Rośnie ciśnienie w ukladzie chlodzenia

Postprzez szymon626 » 14 sie 2010, 01:12

Witam
Proszę o podpowiedź, mam mazdę 626 2,5 V6, wywalało mi płyn z układu chlodzenia, wymieniłem uszczelki pod głowicami, a nadal podnosi mi sie ciśnienie w układzie chłodzenia i wyzuca płyn i to w szczególnym momencie a okładnie 2-3 minuty po wyłączeniu silnika. Sprawdzona została pompa wodna, wymieniłem czujniki, korki na chłodnicy, sprawdzono kilkakrotnie czy nie naie ma przedmuchów spod uszczelek (nie ma) a mimo to objawy pozostały.
Dzięki za podpowiedzi
szymon626
 

Postprzez vilkolak » 14 sie 2010, 10:01

a jak duzo ci tego plynu wywala? bo u mnie tez wywala troche po zgaszeniu silnika ale potem sam sobie go spowrotem zasysa bo jak sie schlodzi to sie podcisnienie wytwarza. mysle ze to troche normalne bo jak zgasisz silnik to plyn dalej przejmuje temperature od silnika a nie ma sie juz jak schlodzic bo ani pompa ani wentylator nie pracuja wiec sie troche podgrzewa, rozpreza no i wyrzuca, ale jak masz sprawny korek to powinno go potem spowrotem pociagnac ze zbiorniczka wyrownawczego.
626.za.pl
NO MORE VOLKSWAGEN !!!
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 21:41
Posty: 149
Skąd: Hańczowa/Gorlice
Auto: była Mazda 626 GD 2.0 D
była Mazda 626 GE 2.0 D COMPREX
jest Mazda 626 GE 2.0i 16V 4WD

Postprzez danielsc1 » 25 sie 2010, 07:47

a pieni ci się płyn?
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2009, 16:57
Posty: 68
Skąd: rotterdam
Auto: mazda 626 GE comprex 95r.
TYLKO GWIAZDY MAJĄ MAZDY!!!!

Postprzez Edel » 25 sie 2010, 08:04

Sprawdź czy kompresja nie idzie w płyn, jeśli tak to albo jest nie taka uszczelka pod głowicą albo sama głowica mogła polecieć.
Zacznij zarabiać prawdziwe pieniądze poprzez marketing sieciowy http://www.wellbiznes.info/edel

http://www.rozwoj-uwodzenie.pl
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2009, 11:27
Posty: 92
Skąd: Wrocław
Auto: MAZDA 626 1.8 16V 97r GE FP

Postprzez wojtek79 » 25 sie 2010, 20:40

Dobrze odpowietrzyłes układ? dolej wody na zimnym silniku bo moze Ci wywalac nadmiar płynu przy rozgrzanym silniku. Jak wywali Ci plyn to nie dolewaj i zobacz co bedzie sie działo tylko patrz cały czas na temperature. jeżeli będzie wszystko ok to znaczy że za dużo bylo płynu i nadmiar był wyrzucony.
SPRZEDAM CZĘŚCI DO MAZDY 626 GE 1.8 16V
tel: 504-096-262
gg: 10464071
email: wojtek.skie@aol.pl
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 17:21
Posty: 197

Postprzez zadra » 15 wrz 2010, 22:33

może po prostu masz za dużo płynu w zbiorniku wyrównawczym?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3179 (36/86)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Hugo » 15 wrz 2010, 23:03

muunek napisał(a):może po prostu masz za dużo płynu w zbiorniku wyrównawczym?
To by raz wyrzuciło tyle ile trzeba i byłby spokój.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez wojtek432113 » 21 gru 2011, 10:48

A ja podłącze się do tematu. Mi w GE 1,8 też rośnie ciśnienie pojawiają się pęcherzyki powietrza jak temperatura wzrasta. Przy pełnym rozgrzaniu silnika prawie nie możliwe jest ugięcie węży od chłodnicy ale w momencie gdy wiatrak zaczyna chłodzić wszystko wraca do normy. Stabilizuje się ta tak, że powietrza nie widać w zbiorniczku, węże robią się miękkie a płyn zabiera z powrotem. Dodam jeszcze że mogę na zimnym silniku swobodnie odkręcić korek od chłodnicy i nie wyrzuca nawet grama , a w miarę nagrzewania to samo przez się płynu trochę musi się ulać. I moje pytanie jest czy aby to na pewno uszczelka czy może nieszczelność układu i dlatego przez powietrze w nim dzieją się takie rzeczy??
Wojtas
Początkujący
 
Od: 9 sie 2006, 13:05
Posty: 12
Skąd: Chynów
Auto: Mazda 626 1.8 gaz 1992 rok

Postprzez Longers » 21 gru 2011, 11:57

ja bym zaczął od termostatu
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2011, 21:15
Posty: 12
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GE 1994 2.0 115KM

Postprzez johny2007 » 21 gru 2011, 12:24

ja miałem to samo w swojej madzi to miałęm bardzo zapowietrzony układ....... i problem z termostatem
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez wojtek432113 » 21 gru 2011, 17:56

Termostat wymieniłem, korek od chłodnicy też. Dodam że wymieniałem uszczelkę pod głowicą pół roku temu i było dobrze, dopóki nie wypłukałem układu specyfikiem do płukania. Też tak podejrzewam że mam zapowietrzony, ale dolewam płyn i mam tydzień spokoju po tygodniu znowu to samo. A wycieków nie widać.
Wojtas
Początkujący
 
Od: 9 sie 2006, 13:05
Posty: 12
Skąd: Chynów
Auto: Mazda 626 1.8 gaz 1992 rok

Postprzez luk-kk » 21 gru 2011, 18:47

W GE strasznie długo trwa odpowietrzanie...
Ja odpowietrzałem w tamtym roku to trwało to jakoś 2x po 1,5 godziny na mrozie :P według opisu z forum czyli dolewanie na odpalonym silniku aż przestanie zasysać płyn i bąblować. Tragedia jednym słowem. Można też czekać aż samo się odpowietrzy i dolewać płynu co jakiś czas ale naprawdę długo to trwa.

johny2007 jaki masz kod lakieru Madzi ? J7 ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2010, 13:13
Posty: 165
Skąd: Kędzierzyn Koźle
Auto: 626 GE 1.8 105 KM 94r. + LPG II gen.

Postprzez wojtek432113 » 21 gru 2011, 23:33

Dzięki za info. W piątek będę odpowietrzać, ale najpierw muszę większość cybantów dokręcić bo węże są wilgotne. Co do kodu to nawet nie odczytywałem jest wiśniowa, ale na wiosnę będzie przechodzić gruntowny remont blachy.
Wojtas
Początkujący
 
Od: 9 sie 2006, 13:05
Posty: 12
Skąd: Chynów
Auto: Mazda 626 1.8 gaz 1992 rok

Postprzez johny2007 » 22 gru 2011, 16:29

Tak zgadza sie J7
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

PostTen post został usunięty przez siegu 29 gru 2011, 16:53.
Powód: Dubel.

Postprzez luk-kk » 22 gru 2011, 18:03

To tak jak mój Luna green mica chyba najładniejszy :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lip 2010, 13:13
Posty: 165
Skąd: Kędzierzyn Koźle
Auto: 626 GE 1.8 105 KM 94r. + LPG II gen.

Postprzez johny2007 » 22 gru 2011, 18:17

oczywiscie ze ładny kolorek tylko u mnie niestety zaniedbany przez poprzednich włascicieli.....
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez sojer2010 » 25 kwi 2014, 17:22

witam posiadam xedosa 6 1.6 i dziś mi wywaliło wąż w chłodnicy ten z prawej strony,olej jest w porządku bez bąbelków,a płyn bez tłustych plam,korek wlewu czysty bez mazi jak narazie.Jakieś 2 tygodnie temu musiałem wymienić właśnie ten waż od chłodnicy,ponieważ poprzedni strasznie spuchł i {był bardzo miękki w połowie.NOWY WĄŻ NIE CHCIAŁ SIĘ WSUNĄĆ NA CHŁODNICE I POSTANOWIŁEM ŻE PSIKNĘ TROCHĘ SMAREM DO ŁAŃCUCHÓW :P ,czy może to właśnie być przyczyną tego że wąż się zsunął ?
dodam że w wyrównawczym jest nalane max

papa Pozdrawiam z Chełma
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2010, 16:33
Posty: 105 (2/0)
Skąd: Chełm
Auto: Mazda Xedos 6 1.6 16v

Postprzez kamilspider » 25 kwi 2014, 17:40

Hehe :D jak dałeś smar to nic dziwnego, że zleciał. Jedynie mogłeś go podgrzać we wrzątku i próbować nałożyć, a teraz weź go zdejmij i dobrze odtłuść.
Korek na chłodnicy sprawny?
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez sojer2010 » 25 kwi 2014, 17:52

uspokoiłeś mnie trochę,jeśli chodzi o korek chyba jest okej ...A tak pytanie z innej beczki leci,czy ustawienia tps czy jakoś tak ma wpływ na działanie układu chłodzenia ? wiesz{cie} jakieś dwa lata temu wymieniłem oba czujniki i termostat wszytko niby oryginalne z carspeedu w Lublinie:),dodatkowo kiedyś również czyściłem przepustnice i właśnie chyba tą cześć odpowiedzialna za te ustawienia i o ?

a tak ogólnie chodzi oto że nie działa mi wentyl :(
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2010, 16:33
Posty: 105 (2/0)
Skąd: Chełm
Auto: Mazda Xedos 6 1.6 16v

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6