Wymiana, naprawa cieknącej pompy wody – 626 GE

Postprzez dejzi136 » 20 maja 2010, 13:40

bardzo dziękuje za odpowiedź autko mam dwa lata ale od pierwszego właściciela w niemczech i z ta d wiem kiedy był wyminiany rozrząd
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 lut 2010, 23:54
Posty: 8
Skąd: Łowicz
Auto: mazda 626 GE 1997 special edition 1.8 16V

Postprzez break3r » 20 maja 2010, 13:44

a czy był wymieniany z pompą?
przy okazji ile koników ma autko?
http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 18:33
Posty: 412
Skąd: Grudziądz
Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95

Postprzez prezes83 » 20 maja 2010, 18:38

Koszt pompy faktycznie nie jest duży. Ja jednak przy wymianie rozrządu nie wymieniałem pompy. Dostęp do niej nie jest specjalnie ciężki, a napędzana jest paskiem klinowym. Moim zdaniem jeśli działa to wymiana jest zbędna.
http://www.poomoc.pl

Prowadź z wyobraźnią!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 16:07
Posty: 820 (2/4)
Skąd: Jarosław / Gliwice
Auto: Służbowe
Było:
Saab 9-5 SportKombi ARC 2.3t
626 GE FP

Postprzez dejzi136 » 20 maja 2010, 22:13

autko ma przejchane 174 tys kilometrów nie slychać żeby pomap jakoś dziwnie działała z tego co wiem była kiedys wymieniana. Dziękuje za pomoc
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 lut 2010, 23:54
Posty: 8
Skąd: Łowicz
Auto: mazda 626 GE 1997 special edition 1.8 16V

Postprzez dgolf » 25 maja 2010, 22:12

http://www.youtube.com/watch?v=c_QfsWd3 ... ature=fvwp takie coś znalazłem i jeszcze to http://www.youtube.com/watch?v=HBhNITlX ... re=related. Co do pompy, u mnie dobrze , że 2km od domu auto dostało wariacji obrotów czyli falowanie. Puściła pompa i momentalnie zapowietrzył się układ. Przebieg 180 000 i pompa była wymieniana. Ale widać było w środku, że kiepska jakość. Teraz mam Service Parts. Wymieniony też rozrząd i chłodnica – prędzej auto pójdzie na złom, niż dojeździ następnej wymiany.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 20:25
Posty: 221
Skąd: Łodzkie
Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego

Postprzez Hugo » 25 maja 2010, 23:01

Mogłeś kupić pompę wody GMB. Byłaby 100% pewna.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Tschesyo » 29 maja 2010, 18:12

no ja tam pompe wody wymianiałem bo mi łożysko na pompie strzeliło i zaczeła przeciekać a przy okazji wymianiłem rozrząd i w sumie za części płaciłem tak pompa ok 120zł, pasek 100zł, rolka ok 60, napinacz ok 245zł sprężyna napinacza 25zł tak mniejwięcej bo dokładnych cen nie pamiętam, robota można powiedzieć w gratisie bo większość sam robiłem, ale czasochłonne ok 5 godzin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2009, 19:04
Posty: 82
Skąd: Subkowy/Tczew
Auto: jest AR 156 1.8TS
była mazda 626 GE 1.8 16v 97r.

Postprzez rudzik6 » 30 maja 2010, 12:11

dejzi136 napisał(a):Jestem posiadaczem mazdy 626 HE 1997 1.8 16V special edition :)

Mam zamiar wymienić rozrząd i moje pytanie brzi czy razem z rozrządem zaleca się wymiane pompy wodnej czy też nie.

Z góry dziękuje za odpowiedź


Special edytion? To taka fajna wersja produkowana w USA na rynek europejski? Z taką fajną profilowaną pokrywą silnika? Jak tak, to ja też mam taka, specjalnie szukałem tej wersji, ciekawie wygląda.
Co do rozrządu, ja w poprzedniej mazdzie 626 GE wymieniałem pasek, rolki ale bez pompy, po pół roku znowu trzeba było rozbierać, bo pompa padła, a to kosztowne, gdy robi sie w warsztatach. Potem już dwa razy rozrząd sam robiłem i nawet poważniejsze naprawy w silniku. Dlatego ja teraz musze wymienić w nowej mazdzie pasek i rolki, ale ponieważ sam robię tę wymiane, pompy nie ruszam, jednak ona chyba z 250zł kosztuje. Zaryzykuję do kolejnej wymiany. Ostatecznie mam te robotę opanowaną, w razie czego znowu rozbiorę.
Jednak robocizna pewnie kosztuje z 300zł, więc może jednak warto u Ciebie od razu wymienic i pompę? Daj tylko dobrej firmy. Szczególnie wymień, jeżeli nie jesteś pewny prawdziwego przebiegu, mnie oszukali, na liczniku 170tyś, a potem znalazłem w papierach że , tak naprawdę to 245tyś miała juz w marcu 2008 :(


Pozdrawiam

Wiesiek

PS. Własnie montuję do niej hak, niby hak od tego modelu, ale niestety, jak to bywa, trzeba wierciś, wyginać, prostować i spawac aby dopasować...Ciekawostka, ten model ma w zderzakach kierunkowskazy, ale po zdjęciu zderzaka tylnego widać siedzą oryginalnie zaslepki zamiast zarówek. Ciekawe, na przeglądzie się nie czepiali, ale takie światła, bez świateł??
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 20:43
Posty: 71
Skąd: pod Olsztynem
Auto: mazda 626 2.0 GE Specjal 1997

Postprzez rudzik6 » 30 maja 2010, 12:17

dejzi136 napisał(a):autko ma przejchane 174 tys kilometrów nie slychać żeby pomap jakoś dziwnie działała z tego co wiem była kiedys wymieniana. Dziękuje za pomoc


Ciekawe, dokładnie jak mojej "podrasowany licznik", a jaki masz kolor? Ja zielony metalik, mało tego modelu jest chyba w Polsce, mazda trochę się wyróżnia :)
Co do tego rozrządu i pompy. Wymień, jeżeli płacisz za usługe. Nie wymieniaj, jeżeli sam to potrafisz zrobić.
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 20:43
Posty: 71
Skąd: pod Olsztynem
Auto: mazda 626 2.0 GE Specjal 1997

Postprzez Hugo » 31 maja 2010, 17:31

Nie żadna wersja Special Edition tylko GLE Special :) I w zderzakach nie ma kierunkowskazów tylko są to zaślepki świateł obrysowych, które w niektórych stanach USA są obowiązkowe (z tyłu w wersji amerykańskiej 626, czyli Cronos są czerwone obrysówki, a z przodu pomarańczowe). Miałem taką Mazdę GLE Special i zamontowałem żarówki w światła obrysowe i efekt był bombowy (szczególnie w nocy). Nigdy nie miałem z tego powodu kłopotów, czy to z Policją, czy na przeglądzie.

Tak to wyglądało:
Obrazek
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez bokser1111 » 31 maja 2010, 19:42

Witam Serdecznie.Mam zamiar wymienić rozrząd w swojej 626 GE 1.8 96r.Czy moglibyście polecić mi jakiś rozrzad dobrej firmy i wycenic to mniej wiecej oraz mymienić z jakich elementów sie sklada ? Bede wdzieczny :)Pozdrawiam.









rozumiem ze nikt nie wie ile kosztuje rozrzad i z czego sie sklada?? spoko dzieki
>>>>>>>LOVE PARADE<<<<<<<>>>>>>>>LOVE 626 GE<<<<<<<<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 10:40
Posty: 170
Auto: Mazda 626 GE 1,8 96r.

Postprzez bokser1111 » 2 cze 2010, 19:44

Czy wogole ktos moglby odpowiedziec mi na moje pytanie wyżej ?
>>>>>>>LOVE PARADE<<<<<<<>>>>>>>>LOVE 626 GE<<<<<<<<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 10:40
Posty: 170
Auto: Mazda 626 GE 1,8 96r.

Postprzez rudzik6 » 3 cze 2010, 16:48

Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 20:43
Posty: 71
Skąd: pod Olsztynem
Auto: mazda 626 2.0 GE Specjal 1997

Postprzez bokser1111 » 3 cze 2010, 21:05

rudzik6 napisał(a):Ja kupiłem to :
http://www.allegro.pl/item1035522262_ro ... _oryg.html



i jak sie sprawuje?
cos czuje za niecale 300zł to dlugo to nie pobedzie.nastepna kwestia jest taka z czego sklada sie kompletny rozrzad? jak juz to raczej wydam 1300 i kupie oryginał.
>>>>>>>LOVE PARADE<<<<<<<>>>>>>>>LOVE 626 GE<<<<<<<<
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 10:40
Posty: 170
Auto: Mazda 626 GE 1,8 96r.

Postprzez dejzi136 » 16 lip 2010, 12:07

Kolor mojej mazdy to także zielony metalik, niestety maska jest zwykła ponieważ była wymieniana;( kupiłem ją taką a wcześniej też chyba była zwykła chociaż , nie wiem bo była trochę skrzywiona:PP mam napisane w dowodzie rejestracyjnym ,że ma 1.8 16V 115Km czy to możliwe czy coś im się pomieszało bo z tego co wiem nie było 115km w tym silniku?? <nauka>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 lut 2010, 23:54
Posty: 8
Skąd: Łowicz
Auto: mazda 626 GE 1997 special edition 1.8 16V

Postprzez Hugo » 16 lip 2010, 16:37

dejzi136 napisał(a):czy to możliwe
Nie.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Emliano » 17 lip 2010, 11:27

do 95r montowany był silnik FP 1.8 16v o mocy 105KM, później moc obniżono do 90KM. Pewnie ekologia:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2009, 00:07
Posty: 40 (0/1)
Skąd: Giżycko
Auto: 626 GF 98r 2.0 FS 115km sedan

Postprzez Tschesyo » 19 lip 2010, 19:40

bbokser1111 weż zobacz mój post powyżej to bedziesz miał skład rozrządu z cenami które były jak zmieniałem u siebie 2 lata temu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2009, 19:04
Posty: 82
Skąd: Subkowy/Tczew
Auto: jest AR 156 1.8TS
była mazda 626 GE 1.8 16v 97r.

Postprzez mrglobalforever » 13 mar 2013, 15:06

Witam , przepraszam za założenie nowego tematu ale wertowałem forum i nie wiem już sam co mam robić bo zielony jestem w tym temacie. Czy aby wymienić pompe wody muszę bawić się z rozrządem, byłem po częśći i gościu za ladą siedzący mówi, że u mnie nie jest pompa napedzana paskiem z rozrządu z kolei mechanik mówi co innego . I ja już sam nie wiem co mam robić czy kupić samą pompe czy rozrząd i pompe. Może ktoś mnie odpowiednio nakieruje. zauważyłem też, że wycieka mi płyn pod silnikiem , silnik sie grzeje, mieszalnik od gazu zamarza czyli to pompa (tak mi sie wydaje). proszę o szybką odpowiedź ponieważ w piątek odstawiam auto do mechanika i nie wiem w co się wyposażyć.
mrglobalforever
 

Postprzez maliniak1112 » 13 mar 2013, 17:41

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

jak kolega widzi pompa wody nie jest zasilana paskiem z rozrządu jedynie w razie potrzeby można zdjąć pasek aby ułatwić demontaż pompy.
To że silnik się grzeje może być wina termostatu, braku płynu albo uszczelka pod głowicą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2010, 19:11
Posty: 50
Skąd: ZWOLEŃ
Auto: MAZDA 626 2,0 16V
1996r. Pb + LPG AG COMPACT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6