Podgrzewane fotele 626 GE

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez mad_man » 18 lip 2012, 21:35

@mario13,
mam prosbe, czy moglbys zrobic zdjecie tego gdzie ida przewody od wylacznikow tychze foteli jak juz zdejmiesz tunel srodkowy ? (zapewne bedziesz go zdejmowal :D)
http://planme.pl – jezeli szukasz harmonogramu...:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2005, 15:48
Posty: 428 (1/3)
Skąd: Oświęcim
Auto: '91 323F BG 16V 1.6 (gaz)
'95 626 GE 1.8 (rip)
'96 323F BA 1.5Z (sold)
'09 Laguna 2.0T F4R

Postprzez michalk » 22 lip 2012, 00:04

Panowie, to wygląda jak standardowy przełącznik kołyskowy. Żeby spalić takie cudo potrzeba prądów mierzonych w amperach o wartości dwucyfrowej. Być może stycznik w kołysce nie łączy. Typowo takie stworzenie w pozycji nr 1 styka kabel niebieski z czarnym a w pozycji nr 2 niebieski z bezowym. Jak jest ktoś chętny z Poznania lub okolic, proszę o PW, sprawdzimy i postaramy się coś dobrać z powszechnie dostępnych przełączników, ale wydaje mi się, że nie to jest przyczyną wadliwego / braku działania obwodu.

ma ktoś schemat elektryczny do tego układu?
To nie ludzie, to wilcy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 12:00
Posty: 629 (36/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda MX-6 '92 KL-DE

Postprzez mario13 » 28 lip 2012, 13:16

mad_man napisał(a):@mario13,
mam prosbe, czy moglbys zrobic zdjecie tego gdzie ida przewody od wylacznikow tychze foteli jak juz zdejmiesz tunel srodkowy ? (zapewne bedziesz go zdejmowal :D)
mad_man napisał(a): mad_man


Hej mad_man u mnie nie występują oryginalne wyłączniki stąd wnioskuję że instalacja była dokładana. W tej chwili dysponuję zdjęciami instalacji pod fotelem, mogę podesłać na e-maila jeśli chcesz, one wchodzą pod wykładzinę.
Początkujący
 
Od: 29 lut 2012, 19:12
Posty: 13
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK 1.6 benzyna

Postprzez mario13 » 29 lip 2012, 21:02

Podaję Ci link tam są zdjęcia przewodów w tunelu
http://www.mazda3forums.com/index.php?topic=97148.0
<spoko>
Początkujący
 
Od: 29 lut 2012, 19:12
Posty: 13
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK 1.6 benzyna

Postprzez mario13 » 30 lip 2012, 20:33

michalk napisał(a):Panowie, to wygląda jak standardowy przełącznik kołyskowy. Żeby spalić takie cudo potrzeba prądów mierzonych w amperach o wartości dwucyfrowej. Być może stycznik w kołysce nie łączy. Typowo takie stworzenie w pozycji nr 1 styka kabel niebieski z czarnym a w pozycji nr 2 niebieski z bezowym. Jak jest ktoś chętny z Poznania lub okolic, proszę o PW, sprawdzimy i postaramy się coś dobrać z powszechnie dostępnych przełączników, ale wydaje mi się, że nie to jest przyczyną wadliwego / braku działania obwodu.

ma ktoś schemat elektryczny do tego układu?


U mnie występuje tak jak pisze "michalk" włącznik kołyskowy dwustopniowy o symbolu R13 112D BB (dostępny w Polsce). UWAGA: 6 A 250 V
Zdjęcie dolne – oryginalny
Załączniki
DSCF2759.JPG
Oryginalny symbol
DSCF2756.jpg
Początkujący
 
Od: 29 lut 2012, 19:12
Posty: 13
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 3 BK 1.6 benzyna

Postprzez michalk » 30 lip 2012, 22:09

przełącznik złącza styk nr 2 ze stykiem nr 1 lub 3 w pozycjach góra / dół i nie zwiera nic w pozycji 0.
każdy o prądzie >= 6A będzie ok.
Pozdrawiam,
michał
To nie ludzie, to wilcy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 12:00
Posty: 629 (36/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda MX-6 '92 KL-DE

Postprzez jaro-mag » 3 sie 2012, 23:37

Witam,

Mam problem z ogrzewaniem fotela kierowcy (Mazda 626 GE), jak go kupowałem to właściciel powiedzial że odkurzyl samochód i kiedyś przestało działać, ostatnio pomyślałem żeby to zrobić, i rzeczywiście pod fotelem kierowcy jest kostka wychodząca z podłogi szeroka ale z dwoma pinami i nie widze odpowiednika w fotelu i jest jeszcze druga która jest podłączona do fotela.
Początkujący
 
Od: 29 sie 2011, 14:15
Posty: 4
Auto: 626 GE 1997

Postprzez noxes » 4 sie 2012, 16:03

jeśli ma dwa piny to jest ona od kontrolki zapięcia pasów. Czyli nie masz podhrzewanych foteli. Masz właczniki obok ręcznego?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez noxes » 1 gru 2012, 20:29

Witam. Mam proste pytanie, a może jednak trudne.
Czy fotele podgrzewane w 626GE lub xedos6 były sterowane jakimś sterownikiem?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez mad_man » 4 gru 2012, 19:46

w sumie nie wiem do konca, ale na moj gust sa dwie opcje :D
1: przekaznik ktory zalaczal prad,
2: bezposrednie podpiecie pod glowna wiazke od aku

co do 1, to wg mnie bylaby to najpowazniejsza opcja, jednakze z tego co tutaj widzialem i wnioskujac po opisach wylacznikow, to nie ma przekaznika a prad szedl bezposrednio, czyli opcja druga.
http://planme.pl – jezeli szukasz harmonogramu...:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2005, 15:48
Posty: 428 (1/3)
Skąd: Oświęcim
Auto: '91 323F BG 16V 1.6 (gaz)
'95 626 GE 1.8 (rip)
'96 323F BA 1.5Z (sold)
'09 Laguna 2.0T F4R

Postprzez noxes » 4 gru 2012, 19:56

no właśnie, ale czy mata się nie spali nie mając auto wyłacznika?
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez mad_man » 4 gru 2012, 20:03

to jest dobre pytanie, imho auto wylacznik (cos ala termostat) powinien byc juz w macie. Opcja druga, w sumie jak siedzisz na fotelu to juz masz taki auto wylacznik w swoich 4 literach, raczej nie pozwola na zbytnie podgrzanie :)
http://planme.pl – jezeli szukasz harmonogramu...:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2005, 15:48
Posty: 428 (1/3)
Skąd: Oświęcim
Auto: '91 323F BG 16V 1.6 (gaz)
'95 626 GE 1.8 (rip)
'96 323F BA 1.5Z (sold)
'09 Laguna 2.0T F4R

Postprzez noxes » 4 gru 2012, 20:09

no własnie to różnie bywa. Bo np odpalając samochód właczając maty i idąc go odśniezyć, można przyfajczyć maty. A w matach nic nie ma.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez kamilspider » 4 gru 2012, 20:14

Te maty naprawdę aż tak mocno się mogą nagrzać, że coś przypalą? Jaką to ma moc? Zawsze można dołożyć jakiś termostat...
"Samochody to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym..."
---> JBC to mam trochę części do MX-6 KLDE <---
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 09:47
Posty: 1315 (0/2)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Było:
MX-6 2.5 V6 KL-DE

Postprzez noxes » 4 gru 2012, 20:17

mocy może i nie ma, ale tam idzie goły drut miedziany. raczej nie zaryzykuję przysmażenia się;p
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez mad_man » 4 gru 2012, 21:08

a to pytanie, Ty dokladasz maty czy masz fotele z grzaniem ?
jezeli to pierwsze, to skad przewody chcesz pociagnac ?
http://planme.pl – jezeli szukasz harmonogramu...:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2005, 15:48
Posty: 428 (1/3)
Skąd: Oświęcim
Auto: '91 323F BG 16V 1.6 (gaz)
'95 626 GE 1.8 (rip)
'96 323F BA 1.5Z (sold)
'09 Laguna 2.0T F4R

Postprzez noxes » 4 gru 2012, 21:35

Mazda ma ori wyprowadzenie pod fotelem i tylko tam. A reszty instalacji nie widac. Więc popraowadziłbym nowe, ale mam problem ze sterownikiem czy jest czy go nie ma.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez michalk » 4 gru 2012, 22:06

ile kabli wychodzi z maty?
To nie ludzie, to wilcy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 12:00
Posty: 629 (36/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda MX-6 '92 KL-DE

Postprzez noxes » 4 gru 2012, 23:10

2 jak mniemam + i –
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez michalk » 4 gru 2012, 23:20

w takim razie są 3 opcje :

a) Mazda dobrała takie maty, że nie przekraczają maksymalnej temperatury przy traktowaniu 14,4V.
b) Gdzieś jest schowany sterownik ; )
c) nikt o niczym nie pomyślał i po jakimś czasie mamy poparzony tyłek ; )

O ile przy ori matach da się to sprawdzić, tak przy zakładaniu własnych polecam udać się do jakiegoś elektronika i poprosić, żeby złożył komparator z histerezą i dzielnikiem napięcia na macie. Przy takim zabiegu trzeba oczywiście dokonać pomiarów maty przy różnych temperaturach.

Noxes, jak masz możliwość, podłącz w szereg do maty amperomierz, usiądź wygodnie w fotelu, i podłąćz pod aku. jeśli prąd się ustabilizuje po pewnym czasie, a Ty nie będziesz potrzebować gaśnicy, to znaczy, że maty są dobrane wg opcji "a" . Jak zacznie parzyć, wtedy sterownik jak dla mat akcesoryjnych.
To nie ludzie, to wilcy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 12:00
Posty: 629 (36/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda MX-6 '92 KL-DE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6