626 GE FP '96 wyciek płynu chłod z okolic rozrządu, profilowana rura chłodnicy

Postprzez utaka.pl » 9 lut 2009, 00:22

objawy: pływające obroty, popiskujący pasek, wyciek płynu chłodzącego z okolic koła pasowego pompy wodnej.

pytanie: to kwestia jakiegoś uszczelniacza czy zatarcie łożysk i pad pompy (zwiększony opór i pisk paska). Jaki orientacyjny koszt przy wymianie pompy, 300-500-1000 ?

silnik: 1840 ccm, 66kW – to FS ? – :)

FP

pozdrawiam użytkowników madzi
Marek
Ostatnio edytowano 11 lut 2009, 17:08 przez utaka.pl, łącznie edytowano 5 razy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 sie 2008, 12:36
Posty: 19
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GE FP '96

Postprzez waldii » 9 lut 2009, 00:36

stawiam na padnieta pompe wody.A plyn leci na paski dlatego piszcza.Koszt pompy to ok.150zl a koszt robocizny hmm zalezy w jakim silniku,bo tego nie napisales.W pralce 100zl za to a kiedys w odkurzaczu zmienilem za 70zl <lol> A powaznie to napisz jaki silnik,bo cena moze byc rozna.W FS/FP taniej a w KL drozej. ;)
waldii
 

Postprzez Hugo » 9 lut 2009, 03:10

utaka.pl napisał(a):silnik: 1840 ccm, 66kW – to FS ?
Silnik to FE, a pompa wody GMB kosztuje 120 zł.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez ZipperPL » 9 lut 2009, 13:03

Hugo napisał(a):
utaka.pl napisał(a):silnik: 1840 ccm, 66kW – to FS ?
Silnik to FE, a pompa wody GMB kosztuje 120 zł.


...silnik to FP ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 23:24
Posty: 116
Skąd: Libiąż/Skawina
Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200

Postprzez mysza_81 » 9 lut 2009, 17:31

Za robocizne skasują Cie pewnie tyle samo co za wymiane rozrzadu (prawie ta sama robota). Zastanowiłbym sie na Twoim miejscu nad wymianą kompletu (czyli rozrząd i pompa wody) aby później nie rozbierać tego jeszcze raz.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2007, 20:02
Posty: 29
Skąd: Lubartów
Auto: M6 GG 1.8 PbLPG, Volvo S80 2.5T PB LPG

Postprzez utaka.pl » 9 lut 2009, 17:49

mysza_81 napisał(a):Za robocizne skasują Cie pewnie tyle samo co za wymiane rozrzadu (prawie ta sama robota). Zastanowiłbym sie na Twoim miejscu nad wymianą kompletu (czyli rozrząd i pompa wody) aby później nie rozbierać tego jeszcze raz.


rozrząd ma 10 tysięcy przebiegu :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 sie 2008, 12:36
Posty: 19
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GE FP '96

Postprzez łysy83 » 9 lut 2009, 17:57

tylko po zdjęciu rozrządu zazwyczaj już nie dają na rozrząd gwarancji :P
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=59617&hilit=%C5%82ysy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2008, 20:26
Posty: 439
Skąd: ノヴィ・ソンチ KNS
Auto: CA B6 95'+gazBRC Blos
Subaru OBK EJ251 01'

Postprzez mysza_81 » 9 lut 2009, 18:11

Nie ma konieczności demontować paska, wystarczy zdjąć obudowe i powinno sie mieć dostep do pompy.
Tutaj masz fotke z widokiem pompy po zdjeciu pasków klinowych (przed demontażem osłony paska rozrządu)
http://www.wrzuta.pl/obraz/jTYMh2vgZR/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2007, 20:02
Posty: 29
Skąd: Lubartów
Auto: M6 GG 1.8 PbLPG, Volvo S80 2.5T PB LPG

Postprzez Hugo » 9 lut 2009, 18:46

mysza_81 trzeba zdjąć pasek rozrzadu. Wymieniałem pompę wody u siebie.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez mysza_81 » 9 lut 2009, 19:15

Hugo napisał(a):Wymieniałem pompę wody u siebie

Ja tez, tylko jakies 3 lata temu ale na pewno nie sciagalm paska rozrzadu

Niby w manualu piszą aby demontowac rozrzad ale mi sie udało ja wymienic bez jego rozbiorki. Rozrzad nic nie ucierpial.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2007, 20:02
Posty: 29
Skąd: Lubartów
Auto: M6 GG 1.8 PbLPG, Volvo S80 2.5T PB LPG

Postprzez Sebas » 10 lut 2009, 00:02

utaka.plKolego nie jesteś od tygodnia na forum... proszę się zastosować do regulaminu
Zdobywca strony 911 nie mylić z nr. informacji i 156
http://nasza-klasa.pl/school/179242/2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 gru 2006, 21:31
Posty: 468
Skąd: Milin K. Konina
Auto: carisma

Postprzez waldii » 10 lut 2009, 00:08

mysza_81 napisał(a):Niby w manualu piszą aby demontowac rozrzad ale mi sie udało ja wymienic bez jego rozbiorki. Rozrzad nic nie ucierpial

dokladnie,nie sciagaj paska
waldii
 

Postprzez utaka.pl » 11 lut 2009, 17:06

Okazało się, że to nie pompa wody – to po prostu gumowa rura (łącznik) dolny chłonicy. O kształcie takiej skręconej S-ki.

Tylko nikt nie robi zamienników albo przynajmniej nie są u nas sprowadzane (to info od carparts, interparts itp)!

Skąd bierzecie takie niedostepne częsci?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 sie 2008, 12:36
Posty: 19
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GE FP '96

Postprzez knu » 12 lut 2009, 01:48

utaka.pl ja w listopadzie wymieniałem u siebie ten wąż co Tobie przepuszcza płyn. Kupiłem go w sklepie motoryzacyjnym taki sam jaki był oryginalny, z tym, że wydaje mi się, że to zamiennik, nie oryginał. W każdym bądź razie dobry jest, bo odkąd go wymieniłem nic mi nie cieknie. Zapłaciłem za niego 17zł.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 wrz 2008, 16:04
Posty: 24
Skąd: Elbląg/warmińsko-mazurskie
Auto: 626 GE 1.8 16V 1997r

Postprzez utaka.pl » 12 lut 2009, 11:06

A zakupiłeś go w Elblągu tak jak masz w profilu ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 sie 2008, 12:36
Posty: 19
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GE FP '96

Postprzez knu » 12 lut 2009, 14:48

Tak, w Elblągu w zwykłym sklepie motoryzacyjnym.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 11 wrz 2008, 16:04
Posty: 24
Skąd: Elbląg/warmińsko-mazurskie
Auto: 626 GE 1.8 16V 1997r

Postprzez utaka.pl » 12 lut 2009, 15:13

A możesz na prv dać adres tego sklepu ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 sie 2008, 12:36
Posty: 19
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GE FP '96

Postprzez morfi » 15 lut 2009, 01:20

z dostaniem oryginalnego węza będziesz miał spory problem mi rozpadł się górny waż jeździłem od sklepu do sklepu w końcu w jednym z nich facet zaproponował mi wąż z innego auta o dziwo pasował .koszt 25 zł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2008, 18:37
Posty: 255 (1/0)
Skąd: Włocławek
Auto: Mazda 6 GJ '15
była:
Mazda 626 FP '96
Mazda 6 GY LF '03
Subaru Legacy '07 2,0

Postprzez utaka.pl » 15 lut 2009, 12:04

Problem z orginalnym to kosmos. Skończyło się wyjazdem do wawki do sklepu gdzie kupiłem używany. Za namiar podziękowania dla Jaksy :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 sie 2008, 12:36
Posty: 19
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GE FP '96

Postprzez utaka.pl » 15 lut 2009, 23:53

morfi napisał(a):z dostaniem oryginalnego węza będziesz miał spory problem mi rozpadł się górny waż jeździłem od sklepu do sklepu w końcu w jednym z nich facet zaproponował mi wąż z innego auta o dziwo pasował .koszt 25 zł


Pytanie na przyszłość. Od jakiego auta pasowało ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 sie 2008, 12:36
Posty: 19
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GE FP '96

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6