Mazda 626 1.8 – problem z obrotami silnika

Postprzez 2211jarek » 30 lis 2014, 19:43

Byłem u mechanika, nałożył na wlew chłodnicy jakies urządzonko z dwoma pojemnikami z niebieskim płynem, potrzymał to pare minut na pracujacym silniku i płyn zmienił kolor na lekko zielony. Stwierdził ze jest ok, uszczelka nie ma przedmuchów.
Termostat mam nowy.
Do nagrzewnicy nie udało mi sie dobrac – nie wiedziałem jak zdjac góre kokpitu chociaz szukałem w necie i kombinowałem na wszystkie strony :) wyszedł brak wiedzy i doswiadczenia.... <zawstydzony>
Początkujący
 
Od: 15 paź 2014, 07:13
Posty: 17
Skąd: Radom
Auto: Madzia 626 1,8 1994

Postprzez noxes » 5 gru 2014, 12:16

Góry nie ściągasz, tylko deskę kładziesz na fotele.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez 2211jarek » 12 gru 2014, 00:55

Własnie nie wiem czy znow nie bede musiał spróbowac jak zdjąc tą deske,
Poki co wymieniłem pompe wody i przy okazji rozrząd. Pompa miała wyłamane wszystkie łopatki.
FALOWANIE OBROTÓW USTAŁO !!! Problem wiec częsciowo rozwiązany !
Częściowo ponieważ nadal nie mam ogrzewania i gaśnie na gazie – ale sądzę ze to kwestia regulacji u gazownika.
Sprawdze jeszcze czy podnosi sie klapka nad nagrzewnicą – zimne powietrze w zimie raczej nie jest fajne :(
Początkujący
 
Od: 15 paź 2014, 07:13
Posty: 17
Skąd: Radom
Auto: Madzia 626 1,8 1994

Postprzez Piotr89 » 13 gru 2014, 10:36

Kolego obserwuję już ten temat jakiś czas i mam pewne przypuszczenia że układ jest niewłaściwie odpowietrzony ale skoro obroty przestały falować to płyn jest w silniczku krokowym czyt. najwyższy punkt obiegu więc powinno byc odpowietrzone.
Sprawdź stan płynu chłodniczego, czy jest w normie.
Sprawdź przewody gumowe doprowadzające ciecz do parownika czy są ciepłe/ gorace jeżeli tak to masz albo gaz totalnie rozregulowany albo uszkodzony parownik.
W kwestii nagrzewnicy doraźnym rozwiązaniem może być płukanie nagrzewnicy specyfikami ocet, kamix itp. Na próbę można sprawdzić odpinając węże wodne przy grodzi- przepłukać nagrzewnicę i na nowo złożyć, ale tak jak mówię efekt może być krótkotrwały, zalecane byłoby odchylenie deski rozdzielczej i wyjęcie nagrzewnicy i wymiana na inną( wcześniej wypłukaną).
Sprawdź czy nie blokują się klapy sterujące nawiewem- tzn. czy silniczki nimi sterujące działają.
Benzin im Blut
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 00:16
Posty: 2362 (23/27)
Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99

Postprzez 2211jarek » 14 gru 2014, 02:00

Piotr dzieki za zainteresowanie, mysle ze malymi kroczkami problem jest rozwiazywany. Tak jak napisalem wczesniej problem falowania na benyznie zostal rozwiazany – przyczyna byla uszkodzona pompa wody. Układ jest odpowietrzony. Robił to dobry mechanik.
Nagrzewnice przepłukiwalem srodkiem do chlodnic i duuuza iloscia wody. Dzisiaj jeszcze raz zajrzałem do obudowy nagrzewnicy i stwierdziłem ze nie podnosi sie klapka nagrzewnicy. Silniczek podnoszacy ta klapke działa ale klapa nie zmieniała połozenia. Wywierciłem dziure w obudowie i wkrecilem srube. Unieruchomiłem klape w pozycji podniesionej i TADAM !!! MAM OGRZEWANIE !!!! Tak jak pisałem wczesniej mam nowa nagrzewnice ale nie potrafie sam jej wymienic – moze na wiosne mechanik mi ja wymieni.
Zostal jeszcze gaz ale to chyba tylko kwestia regulacji – parownik i wtryski sa nowe.
Na gazie gasnie i ewidentnie czuc ze dostaje złą mieszanke. Przy okazji wymienie filtr gazu.
Początkujący
 
Od: 15 paź 2014, 07:13
Posty: 17
Skąd: Radom
Auto: Madzia 626 1,8 1994

Postprzez noxes » 14 gru 2014, 23:13

Czyli moja pompa pomogła. Swoją drogą jak pompa była wyrypana to dlaczego się nie gotował płyn? No ale mniejsza o to, ważne, ze jest ok.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez 2211jarek » 17 gru 2014, 00:34

Tak, pompa pomogła! Dzięki Noxes. Pompa wyglada na duzo solidniejsza niz ta co miałem. Mechanik tez sie dziwił, ze sie nie gotował ale doszedł do wniosku ze skoro chodził w duzym obiegu to nie mógł sie zagotowac – płyn nie dochodził tylko do małego obiegu.
Teraz jeszcze została mi instalacja LPG bo na gazie nadal nie chodzi. Gazownik sprawdził ja i mam za duzą temp. na reduktorze – 102- 106 stopni. Co dziwne strzelil mi ze 2 razy w kolektor a mam przeciez sekwencje! Tak jak mówił gazownik to albo czujnik temp. reduktora albo mapsensor. Czujnik mam to wymienie i zobaczymy.
Początkujący
 
Od: 15 paź 2014, 07:13
Posty: 17
Skąd: Radom
Auto: Madzia 626 1,8 1994

Postprzez noxes » 18 gru 2014, 19:18

Czujnik, a wystarczy go przestawić w sterowniku na odpowiedni :D Najlepiej to zrobić jak silnik jest po nocy wtedy masz temp płynu jak otoczenia z odchyłką 2-5st. Nie daj się naciągnąć na map sensor bo nie jest tani. Map sensor jest od ciśnienia, jak on się popsuje to min będzie przełączać na pb i ciśnienie będzie skakać.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez 2211jarek » 19 gru 2014, 20:48

hmmm, reduktor kupiłem nowy razem z czujnikiem i to taki sam reduktor jak miałem wczesniej. Wczesniej kupiłem sam czujnik to mam do podmiany no i powinienem jeszcze gdzies miec stary.
Czy to możliwe zeby czujnik byl walnięty albo niewłasciwy?
Początkujący
 
Od: 15 paź 2014, 07:13
Posty: 17
Skąd: Radom
Auto: Madzia 626 1,8 1994

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6