząc z przodu to po lewej. Po prewj stronie masz zbiornik wyrównawczy – tam możesz zajrzeć czy w ogóle coś w nim jest, ale odkręć ten w chłodnicy. Jeżeli nie zobaczysz płynu, to go dolej (cierpliwie, bo spływa powoli).
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez stuk » 18 lis 2005, 13:01

U mnie nie ma różnicy benzyna czy gaz – tak samo drga, tak samo nierówno chodzi i tak samo głośno. Na zimno jest nieźle, na ciepło gorzej. zapłon git bo palec, kopułka, przewody i świece nóweczki.
Przyczyna musi być więć wspólna dla gazu (II generacji) i benzyny. Odpada więć też przepływomierz, a lambda podobno pracuje ok.
Gdyby zasysał lewe powietrze to czy przy okazji mieszanka nie p owinna być uboższa – spalanie mniejsze?
A tak BTW – skąd właściwie komp. od gazu wie ile powietrza dodać, skoro nie korzysta z przepływomierza?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez genewa » 18 lis 2005, 13:08

Ty decydujesz ile powietrza dostanie silnik (pedał gazu) a komp na podstawie odczytu sondy lambda podaje odpowiednią ilość gazu. Dla Pb jest troche inaczej.

Marek

PS. Jeśli masz nieszczelność pomiędzy przepływomierzem a zaworami ssącymi to komp zostaje oszukiwany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2005, 10:57
Posty: 88 (1/0)
Skąd: Brzeg
Auto: 626 GE FP 96' + SGi

Postprzez stuk » 18 lis 2005, 14:46

Przynajmniej kwestie płynu chłodzącego można wykluczyć – patrzyłem do chłodnicy i płyn jest – widać go po odkręceniu korka (zimniutki silnik) bez ściskania węży, więc poziom chyba ok.
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez trzeci2 » 19 lis 2005, 11:45

Witam
Z moim autem też miałem chyba podobny problem. Auto dostawało drgawek na niskich obrotach (lewarek i fotel pasażera się trząsł:) ) Przyczyną była walnięta uszczelka pod kolektorem ssącym. Po wymianie jak ręką odjął:) Wielkie podziękowania dla Jaksa za wskazanie przyczyny drgawek
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2005, 17:27
Posty: 46
Skąd: Pilawa
Auto: 626 1.8 Capella

Postprzez hazell » 19 lis 2005, 19:07

WOW! A w jaki sposób ona wpływała na te drgania? Może i u mnie jest walnięta... Dodając pyrkotanie na gazie może to miałoby sens...
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez trzeci2 » 20 lis 2005, 13:41

Auto dostaje zły skłąd miszanki na cylinder przez co źle pracuje:) U mnie było tak że jak zdjełem kabel WN z 1 cylindra to nie było róznicy w pracy silnika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2005, 17:27
Posty: 46
Skąd: Pilawa
Auto: 626 1.8 Capella

Postprzez hazell » 21 lis 2005, 11:34

Masz gaz czy działo się tak tylko na benzynie?
Hazell
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2004, 12:08
Posty: 618
Skąd: Grodzisk Maz.
Auto: BMW E39 523i + SGI

Postprzez trzeci2 » 21 lis 2005, 19:06

hazell napisał(a):Masz gaz czy działo się tak tylko na benzynie?


Mam LPG II gen na benzynie nie sprawdzałem (bardzo żadko jeżdżę na Pb)
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2005, 17:27
Posty: 46
Skąd: Pilawa
Auto: 626 1.8 Capella

Postprzez stuk » 21 lis 2005, 21:26

trzeci2 napisał(a):Z moim autem też miałem chyba podobny problem. Auto dostawało drgawek na niskich obrotach (lewarek i fotel pasażera się trząsł:) ) Przyczyną była walnięta uszczelka pod kolektorem ssącym.

Masz na myśli ten kolektor dolotowy co wchodzi do silnika i tą uszczelkę na między nim a silnikiem właśnie?
No to musze jakoś sprawdzić u siebie... bo to może być to bo zapłon mam ok, a usterka musi być "w punkcie wspólnym" dla benzyny i gazu bo objawy są podobne na tym i na tym.
Jaki jest mniej więcej koszt takiej uszczelki? (I czy opłaca się szukać zamiennika, czy brać tylko oryginał?)
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez trzeci2 » 21 lis 2005, 23:08

Masz na myśli ten kolektor dolotowy co wchodzi do silnika i tą uszczelkę na między nim a silnikiem właśnie?


tak własnie tą

Jaki jest mniej więcej koszt takiej uszczelki? (I czy opłaca się szukać zamiennika, czy brać tylko oryginał?)


Zamiennik kosztuje coś ok 15 zł, ori ok 50 zł. Ja wstawiłem zamiennik. Jak na razie zrobiłem ok 2 tys km więc nie mogę nic powiedzieć na temat trwałości zamiennika.
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2005, 17:27
Posty: 46
Skąd: Pilawa
Auto: 626 1.8 Capella

Postprzez stuk » 22 lis 2005, 09:13

A czy uszkodzenie tej uszczelki było w jakiś sposób widoczne czy pozostaje mi ją od razu wymienić, aby się przekonać czy to to?
Dużo jest roboty z wymianą?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6