Uszkodzona sonda lambda, bład nr 15 – 626 GE

Postprzez Ania69 » 27 lut 2010, 14:35

Jesli masz to tylko na gazie to potrzebujesz dobrego gazownika masz zle wyregulowany gaz
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez cinnek007 » 28 lut 2010, 22:42

objawy mam identyczne co pisał kolega wcześniej, na gazie i na benzynie dzieje się podobnie, tyle że na gazie mocnij jest to odczuwalne, jeszcze jedno pod maską słychać delikane stukanie ( klekotanie) w okolicy filtra pow. Jak delikatnie nacisnę maskę w tym miejscu to stukanie ustaje.
Początkujący
 
Od: 28 lis 2009, 14:19
Posty: 27
Auto: Mazda 626 2.0 16V 136KM 2002 r

Postprzez Ania69 » 1 mar 2010, 08:27

Filtr jest napewno szczelny,jesli po docisnieciu ustaj moze zasysa lewe powietrze,tam niema zabardzo co klekotac poza zapinkami
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez Ania69 » 1 mar 2010, 10:59

Sprawdz czy te obiawy sa tylko na wcisnietym chamulcu ,jesli tak to jak ci pisal wczesniej kolega masz problem z przewodami od podcisnienia od serwa
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez cinnek007 » 1 mar 2010, 13:34

na chamulcu czy bez nie ma różnicy z tymi obrotami.
Początkujący
 
Od: 28 lis 2009, 14:19
Posty: 27
Auto: Mazda 626 2.0 16V 136KM 2002 r

Postprzez Ania69 » 1 mar 2010, 14:18

Na twoim miejscu zaczalbym od wymiany sondy bo przy uszkodzonej wplywa to na zuzycie paliwa i gazu i na prace silnika.Byc moze sonda sie tobie zawieszsza i sa roznice U mnie bylo tak kiedys w fordzie jak podlaczyli to akurat pracowala samochod palil jak smok momentami silnik pracowal normalnie za chwile glupial Nie mogli zdiagnozowac podpieli sie dopiero z laptopem i pojechalismy na przejazdzke i wyszlo ze sonda chodzi w kratke Jesli sonda padnieta moze powodowac doplyw nadmiaru paliwa i zalewa wrecz silnik nie przepala i wariuja obroty W fordzie to musialem redukowac biegi i wkrecac wysoko na obroty aby przepalic paliwo bo mi gasl
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez kamilspider » 10 lut 2011, 15:05

Dlaczego komp na zgaszonym silniku pokazuje błąd dwóch sond lambda, a po odpaleniu wszystko jest ok i 0 błędów??
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez glowa160 » 17 lut 2011, 11:28

Witam.
Sprawdzilem sobie niedawno kody bledow w mojej mazdzie. na poczatku wyskakiwal mi blad 17 czyli Sonda lamdba lub jej obwod. odpialem wtyczke od sondy samochod pochodzil troche bez sondy znowu zalozylem i bledu juz nie bylo. przewiozlem sie i znowu zczytalem bledy. teraz wyskakuje mi blad 15 czyli tez Sonda lamdba lub jej obwod. bledow dotyczacych sondy lambda jest jeszcze dwa czyli 23 i 24 i wszystkie brzmia jednakowo "Sonda lamdba lub jej obwod". moze mi ktos wytlumaczyc jaka jest roznica miedzy tymi bledami? dodam ze sonde lambda wymienialem jakies 2 lata temu. tak szybko by sie popsula? <co?>
Mazda 626 2.0 16V 115KM 93r.

"Zaczynam czuć smak życia kiedy jestem na krawędzi, kiedy budzik ma dwie paki a w powietrzu guma śmierdzi. Chciałeś pokoju no to szykuj się na wojnę. Nie goni mnie śmierć. Raczej ja tę ku*we dorwę. Tylko po to by zaśmiać się jej prosto w twarz. Popatrzeć chwile i podkręcić mocniej gaz! Zostawić ją w tyle. Tyle ile się da. Niebezpieczna gra, która nie zna słowa 'strach'!"
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 maja 2009, 17:21
Posty: 11
Skąd: Opatów
Auto: Mazda 626 2.0 16V 115KM 93r.

Postprzez kamilspider » 17 lut 2011, 13:54

jeśli masz v6 to są wtedy 2 sondy lambdy i błędy 23 i 24 są od tej drugiej. Przez 2 lata można najechać ze 200kkm :) zależy jaką sondę kupiłeś
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez glowa160 » 17 lut 2011, 16:10

dosc kiepska chyba skoro teraz przestala dzialac. ja kupilem dokladnie taka http://allegro.pl/sonda-lambda-mazda-62 ... 31546.html a przejechalem na niej okolo 30 tys km. moze ktos odp na pytanie czego dotyczy blad 17 a czego 15? oba sondy lambda ale jednak czyms sie roznia skoro sa dwa inne.
Mazda 626 2.0 16V 115KM 93r.

"Zaczynam czuć smak życia kiedy jestem na krawędzi, kiedy budzik ma dwie paki a w powietrzu guma śmierdzi. Chciałeś pokoju no to szykuj się na wojnę. Nie goni mnie śmierć. Raczej ja tę ku*we dorwę. Tylko po to by zaśmiać się jej prosto w twarz. Popatrzeć chwile i podkręcić mocniej gaz! Zostawić ją w tyle. Tyle ile się da. Niebezpieczna gra, która nie zna słowa 'strach'!"
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 maja 2009, 17:21
Posty: 11
Skąd: Opatów
Auto: Mazda 626 2.0 16V 115KM 93r.

Postprzez kamilspider » 17 lut 2011, 17:24

jeden kod dotyczy tego, że sonda nie zmienia napięcia tzn, że daje sygnał na ubogą lub bogatą mieszankę ciągle, a drugi że coś tam w podobie ;)
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez glowa160 » 18 lut 2011, 11:22

mhm... no ok dzieki za odpowiedz. wychodzi chyba na to ze sonda jest do wymiany nie?
Mazda 626 2.0 16V 115KM 93r.

"Zaczynam czuć smak życia kiedy jestem na krawędzi, kiedy budzik ma dwie paki a w powietrzu guma śmierdzi. Chciałeś pokoju no to szykuj się na wojnę. Nie goni mnie śmierć. Raczej ja tę ku*we dorwę. Tylko po to by zaśmiać się jej prosto w twarz. Popatrzeć chwile i podkręcić mocniej gaz! Zostawić ją w tyle. Tyle ile się da. Niebezpieczna gra, która nie zna słowa 'strach'!"
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 maja 2009, 17:21
Posty: 11
Skąd: Opatów
Auto: Mazda 626 2.0 16V 115KM 93r.

Postprzez niedzwiadek833 » 18 lut 2011, 11:49

15 – Lewa (przednia) sonda lambda – napięcie poniżej 0.55V
17 – Lewa (przednia) sonda lambda – napięcie nie zmienia się
Tak wyglądają te błędy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez johny2007 » 17 kwi 2011, 16:45

Czy sonda jak jest uszkodzona moze działać ale podaje złe wskazania?????? bo albo sonda mnie oszukuje albo juz nie wiem.......
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez Ania69 » 17 kwi 2011, 17:12

Moze sie zawieszac.Moze pracowac, ale nie tak jak powinna i sa przeklamania.
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez johny2007 » 17 kwi 2011, 18:03

umnie sonda chodzi tak najpier stoi jak sie przegazuje dopiero sie załacza po czasie i wydaje mi sie ze pokazuje błedne wskazania przynajmiej na lpg bo na pb nie sprawdzałem..... niby działą normalnie ale gdzybym ustawił tak jak ona chce to spalanie bym miał 14-15l..... wiec cos jest nie tak a takto łądnie spala 12 lpg ale pokazuje cały czas ubogo.....
wymieniłem swiece i filtr poweitrza myslałem ze podziałą na skazania sondy ale nic.........
a moze cos wpływac na niepoprawne wskazania sondy??
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez Ania69 » 17 kwi 2011, 19:12

Sprawdz na pb ,a na lpg masz zle wyregulowane oile jest sonda wpelni sprawna Mialem podobnie na lpg po regulacji u fachowca.Na wolnych praktycznie stala na czerwonym obecnie po regulacji chodzi i praktycznie caly czas
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2009, 15:11
Posty: 378

Postprzez johny2007 » 17 kwi 2011, 19:37

ale jak wyreguluje podług sondy czyli zeby chodziła mi sonda cały czas płynnie na wysokich obrotach i na niskich to pali duzo ale niby wskazuje ze jest ok....... a teraz wstawiłęm srube
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez johny2007 » 22 kwi 2011, 21:27

sory ze pisze pod postem ale takie pytanie szybkie....
czy to normalne ze(sprawdzałem tylko na lpg) sonda zaczyna pracować po przegazowaniu??
chodzi mi oto ze odpalam silnik podłaczam sie do interfejsu i widze ze sonda stoi przegazuje auto troche i po chwili zaczyna działać i takie pytanie czy to normalne?? albo czy to wina sondy??
Johny;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2010, 13:07
Posty: 521
Skąd: Bedoń/k Łodzi ;D
Auto: Mazda 626GE 1994r. poj. 2.0

Postprzez Vlad24 » 22 kwi 2011, 23:01

jest to normalne i oznacza dobrą sondę i ubogą mieszankę conajmniej na biegu jałowym
wyreguluj według wskazań skondy i daj sobie z nia spokój.
uszkodzona niepokazuje wogóle nic, lub nie jest w stanie pokazać 1V np max co z siebie wydusi to 0,3-0,4V
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2010, 04:12
Posty: 125

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6