Mazda 626 GE – Brak mocy, słabe osiągi

Postprzez noxes » 13 maja 2012, 14:39

dawidole napisał(a):czyli od wymiany czego powinienem rozpocząć)?

Filtr powietrza, paliwa.
160km/h to mało, ja na IV biegu tyle że FS 140 bez problemu.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez dawidole » 13 maja 2012, 15:24

Oczywiście się zastosuję ale czy przy zapchanych filtrach spadek mocy nie byłby zauważalny na niższych biegach (auto do setki rozpędza się w mgnieniu oka)?
dawidole
 

Postprzez szumki44 » 13 maja 2012, 15:55

do 100 leci bez problemu ? ale 160 max ciagnie i juz nie moze ?
opisz ogolnie caly samochod tzn prace silnika :)

czy wraz z obrotami rosnie dynamika ? np na 1 -2 -3 biegu pedal w podloge i przyrost mocy jest plynny czy jakies zaszarpania dziury braki w pewnym zakresie obrotowa sa ?... bo zasada taka ze v-max to idzie z mocy a przyspieszenie z momentu :) moze byc tez ze autko jest zaleciale czyli wymaga przepalenia :D tego nie musze wyjasniac :]....

jak kupujesz nowa furke to bym odrazu wymienil Swiece filtry kable zaplonowe przetarl klemy od aku itp td..
:)......


mozesz jeszcze sprawdzic jak kazdy bieg dziala tzn
1-do podlogi
2-do podlogi
3-do podlogi :)
i chyba 3jka ciagnie do 160 w FP 1.8 :) bo sam taka mam :D
jak mozesz wrzuc 5ty bieg przy 60km i wcisnij do oporu gazu :) u zobacz czy bedzie ciagnac go czy zdusi sie i zdechnie :) ale powinien w miare powoli sie rozpedzac .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez dawidole » 15 maja 2012, 21:07

Filtry jeszcze nie wymienione ale mazda przyspiesza na trzecim biegu do ok. 150 km/h (dalej bałem się kręcić i skończyła mi się droga).
dawidole
 

Postprzez mad_man » 15 maja 2012, 23:08

FP '90 KM powyzej 120km/h juz traci sily. Do 100-120 ma zryw niesamowity jak na tak duze auto i taki silnik, ale potem to .. owszem sie rozpedza, ale roznica z tym co jest ponizej 120 a powyzej, jest znaczna.
Dodam ze mam wymienione u siebie:
chlodnica,pompa wody, rozrzad, przewody wn, filtr powietrza, swiece, uklad wydechowy oprocz kata.
Na kolach mam "trampki" 7JJx15" 195/60, komputer pokazuje zero bledow, i wszystko chodzi cycus malina.
Imho ten typ tak ma.
http://planme.pl – jezeli szukasz harmonogramu...:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2005, 15:48
Posty: 428 (1/3)
Skąd: Oświęcim
Auto: '91 323F BG 16V 1.6 (gaz)
'95 626 GE 1.8 (rip)
'96 323F BA 1.5Z (sold)
'09 Laguna 2.0T F4R

Postprzez Piotr » 15 maja 2012, 23:54

mad_man napisał(a):FP '90 KM powyzej 120km/h juz traci sily. Do 100-120 ma zryw niesamowity jak na tak duze auto i taki silnik, ale potem to .. owszem sie rozpedza, ale roznica z tym co jest ponizej 120 a powyzej, jest znaczna.
Dodam ze mam wymienione u siebie:
chlodnica,pompa wody, rozrzad, przewody wn, filtr powietrza, swiece, uklad wydechowy oprocz kata.
Na kolach mam "trampki" 7JJx15" 195/60, komputer pokazuje zero bledow, i wszystko chodzi cycus malina.
Imho ten typ tak ma.


potwierdzam... miałem sposobność się o tym ostatnio przekonać :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2010, 14:19
Posty: 533 (0/2)
Skąd: Żywiec
Auto: 626 GE FS 93'

Postprzez szumki44 » 16 maja 2012, 08:29

moze dlatego ze skrzynia jest tak zestopniowana ze nadaje sie do autka o wiekszej mocy ? ja mam ja u siebie (krzynia 1.8 FP) i do rozpedzania i wyprzedzania to tylko 3 czasami 4 rty jak juz jest powyzej 150 :)
Jak autko jest zdrowe itp td. to moze wina braku mocy :) i stopniowania biegow:) chyba ze kiedys jedzilo lepiej i cos sie zwalilo :D ....

ja bym dorwal gdzies skrzynie z 2.0 Fs mx-6 przykladowo ona jest bardziej zrywna ale za to przelozenia krotkie:) i troszke wiecej ci spali na 5tym biegu:) ale powinno zwiekszyc co nieco przyspieszenie bo bedzie oscylowac w granicach srednio 2500-3500 rmp :)

http://www.youtube.com/watch?v=VMR0tSoL ... re=related
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez dgolf » 16 maja 2012, 13:11

Kto znów wierzy w bajki, że dłuższa piątka = mniejsze spalanie?

Przełożenie główne możesz sobie skrócić obniżając profil opon. Ja tak mam u siebie. W spalaniu nie ma żadnej różnicy – chyba żeby jeździł w naprawdę długie trasy po autostradzie, to może niewielka by wyszła. W cyklu mieszanym nie uświadczysz. Za to jeśli przesadzisz i dasz za wysokie, to poczujesz od razu :)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 20:25
Posty: 221
Skąd: Łodzkie
Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego

Postprzez szumki44 » 16 maja 2012, 14:01

500 obrotow na kazdym biegu ? to nie ma roznicy ? 20 km na 3cim wiecej pojedzie . Vmax wieskze :P (ale nie osiagalne:D) zamiast 3000 mam 2500 przykladowo a jade tak samo ? to co autko pali tyle samo ? ja po swapie skrzyni zszedlem ok 1.8 l na trasie na 100km ... dziekuje

ps . poginaj sobie na 4rce zamiast 5 tki to pogadamy czy dluzsze przelozenie ma znaczenie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez noxes » 16 maja 2012, 15:25

szumki44 napisał(a):ps . poginaj sobie na 4rce zamiast 5 tki to pogadamy czy dluzsze przelozenie ma znaczenie

hehe ja tam jeżdżę częściej na IV niż na V większa elastyczność <lol>
Co do IV biegu masz rację, niższe obroty mniejsze spalanie, ale czy aż tyle aby to zobaczyć?
Taka ciekawostka po przejściu z zimowych czternastek na 15" 195/60 i spalanie spadło o 4l/100 <rotfl> (koło ma mniejszy obwód) teoretycznie powinno spalanie wzrosnąć heh dziwne
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez szumki44 » 16 maja 2012, 18:43

jak jedziles po miescie np to w teori szybciej przyspieszasz itp:P na trasie by sie odbilo :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2011, 15:21
Posty: 1286 (0/1)
Skąd: Ustka
Auto: Mazda Mx-6 2.5
Mazda 626 2,5
Pontiac Firebird Trans Am
Crysler 300m

Postprzez noxes » 16 maja 2012, 20:15

hmm wszystko jest to samo, ta sama trasa itp. Oj tam nie ma co robić problemu dobrze jest jak jest. Z mocą też nie mam problemów :)
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Pablo_470 » 24 lis 2017, 21:43

Witam, od niedawna posiadam mazde 626 1.8 90KM z sekwencją. Problem polega na tym ze do 4tys. obr. nawet fajnie chodzi ale powyżej już szału nie ma. Co może być nie tak??
Początkujący
 
Od: 19 paź 2017, 19:42
Posty: 5
Auto: Mazda 626,1997r. 1,8 PB/LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6