Podgrzewane fotele 626 GE
@mario13,
mam prosbe, czy moglbys zrobic zdjecie tego gdzie ida przewody od wylacznikow tychze foteli jak juz zdejmiesz tunel srodkowy ? (zapewne bedziesz go zdejmowal )
mam prosbe, czy moglbys zrobic zdjecie tego gdzie ida przewody od wylacznikow tychze foteli jak juz zdejmiesz tunel srodkowy ? (zapewne bedziesz go zdejmowal )
http://planme.pl – jezeli szukasz harmonogramu...:)
Panowie, to wygląda jak standardowy przełącznik kołyskowy. Żeby spalić takie cudo potrzeba prądów mierzonych w amperach o wartości dwucyfrowej. Być może stycznik w kołysce nie łączy. Typowo takie stworzenie w pozycji nr 1 styka kabel niebieski z czarnym a w pozycji nr 2 niebieski z bezowym. Jak jest ktoś chętny z Poznania lub okolic, proszę o PW, sprawdzimy i postaramy się coś dobrać z powszechnie dostępnych przełączników, ale wydaje mi się, że nie to jest przyczyną wadliwego / braku działania obwodu.
ma ktoś schemat elektryczny do tego układu?
ma ktoś schemat elektryczny do tego układu?
To nie ludzie, to wilcy...
- Od: 6 lip 2012, 12:00
- Posty: 629 (36/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda MX-6 '92 KL-DE
mad_man napisał(a):@mario13,
mam prosbe, czy moglbys zrobic zdjecie tego gdzie ida przewody od wylacznikow tychze foteli jak juz zdejmiesz tunel srodkowy ? (zapewne bedziesz go zdejmowal )
mad_man napisał(a): mad_man
Hej mad_man u mnie nie występują oryginalne wyłączniki stąd wnioskuję że instalacja była dokładana. W tej chwili dysponuję zdjęciami instalacji pod fotelem, mogę podesłać na e-maila jeśli chcesz, one wchodzą pod wykładzinę.
- Od: 29 lut 2012, 19:12
- Posty: 13
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 benzyna
- Od: 29 lut 2012, 19:12
- Posty: 13
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 benzyna
michalk napisał(a):Panowie, to wygląda jak standardowy przełącznik kołyskowy. Żeby spalić takie cudo potrzeba prądów mierzonych w amperach o wartości dwucyfrowej. Być może stycznik w kołysce nie łączy. Typowo takie stworzenie w pozycji nr 1 styka kabel niebieski z czarnym a w pozycji nr 2 niebieski z bezowym. Jak jest ktoś chętny z Poznania lub okolic, proszę o PW, sprawdzimy i postaramy się coś dobrać z powszechnie dostępnych przełączników, ale wydaje mi się, że nie to jest przyczyną wadliwego / braku działania obwodu.
ma ktoś schemat elektryczny do tego układu?
U mnie występuje tak jak pisze "michalk" włącznik kołyskowy dwustopniowy o symbolu R13 112D BB (dostępny w Polsce). UWAGA: 6 A 250 V
Zdjęcie dolne – oryginalny
- Od: 29 lut 2012, 19:12
- Posty: 13
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 benzyna
Witam,
Mam problem z ogrzewaniem fotela kierowcy (Mazda 626 GE), jak go kupowałem to właściciel powiedzial że odkurzyl samochód i kiedyś przestało działać, ostatnio pomyślałem żeby to zrobić, i rzeczywiście pod fotelem kierowcy jest kostka wychodząca z podłogi szeroka ale z dwoma pinami i nie widze odpowiednika w fotelu i jest jeszcze druga która jest podłączona do fotela.
Mam problem z ogrzewaniem fotela kierowcy (Mazda 626 GE), jak go kupowałem to właściciel powiedzial że odkurzyl samochód i kiedyś przestało działać, ostatnio pomyślałem żeby to zrobić, i rzeczywiście pod fotelem kierowcy jest kostka wychodząca z podłogi szeroka ale z dwoma pinami i nie widze odpowiednika w fotelu i jest jeszcze druga która jest podłączona do fotela.
- Od: 29 sie 2011, 14:15
- Posty: 4
- Auto: 626 GE 1997
w sumie nie wiem do konca, ale na moj gust sa dwie opcje
1: przekaznik ktory zalaczal prad,
2: bezposrednie podpiecie pod glowna wiazke od aku
co do 1, to wg mnie bylaby to najpowazniejsza opcja, jednakze z tego co tutaj widzialem i wnioskujac po opisach wylacznikow, to nie ma przekaznika a prad szedl bezposrednio, czyli opcja druga.
1: przekaznik ktory zalaczal prad,
2: bezposrednie podpiecie pod glowna wiazke od aku
co do 1, to wg mnie bylaby to najpowazniejsza opcja, jednakze z tego co tutaj widzialem i wnioskujac po opisach wylacznikow, to nie ma przekaznika a prad szedl bezposrednio, czyli opcja druga.
http://planme.pl – jezeli szukasz harmonogramu...:)
to jest dobre pytanie, imho auto wylacznik (cos ala termostat) powinien byc juz w macie. Opcja druga, w sumie jak siedzisz na fotelu to juz masz taki auto wylacznik w swoich 4 literach, raczej nie pozwola na zbytnie podgrzanie
http://planme.pl – jezeli szukasz harmonogramu...:)
Te maty naprawdę aż tak mocno się mogą nagrzać, że coś przypalą? Jaką to ma moc? Zawsze można dołożyć jakiś termostat...
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
a to pytanie, Ty dokladasz maty czy masz fotele z grzaniem ?
jezeli to pierwsze, to skad przewody chcesz pociagnac ?
jezeli to pierwsze, to skad przewody chcesz pociagnac ?
http://planme.pl – jezeli szukasz harmonogramu...:)
Mazda ma ori wyprowadzenie pod fotelem i tylko tam. A reszty instalacji nie widac. Więc popraowadziłbym nowe, ale mam problem ze sterownikiem czy jest czy go nie ma.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
w takim razie są 3 opcje :
a) Mazda dobrała takie maty, że nie przekraczają maksymalnej temperatury przy traktowaniu 14,4V.
b) Gdzieś jest schowany sterownik ; )
c) nikt o niczym nie pomyślał i po jakimś czasie mamy poparzony tyłek ; )
O ile przy ori matach da się to sprawdzić, tak przy zakładaniu własnych polecam udać się do jakiegoś elektronika i poprosić, żeby złożył komparator z histerezą i dzielnikiem napięcia na macie. Przy takim zabiegu trzeba oczywiście dokonać pomiarów maty przy różnych temperaturach.
Noxes, jak masz możliwość, podłącz w szereg do maty amperomierz, usiądź wygodnie w fotelu, i podłąćz pod aku. jeśli prąd się ustabilizuje po pewnym czasie, a Ty nie będziesz potrzebować gaśnicy, to znaczy, że maty są dobrane wg opcji "a" . Jak zacznie parzyć, wtedy sterownik jak dla mat akcesoryjnych.
a) Mazda dobrała takie maty, że nie przekraczają maksymalnej temperatury przy traktowaniu 14,4V.
b) Gdzieś jest schowany sterownik ; )
c) nikt o niczym nie pomyślał i po jakimś czasie mamy poparzony tyłek ; )
O ile przy ori matach da się to sprawdzić, tak przy zakładaniu własnych polecam udać się do jakiegoś elektronika i poprosić, żeby złożył komparator z histerezą i dzielnikiem napięcia na macie. Przy takim zabiegu trzeba oczywiście dokonać pomiarów maty przy różnych temperaturach.
Noxes, jak masz możliwość, podłącz w szereg do maty amperomierz, usiądź wygodnie w fotelu, i podłąćz pod aku. jeśli prąd się ustabilizuje po pewnym czasie, a Ty nie będziesz potrzebować gaśnicy, to znaczy, że maty są dobrane wg opcji "a" . Jak zacznie parzyć, wtedy sterownik jak dla mat akcesoryjnych.
To nie ludzie, to wilcy...
- Od: 6 lip 2012, 12:00
- Posty: 629 (36/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda MX-6 '92 KL-DE
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6