Wolne obroty – za niskie, drgania silnika, na pedale hamulca, gazu, lewarku

Postprzez Bimbak » 13 paź 2005, 21:46

stuk napisał(a):Drgania silnika wygladaja tak, ze obroty wygladaja na w miare rowne, nie spadaja, tylko on sie trzesie, a w jego pracy widac zaklocenie, na oko w miare regularnie wystepuje takie mocniejsze drgniecie co jakis czas...

świece, przewody WN?? :| coś z prądem lub zasilaniem w mieszanke.
Niewiem czy zabrudzona przepływka nie może powodować czasem takich drgnieć.
A co wibracji na pedałach i lewarku .... może układ jezdny przenosi jakieś drgania z elementów zawieszenia??
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3093 (23/152)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez stuk » 13 paź 2005, 23:56

Wymienione dopiero co palec, kopulka, swiece, przewody wn, rozrzad i paski klinowe... Przeplywka to chyba nie bo przy gazie nie ma znaczenia... :(
Do wymiany jeszcze uszczelka pokrywy zaworow bo troche przecieka.
Jeszcze jedno, byc moze zwiazane – jak chce zjechac np. z kraweznika czy nawet niskiej roznicy poziomow, to gdy jedno pzrednie kolo zjedzie nizej, a drugie jest wyzej slychac takie "ziiiiiii" gdzies z przodu, jak oba kola zjada i sa na rownym poziomie to cisza. Ale np. gdy jade całą prawą strona po krawężniku, a lewa po ulicy to tez nic nie slychac...
Nie wiem gdzie szukac przyczyny, najbardziej nie znosze objawow, ktore wystepuja nieregularnie... :|
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez Paweł » 14 paź 2005, 05:40

Mam podobny problem, ale u mnie moga dochodzic drgania ze skrzyni biegow. Nadwozie wibruje nawet przy obrotach zblizonych do 1000 na minute. Jak twoje popychacze zaworow?

Jednak w pierwszej kolejnosci stawialbym na poduszki i/lub ich zle zmontowanie. Potem moze byc kwestia rownomiernosci pracy silnika od kompresji, zaworow, wtrysku, zaplonu i czego tam jeszcze.

Ciekawy problem. W cronosach z A/T bardzo popularny.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/893)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez stuk » 14 paź 2005, 09:38

Poduszki silnika oblookał mechanik wczoraj i powiedział że są ok. Zapłon powinien być ok po wy mianie elementów składowych, wtryski odpadają jako przyczyna drgań na pedałach, bo na gazie też tak jest.
Co do popychaczy – czasem je słyszę, ale na ogół jednak nie. Na pewno silnik drga na wolnych obrotach niezaleznie do tego czy popychacze słychać czy nie...
Dlaczego piszesz, że u Ciebie mogą dochodzić drgania ze skrzyni?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez Paweł » 14 paź 2005, 09:48

stuk napisał(a):Poduszki silnika oblookał mechanik wczoraj i powiedział że są ok.

Znajac mechanikow i ich znawstwo, musze zapytac, czy na 100% sa ok?

stuk napisał(a):Dlaczego piszesz, że u Ciebie mogą dochodzić drgania ze skrzyni?

Niewywazenie konwertera, deformacja turbiny, etc.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/893)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez stuk » 14 paź 2005, 09:55

tco_tm napisał(a):Znajac mechanikow i ich znawstwo, musze zapytac, czy na 100% sa ok?


To co mogę powiedzieć to, że serwis "Mazda Gładysek" którego adres znalazłem swego czasu na tym forum, jako polecany, wieć przynajmniej tyle, że nie oglądali mazdy pierwszy raz w życiu. Czy na 100% poduchy są ok? Nie wiem, polegam na tym, że mechanik sprawdzil i powiedzia że ok – oglądał każdą i podważał łyżką... a może nie każdą – ile ich jest w sumie – 2 od spodu, jedna od góry?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez Paweł » 14 paź 2005, 10:19

stuk napisał(a):ile ich jest w sumie – 2 od spodu, jedna od góry?

Cztery, po jednej z kazdej strony i jedna (malo istotna) pomiedzy silnikiem i belka podluzna.

Ja juz widzialem warsztaty, ktore na moich oczach krzywo montowaly poduszke nad skrzynia. Dlatego moje obawy. Poza tym, jak lyzka sprawdzic poduche przy rozrzadzie? Podobnie nie da sie obejrzec poduszki nad skrzynia (A/T) bez zdejmowania dolotu.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/893)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez stuk » 14 paź 2005, 10:26

tco_tm napisał(a):Poza tym, jak lyzka sprawdzic poduche przy rozrzadzie?

To jest ta u góry po prawej? Bo ta musiała być zdejmowana przy wymianie rozrządu, ale... ten warsztat co robił rozrząd (inny polecany na tym forum – mazda na al. 29-listopada w Krakowie) nie wymienił mi uszczelki pokrywy zaworów przy wymianie rozrządu choć lekko przecieka... więc w sumie mogli założyc poduche uszkodzoną i nie powiedzieć...
Najwyraźniej nie ma w Krakowie dobrego speca od Mazdy... :| :(

Im wiecej jeżdżę, tym bardziej myślę, że któraś poducha może być jednak naderwana:
– po uruchomieniu silnika doznaje on lekkiego szarpnięcia,
– jak puszczam gaz (hamowanie silnikiem) to nie hamuje płynnie tylko troche szarpie,
– jak chce zjechac z krawężnika – gdy jedno koło przednie juz zjechało, a drugie nie, słychać lekkie "ziiii" gdzieś z przodu,
– już ze 2 razy "dwójka" nie chciała mi wejść gładko jak zwykle (jak miałem renault to przy naderwanej poduszcze było "łup" przy zmianie z 1 na 2 bieg)
– wspomniane wcześniej drgania na hamulcu, gazie, kierwonicy, drążku zmiany biegów nie występujące zawsze, ale często.
Wygląda na to, że mechanik który "sprawdzał" poduchy nie sprawdził wszystkich – których nie widać bez rozbierania niczego, gdzie one są i jak się do nich dostać? Która poducha jest najbardziej p odejrzana na takie objawy?
Czy może komuś przychodzi do głowy inna przyczyna w/w objawów?
Czy powoli kończący swój żywot odcinek wydechu od silnika do katalizatora (ten z łącznikiem siatkowym) może mieć z tym coś wspólnego – jest już dość zużyty, ale nie wiem czu i na ile już "przepuszcza", może jeszcze nie...
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez mayer » 18 paź 2005, 14:48

sprawdź jeszcze rza przednią poduszkę i poduszkę pod lewarkiem dźwigni zmiany biegów. U mnie wystarczyło lekkie naderwanie tej pierwszej żeby silnik usiłował wyskoczyć z budy..
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...:))))))
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2005, 16:36
Posty: 490 (0/1)
Skąd: poznań
Auto: Mercedes W124 300TD /mazda 626

Postprzez musty » 29 paź 2005, 23:38

u mnie też wystepują wibracje i to nie tylko na wolnych obrotach, zadzwoniłem do Jaksy i stwierdzili że może to być skutek np kolizji samochodu i przesuniecia jakiegoś elementu, poduszk jeszcze nie sprawdzałem.
Pozdrawiam marcin

626 kombi 2.0 98r.
Początkujący
 
Od: 30 wrz 2005, 22:49
Posty: 12
Skąd: Katowice
Auto: 626 GW, FS 98r.

Postprzez stuk » 30 paź 2005, 00:00

musty napisał(a):może to być skutek np kolizji samochodu i przesuniecia jakiegoś elementu

Hmm... moj był walnięty, ale w tył, więc nie wiem czy to ma związek... Na razie się przyzwyczaiłem :D
Zobaczymy co będzie dalej.
Sparwdziłbym jeszcze tę poduchę skrzyni, ale nie mam jak, skoro trzeba rozebrać dolot powietrza :|
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez grzmot » 30 paź 2005, 00:36

wiesz moze poduszki silnika wygladaja ok ale moze nie spelniaja swojego zadania
moga to tez byc poduzki od skrzyni biegów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2005, 16:56
Posty: 62
Auto: mx6 v6

Postprzez stuk » 14 lis 2005, 22:08

Zaobserwowane dziś wieczorem dodatkowe objawy – przy parkowaniu nagle wolne obroty zaczęły spadać prawie do zera (jak wciskałem sprzęgło, zmieniając z jedynki na wsteczny i na odwrót), aż mi nawet zgasnął. Po uruchomieniu na nowo już było ok.
Ile w ogóle powinny wyności wolne obroty – między 0 a 1000 na obrotomierzu są dwie kreski, u mnie zwykle wskazówka pokazuje lekko poniżej tej drugiej (czyli 500-600?) ale często też lekko drga (minimalnie), czasem spadnie trochę niżej. Jak włącza się wentylator dmuchawy, włącze klimę czy jakiś inny odbiornik prądu to się podnoszą więc to ok).
Co może wpływac na takie drgania lekki l ub spadki obrotów (to samo na benzynie i gazie).
A w ogóle to silnik mi chodzi ostatnio jak w kosiarce do trawy – głośno, nierówno i go trzęsie (to samo na gazie i na benzynie) :(
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez genewa » 17 lis 2005, 10:10

Witam,

sprawdź czy "fachowcy" dobrze zrobili rozrząd.

Pozdrawiam
Marek

PS. Mi również trzęsie delikatnie autem na wolnych obrotach i podczas jazdy. Na pewno mam za wolne obroty (wskazówka jest na 750 obr.min) a po drugie może być uszkodzona któraś z poduszek.
W poprzednim samochodzie (Vectra A) jeździłem dwa razy do mechanika bo mi autem trzęsło i sprawdzał wszystkie poduszki i mówił, że są OK, ale ja się uparłem na wymianę dwóch i okazało się, że są tak dobite, że można je było spokojnie w każdą stronę wyginać ręką (z nowymi tego się nie dało).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2005, 10:57
Posty: 88 (1/0)
Skąd: Brzeg
Auto: 626 GE FP 96' + SGi

Postprzez stuk » 17 lis 2005, 10:16

genewa napisał(a):Na pewno mam za wolne obroty (wskazówka jest na 750 obr.min)

750 obr/min na wolnych to jest za malo? U mnie jest jakies 600 o ile dobrze rozumie obrotomierz...
A co w rozrządzie może być przyczyną drgań?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez sołtys » 17 lis 2005, 10:28

stuk napisał(a):750 obr/min na wolnych to jest za malo? U mnie jest jakies 600 o ile dobrze rozumie obrotomierz...


czyli jedna krska poniżej tysiąca <lol> to cie uciesze masz 750 popatrz na obrotoomierz 1 kreska 0
druga jest grubości takiej jak ta pierwsza i oznacza 500 trzecia 750 czwarta 1000 i dopiero potem jest podział na 4 części skala 0-1000RPM wynosi 0, 500,750 1000

750 obr/min na wolnych to jest za malo? to prawidłowe obroty
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez genewa » 17 lis 2005, 10:31

stuk napisał(a):A co w rozrządzie może być przyczyną drgań?


Przestawienie rozrządu np. o jeden ząbek powoduje głośną i nierównomierną prace silnika.

Pozdrawiam
marek

PS. Wydaje mi się, że obroty powinny być w okolicach 850.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2005, 10:57
Posty: 88 (1/0)
Skąd: Brzeg
Auto: 626 GE FP 96' + SGi

Postprzez stuk » 17 lis 2005, 10:33

sołtys napisał(a):skala 0-1000RPM wynosi 0, 500,750 1000

Hehehe a ja myslalem na zasadzie liniowego podzialu ze to 0, 330, 660, 1000. Wolne obroty mam deczko ponizej tej drugiej kreski miedzy 0 a 1000 wiec przy skali jaką podajesz będzie deczko ponizej 750 :)
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez stuk » 17 lis 2005, 10:35

genewa napisał(a):Przestawienie rozrządu np. o jeden ząbek powoduje głośną i nierównomierną prace silnika

No mój chodzi głośno i nierównomiernie... Może spece faktycznie źle założyli... choć to aso mazdy... ale w sumei zlaozyli ma starą ussczelke pokkrywy zaworów i zaczęła cieknąć....
Jak sprawdzić czy rozrząd jest dobrze założony?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Postprzez stuk » 18 lis 2005, 10:02

Dam radę to jakoś sam sprawdzić, czy muszę zaufać fachowcom (choć jedni fachowcy z aso mazdy ten rozrząd założyli)?
Pozdrawiam, Rafał
<i>Używasz wygaszacza ekranu? Musisz mieć ten program! <a href="http://www.scrlock.republika.pl" target="_blank"><b><font color="orange">www.ScrLock.republika.pl</font></b></a></i>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 14:56
Posty: 400 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: 626 GE FS + LPG '97

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6