[FOTORELACJA] Naprawa opornicy dmuchawy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Speed » 31 maja 2008, 17:32

Objawy byly takie ze dmuchawa dziala tylko na 4 biegu (bezpośredni ktory dziala bez opornika<chyba :) > )

miejsce gdzie sie znajduje opornica
Obrazek

trzeba zdjąć schowek i dól (edit 24.5.09 schowka nietrzeba)
Obrazek

tak wygląda usterka
Obrazek

a tak po naprawie lutownica i dlugaaa wykałaczką ktora z drugiej strony przyciągałem tą blaszkę do środka

Obrazek

Pozdrawiam :)
Ostatnio edytowano 24 maja 2009, 21:16 przez Speed, łącznie edytowano 1 raz
Mazda Experiment 11
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 22:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, Yamaha, VW.

Postprzez ar.t.ek » 4 mar 2009, 20:09

mam ten sam problem w BJ -tce tylko ze u mjie ta blaszka jest zabudowana ,caly ten elememt jest do wymiany,dzieki za nakierowanie na wlasciwy trop
ar.t.ek
 

Postprzez Edel » 24 mar 2009, 10:28

Czy może mi ktoś dokładnie pomóc w którym miejscu się znajduje opornica ?
Mam już nówke teraz tylko wymiana, gdyby ktoś gdzieś dokładnie opisał gdzie mogę znaleźć proszę o linka
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2009, 10:27
Posty: 92
Skąd: Wrocław
Auto: MAZDA 626 1.8 16V 97r GE FP

Postprzez kierownik » 24 mar 2009, 11:23

speedone
dodałem linka do Twojej fotorelacji w odpowiednim miejscu :)
i poprawiłem nieco temat za Ciebie :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 01:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez Speed » 1 kwi 2009, 00:17

kierownik napisał(a):speedone
dodałem linka do Twojej fotorelacji w odpowiednim miejscu :)
i poprawiłem nieco temat za Ciebie :P


dzięki , to był jeden z pierwszych postów na forum :)
Mazda Experiment 11
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 22:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, Yamaha, VW.

Postprzez Edel » 2 kwi 2009, 09:01

Mniejsza o to ze nikt mi nie odpisał, sam znalazłem.
Tylko zupełnie nie wiem czemu w mojej Mazdzie IV generacji była zupełnie inna niż ta która jest na zdj wyżej.
Duże prawdopodobieństwo że dlatego iż mam model z 97 z 30 kwietnia, a podobno od maja inne części były pakowane w auta.
Ma ktoś jakieś info ?
Zacznij zarabiać prawdziwe pieniądze poprzez marketing sieciowy http://www.wellbiznes.info/edel

http://www.rozwoj-uwodzenie.pl
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2009, 10:27
Posty: 92
Skąd: Wrocław
Auto: MAZDA 626 1.8 16V 97r GE FP

Postprzez Speed » 3 kwi 2009, 20:02

Edel napisał(a):Mniejsza o to ze nikt mi nie odpisał, sam znalazłem.
Tylko zupełnie nie wiem czemu w mojej Mazdzie IV generacji była zupełnie inna niż ta która jest na zdj wyżej.
Duże prawdopodobieństwo że dlatego iż mam model z 97 z 30 kwietnia, a podobno od maja inne części były pakowane w auta.
Ma ktoś jakieś info ?


masz zdjęcia na gorze , a opornica moze troche sie różnic z tym ze masz 97 rok i niepowinna sie zepsuć obstawiam zle napięcie w dmuchanie lub cos w podobie
Mazda Experiment 11
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 22:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, Yamaha, VW.

Postprzez Faja » 28 kwi 2009, 20:56

Witam, potrzebuje właśnie taki opornik od nawiewu, tak się składa ze już mojego nie da się Naprawić. Mazda mx-6 KL-DE. Ile trzeba dać za taki używany/nowy ale sprawny?
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 20:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez Speed » 28 kwi 2009, 22:49

nowy okolo 1tys zl a uzywany 20zl tylko szukaj najlepiej od 626 z 96-97
Mazda Experiment 11
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 22:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, Yamaha, VW.

Postprzez Faja » 29 kwi 2009, 19:53

dziękuje bardzo Speed!
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 20:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez Edel » 2 maja 2009, 10:42

Faja napisał(a):Witam, potrzebuje właśnie taki opornik od nawiewu, tak się składa ze już mojego nie da się Naprawić. Mazda mx-6 KL-DE. Ile trzeba dać za taki używany/nowy ale sprawny?


Nowy 250 zł w salonie mazdy we Wrocławiu, na allegro kupiłem za 60 zł sprawny i na gwarancji
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2009, 10:27
Posty: 92
Skąd: Wrocław
Auto: MAZDA 626 1.8 16V 97r GE FP

Postprzez Faja » 3 maja 2009, 01:51

na allegro kupiłem za 60 zł sprawny i na gwarancji

No ja też właśnie za 50zł czekam aż przyjdzie, mam nadzieje ze sprawny.
Zoom-Zoom!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2006, 20:51
Posty: 1049 (7/4)
Skąd: Poznań
Auto: -6MPS -rx-7 FCT-xedos 9

Postprzez MarekW » 24 maja 2009, 20:56

A ja ten opornik nawiewu naprawiłem, u mnie się przepałił/odlutował bezpiecznik, który jest umieszczony w takim czarnym kwadracie. Delikatnie oczyściłem, odtłuściłem i przylutowałem kawałeczek drutu srebrnego. I znowu klimatyzacja i nawiew (pozycje 1-3) zaczeły działać. Wcześniej nawiew działał na 4 biegu.

Awaria była spowodowana moją głupotą. Podczas dezynfekcji klimatyzacji postanowiłem zrobić to przez otwór mocowania opornika. Nawiew był na max wiec nie powinien się zniszczyć, ale podczas operacji przekręciłem nawiew na 1 i tak zostawiłem. I to spowodowało przepalenie bezpiecznika. Zabrakło chłodzenia i to był moment. Zobaczymy czy moja naprawa będzie długo trwała. Oby.
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 08:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez radek0105 » 19 lip 2009, 18:43

Witam panowie. Jestem swieżym posiadaczem mazdy i byłbym wdzięczny za pomoc..otóż mam ten sam problem- nawiew działa mi tylko na 4 biegu..oglądając zdjęcia z fotorelacji nie za bardzo wiem skąd dokładnie został wyjęta opornica :( byłbym wdzięczny za wskazówki..aha moja mazda to 323F z 2001r..
Początkujący
 
Od: 9 lip 2011, 19:22
Posty: 12

Postprzez Speed » 19 lip 2009, 21:27

jak bede mial chwilke czasu to zrobie Ci zdjecia jak to wyglada w BJ
Mazda Experiment 11
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 22:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, Yamaha, VW.

Postprzez alk80 » 30 kwi 2010, 15:51

witam, dziś zepsół mi sie chyba opornik bo objawy mam takie same – wentylator działa tylko na 4 biegu tylko że nie działa na nim klima, mam manualną
na 1, 2, 3 biegu klima działa, świeci sie kontrolka i czuć obciążenie silnika ale wentylator stoi
wymontowałem już opornik, jednak auto musi jeździć więc wymontowałem płytke a podstawke zaślepiłem taśmą i przykręciłem z powrotem
mierzyłem płytke i tak:
L – ML = 3,3 Oma
L – MO = przerwa
L – MH = 3,6 Oma
zakładam że L to zasilanie a M- to wyjścia, niestety auto pojechało dalej i teraz nie mam jak pomierzyć wtyczki
wzrokowo nie widać przepaleń na ścieżkach, domyślam sie że przerwa jest w miejscu zaznaczonym na czerwono
Obrazek
pomyślałem że można by to coś "zdjąć" i zlutować ścieżke

pyt 1. czy ktoś mógł by mi podać jakie są wartości na działającym oporniku ??

pyt 2. czy gdyby nie udało mi sie tego naprawić, czy pasował by opornik z M323 jest nieco inny ale tańszy i też ma 4 piny od 40zł
na allegro jest troche oporników do 626GF/GW ale z 3 pinami, domyślam sie że z wersji z automatyczną klimą od 70zł, a takie jak mam od 100zł
Ostatnio edytowano 30 kwi 2010, 17:25 przez alk80, łącznie edytowano 1 raz
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 11:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez Vlad24 » 30 kwi 2010, 16:21

zamiast przepalonej ścieżki możesz nawinąć cewkę z drutu wolframowego z grzałki. Dobierając długość drutu otrzymasz odpowiednią oporność czyli prędkość dmuchawy.
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2010, 03:12
Posty: 125

Postprzez krzych » 30 kwi 2010, 17:28

A to nie jest przypadkiem zwykla drabinka?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez alk80 » 30 kwi 2010, 19:01

co to znaczy drabinka ??
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 11:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez krzych » 30 kwi 2010, 19:25

hm, drabinka oporowa (oporniki o malej tolerancji polaczone w... drabinke ;P) nie wiem jak to wytlumaczyc, to trzeba narysowac, pewnie gdzies na wiki znajdziesz
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 15:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6