Strona 1 z 2

Wymiana sprężyn gazowych tylnej klapy

PostNapisane: 11 sie 2004, 08:08
przez christis
Witam. Potrzebuje info jak wymienic i jakie zalozyc sprezyny gazowe podtrzymujace tylna klape w mazdzie 626 2.5 v6 z 1996r? mam zalozone jeszcze oryginalne a tam jest tylko symbol i nie wiem jakie i gdzie to kupic.
Pozdrawiam

PostNapisane: 12 sie 2004, 00:45
przez marek
Powinno być na nich napisane jaką mają siłę, wyrażone to jest w Newtonach (N). Poszukaj ile, pójdź do sklepu i dobierz odpowiednią siłę, i długość (schowany i wysunięty!)

PostNapisane: 12 sie 2004, 01:33
przez nightcomer
MAZDA 626 GE 92-97 (LEWY)
SPRĘŻYNA POKRYWY BAGAŻNIKA
kod: A13008
77 zł

MAZDA 626 GE 92-97 (PRAWY)
SPRĘŻYNA POKRYWY BAGAŻNIKA
kod: A13009
77 zł


Źródło moto.sklep.pl – ja jestem zadowolony.
Uwaga przy wymianie – klapa bagażnika hatchbacka jest bardzo ciężka.

PostNapisane: 12 sie 2004, 18:40
przez Carrrlos
nightcomer napisał(a):


Źródło moto.sklep.pl – ja jestem zadowolony.
Uwaga przy wymianie – klapa bagażnika hatchbacka jest bardzo ciężka.

wiem coś o tym, kij od szczotki pękł pod jej ciężarem, czego trwałym śladem jest lekkie wgniecienie na klapie w mojej byłej GE.
Ciekawe czy Zibana :) zastanawaił sie skąd to powstało :D, ale ładnie to polakierowałem przynajmniej

PostNapisane: 13 sie 2004, 02:59
przez nightcomer
Carrrlos napisał(a):kij od szczotki pękł pod jej ciężarem
miałem to samo. gdybym robił to po piwku jak czasami przy drobiazgach mi się zdarza pewnie nie zdążyłbym i przycięło by mi rękę. solidny na pozór kij trzasnął już po odkręceniu pierwszego siłownika. To dlatego, że masywna klapa pod wpływem niesymetrycznego podparcia się wygięła trochę i kij dostał obciążenie zginające.

PostNapisane: 14 sie 2004, 13:17
przez zbyniu
Ja zamontowałem amorki od tylnej klapy z FORDA TRANSITA 850N (130 zł za 2szt) tłok jest dłuższyo 2cm ale kolega bezproblemu mi to przerobił .Poprzednie ten sam model wytrzymał prawie 5 lat a te made by JC z tego co wiem często mają problem rok przerzyć.Niestety trzeba też przerobić mocowanie przy nadwoziu ponieważ te od transita mają z dwóch stron mocowanie na wcisk ale to już malutki problem (są mocniejsze od oryginału)

PostNapisane: 17 sie 2004, 01:50
przez termis
Tylko nie ma co wymieniać pojedyńczo, bo zaraz drugi też padnie. Ja zawsze staram się dobrać minimalnie większą siłe w siłowniczku- dłużej pochodzi.

PostNapisane: 17 sie 2004, 21:24
przez GREGCH
Tak to prawda klapa leci na łeb a w najlepszym razie na kark.
Ale to już przeszłość.
Ja mam polskie z przełożonymi mocowaniami, używam je już ponad rok i jest ok.
Dałem za nie z robocizną około 100zł.

PostNapisane: 17 sie 2004, 21:45
przez Carrrlos
zbyniu napisał(a): a te made by JC z tego co wiem często mają problem rok przerzyć.

moje w takim razie stanowiły wyjątek, 2 lata w moich rękach a od jesieni 2003 w rękach Zibany i z tego co wiem klapa nadal trzyma.... i były to oczywiście siłowniki JC, po 74 zł chyba sztuka

PostNapisane: 18 sie 2004, 15:13
przez nightcomer
Carrrlos napisał(a):moje w takim razie stanowiły wyjątek
no to mamy drugi wyjątek po moich – ponad 7000 cykli otwórz/zamknij i nadal trzymają.

PostNapisane: 18 sie 2004, 15:21
przez SANEONE
nightcomer napisał(a):
Carrrlos napisał(a):moje w takim razie stanowiły wyjątek
no to mamy drugi wyjątek po moich – ponad 7000 cykli otwórz/zamknij i nadal trzymają.


Liczysz zamknięcia klapy? :)

Czy te od 626 pasowałyby do MX-6?

PostNapisane: 18 sie 2004, 15:26
przez nightcomer
SANEONE napisał(a):Liczysz zamknięcia klapy? :)
średnio 10 zamknięć dziennie przez ponad dwa lata

Czy te od 626 pasowałyby do MX-6?
nie wiem, w razie potrzeby możemy się spotkac i porównać.

PostNapisane: 18 sie 2004, 15:56
przez zibana
Ciekawe czy Zibana zastanawaił sie skąd to powstało , ale ładnie to polakierowałem przynajmniej


tak tak zibana sie zastanawial i zastanawial... do niczego konstruktywnego nie doszedl wiec uznal ze na pewno to twoja zona zrobila hehe

PostNapisane: 18 sie 2004, 15:57
przez Carrrlos
długością to i może pasują, ale nie "siłOM"
patrz punkt podparcia klapy w HB GE i o 3 razy lżejszej i mnijeszej klapy z mx6

PostNapisane: 22 sie 2004, 00:04
przez Jaksa
MX-6 ma inne siłowniki do klapy..... :P

PostNapisane: 22 gru 2008, 14:57
przez kaznowski1
panowie a może doradzicie jak wymienić te siłowniki, na forum nic nie znalazłem. chodzi o siłowniki do bagaznika mazdy GW z 2000 r. Chodzi o to że stary silownik nie chce zejść z kulki.

pozdrawim

kaznowski

PostNapisane: 22 gru 2008, 20:43
przez bodzioklb
kaznowski1 napisał(a):panowie a może doradzicie jak wymienić te siłowniki, na forum nic nie znalazłem. chodzi o siłowniki do bagaznika mazdy GW z 2000 r. Chodzi o to że stary silownik nie chce zejść z kulki


bo to bardzo mocno siedzi – przy mocynym wyciaganiu mozesz rozlamac koncowke i wtedy bania ... jak chcesz kupic nowe to tym bym sie nie przejmowal...
bo kulki napewno nie zniszczysz...

gresywne wyciaganie kulki proponuje przeprowadzic w imadle bo mozesz pogiac blache na klapie :)

PostNapisane: 23 gru 2008, 15:25
przez kaznowski1
dzięki.

zrobiłem podobnie jak piszesz, ale bałem się o te kulkę. ja rozciałem to piłką nie uszlkadzając kulki.

pozdrawiam

kaznowski

PostNapisane: 4 sty 2009, 19:16
przez jasiek57
Mam hatschbaka z 1997 r i siłowniki siedzą. Co proponujecie założyć ?

Mazda 626 GE i Mazda 626 GW oraz 626 GF

PostNapisane: 9 sty 2009, 15:22
przez medenes
jasiek57 napisał(a):Mam hatschbaka z 1997 r i siłowniki siedzą. Co proponujecie założyć ?


Mimo, że nadawca wątku pisze o innym wozie, chciałbym podłączyć się pod ten temat.
Też jeżdżę GF z silnikiem FS. Przy ostatnich mrozach padł już drugi siłownik. Popytałem w różnych sklepach i wychodzi mi, że najtaniej jest na allegro. Są tam sprężyny gazowe Delphi. Kompletne z mocowaniem do GF hatchback za 220 PLN plus przesyłka. Trochę drogo mi to się wydaje, mimo, że to najtańsza oferta.
Czy ktoś może już przerabiał ten temat i wie z jakiego innego wozu sprężyny można zamontować do naszych GF'ek?
Nie pytałem jeszcze u Smirnoffa. A chyba powinienem od Niego zacząć :)

Wg znalezionych informacji wynika, że powinny to być siłowniki o długości 610 mm, wysuwie 240 mm i sile 570 N.