Mazda 626 GE – Brak mocy, słabe osiągi
Z tego co wiem w KL z jednym z V-risów były problemy spowodowane jakimś błędem w ECU, no ale to chyba by nie powodwało tak wielkiej utraty mocy.
Jakie przebieg tej MX-6 Jakie sprężanie, czy było ostatnio mierzone
Jakie przebieg tej MX-6 Jakie sprężanie, czy było ostatnio mierzone
Bug w ECU od KL dotyczył VRIS, z tym, ze problem polegał na tym, ze pierwszy zawór VRIS jest otwarty od samego początku, czyli nawet poniżej bodajże 3250rpm (o ile dobrze pamiętam), co w praktyce moze ujemnie wpłynąc na dynamikę auta ponizej 3250rpm. Od 3250 zawór #1 i tak jush powinien być otwarty, więc OK. Zawór #2 jest otwierany przy własciwych obrotach, a po osiągnięciu granicznego punktu oba są zamykane. Tak więc ten bug, nawet jesli jest, to nie wpływa znacząco na pogorszenie się osiągów, zwłaszcza w górnej partii obrotów.
JEsli myslisz, ze to wina systemu VRIS, to sprawdź podcisnienia i elektrykę (jak pisał xXx), ewentualnie na próbę możesz na stałe otworzyć obydwa zawory i zobaczyć, czy coś to pomaga na wysokich rpm.
Co do wydechu – na pewno coś muli, ale nie aż tak.
Sondy lambda – uszkodzone teoretycznie nie spowodują utraty dynamiki, w praktyce różnie z tym bywa. Spalanie drastycznie wzrasta, a silnik za sprawą faktu, ze jest praktycznie "zalewany" paliwem, moze stracić troche buta.
Piszesz, ze gaz nie ma zwężki ?! – konkretnie rzecz ujmując – jaki i gdzie masz wstawiony mikser/mieszalnik? Tutaj może być pies pogrzebany (wiem coś o tym).
Chroniczne zamulenie silnika moze być spowodowane faktem, ze sam silnik już się kończy i w najlepszym wypadku jest do pierscieniowania, a w najgorszym do wymiany. Spadek osiągów do 10.7s (0-100kph) i V max do 180kph jest baaardzo duży, bo lepsze osiągi ma zwykła dwulitrówka FS 115KM (notabene z tożsamymi przełożeniami 1 i 2 biegu). Utrata 50KM w takim silniku nie bierze się z niczego. O ile sam silnik jest "dotleniony" prawidłowo, nie łapie lewego powietrza, VAF działa itp itd, to ja doszukiwałbym się źródła w samej mechanice silnika. Zmierz sprężanie!
Pozdro
SM
JEsli myslisz, ze to wina systemu VRIS, to sprawdź podcisnienia i elektrykę (jak pisał xXx), ewentualnie na próbę możesz na stałe otworzyć obydwa zawory i zobaczyć, czy coś to pomaga na wysokich rpm.
Co do wydechu – na pewno coś muli, ale nie aż tak.
Sondy lambda – uszkodzone teoretycznie nie spowodują utraty dynamiki, w praktyce różnie z tym bywa. Spalanie drastycznie wzrasta, a silnik za sprawą faktu, ze jest praktycznie "zalewany" paliwem, moze stracić troche buta.
Piszesz, ze gaz nie ma zwężki ?! – konkretnie rzecz ujmując – jaki i gdzie masz wstawiony mikser/mieszalnik? Tutaj może być pies pogrzebany (wiem coś o tym).
Chroniczne zamulenie silnika moze być spowodowane faktem, ze sam silnik już się kończy i w najlepszym wypadku jest do pierscieniowania, a w najgorszym do wymiany. Spadek osiągów do 10.7s (0-100kph) i V max do 180kph jest baaardzo duży, bo lepsze osiągi ma zwykła dwulitrówka FS 115KM (notabene z tożsamymi przełożeniami 1 i 2 biegu). Utrata 50KM w takim silniku nie bierze się z niczego. O ile sam silnik jest "dotleniony" prawidłowo, nie łapie lewego powietrza, VAF działa itp itd, to ja doszukiwałbym się źródła w samej mechanice silnika. Zmierz sprężanie!
Pozdro
SM
- Od: 20 paź 2003, 17:16
- Posty: 1008
- Skąd: Loobleen City
- Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6
Smirnoff napisał(a):Piszesz, ze gaz nie ma zwężki ?! – konkretnie rzecz ujmując – jaki i gdzie masz wstawiony mikser/mieszalnik? Tutaj może być pies pogrzebany (wiem coś o tym).
Wlasnie, i jaki mikser jest wstawiony?
Dziś nie miałem okazji sprawdzic tych węzyków ale zrobie to wpierwszej kolejnosći pewnie w piątek bo auto jeździ ale troche mnie denerwuje ze moja 323 poprzednia jest szybsza . W zasadzie to nie ma co pisac ale puki nie sprawdze to :
1.Na niskich obrotach auto zachowuje sie ok dynamika zrywnosc wszytsko wporzadku po dojsciu do 4.5tys jakby brak przyrostu i po przekroczeniu spadek mocy na 5 biegu przy 5tys staje całkiem nie przuspiesza juz ,
2. Cisnienie nie było mierzone przbieg 60tys mil według licznika orginalny pasek amortyzatory , kierownica chropowatta nie wtytarta , zdaje sie ze wszytsko ok ,wczesniej jedziła kobieta a przednia jej dziadek ale jedno mnie martwi koncowka sprzęgła , ale to juz inny temat , choc z tym przebiegiem to roznie bywa , no na pewno nie ma 300tys :–), silnik sprawia wrazenie pozytywne jest cichutki nie dymi i nie szarpie , troszke ubywa oleju ale chyba wiecej wycieka spod pokryw niz spala (troche leci , ale tylko troszke) .Ile własciwie powinno wynosic to cisnienie na rozgrzanym silniku? bo mam czym zmierzyc zrobie to na dniach .
3. Mikser nie wiem jaki nie wstawiałem gazu kazałem tylko przerobic bo siedział stożek i myslałem na początku ze to przez niego , wstawiony jest pod obudowe filtra powietrza instalacja nie posiada komputera niestety taka juz była , dlatego staram sie nie przekraczac 3tys na gazie . Mieszalnik wstawiony jest bezposrecnio w obudowe filra powietrza tak ze nie powduje zwężenia dolotu nie zabezpieczen anty-strzałowych zeby tez nie zweżało ale to konstrukcja gazownika ktory tez ma 2.5V6 on to poprawiał i uważa ze jest ok . to tylle apropo gazu . Dzieki za odpowiedzi odezwe sie jak sprawdze to co mi pisaliście .no i te sprezanie ile ma byc ?
1.Na niskich obrotach auto zachowuje sie ok dynamika zrywnosc wszytsko wporzadku po dojsciu do 4.5tys jakby brak przyrostu i po przekroczeniu spadek mocy na 5 biegu przy 5tys staje całkiem nie przuspiesza juz ,
2. Cisnienie nie było mierzone przbieg 60tys mil według licznika orginalny pasek amortyzatory , kierownica chropowatta nie wtytarta , zdaje sie ze wszytsko ok ,wczesniej jedziła kobieta a przednia jej dziadek ale jedno mnie martwi koncowka sprzęgła , ale to juz inny temat , choc z tym przebiegiem to roznie bywa , no na pewno nie ma 300tys :–), silnik sprawia wrazenie pozytywne jest cichutki nie dymi i nie szarpie , troszke ubywa oleju ale chyba wiecej wycieka spod pokryw niz spala (troche leci , ale tylko troszke) .Ile własciwie powinno wynosic to cisnienie na rozgrzanym silniku? bo mam czym zmierzyc zrobie to na dniach .
3. Mikser nie wiem jaki nie wstawiałem gazu kazałem tylko przerobic bo siedział stożek i myslałem na początku ze to przez niego , wstawiony jest pod obudowe filtra powietrza instalacja nie posiada komputera niestety taka juz była , dlatego staram sie nie przekraczac 3tys na gazie . Mieszalnik wstawiony jest bezposrecnio w obudowe filra powietrza tak ze nie powduje zwężenia dolotu nie zabezpieczen anty-strzałowych zeby tez nie zweżało ale to konstrukcja gazownika ktory tez ma 2.5V6 on to poprawiał i uważa ze jest ok . to tylle apropo gazu . Dzieki za odpowiedzi odezwe sie jak sprawdze to co mi pisaliście .no i te sprezanie ile ma byc ?
V6
- Od: 27 gru 2004, 00:52
- Posty: 15
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 626 93r
W koncu mialem chwilke czasu na sprawdzenie mojego katalizatora i ... kat jest w bardzo dobrym stanie!!! Tak wiec brak mocy nie jest spowodowana przytkaniem katalizatora. Nie dobrze bo nie wiem teraz z czym mam problem....
Mam kilka nowych pytan, rowniez do osob pracujacych w warsztatach
1. Jest mozliwe przytkanie kolektora dolotowego przez dodatkowe wtryskiwacze gazu, tak znacznie, aby nastapil spadek mocy o 20%
2. Co innego moze spowodowac spadek mocy, w przypadku zalozenia instalacji SGI.
Mam juz dosc!
PROSZE PODSUNCIE JAKIES MYSLI!
Mam kilka nowych pytan, rowniez do osob pracujacych w warsztatach
1. Jest mozliwe przytkanie kolektora dolotowego przez dodatkowe wtryskiwacze gazu, tak znacznie, aby nastapil spadek mocy o 20%
2. Co innego moze spowodowac spadek mocy, w przypadku zalozenia instalacji SGI.
Mam juz dosc!
PROSZE PODSUNCIE JAKIES MYSLI!
- Od: 28 sie 2004, 00:24
- Posty: 79
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Mazda626 GE FP,bordo,sedan,SGI
Prosze pomozcie!!
Wszystkich chetnych prosze o pomoc i przeczytanie powyzszych postow.
Caly czas mam 72 km zamiast 90 ( na gazie i na benzynie )!!
– Wczesniej myslalem ze katalizator moze byc przytkany – ale odkrecilem i jest wpozatku – wiec odpada.
– Sonda lambda – wymienilem bo jedna mi padla – jest lepiej (zamiast 17 sekund do 100 mam 14 s.) , pomiary spalin sa w normie – wiec mozliwe ze tez sonda jest OK.
– przewody WN i swiece nie wymieniane ale silnik chodzi bez zarzutu, nie ma zadnych szarpniec.
– ostatnio jeden gazownik powiedzial mi ze komputer mazdowski dobiera zle parametry ze wzgledu na dodatkowe wtryskiwacze gazu i moze wlasnie czasy wyprzedzenia zaplonu sa zle, ale nie ma przy tym bledu i na testerze moze nic nie wyjsc.
–!!!! co sadzicie na moj temat – moze ktos mial cos podobnego, ze po zainstalowaniu instalki SGI ma slabsze osiagi na gazie i na benzynie i wszystcy mowia ze nie wiedza dlaczego a z ich strony jest OK.
"Jaksa" moze tam u Ciebie w warsztacie ktos cos dopowie?????
Pomozcie!
Wszystkich chetnych prosze o pomoc i przeczytanie powyzszych postow.
Caly czas mam 72 km zamiast 90 ( na gazie i na benzynie )!!
– Wczesniej myslalem ze katalizator moze byc przytkany – ale odkrecilem i jest wpozatku – wiec odpada.
– Sonda lambda – wymienilem bo jedna mi padla – jest lepiej (zamiast 17 sekund do 100 mam 14 s.) , pomiary spalin sa w normie – wiec mozliwe ze tez sonda jest OK.
– przewody WN i swiece nie wymieniane ale silnik chodzi bez zarzutu, nie ma zadnych szarpniec.
– ostatnio jeden gazownik powiedzial mi ze komputer mazdowski dobiera zle parametry ze wzgledu na dodatkowe wtryskiwacze gazu i moze wlasnie czasy wyprzedzenia zaplonu sa zle, ale nie ma przy tym bledu i na testerze moze nic nie wyjsc.
–!!!! co sadzicie na moj temat – moze ktos mial cos podobnego, ze po zainstalowaniu instalki SGI ma slabsze osiagi na gazie i na benzynie i wszystcy mowia ze nie wiedza dlaczego a z ich strony jest OK.
"Jaksa" moze tam u Ciebie w warsztacie ktos cos dopowie?????
Pomozcie!
- Od: 28 sie 2004, 00:24
- Posty: 79
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Mazda626 GE FP,bordo,sedan,SGI
Jeszcze jedno – zauwazylem, ze jak wcisne lekko pedal gazu na wolnych obrotach to zaraz na poczatku obroty spadna mi troszke o ok. moze 50 i dopiero wtedy sie zwiekszaja. Chce zawiezc cara do elektronika w mazdzie zeby sobie pomierzyl wszystko i moze mu cos wyjdzie – jak myslicie moze cos wyjsc na takich pomiarach?
- Od: 28 sie 2004, 00:24
- Posty: 79
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Mazda626 GE FP,bordo,sedan,SGI
CYŚ napisał(a):kat jest w bardzo dobrym stanie
Po przejechaniu 5kkm z uszkodzoną sondą? Mieszanka dopala się wtedy w katalizatorze i ceramika w nim zaczyna się topić. Mój tłumikarz po wyjęciu katalizatora od razu się zapytał czy niedawno przypadkiem sonda mi nie padła (miał rację).
Spadające obroty po wciśnięciu gazu wskazują na złe dawkowanie mieszanki. Jeśli ta 'nowa' używana sonda jest uszkodzona to niekoniecznie musi pojawiać się błąd w komputerze!
Sprawdź najlepiej tą sondę chociażby woltomierzem.
Pozdrawiam
Slyszalem kiedys,ze podczas pracy silnika napiecie na sondzie powinno sie wahac miedzy 0 a 1volt.Ale jak sie myle to sorki.Mozna jeszcze wpiac pod oscyloskop i w okolicach 2000obr./min. powinny byc jakies zmiany w wykresie.Ale nie badalem dokladnie tematu wiec nie pomoge,chociaz mysle,ze kolega jaksa Ci pomoze,bo ma niesamowita wiedze.POZDRO
-
waldii
waldii napisał(a):Slyszalem kiedys,ze podczas pracy silnika napiecie na sondzie powinno sie wahac miedzy 0 a 1volt.
Powinno być ok. 1,0V w momencie wkręcania silnika na obroty, a ok 0V jeśli puszczasz gaz z wysokich obrotów.
Przy ustabilizowanych obrotach (np 3000obr/min) powinno być ok 0,5V
Przed pomiarami musi sie sonda nagrzać.
Probowalem zmierzyc, ale nic mi z tego nie wyszlo. Nie wiem ktore koncowki we wtyczce mierzyc, czy ja wogole odlaczac, jak do tego podejsc zeby mnie wiatrak, ktory sie moze wlaczyc nie wkreci, a poza tym to musze miec chyba jakies bardziej specjlistyczne koncowki do woltomierza.... itp. doradzcie jak sie do tego zabrac
- Od: 28 sie 2004, 00:24
- Posty: 79
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Mazda626 GE FP,bordo,sedan,SGI
pomiar wskazań sondy o charakterystykę jej pracy może uczynić gazownik który montował gaz ,napewno posiada oprogramowanie do kompa od gazu, po podłączeniu komputera powinna być opcja do obserwowania pracy sondy (często jako oscyloskop) prawidłowo powinno dla równej pracy zmieniać się systematycznie w mieszankę bogata -uboga (na oscyloskopie będzie to ok. 0,3- 0,7 V )
- Od: 15 lut 2005, 16:49
- Posty: 46
- Skąd: Zd.Wola
- Auto: 626 2.5V6 1992 B+G
marek napisał(a):Powinno być ok. 1,0V w momencie wkręcania silnika na obroty, a ok 0V jeśli puszczasz gaz z wysokich obrotów.
Przy ustabilizowanych obrotach (np 3000obr/min) powinno być ok 0,5V
Początek w miare dobry, ale przy 3000rpm MUSI przemiatać w zakresie 0-1 (w przybliżeniu) z częstotoliwością ok 1Hz
- Od: 22 lis 2003, 09:35
- Posty: 452
- Skąd: gorzów
Moze jakos zalatwie miernik analogowy, chociaz takie stare sprzety to maja tylko na politechnice slaskiej . Nie ma czasem wsrod nas mazdowiczow chetnego z okolic Dabrowy G. , ktory dla testow moglby moja sonde zamontowac i sprawdzic osiagi i porownac do swoich. Walcze z tym problemem juz jakies 4 miesiace, a poniewaz nie mam wogole czasu wolnego tak wolno mi to idzie. Ciekawe czy kiedykolwiek odzyskam swoja dawna moc w mazdzie!? –
CHWALA ADAMOWI ZA TO WSZYSTKO CO DLA NAS ZROBIL, MIMO ZE MU DZIS NIE WYSZLO!!!!! – WIELKI KIBIC!
CHWALA ADAMOWI ZA TO WSZYSTKO CO DLA NAS ZROBIL, MIMO ZE MU DZIS NIE WYSZLO!!!!! – WIELKI KIBIC!
- Od: 28 sie 2004, 00:24
- Posty: 79
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Mazda626 GE FP,bordo,sedan,SGI
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6