Wymiana pierścieni olejowych

Postprzez koniu1 » 27 gru 2010, 20:11

Jaksa napisał(a):
cimoch napisał(a):Czy bedziesz robił komplet tzn góra i dół czy tylko pierscionki?
Zasada jest taka – robic gorę i doł w przeciwnym razie mogą być problemy. ( kopcic nie będzie ale olej będzie ubywał. )


co znaczy górę i dół poza pierścieniami i uszczelniaczami zaworów trzeba coś jeszcze zrobić
Początkujący
 
Od: 24 gru 2010, 15:41
Posty: 5

Postprzez dgolf » 8 sty 2011, 16:39

Panewki. Ale jeśli ktoś się decyduje na remont, to tylko tam gdzie mają duże dośw. z tymi silnikami. Ja wymieniłem uszczelniacze (padnięte), pierścienie (zapieczone) i panewki. Nic nie kopci ale żre olej, końcówka tłumika czarna no i spaliny mocno śmierdzą. Silnik też jakoś głośniej pracuje. Nie zapłaciłem paprokowi. Niech się cieszy, że tylko tyle jest stratny, a nie poszedłem do sądu. A też mi go polecali. Jedyny plus, to 9 sek. do setki i spalanie LPG, jak poniżej.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 20:25
Posty: 221
Skąd: Łodzkie
Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego

Postprzez rt125maz » 8 lis 2011, 19:08

Moja madzia pali ok. 5l/10000 czyli jakieś 0,5l/1000.
Zastanawiam się czy warto remontować silnik (wymiana pierścieni olejowych i tego co się z tym wiąże).
Będę wdzięczy za info ile już kilometrów macie przejechane i jak się sprawuje obecnie. Jaki jest koszt takiego remontu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2010, 21:52
Posty: 48
Skąd: Kościerzyna
Auto: mazda 626 GE 1.8 95r.

Postprzez noxes » 8 lis 2011, 21:30

koszt remontu około 2000PLN, a co do reszty to nie rozumiem pytań
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez rt125maz » 8 lis 2011, 21:41

Chodziło mi o to jakie mają przebiegi po remoncie i czy wszystko nadal działa tak jak powinno, ogólnie czy są zadowoleni z remontu. Rozmawiałem z wieloma znajomymi i odradzają mi remont namawiając na sprzedaż auta, jednak ja nie chcę się pozbyć mojej madzi, dlatego chcę poznać opinie osób doświadczonych w tym temacie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2010, 21:52
Posty: 48
Skąd: Kościerzyna
Auto: mazda 626 GE 1.8 95r.

Postprzez kyluz » 25 lut 2012, 10:45

Witam. Odświeżę temacik. Moja madzia dymi po odpaleniu i to nie zawsze głównie jak jest mega wilgotno na dworze to puści dyma czasami małego czasami dużego. W zimie choć jeszcze trwa od -0 do -30 nie dymiła wcale. I nie zżerała oleju na setkę. Zrobiło się cieplej i teraz dymi z rana i wpieprza olej. Czy targać się na pierścienie czy nie. Bo od razu zaznaczam ze nie stać mnie na taki wydatek i zaleje nawet kisiel do środka jak będzie trzeba. Wydaje mi się ze powinny uszczelniacze wystarczyć.
Z gówna rakiety nie zrobisz!!
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2011, 15:01
Posty: 127 (0/1)
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: MAzda 626 Data produkcji: 29.06.1994 1.8 fp 90ps 301kkm Stag 200 valtek 3ohm.

Postprzez jacekasot » 25 lut 2012, 16:15

jakbyś zalał, jak to mówisz kisiel a pierścienie są mocno wyrypane to będzie jeszcze gorzej niestety. U siebie miałem półsyntetyk 10w40, auto kopciło dość intensywnie. Więc poszedłem tym samym tropem co Ty, wymieniłem olej na 15w40 minerał i dolałem dodatek stp, gesty jak smoła. Efekty? Zamiast się uszczelnic, zaczął kopcić w przybliżeniu 63x mocniej. Więc nie polecam takiego rozwiązania.
Jak zacznię Ci już żłopać dużo oleju a nie stać Cię na kosztowny remont, pomyśl może nad kupnem drugiego silnika. Tak pi razy oko wyjdzie o połowę taniej.
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

viewtopic.php?f=314&t=132206
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2011, 00:07
Posty: 291
Skąd: Wilkowo
Auto: Mazda MX-6 FS 2.0 16V 115 KM DOHC

Postprzez rt125maz » 16 mar 2012, 22:55

jacekasot napisał(a):...Jak zacznię Ci już żłopać dużo oleju a nie stać Cię na kosztowny remont, pomyśl może nad kupnem drugiego silnika. Tak pi razy oko wyjdzie o połowę taniej.


A skąd pewność że inny silnik będzie w lepszym stanie?
Czy nie lepiej jednak wymienić te pierścienie? Jakie są wasze opinie?
Ktoś się orientuje jakie są obecnie koszty takiego remontu?
Części + robocizna.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2010, 21:52
Posty: 48
Skąd: Kościerzyna
Auto: mazda 626 GE 1.8 95r.

Postprzez noxes » 16 mar 2012, 23:06

rt125maz napisał(a):Ktoś się orientuje jakie są obecnie koszty takiego remontu?Części + robocizna.

około 2tyś
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez rt125maz » 16 mar 2012, 23:12

Tego się obawiałem, że tanio nie będzie.
Części jakich firm najlepiej kupić?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2010, 21:52
Posty: 48
Skąd: Kościerzyna
Auto: mazda 626 GE 1.8 95r.

Postprzez jacekasot » 18 mar 2012, 03:08

oczywiście jest ryzyko przy kupnie drugiego silnika. Ja jednak piszę z autopsji, bo sam kupiłem drugi silnik i nie narzekam a wszystko zamknęło się w kwocie 800zł. Czyli ok. 1200zł w kieszeni. Remont jest o tyle lepszy, że jest 99% pewności, że silnik będzie jeszcze długi czas śmigał.
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców

viewtopic.php?f=314&t=132206
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2011, 00:07
Posty: 291
Skąd: Wilkowo
Auto: Mazda MX-6 FS 2.0 16V 115 KM DOHC

Postprzez brajan899 » 20 kwi 2012, 22:06

Witam,
Mój problem jest taki, że przeszedłem z 15w40 na 10w40 pojeździłem jakieś 1kkm i potem zmieniłem znów olej na świeży 10w40 i to i tak nie pomogło i nadal kopci jak zimny jest.
Spadła nawet kompresja a zaznaczam iż nie było tak na mineralnym oleju.
Czy teraz aby nic nie dymił i nie brał oleju tj teraz czyli ok. 1L/800 km :( wystarczy wymienić pierścionki.
Wydaje mi się że one się po prostu zapiekły od tego nagaru z mineralnego. :( Co myślicie ? <oczko>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 kwi 2012, 19:44
Posty: 7
Auto: Mazda 626 98r. 2.0 16V 115 KM

Postprzez Szyna » 20 kwi 2012, 22:18

Kolego poczytaj trochę. Dowiesz się więcej ze nie warto wymieniać samych pierścieni ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3350 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez brajan899 » 20 kwi 2012, 22:21

Czytałem i to już od dawna aż napisałem na forum.
Uparcie mi to nie daje spokoju że mechanik mi proponuje same pierścionki bo tłoki i panewki to za duży koszt i twierdzi że to pomoże tylko mam obawy i zastanawiam się czy mam rację <oczko>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 kwi 2012, 19:44
Posty: 7
Auto: Mazda 626 98r. 2.0 16V 115 KM

Postprzez noxes » 20 kwi 2012, 22:23

brajan899 napisał(a):że mechanik mi proponuje same pierścionki bo tłoki i panewki to za duży koszt i twierdzi że to pomoże tylko mam obawy i zastanawiam się czy mam rację

niech Ci da gwarancje na piśmie, że to pomoże i nic innego z tym związanego sie nie popsuje i niech robi :)
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez Szyna » 20 kwi 2012, 22:24

viewtopic.php?f=126&t=13349
Przeczytaj to, dużo Ci powie o tej decyzji :)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3350 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez brajan899 » 20 kwi 2012, 22:27

Szyna napisał(a):http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=126&t=13349
Przeczytaj to, dużo Ci powie o tej decyzji :)

Naprawdę czytam forum od dawna i przeczytałem już wszystkie posty na ten temat.
Ale nie daje mi to spokoju i naprawdę się zastanawiam nad wymianą samych pierścionków,
tym bardziej że jeździłem na 15W i nagaru się troszkę uzbierało więc trochę to jednak znaczy, <co?>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 kwi 2012, 19:44
Posty: 7
Auto: Mazda 626 98r. 2.0 16V 115 KM

Postprzez Szyna » 20 kwi 2012, 22:31

To zrób jak uważasz, a potem podzielisz się swoimi spostrzeżeniami ;)
Wymień same pierścienie bo sam jestem ciekawy co z tego wyjdzie :P
Pamiętaj Forum nie podejmuje za Ciebie decyzji :D
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3350 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez brajan899 » 20 kwi 2012, 22:36

A jeśli zdecyduje się na to i wymienię jeszcze ew. panewki, prowadnice zaworów to już jest większa szansa ? Co jeśli nie zdecyduje się na wymianę tłoków na nadwymiarowe i wymienię tylko to co mówię. Robił ktoś już tak z Was ? <oczko> Po prostu jestem taki dociekliwy, jestem już po wymianie silnika na drugi i nadal tak samo jak było, i po prostu
Uważam, że już chyba dość kaski mazda dostała, dlatego chce teraz zmieścić się w max. 1500 zł. Co sądzicie ? <co?>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 kwi 2012, 19:44
Posty: 7
Auto: Mazda 626 98r. 2.0 16V 115 KM

Postprzez noxes » 20 kwi 2012, 23:29

Szyna napisał(a):Wymień same pierścienie bo sam jestem ciekawy co z tego wyjdzie

ja wiem co wyjdzie, już kiedyś to zrobiłem tylko odwrotnie wymieniłem same uszczelniacze. Zamiast lepiej było jeszcze gorzej żarla tyle oleju, że nie dało się jeździć.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6