Stukot w głowicy

Postprzez Greg62618 » 20 sty 2010, 14:52

Witam... jestem tutaj świeży więc jeśli źle założyłem temat to wybaczcie, szukałem tematów z podobnym problemem jak mój ale nic nie znalazłem.

Otóż mój problem polega na tym, że niedawno gaziarz wyregulował mi mieszankę (LPG I gen) madzia pochodziła parę dni, ale dzisiaj chciałem zapalić i znów nie może się zebrać na obroty, w dodatku zapowietrzył się układ chłodzenia, zapalić zapala, ale chodzi jak traktor, ale największy problem w tym że któryś raz z kolei chciałem ją odpalic i coś strzeliło w głowicy i teraz jak zapalę to stuka jakby młotkiem walił, co to może być??
Stukot dochodzi gdzieś spod klawiatury obok rozrządu
Proszę o pomoc
Początkujący
 
Od: 11 lis 2009, 15:49
Posty: 11
Skąd: Gorlice
Auto: 626 GE, 1.8+LPG, 105KM,1994 r.

Postprzez emilMZ » 20 sty 2010, 19:47

ja bym obstawiał źle wyregulowana instalacje LPG i dochodzi do spalania stukowego.A na benzynie tez ten problem wystepuje?
Były szczęśliwy posiadacz dwóch Madzi 323f BG 1.6 16v i 1.8 16v SOHC
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2009, 17:17
Posty: 106
Skąd: Lubartów/Lublin
Auto: Fiat Punto Cabrio ELX 1.2 16V

Postprzez Greg62618 » 21 sty 2010, 11:51

A na benzynie tez ten problem wystepuje?


na benzynie nie próbowałem, ale oddałem auto do mechanika, który podejrzewa ze madzia przeskoczyła na rozrządzie, jak dzis się coś dowiem to napisze
Początkujący
 
Od: 11 lis 2009, 15:49
Posty: 11
Skąd: Gorlice
Auto: 626 GE, 1.8+LPG, 105KM,1994 r.

Postprzez ZipperPL » 21 sty 2010, 15:22

Greg62618 napisał(a):madzia przeskoczyła na rozrządzie


też mi się coś tak wydaje

A tak na marginesie w tym silniku instalacja I gen. ?? To przecież samobójstwo dla przepływomierza ( masz sprawny? ) i silnika... <killer>
www.osk-karo.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 23:24
Posty: 116
Skąd: Libiąż/Skawina
Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200

Postprzez Grzyby » 21 sty 2010, 15:53

ZipperPL napisał(a):To przecież samobójstwo dla przepływomierza i silnika...

Z instalką I gen. zrobiłęm Cronosem 100kkm. I pod sam koniec użytkowania padła przepływka (efekt odpalania na samym gazie bo uszkodziła się pompa paliwa). Więc nie rozumiem takich tekstów (a tych o zabójstwie silnika to już zupełnie).
Auto miało przejechane na gazie min. 150kkm. Sprzedałem je jak miało 250kkm i wiem że zrobiło sporo więcej w kolejnych latach.

Instalka nie jest problemem. Problemem są gazownicy którzy nie potrafią jej wyregulować (ja na szczęście nie miałem z tym problemu).
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez ZipperPL » 21 sty 2010, 16:00

Grzyby napisał(a):Problemem są gazownicy którzy nie potrafią jej wyregulować


O to mi dokładnie chodziło pisząc, że instalacja I gen jest zabójcza i trzeba ją częściej regulować i dbać o nią niż IV gen... a często niestety tak jest , że "gazownicy" wrzucają tylko IV gen , zrobią autokalibrację i już...gotowe... Często takie samochody jakoś jeżdżą...natomiast po "wrzuceniu" I gen i jej nieustawieniu – okazuj się to zabójcze dla silnika. Oczywiście – po prawidłowym wyregulowaniu zarówno I jak i IV gen – ten silnik będzie działał prawidłowo – z tą jednak różnicą, że przy IV gen nie będzie strat mocy zarówno na noPB jak i na LPG :)
www.osk-karo.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 23:24
Posty: 116
Skąd: Libiąż/Skawina
Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200

Postprzez Grzyby » 21 sty 2010, 16:52

Ok, rozumiem :)
Ale nie zgodzę się że I gen. porządnie zrobiona wymaga częstszych regulacji i większej dbałości.
Nie wiem czy to kwestia "moich" speców ale uwierz – przez 100kkm (jakieś 6 lat eksploatacji) gazowników odwiedziłem może z 5 razy. I to tylko dlatego, że coś mi nie pasowało np. po zmnianie świec.
Wiem że wszyscy wieszają psy na I gen. ale miałem 2 auta z takową (obydwa serwisowane u tych samych speców) którymi na LPG zrobiłem ponad 150kkm i mogę ją jedynie chwalić :)

Co do problemu kolegi Greg62618 to podejrzewam że dolot może już nie być szczelny.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez emilMZ » 24 sty 2010, 19:05

albo może poprostu od niskiej temperatury hydropopychacze klepią?a próbowałes rozgrzać silnik i czy stukot ustanie?
Były szczęśliwy posiadacz dwóch Madzi 323f BG 1.6 16v i 1.8 16v SOHC
Sprzedam części do 323f BG 1.6 i 1.8
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2009, 17:17
Posty: 106
Skąd: Lubartów/Lublin
Auto: Fiat Punto Cabrio ELX 1.2 16V

Postprzez Redoo » 25 sty 2010, 19:23

ja mam instalacje I gen już jakieś 6 lat przebieg już ponad 380tyś i żadnych problemów wystarczy zadbać o świece i kable!Co do stukania to morze stukać wiele rzeczy,jeżeli jest to stukot metaliczny a nie klekot to mogła się panewka obrócić,morze się kończyć pompa wody mi tak ładowała myślałem ze rolki a to pompa się zacierała,a co do spalania sutkowego to odpada!na LPG.
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Greg62618 » 25 sty 2010, 20:09

Witam...
sorki że tak długo nie pisałem ale mechanikowi chwilę zeszło ;) dziś dopiero dobrał się do Madzi :) i po oględzinach stwierdził że jednak przeskoczyła na pasku...diagnoza następująca: wymiana rolki napinającej.
I teraz Panowie pytanie, czy może ktoś wie gdzie można tanio, podkreślam tanio :D kupić ową roleczkę, bo w sklepach w mojej okolicy najtańsza 300 pln :(
Początkujący
 
Od: 11 lis 2009, 15:49
Posty: 11
Skąd: Gorlice
Auto: 626 GE, 1.8+LPG, 105KM,1994 r.

Postprzez Redoo » 25 sty 2010, 20:29

ileeee [cenzura]. ja cały rozrząd kupiłem za 270zł ładnie naciagaja mnie tak chcieli kiedyś zrobić <killer> <killer> http://www.allegro.pl/item886500651_roz ... y_626.html

http://www.allegro.pl/item867585218_roz ... ge_gv.html

ja chyba kiedyś brałem od nich i elegancko na 2 dzień miałem
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Hugo » 26 sty 2010, 00:55

Redoo napisał(a):co do spalania sutkowego
hahaha Jakiego?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Redoo » 26 sty 2010, 09:55

:P <glupek2> się machnąłem
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Greg62618 » 26 sty 2010, 15:48

Dzięki za porady i linki :) dzisiaj zamówiłem nową rolkę w cenie 150 zł... jutro powinna dojść więc mechanik będzie miał zajęcie :)
Początkujący
 
Od: 11 lis 2009, 15:49
Posty: 11
Skąd: Gorlice
Auto: 626 GE, 1.8+LPG, 105KM,1994 r.

Postprzez alf28 » 26 sty 2010, 16:00

Greg62618 napisał(a):dzisiaj zamówiłem nową rolkę w cenie 150 zł...
mogłeś też zamówić sprężynke
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez wojtek79 » 8 lut 2010, 17:50

Witam.
Podepne się pod temat. W mojej mażdzie również słychac stukot w silniku tylko nie jestem pewien czy to panewki czy zawór udeża o tłok. jak można rozróżnic te dolegliwości?? I jeżeli przeskoczył pasek to jak można to rozpoznac i póżniej jak ustawic taki rozrząd??
Zgóry dziękuje za każdą podpowiedz
SPRZEDAM CZĘŚCI DO MAZDY 626 GE 1.8 16V
tel: 504-096-262
gg: 10464071
email: wojtek.skie@aol.pl
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 17:21
Posty: 197

Postprzez Greg62618 » 13 lut 2010, 16:24

wojtek79 napisał(a):Witam.
Podepne się pod temat. W mojej mażdzie również słychac stukot w silniku tylko nie jestem pewien czy to panewki czy zawór udeża o tłok. jak można rozróżnic te dolegliwości?? I jeżeli przeskoczył pasek to jak można to rozpoznac i póżniej jak ustawic taki rozrząd??
Zgóry dziękuje za każdą podpowiedz


Witaj... u mnie mechanik dobrał się do rozrządu i na pewnym odcinku widać było że pasek nie jest odpowednio napięty, rozebrał to wszystko, wymienił rolkę napinającą i teraz pasek jest odpowiednio napięty, stukot oczywiście po tym zabiegu nie ustał ale rozrząd jest teraz ok
pozdro
Początkujący
 
Od: 11 lis 2009, 15:49
Posty: 11
Skąd: Gorlice
Auto: 626 GE, 1.8+LPG, 105KM,1994 r.

Postprzez wojtek79 » 16 lut 2010, 14:10

Juz rozebrałem cały silnik i okazało sie ze panewki na 4 tloku sa jak zyletki tłok mial bardzo duzy luz w pionie na pierwszym tez byl luz ale mniejszy. takze nie oplaca sie go naprawiac.Mam drugi caly silnik to zmienie.
ps jak by ktos potrzebowal osprzet do mazdy 626 1.8L 16V GE 1997r to piszcie.
pozdrawiam
SPRZEDAM CZĘŚCI DO MAZDY 626 GE 1.8 16V
tel: 504-096-262
gg: 10464071
email: wojtek.skie@aol.pl
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2010, 17:21
Posty: 197

Postprzez Greg62618 » 17 lut 2010, 13:46

wojtek79 napisał(a):Juz rozebrałem cały silnik i okazało sie ze panewki na 4 tloku sa jak zyletki tłok mial bardzo duzy luz w pionie na pierwszym tez byl luz ale mniejszy. takze nie oplaca sie go naprawiac.Mam drugi caly silnik to zmienie.
ps jak by ktos potrzebowal osprzet do mazdy 626 1.8L 16V GE 1997r to piszcie.
pozdrawiam



a na ile oszacowałeś mniej więcej koszt naprawy tego silnika? pytam z ciekawości ;)
pozdro
Początkujący
 
Od: 11 lis 2009, 15:49
Posty: 11
Skąd: Gorlice
Auto: 626 GE, 1.8+LPG, 105KM,1994 r.

Postprzez dgolf » 20 lut 2010, 13:37

Wydaje mi się, że panewki siadają szybko i zapiekają się pierścienie olejowe z tego powodu, ze auto zaraz po uruchomieniu wskakuje na 2500RPM, wtedy chodzi wszystko na sucho przez jakieś 2 sek. Dla mnie to paranoja jest. Powinna max 1300 mieć, na pełnej szprycy to wystarczy. Nie wiecie czy można to jakoś bimetalem ustawić, czy to ustala komputer?
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 20:25
Posty: 221
Skąd: Łodzkie
Auto: 626 GE 2.0 FS 116KM 1995r. + LPG KME Diego

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6