Szarpnięcie przy puszczeniu gazu.
Hmm ja tak nie potrafię... Moja lubi wysokie obroty, może to przez filtr stożkowy Ja przy 100km/h baa nawet przy 120 zdarza się, że jeszcze jest 4 bieg.
Odłączaliście czujnik pedału sprzęgła?
Odłączaliście czujnik pedału sprzęgła?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
80 km/h na 5-tym biegu się nie jeździ? Z przegubem do wymiany, ze świszczącymi łożyskami, z zapowietrzonym układem chłodzenia i cieknącą pompą?
Niestety autko kupiłem za grosze jednak spodziewałem się dużych kosztów naprawy. Doprowadzę moją MX-6 do porządku z uśmiechem na ustach bo auto jest tego warte
Ale do rzeczy, sprawdzę ten czujnik pedału sprzęgła, jednak wydaje mi się, że to nie pomoże ( post wyżej Yaro626)
Niestety autko kupiłem za grosze jednak spodziewałem się dużych kosztów naprawy. Doprowadzę moją MX-6 do porządku z uśmiechem na ustach bo auto jest tego warte
Ale do rzeczy, sprawdzę ten czujnik pedału sprzęgła, jednak wydaje mi się, że to nie pomoże ( post wyżej Yaro626)
- Od: 9 kwi 2011, 00:07
- Posty: 291
- Skąd: Wilkowo
- Auto: Mazda MX-6 FS 2.0 16V 115 KM DOHC
jacekasot napisał(a):80 km/h na 5-tym biegu się nie jeździ? Z przegubem do wymiany, ze świszczącymi łożyskami, z zapowietrzonym układem chłodzenia i cieknącą pompą?
W tym przypadku to ja bym w ogóle nie jeździł
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Nie mogę się powstrzymać Kilka dni i pozbędę się części problemów, wymienię przegub, pompę, łożyska jeszcze poczekają bo nie ma funduszy . Jednak te szarpanie jest trochę denerwujące i nie wiem jak się za to zabrać...
- Od: 9 kwi 2011, 00:07
- Posty: 291
- Skąd: Wilkowo
- Auto: Mazda MX-6 FS 2.0 16V 115 KM DOHC
Widze ze u mnie jest dokladnie ten sam problem.
Jak puszczam gaz na 2-3 biegu tak przy ok 2,5 k RPM to jest dosc mocne szarpniecie....A raczej nie powinno tak byc
Jak puszczam gaz na 2-3 biegu tak przy ok 2,5 k RPM to jest dosc mocne szarpniecie....A raczej nie powinno tak byc
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
- Od: 9 maja 2009, 17:45
- Posty: 242
- Skąd: Kutno
- Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r
No niestety problem jest i u mnie – ostatnio z racji oddania Mazdy do lakiernika jeżdżę innymi ( Hyundai H100, Escort kombi PB/lpg) i w żadnym tak nie czuć szarpania przy odpuszczaniu pedału gazu
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
Dołącze do dyskusji Wydaje mi się(chyba) że to może byc wina poduszek i po części sprzegłą. Bynajmniej tak przypuszczam że jest w moim samochodzie. Sprzęgła, wiadomo w naszych autach nie są pierwszej młodości i jakiś tam luz jest między tarczą a dociskiem. Mam na na myśli czas reakcji sprzęgła. W połączeniu z lekko uszkodzonymi poduszkami powoduje gwałtowne oddanie siły przełożenia biegu? Jeśli się mylę to mnie poprawcie, lub [tiit] mnie
-
lukasz2387
lukasz2387 napisał(a):Dołącze do dyskusji Wydaje mi się(chyba) że to może byc wina poduszek i po części sprzegłą. Bynajmniej tak przypuszczam że jest w moim samochodzie. Sprzęgła, wiadomo w naszych autach nie są pierwszej młodości i jakiś tam luz jest między tarczą a dociskiem. Mam na na myśli czas reakcji sprzęgła. W połączeniu z lekko uszkodzonymi poduszkami powoduje gwałtowne oddanie siły przełożenia biegu? Jeśli się mylę to mnie poprawcie, lub [tiit] mnie
Mylisz sie ale [tiiit] nie będzie.
U mnie to raz jest a raz nie ma. Poduszki są ok. Ostatnio nawet byłem na stacji na kompleksowe sprawdzenie zawieszenia itp i wyszło, że wszystko jest jak najbardziej ok.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Ok. spoko
Zauważyłem u siebie że jak zaczynało szarpać przy delikatnym ruszaniu- wina tarczy sprzęgła i lekko już była, lub były wyrobione poduchy silnika. Dodam że to zaczynało się pojawiać systematyczne z coraz większą "dziurą". Nie było tego z dnia na dzień, lecz kilka miesięcy odkąd to zauważyłem i teraz zaczyna chyba osiągac apogeum
Zauważyłem u siebie że jak zaczynało szarpać przy delikatnym ruszaniu- wina tarczy sprzęgła i lekko już była, lub były wyrobione poduchy silnika. Dodam że to zaczynało się pojawiać systematyczne z coraz większą "dziurą". Nie było tego z dnia na dzień, lecz kilka miesięcy odkąd to zauważyłem i teraz zaczyna chyba osiągac apogeum
-
lukasz2387
U mnie sprzęgło AISIN ma 14 miesięcy w tej chwili więc raczej jest ok, nie wiem jak poduchy.Zawieszenie sprawdzane niecały miesiąc temu i jest ok.
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
No to moze podziele sie moimi odczuciami. Mi na to szarpanie pomoglo wyregulowanie TPS (narazie bez szcelinomierza) ale i tak juz jest o niebo lepiej niz bylo...
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
- Od: 9 maja 2009, 17:45
- Posty: 242
- Skąd: Kutno
- Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r
Na szarpnięcia po odjęciu gazu mnie pomogło zrobienie większej szczeliny na przepustnicy (1mm?) bo miałem całkiem zamknietą a napiecie tps mam ok 0,43V –(tps duzo w prawo przekręcony) Chyba niecałe 0,6V sie wlaczal wentylator w trybie testu. Każde inne ustawienie tps 'w lewo' od pozycji którą teraz mam skutkuje szarpaniem. Bajpas prawie cały wkrecony. Obroty w serwisówce troche ponad 750 moze nawet 850. Autko cichutko i powoli pyka na jałowym i jedzie gladko
I love this fuckin black xed
- Od: 28 sty 2009, 17:40
- Posty: 285
- Skąd: SRC, śląskie
- Auto: 2.0 V6 144ps manual- juz nie ma:(
Szczelinę to i ja robiłem większą ale nie tps-em, a czujnikiem zamknięcia przepustnicy. Hmm trzeba by sprawdzić tps. Jakie powinien miec prawidłowe wskazanie na biegu jałowym czyli przepustnica zamknięta dla silnika FS.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
noxes napisał(a):Szczelinę to i ja robiłem większą ale nie tps-em, a czujnikiem zamknięcia przepustnicy. Hmm trzeba by sprawdzić tps. Jakie powinien miec prawidłowe wskazanie na biegu jałowym czyli przepustnica zamknięta dla silnika FS.
Hmm czy czujnik polozenia przepustnicy (TPS) to nie to samo co czujnik zamknięcia przepustnicy ?
a co do wskazan to sa z tego co wiem TPS na ktorych mierzy sie wskazania voltomierzem i takie ktore ustawiasz za pomoca szczelinomierza ktory wsuwasz pomiedzy srube odbojnikowa a zderzak (0,1 ma byc wiatrak wylaczony, 0,5 listek ma sie wiatrak zalaczac) A regulacja obrotow odbywa sie za pomoca poziomej srubki z boku przepustnicy .
Madziuchna 1995, 323F BA 1.5 16v Z5 RIP 03.07.2010 :(
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
Xenia 1996 , Xedos 6 , 16v B6, CA , 1,6 107 KM – mam nadzieje ze bedzie sluzyc jak najdluzej
Obeecna madzia >>> http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=108325
- Od: 9 maja 2009, 17:45
- Posty: 242
- Skąd: Kutno
- Auto: Xedos 6 1.6 v16 96r
lukasz2387 napisał(a):Dołącze do dyskusji Wydaje mi się(chyba) że to może byc wina poduszek i po części sprzegłą. Bynajmniej tak przypuszczam że jest w moim samochodzie. Sprzęgła, wiadomo w naszych autach nie są pierwszej młodości i jakiś tam luz jest między tarczą a dociskiem. Mam na na myśli czas reakcji sprzęgła. W połączeniu z lekko uszkodzonymi poduszkami powoduje gwałtowne oddanie siły przełożenia biegu? Jeśli się mylę to mnie poprawcie, lub [tiit] mnie
Witam
Sorki że odświeżam ale mam bardzo podobny problem . Prosiłbym o wytłumaczenie dlaczego sprzęgło może być przyczyną tej awarii ? Przecież jak puszczam i naciskam gaz to sprzęgła w ogóle nie dotykam a szarpanie jest. Pytam ponieważ sprzęgło u mnie kwalifikuje się już do głebokiego myślenia o wymianie Co do poduszek to wymieniłem to pod silnikiem (widać jak się wejdzie do kanału) i możliwe że ta poduszka koło akumulatora co trzyma chyba silnik jak się wychyla też chyba kwalifikuje się do wymiany – nie wiecie może co to za poduszka? Lewa czy tylna a może przednia ?
Pozdro
- Od: 17 lis 2009, 15:34
- Posty: 40
- Skąd: Tarnów/Kraków
- Auto: mazda 323f BJ 1,6 98 km 2001r.
Czy ktoś już sobie poradził z tym problemem? Zauważyłem u siebie,że na LPG to szarpanie jakieś tam jest, ale wczoraj dla próby pojeździłem na PB i jadąc na 2-3 biegu i odpuszczeniu gazu tak szarpnęło,że myślałem, że wylecę razem z szybą zupełnie jak początkujący kierowca, który nie umie operować sprzęgłem i gazem jednocześnie
Zastanawiam się jeszcze nad jednym...jeżdżąc na LPG miałem bak PB cały czas pełny. Z czasem jednak PB znika (nie wiem czy tak powinno być) i pomyślałem sobie,że może to paliwo co jest w baku jest jakieś...."stare" czy straciło swoje właściwości?? Moze tak być
Zastanawiam się jeszcze nad jednym...jeżdżąc na LPG miałem bak PB cały czas pełny. Z czasem jednak PB znika (nie wiem czy tak powinno być) i pomyślałem sobie,że może to paliwo co jest w baku jest jakieś...."stare" czy straciło swoje właściwości?? Moze tak być
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
zibi626 napisał(a):Czy ktoś już sobie poradził z tym problemem? Zauważyłem u siebie,że na LPG to szarpanie jakieś tam jest, ale wczoraj dla próby pojeździłem na PB i jadąc na 2-3 biegu i odpuszczeniu gazu tak szarpnęło,że myślałem, że wylecę razem z szybą zupełnie jak początkujący kierowca, który nie umie operować sprzęgłem i gazem jednocześnie
Zastanawiam się jeszcze nad jednym...jeżdżąc na LPG miałem bak PB cały czas pełny. Z czasem jednak PB znika (nie wiem czy tak powinno być) i pomyślałem sobie,że może to paliwo co jest w baku jest jakieś...."stare" czy straciło swoje właściwości?? Moze tak być
Moja też podszarpuje, ale mam kilku podejrzanych: zalewane świece przez walniętą uszczelkę pokrywy, aparat zapłonowy, przepustnicę(czujniki, TPS), poduszki może też sprzęgło coś od siebie dorzuca. Będzie trzeba po kolei sprawdzać . Co do znikania PB to u mnie też to występuje i wydaje mi się że jest to wina montażu instalacji ponieważ przy przełączeniu na LPG pompka paliwa dalej chodzi i benzyna gdzieś sobie tam krąży i jest w jakimś stopniu zużywana.
Ostatnio edytowano 20 wrz 2011, 18:36 przez luk-kk, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 7 lip 2010, 13:13
- Posty: 165
- Skąd: Kędzierzyn Koźle
- Auto: 626 GE 1.8 105 KM 94r. + LPG II gen.
tps i zalewanie świec olejem mogę wykluczyć sprzęgło też. Najbardziej prawdopodobna jest teoria tadziola o luzach w przeniesieniu napędu. Ja mam wszystko sprawdzone oprócz poduszki tylnej która zapewne jest zerwana no i po przebiegu 270tkm na pewno są luzy w przeniesieniu napędu. Chociaż ostatnio szarpanie jak by się zmniejszyło.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6