Pomoc przy ustawieniu rozrządu
Strona 1 z 1
Witam.
Przepraszam za duplikowanie postu z działu "usługi" ale może tu będzie większy odzew.
Proszę o nie kasowanie posta, jeśli w ciągu 1-1.5 tygodnia nie będzie odzewu, to sam skasuję temat Z góry dziękuję za wyrozumiałość.
Czy znalazłaby się osoba z okolic Kuj-Pom, która wspomogłaby mnie przy ustawieniu rozrządu?
Obecnie mam przestawione oba wałki, a samemu mam pewne obawy przy rozpinaniu całości, więc szukam osoby z doświadczeniem, która chciałaby mi pomóc
Oczywiście dojadę gdzie trzeba, pomogę babrać się w silniku, trochę swoich kluczy również posiadam, również zapłacę.
Po prostu boję się oddawać rzeźbiarzom z warsztatów co na dźwięk "probe" robią wielkie oczy.
Pozdrawiam
Mikołaj
Przepraszam za duplikowanie postu z działu "usługi" ale może tu będzie większy odzew.
Proszę o nie kasowanie posta, jeśli w ciągu 1-1.5 tygodnia nie będzie odzewu, to sam skasuję temat Z góry dziękuję za wyrozumiałość.
Czy znalazłaby się osoba z okolic Kuj-Pom, która wspomogłaby mnie przy ustawieniu rozrządu?
Obecnie mam przestawione oba wałki, a samemu mam pewne obawy przy rozpinaniu całości, więc szukam osoby z doświadczeniem, która chciałaby mi pomóc
Oczywiście dojadę gdzie trzeba, pomogę babrać się w silniku, trochę swoich kluczy również posiadam, również zapłacę.
Po prostu boję się oddawać rzeźbiarzom z warsztatów co na dźwięk "probe" robią wielkie oczy.
Pozdrawiam
Mikołaj
Mówisz, że nie ma się czego bać? Mam obawy z odkręcaniem koła pasowego, bo brak kanału/podnośnika,
a trzeba konkretnie chwycić tą nakrętkę,
do tego nie mam pojęcia ile to jest "napiąć pasek tak żeby było dobrze" no i nie mam kluczy dynamometrycznych.
a trzeba konkretnie chwycić tą nakrętkę,
do tego nie mam pojęcia ile to jest "napiąć pasek tak żeby było dobrze" no i nie mam kluczy dynamometrycznych.
dynamometr niepotrzebny, napiąć trzeba sprężynką więc kup nową. ta śruba od koła pasowego to rzeczywiście przeszkoda. potrzeba łomu (wkładamy go w wieniec koła zamachowego a kto inny odkręca) albo wbijamy bieg-najlepiej piąty, hamulec i odkręcamy. można też w pojedynkę sobie poradzić zakładając klucz, oprzeć dźwignię o jakiś solidny element nadwozia i cykać rozrusznikiem. ale pomysł z biegiem chyba najlepszy. ja mam automat więc raz się bawiłem rozrusznikiem a raz łomem.
Gwint oczywiście w drugą stronę jest? Pomysł z biegiem i hamulcem już gdzieś widziałem, wydaje się dużo przyjemniejszy od łomu w wieniec
Sprężynkę i tak kupię nową, koszt oryginału to 20zł więc nie będziemy tu oszczędzać.
Po puszczeniu napinacza rozumiem że wałki mogą się przesunąć tak? Trzeba brać jakąś poprawkę przy ustawianiu wałków na późniejsze napięcie paska?
Czy zrzucić pasek, ustawić wałki na znaki, jakoś je zblokować i napinać pasek?
Sprężynkę i tak kupię nową, koszt oryginału to 20zł więc nie będziemy tu oszczędzać.
Po puszczeniu napinacza rozumiem że wałki mogą się przesunąć tak? Trzeba brać jakąś poprawkę przy ustawianiu wałków na późniejsze napięcie paska?
Czy zrzucić pasek, ustawić wałki na znaki, jakoś je zblokować i napinać pasek?
Sprężynka bez dwóch zdań oryginał, uszczelkę pokrywy mam Reinza, bo to była z tych najlepszych dostępna w Bydgoszczy, założona 2 tygodnie temu podczas kontroli ustawienia rozrządu.
Nie mam w planach zmieniać kompletnego rozrządu, ale kiedyś obiło mi się o uszy, że raz rozpiętego paska rozrządu nie wolno napinać ponownie. Ile w tym prawdy?
Obecny jest w stanie dobrym, nie spękany ani nie pościnany.
Nie mam w planach zmieniać kompletnego rozrządu, ale kiedyś obiło mi się o uszy, że raz rozpiętego paska rozrządu nie wolno napinać ponownie. Ile w tym prawdy?
Obecny jest w stanie dobrym, nie spękany ani nie pościnany.
No tego właśnie nie wiem... Może dla tego, że po odpuszczeniu naciągu oraz ponownym napięciu dochodzi do mikrouszkodzeń paska?
Tak jest ogólnie jeśli chodzi o mechanikę przy obciążeniach statycznych, więc z paskiem pewnie też tak jest
Do ściągnięcia koła pasowego starczy duży ściągacz do łożysk czy lepiej kupić jakiś przyrząd do tego calu np:
http://allegro.pl/sciagacz-do-kola-kierownicy-uniwersalny-zestaw-neo-i6002050814.html
Tak jest ogólnie jeśli chodzi o mechanikę przy obciążeniach statycznych, więc z paskiem pewnie też tak jest
Do ściągnięcia koła pasowego starczy duży ściągacz do łożysk czy lepiej kupić jakiś przyrząd do tego calu np:
http://allegro.pl/sciagacz-do-kola-kierownicy-uniwersalny-zestaw-neo-i6002050814.html
Miałeś rację! To jest tak proste że aż zabawne.
Jedynie czasochłonne i trzeba sporo siły do śruby koła pasowego.
Nogi na wahacz, 0.5m przedlużka, hamulec+5 bieg i do dzieła. Reszta to prościzna
Dzięki wielkie za pomoc!
Jedynie czasochłonne i trzeba sporo siły do śruby koła pasowego.
Nogi na wahacz, 0.5m przedlużka, hamulec+5 bieg i do dzieła. Reszta to prościzna
Dzięki wielkie za pomoc!
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6