Przeróbka klimatyzacji z R12 na R134A (626 GE)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez QORDIAN » 20 cze 2012, 23:15

Czy trzeba wymieniać te wszystkie oringi o których piszesz czy wystarczy podmienić czynnik? Gdzie go dostać? Jeszcze mam pytanie-jakie są proporcje czynnika do oleju?
QORDIAN
 

Postprzez zadra » 24 cze 2012, 11:34

Ja wymieniałem oringi w miejscach wycieku i z powodu wymiany filtroosuszacza czynnika chłodzącego.
Ilość oleju jest opisana na sprężarce, nie pamiętam ile powinno wchodzić.Powinieś odszukać w necie lub podejdź do punktu serwisującego klimatyzacje samochodowe posiadają katalogi instalacji w autach, podejdź, zapytaj za tą informację raczej nie zapłacisz.

Wydaje mi się, że oleju mineralnego 150ml, czynnika chłodzącego 750g – to z pamięci – nie potwierdzone...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3153 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez michalk » 9 lip 2012, 21:59

Witam!
Niedawno zakupiłem Mazdę i podjechałem na serwis klimatyzacji.
Okazało się, że mam starą instalację.
Facet powiedział, że żeby ją przystosować, muszę wymienić uszczelki w instalacji na zielone i wymienić sprężarkę.
Pytanie nr 1 – gdzie znajdują się wszystkie uszczelki w instalacji?
Pytanie nr 2 – jaki kompresor zakupić, aby pasował na łapę KL 2,5 i był na nowy czynnik. (od czego pasuje, linki allegro..)
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam,
Michał
To nie ludzie, to wilcy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 12:00
Posty: 629 (36/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda MX-6 '92 KL-DE

Postprzez niedzwiadek833 » 10 lip 2012, 21:11

michalk napisał(a):Pytanie nr 1 – gdzie znajdują się wszystkie uszczelki w instalacji?

chodzi o uszczelki na wszystkich złączach przewodów klimatyzacji.
michalk napisał(a):Pytanie nr 2 – jaki kompresor zakupić, aby pasował na łapę KL 2,5 i był na nowy czynnik. (od czego pasuje, linki allegro..)

Sprężarka musi być dostosowana do czynnika R134a. Na allegro nie znalazłem takiej, znalazłem za to sprężarkę na czynnik R12 czyli ten stary i dwie inne sprężarki, gdzie nie było sprecyzowane na jaki są czynnik. Nie jestem w stanie powiedzieć czy musi być akurat od silnika 2,5. może by pasowała od 2,0 bądź 1,8 ale w tej kwestii niech się ktoś wypowie kto zna temat dokładniej.
Tak przy okazji wypadało by jeszcze wymienić filtr/osuszacz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez zadra » 10 lip 2012, 22:41

Spróbuj poszukać sprężarki z auta z identycznym silnikiem z wypustu po 1995r – jest to rok graniczny po którym zakazano stosowania r12.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3153 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez noxes » 12 lip 2012, 13:19

michalk napisał(a):Pytanie nr 2 – jaki kompresor zakupić, aby pasował na łapę KL 2,5 i był na nowy czynnik. (od czego pasuje, linki allegro..)Z góry dziękuję za pomoc.Pozdrawiam, Michał


mam kompresor do R4 z 1996r, ale nie mam pewności co do jego sprawności. Wg zapewnień właściciela był sprawny do końca.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez michalk » 15 lip 2012, 00:25

uwaga uwaga!
dzisiaj byłem uu SZpeca i w katalogach dla mazdy po 92 roku figuruje tylko R134a...
Błąd w katalogu?
To nie ludzie, to wilcy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 12:00
Posty: 629 (36/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda MX-6 '92 KL-DE

Postprzez pawelc » 15 lip 2012, 08:01

w 92 r były montowane jeszcze na r12 ,jeżeli masz sprawną klimę to przed zaaplikowaniem r134a wymieniłbym same oringi na rurkach i nabił to normalnie nowym czynnikiem ale z olejem przewidzianym do starej sprężarki , w sumie tracisz tylko na nabicie .
Przy wymianie sprężarki trzeba zwrócić uwagę na króćce ,były różne w różnych modelach i latach produkcji ,sprężarka pasuje i od FS-a ,z tym że trzeba przerzucić koło pasowe od KL-a
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Siw-y » 16 lip 2012, 19:20

Na koła pasowe się mogę zamienić, potrzebuję od FS'a a w zamian dam do KL'a.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez nobilitas » 18 lip 2012, 15:58

Pytanie czy koniecznie musisz zmienić rodzaj instalacji? Też mam mazdę z 92r i długo szukałem tego jak mogę nabić klimę czynnikiem r12. Okazuje się, że istnieje jakiś zamiennik, który można zaaplikować. Nie jest to r12 tylko coś innego.
W jednej firmie powiedziano mi, że aby zmienić rodzaj czynnika, potrzeba zmienić także olej, ogólnie jest to robota na cały dzień, koszt ok 250 zł. Tak powiedziano w jednej szczecińskiej firmie.
Szukałem dalej... w innej firmie powiedziano, żeby nabijanie r134 do instalacji gdzie jest r12 to szaleństwo, bo po tygodniu popękają mi rurki. Rurki w r134 są wykonane z teflonu.
Postanowiłem, że wybiorę drugi wariant, czyli ładowanie zamiennika (koszt 190 zł). Kiedy podjechałem swoją Madzią, okazało się, że mam zamontowaną klimę na r134 i nic nie muszę kombinować.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 25 cze 2012, 13:23
Posty: 7
Auto: Mazda 626 2.0 16v

Postprzez michalk » 18 lip 2012, 23:04

Tak naprawdę czy ma ktoś pewną "serwisową" informacje, że Mazdy 92<x<94 były bite R12?
gość szukał po 3 katalogach, zawsze znajdował r134a. Być może tylko porty serwisowe są stare ( rodzaj instalacji) ale jest ona przygotowana pod R134?
To nie ludzie, to wilcy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 12:00
Posty: 629 (36/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda MX-6 '92 KL-DE

Postprzez dyszel » 22 lip 2012, 10:04

Podepnę się pod temat. W mojej 626 GE z 1992r. klima chłodzi od 6 sezonów jak oszalała, bez żadnego dobijania (odkąd kupiłem auto). Martwi mnie jednak odgłos terkotania na wolnych obrotach, przy podgazowaniu irytujący dźwięk znika. Dzieje się to oczywiście przy załączonym A/C. Ktoś miał podobne objawy, jeśli tak to co sprawdzać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez noxes » 22 lip 2012, 11:53

dyszel85 napisał(a): jeśli tak to co sprawdzać.

Podejrzewam że to sprężarka klimy coś szwankuje.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez dyszel » 22 lip 2012, 12:24

Tyle to i ja wiem, ale w tym temacie ktoś się wypowiadał że miał identyczny objaw i coś tam w sprzęgiełku załączającym szwankowało. Może ktoś podejmował temat podobnej usterki.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez pawelc » 22 lip 2012, 12:53

no niestety to sprężarka ,potrafi tak terkotać wiele lat zanim się rozsypie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez zadra » 22 lip 2012, 22:17

ma ktoś pewną "serwisową" informacje, że Mazdy 92<x<94 były bite R12?

skoro w kilku katalogach wyczytano Ci,że Twoja mazda jest na 134a, więc Ty masz pewność,że jest inaczej,niż myślą inni...
Nabijaj czym chcesz, w końcu to Twoje auto.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3153 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez michalk » 22 lip 2012, 22:30

muunek napisał(a):skoro w kilku katalogach wyczytano Ci,że Twoja mazda jest na 134a, więc Ty masz pewność,że jest inaczej,niż myślą inni...Nabijaj czym chcesz, w końcu to Twoje auto.


nie wiem, co to wnosi do tematu...
mazda jest z 92r, wszyscy trąbią o tym, że tam był R12. pytanie, skąd ta pewność?
To nie ludzie, to wilcy...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 12:00
Posty: 629 (36/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda MX-6 '92 KL-DE

Postprzez zadra » 24 lip 2012, 20:37

Nabijaj czym chcesz, w końcu to Twoje auto.

w katalogach, które ja oglądałem w tych rocznikach nie było wzmianki o r134a.
Może sprawdź tabliczkę na sprężarce od klimy, poszukaj znacznika na wzmocnieniu czołowym auta, albo daj do laboratorium probkę oleju pobraną z instalacji klimatyzacji. Jeśli jest mineralny, to miałeś r12.

Ale:
Nabijaj czym chcesz, w końcu to Twoje auto.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3153 (35/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez Paweł » 3 sie 2012, 00:48

dyszel85 napisał(a):Ktoś miał podobne objawy, jeśli tak to co sprawdzać.

Poruszaj tarczą koła sprężarki (wewnętrzny element koła pasowego powinien dać się obracać palcami). Jeśli wyczujesz luz, to znaczy że stuka właśnie sprzęgiełko.

michalk napisał(a):Mazdy 92<x<94 były bite R12?

Nie potwierdzę tego na papierze, ale z czasów kiedy miałem GE zostało mi przeświadczenie, że właśnie tak było – dopiero od '94 wprowadzili R134.

P.S. Zmiana miała najprawdopodobniej miejsce w czerwcu '93.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Markiz » 3 sie 2012, 08:24

dyszel85 napisał(a):Ktoś miał podobne objawy, jeśli tak to co sprawdzać.

Podobny objaw daje niskie ciśnienie czynnika chłodzącego. Miałem podobnie, po dobiciu ustało, jednak po pewnym czasie sprężarka znowu hałasowała. Po zlikwidowaniu nieszczelności i nabiciu klimy jest cisza

michalk napisał(a):Mazdy 92<x<94 były bite R12?

Paweł napisał(a):Nie potwierdzę tego na papierze, ale z czasów kiedy miałem GE zostało mi przeświadczenie, że właśnie tak było – dopiero od '94 wprowadzili R134.

P.S. Zmiana miała najprawdopodobniej miejsce w czerwcu '93.


Kumpel ma GE z 93r i jest na R12. Moja BG z 94 też jest na R12. Zmiana podobno była w 94'
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:53
Posty: 670
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323 BG BP & 626 GE FS & 626 GF FS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6